Google alap-algoritmus frissítés történt! – September 2019 Core Update

    MinnerX - vendég poszt

    Google alap-algoritmus frissítés történt! – September 2019 Core Update

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Frissítés! (A Google algoritmus változásának hatása)

    Egy Sistrix cikk szerint, amely weboldalak organikus forgalmának változásait vizsgálta a múlt keddi (2019. 09. 24.) Google alap-algoritmus frissítés után, a hír-, és az egészségügyi témájú oldalaknál láthatóak nagyobb mértékben növekedés és csökkenés.

    Ezért megnéztem a hazai legnagyobb organikus forgalmat fogadó weboldalakat ezeken a területeken. Az organikus forgalom becsléséhez a Semrush online SEO szoftvert használtam.

    Az ábrákon a piros vonal jelöli szeptember 25.-t, ezen a napon magyar idő szerint este indul el az algoritmus és másnaptól láthatóak a változások.

    Egészségügy:

    Tavaly volt egy nagyobb algoritmus frissítés (Medic Update) az egészségügyi szektornál és azóta is erre eléggé kihatnak az alap-algoritmus frissítések (az idén márciusi is kihatott).

    hazipatika.com

    Itt organikus forgalom emelkedése történt:

    webbeteg.hu

    Itt nagy változás nem történt, de inkább kisebb mértékű forgalomcsökkenés vehető ki a grafikonból:

    egeszsegkalauz.hu

    A 3 egészségügyi oldal közül talán itt történt a legnagyobb arányú növekedés:

    Híroldalak:

    Itt pár nagyobb forgalmú híroldalt néztem meg a Semrush szoftverrel. A piros vonalak itt is szeptember 25-t jelölik, a következő napon (26-án) láthatóak a változások.

    index.hu

    Egy kisebb mértékű növekedés látható az organikus forgalomban:

    24.hu

    Itt is kisebb növekedés, de stabilabb és inkább emelkedik az organikus forgalom az index.hu-hoz képest:

    blikk.hu

    Az előző vizsgált híroldalakhoz képest itt már egy jobban kivehető organikus forgalomnövekedés figyelhető meg:

    hvg.hu

    A vizsgált híroldalak közül a hvg.hu-nál látható a legnagyobb arányú organikus forgalomnövekedés:

    A Minner.hu -n 10%-os organikus növekedés mérhető.

    A Google Twitteren bejelentette kedden (2019.09.24.), hogy az újabb alap-algoritmus frissítést hamarosan elindítja. Ezt pár órával később, magyar idő szerint este 8 órakor meg is tette:

    A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket. Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….

    Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket most már előre bejelenti a Google (most pár órával előtte tette meg). 

    Egy blog cikket is közzétett, amelyben tanácsokat ad arra az esetre, ha ez az újabb update negatívan hat a weboldalad organikus forgalmára.

    Ebben röviden olyan részekre tér ki, mint:

    • Az alap-algoritmus frissítésekkel az a céljuk, hogy a Google találatai a keresőknek releváns és mérvadó tartalmat adjon.
    • Fókuszálj a tartalomra! A legjobb tartalmat biztosítsd, mert az algoritmus célja ezt jutalmazni.
      Ezután jó pár kérdést összeszedtek, amelyek állítások is, tehát ha a tartalmad megfelel ezeknek, akkor nem lesz gond. 

    Ez a algortimus frissítés a tartalmakat újraértékeli, megváltoztatja  a sorrendjüket, megvizsgálja a frissebb/újabb tartalmakat.

    A Google egy példát hozott erre: “amikor 2015-ben a 100 legjobb film listáját összeállítjuk és pár évvel később 2019-ben ezt a listát frissítjük. Néhány új és csodálatis film, amely még soha nem létezett, most a jelöltek között lesz. Az is lehet, hogy újraértékel néhány korábbi filmet, és rájövünk, hogy magasabb helyet érdemeltek a listán, mint korábban.”

    Az új, minőségi tartalom fontos, érdemes blog cikkek esetén az örökzöld tartalmakat évente egyszer-kétszer frissíteni, ne legyenek elavultak.

    Ezt a Minner oldalán is tapasztalhatod, hogy a korábbi tartalmak folyamatosan frissülnek, kiegészítésre kerülnek.

    Hogyan figyelheted az organikus forgalom változását?

    Google Analytics eszközben óránként tudod követni a beérkező organikus forgalmat.

    Az ‘Ügyfélszerzés’ menüpontban csak napra, hétre és hónapra tudsz szűrni, óránkénti adatokat nem látod.

    Ehhez egyéni jelentést kell létrehozni.

    DE! Szerencsére meg lehet osztani egy link segítségével egy egyedileg létrehozott jelentés sablonját, így pár kattintással be is tudod állítani a weboldaladhoz!

    Csak kattints ide, megnyílik az Analytics fiókod, ott válaszd ki a weboldalad fiókját.

    Kattints a ‘Létrehozás’ gombra, majd be is tölt az óránkénti bontásban látható, google-organic forrásból érkező munkamenetek száma. 

    Szóval itt csak az organikusan érkező (Google-ből) forgalmat láthatod, de most nekünk erre is van szükségünk.

    Az egyedi jelentést az Analyticsben bal oldali menüpontban, Testreszabás > Egyéni jelentések pontban éred el. Ezt tudod egyébként szerkeszteni is, ha szeretnéd.

    Amit érdemes beállítani még, az az összehasonlítás. Tehát benne vagy ebben az egyedi jelentésben, és mondjuk a mai napot a tegnapi naphoz hasonlítod, így láthatóvá válhatnak a változások az organikus forgalom érkezésénél:

    (itt az ügyfelemnél egyelőre nem tapasztalható változás)

    De ne csak a mai napot nézd, hanem a következő napokat is figyeld, történik-e változás. Milán beszámolója szerint a Minner.hu-n 15%-kal nőtt a Google-ból jövő forgalom.

    Ezenkívül használd a Google Search Console eszközt is, amely a hét elején újult meg jelentősen, ugyanis a beérkező adatokat most már pár óránként frissíti a rendszer a felületen, így nem kell többé napokat várni az adatokra, nincs több napos késleltetés.

    Itt a MinnerX-ben írtam korábban Search Console eszközről, megmutattam kedvenc funkciókat, amelyeknél ott van az, amellyel láthatod az organikus forgalmad változásait, mely kifejezésekre jelensz meg többször vagy kevesebbszer, melyről érkeznek a látogatók stb…

    Források: searchengineland.com/ , webmasters.googleblog.com/

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Haláchy Nóra, MarketingFlow, marketing szakértő, kivitelező

    Ez a cikk lehet, hogy fog egy kis port kavarni, viszont szükség van a laikusok számára is kézzelfogható tényekre, hogy el tudják dönteni: mire fizetik a marketingügynökség díját, és vajon tényleg mindent megtesznek-e?

    A cikk olvasása után lehet, kirúgom a marketingügynökségem?

    Ha 2 hete dolgozol valakivel együtt, akkor rá nem vonatkoznak ezek, mert a rendszerépítés időt vesz igénybe. De ha hosszabb idő után még mindig az összes ponton megbukik a szolgáltatód, attól még lehet, hogy Te, mint megrendelő nem támogatod ezen célok elérésében őt. Ügyelj rá, hogy Neked ezeket a törekvések megtörténtét, véghezvitelét segítened kell azzal, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információt adsz. 

    Rajtad is múlik

    Remélem, nem akarsz havi 20.000 Ft-ért mindent (is). Nem csak a szolgáltatónak kell megfelelőnek lennie, de Neked is fel kell nőnöd ahhoz, hogy igényed legyen magas szintű szolgáltatásra.

    Ha megvan benned az igényesség, akkor biztosan fogsz megfelelő szolgáltatót találni, mert nagyon sok jó szakember van, aki az igényes ügyfelet keresi, hogy végre magas színvonalon szolgáltasson.

    Amennyiben PPC szolgáltatást veszel igénybe, az alábbiakat kell csekkolnod:

    1. Soha nem hangzott el a “konverzió” szó

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Hudák Tibor – I love poló Tatabánya tulajdonosa

    Itthon több hazai vállalkozó is lázban ég, hogy jó dolog-e Wish átvevőpontnak lenni és válasszák-e. Úgy gondolom mindent meg kell próbálni és rengetegen rendelnek arról az oldalról, így én is belevágtam. Milán ötlete az volt, hogy írjam meg tapasztalataimat itt a MinnerX-ben.

    Körülbelül másfél hónapja regisztráltam a Wish Local programba. Néhány információ megadása után (üzlet neve, címe, nyitva tartás, fotó az üzletről) máris Wish Local Partner lettem, amit még egyszer ellenőriztek. A jóváhagyás után pár héttel meg is érkezett az első áru szállítmány. A doboz olyan termékeket tartalmazott, amiket itt helyi szinten sokan vásárolnak. Cicás, kutyás kanál; ékszerek, mobiltartók, ruhák. Körülbelül 50 termék jött. A Wish Local applikációval QR kóddal beolvastam a termékeket és már látható is volt az üzletem, mint átvevő pont.

    Rá 15 percre meg is érkezett az első vásárló. Fontos, hogy csak azt tudják itt helyben átvenni, ami készleten van nálam. Az átadás gyorsan megy, pár másodperc alatt készen vagyunk. Havi kétszeri gyakorisággal fizetik ki az átadásonkénti €0.50 díjat. Az első 3 hónapban pedig garantált extra €25.00 díj jár az átvételekért járó összegen felül. A Wish elég komolyan veszi ezeket az átadó pontokat, még egy mobiltelefont is küldtek teljesen ingyen, amire előre telepítve volt a Wish Local alkalmazás.

    A Minnner már foglalkozott az egyébként amerikai webshoppal: A Wish.com Facebook marketing trükkje napi 3 millió vásárlót eredményez

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX
    Fotó Szabo Viktor / Unsplash

    Cikk szerzője: Szabó Viktor fotós

    Melyik a legjobb ingyenes stock fotó oldal? Az Unsplash.com oldalt tartom a legjobbnak, mivel én fotósként is szeretem feltölteni oda a fotóimat. És hozzám hasonló további lelkes fotósok töltenek fel oda saját képeket. Ezek nagyon, de nagyon jó minőségben tölthetőek le. Az oldalra feltöltött képek mindegyike szinte bármilyen célra felhasználható. Olvastam a szerződési feltételeket, mivel én is fotós vagyok, és használom is aktívan.

    Az oldal egyébként annyira magasan szárnyal hogy az Apple, a keynote-okhoz is innen szedi a képeit. Legutóbb egy zenei videoklipbe is válogattak be világsztárok képeket. Martin Garrix, Macklemore és Patrick Stump of Fall Out Boy a ’Summer Days’ című klipjéhez itt nézelődött fotók után a csapat.

    Szóval ha a legnagyobbak használják, te miért ne tennéd? Főleg akkor, ha teljesen ingyen is van.

    Mivel fotósként is jelen vagyok az oldalon, tudom hogy a legtöbben nagyon hálásak amikor szólnak nekik hogy 1-1 helyen felhasználták a képüket. Vannak persze akik nem olvasták el az oldal feltételeit, és fogalmuk sincs hova töltik fel a képeket, velük nem igazán kell foglalkozni.

    Az én eddigi legnagyobb megjelenésem a Photoshop egyik pluginjának reklámja volt, ahol az én fotómmal reklámozták a terméket. Hazánkban is volt számos példa felhasználásra, az egyik ilyen egy Minner cikk volt! J

    A photoshop pluginhoz tartozó cikkem.

    A Minner foglalkozott még további ingyenes képgyűjtő oldallal: Jogtiszta képek marketinghez, Facebook posztokhoz, reklámhoz

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Németh Márton vagyok jelenleg magyar, német és angol nyelvű webshopok építésével, valamint chatbotok tervezésével foglalkozok csapatommal együtt. A shop lift egyik alapítója.

    Emlékezz mikor először elkezdtél gondolkodni azon, hogy vállalkozásodnak kéne egy webshop. És ezt mennyire jól tetted, mivel 2018-ban még csupán 4.6 millió Magyar vásárolt online, addig ez a szám 2019-ben elérte az 5.4 milliós tábort a felmérések szerint.

    (De, ami számodra érdekesebb az az, hogy egy átlagos vásárlás során szektortól függően 11.000-től 20.000 Ft-ig terjedő összeget költenek a vásárlók.)

    De a megvalósítás valahol félre csúszott és nem jutott rá elég idő, esetleg a kivitelezők akiket megbíztál ugyan szép oldalt készítettek csak épp olyat nem, ami el is ad. A kosárba még csak-csak beteszik a termékeket, de fizetni már csak töredékük fog.

    A Baymard Institute  által készített felmérés alapján a vásárlók 67.97%-a nem fejezi be a megkezdett vásárlást. Ez számokban 4.6 trillió dollár kiesést jelent világszerte. (Most kezdődhet a matek, hogy nálad mekkora kiesés az, ha a vásárlóid 67%-át elveszted.)

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Kovács László vagyok a Follow Marketing alapítója, Instagram specialista. 

    Tudod milyen hatalma van egy igazi véleményvezérnek? Mondom!

    Philipp Plein a Philipp Plein világmárka (ruha) tulajdonosa közzétett egy képet, ahol a cipői a méregzöld Ferrariján nyaraltak.

    Tudnod kell róla, hogy ő nem szerénykedik a vagyonával. Az Instán folyamatosan az arcodba tolja, hogy milyen tehetős és ezt 1.800.000 ember követi.

    Visszatérve a Ferrarihoz: Louis C. Camilleri (Ferrari CEO) írt egy levelet Plein-nek, hogy 48 órán belül le kell vennie a tartalmat, mert nem illik ez a magatartás az autómárkához.

    Nem is kellett több PP egójának: a „My Ferrari, my rules” szlogennel hadjáratot indított Louis és az olasz luxusmárka ellen.

    Megkérte a kevéske -1,8 millió- követőjét, hogy mutassák meg, mekkora ereje van a Philipp Plein tábornak: rakják ki Instagram storiesba a saját luxusautójukat és az azon lévő cipőjüket, majd használják a #ppkicksgang keresőcímkét és tageljék be @philippplein accountját, aki továbbosztja a saját oldalán.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Ami bennünk, az körülöttünk. Ugyanez igaz a munkahelyi környezetünkre is. Ahhoz pedig, hogy hatékonyan és kiegyensúlyozottan tudjuk dolgozni, sok egyéb feltétel mellett a munkakörnyezet kialakítása az egyik legfontosabb szempont – melyet az általunk készített felmérés is alátámaszt. De lássuk a szakértőnk tanácsait…

    Szerző: Végvári Zsuzsi –  Az OFFISEVEN munkakörnyezet tanácsadással és kialakítással foglalkozik

    1. Tiszta asztal!

    Káoszban jól dolgozni nem lehet. Ezért különösen fontos, hogy csak az legyen előtted, amire épp szükséged van és az asztalodon lévő dokumentumok sem halomban, hanem rendezetten álljanak. Így mindig tudni fogod, hova is nyúlj, amikor szükséged van valamire.

    1. Legyen világosság!

    A megfelelő világítás létfontosságú az irodai munkához. Nem csupán a szemünk egészségének megőrzésében van nagy szerepe, a hangulatunkra is hat. A legjobb a természetes fény, azonban vannak munkaállomások, ahol ez sajnos nem kivitelezhető, de egy jól megválasztott lámpa és máris megoldottuk a helyzetet.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Fodor Bence Balázs, az Ijjatek.hu alapítója.

    Minden cégvezető a hatékony, és motivált munkaerőről álmodik, akik egy igazi csapatként küzdenek a célokért.  A cégen belül viszont lehetnek átszervezések, létszámcsökkentések és növekedések egyaránt. Így viszont megbomlanak a jól összeszokott csapatok/részlegek és ez minden bizonnyal a számokban is megfog látszani.

    Hogyan érhetem el, hogy az újonnan alakult részleg jobban megismerje egymást, és összekovácsolódjanak?

    A varázsszó a csapatépítés!

    Igen.. máris látlak magam előtt, ahogy fogod a fejed.. “Jajj, csak a gyerekes játékokat ne.. ”

    Ezeket tegyük félre, és gondoljunk valami extrémebbre, amihez tényleg összefogás kell és kitartás.

    Gondoljunk egy új játékra, ami pár éve robbant be Amerikából, ez az Archery tag. Vagy hívjuk magyarul Ijjátéknak.

    Egy kis ízelítő a hangulatról! (videó)

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Doleschall Anita, Printeraktív Nyomda Webshop, online is lehet nyomdai anyagot rendelni. 

    Vállalkozásindítás előtt számos elintéznivalónk akad.  De mielőtt elvesznénk a bürokrácia útvesztőjében fontos, hogy tudatosan megtervezett marketingstratégiánk legyen, és ahhoz, hogy ez sikeres legyen, az arculati elemekről sem feledkezhetünk meg.

    Fontos, hogy az emberek tudjanak valamit hozzád kötni, ezért kell egy logo, egy olyan szimbólum, amit az emberek könnyen megjegyeznek.

    De mivel a személyes benyomás is fontos, ezért célszerű rendelkezned egy hatásos névjegykártyával, amit személyes találkozókon oda tudsz adni.

    Vállalkozás indítás előtt szánj időt az arculattervezésre!

    A tudatos arculattervezés azért fontos, mert:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Frissítés! (A Google algoritmus változásának hatása)

    Egy Sistrix cikk szerint, amely weboldalak organikus forgalmának változásait vizsgálta a múlt keddi (2019. 09. 24.) Google alap-algoritmus frissítés után, a hír-, és az egészségügyi témájú oldalaknál láthatóak nagyobb mértékben növekedés és csökkenés.

    Ezért megnéztem a hazai legnagyobb organikus forgalmat fogadó weboldalakat ezeken a területeken. Az organikus forgalom becsléséhez a Semrush online SEO szoftvert használtam.

    Az ábrákon a piros vonal jelöli szeptember 25.-t, ezen a napon magyar idő szerint este indul el az algoritmus és másnaptól láthatóak a változások.

    Egészségügy:

    Tavaly volt egy nagyobb algoritmus frissítés (Medic Update) az egészségügyi szektornál és azóta is erre eléggé kihatnak az alap-algoritmus frissítések (az idén márciusi is kihatott).

    hazipatika.com

    Itt organikus forgalom emelkedése történt:

    webbeteg.hu

    Itt nagy változás nem történt, de inkább kisebb mértékű forgalomcsökkenés vehető ki a grafikonból:

    egeszsegkalauz.hu

    A 3 egészségügyi oldal közül talán itt történt a legnagyobb arányú növekedés:

    Híroldalak:

    Itt pár nagyobb forgalmú híroldalt néztem meg a Semrush szoftverrel. A piros vonalak itt is szeptember 25-t jelölik, a következő napon (26-án) láthatóak a változások.

    index.hu

    Egy kisebb mértékű növekedés látható az organikus forgalomban:

    24.hu

    Itt is kisebb növekedés, de stabilabb és inkább emelkedik az organikus forgalom az index.hu-hoz képest:

    blikk.hu

    Az előző vizsgált híroldalakhoz képest itt már egy jobban kivehető organikus forgalomnövekedés figyelhető meg:

    hvg.hu

    A vizsgált híroldalak közül a hvg.hu-nál látható a legnagyobb arányú organikus forgalomnövekedés:

    A Minner.hu -n 10%-os organikus növekedés mérhető.

    A Google Twitteren bejelentette kedden (2019.09.24.), hogy az újabb alap-algoritmus frissítést hamarosan elindítja. Ezt pár órával később, magyar idő szerint este 8 órakor meg is tette:

    A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket. Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….

    Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket most már előre bejelenti a Google (most pár órával előtte tette meg). 

    Egy blog cikket is közzétett, amelyben tanácsokat ad arra az esetre, ha ez az újabb update negatívan hat a weboldalad organikus forgalmára.

    Ebben röviden olyan részekre tér ki, mint:

    • Az alap-algoritmus frissítésekkel az a céljuk, hogy a Google találatai a keresőknek releváns és mérvadó tartalmat adjon.
    • Fókuszálj a tartalomra! A legjobb tartalmat biztosítsd, mert az algoritmus célja ezt jutalmazni.
      Ezután jó pár kérdést összeszedtek, amelyek állítások is, tehát ha a tartalmad megfelel ezeknek, akkor nem lesz gond. 

    Ez a algortimus frissítés a tartalmakat újraértékeli, megváltoztatja  a sorrendjüket, megvizsgálja a frissebb/újabb tartalmakat.

    A Google egy példát hozott erre: “amikor 2015-ben a 100 legjobb film listáját összeállítjuk és pár évvel később 2019-ben ezt a listát frissítjük. Néhány új és csodálatis film, amely még soha nem létezett, most a jelöltek között lesz. Az is lehet, hogy újraértékel néhány korábbi filmet, és rájövünk, hogy magasabb helyet érdemeltek a listán, mint korábban.”

    Az új, minőségi tartalom fontos, érdemes blog cikkek esetén az örökzöld tartalmakat évente egyszer-kétszer frissíteni, ne legyenek elavultak.

    Ezt a Minner oldalán is tapasztalhatod, hogy a korábbi tartalmak folyamatosan frissülnek, kiegészítésre kerülnek.

    Hogyan figyelheted az organikus forgalom változását?

    Google Analytics eszközben óránként tudod követni a beérkező organikus forgalmat.

    Az ‘Ügyfélszerzés’ menüpontban csak napra, hétre és hónapra tudsz szűrni, óránkénti adatokat nem látod.

    Ehhez egyéni jelentést kell létrehozni.

    DE! Szerencsére meg lehet osztani egy link segítségével egy egyedileg létrehozott jelentés sablonját, így pár kattintással be is tudod állítani a weboldaladhoz!

    Csak kattints ide, megnyílik az Analytics fiókod, ott válaszd ki a weboldalad fiókját.

    Kattints a ‘Létrehozás’ gombra, majd be is tölt az óránkénti bontásban látható, google-organic forrásból érkező munkamenetek száma. 

    Szóval itt csak az organikusan érkező (Google-ből) forgalmat láthatod, de most nekünk erre is van szükségünk.

    Az egyedi jelentést az Analyticsben bal oldali menüpontban, Testreszabás > Egyéni jelentések pontban éred el. Ezt tudod egyébként szerkeszteni is, ha szeretnéd.

    Amit érdemes beállítani még, az az összehasonlítás. Tehát benne vagy ebben az egyedi jelentésben, és mondjuk a mai napot a tegnapi naphoz hasonlítod, így láthatóvá válhatnak a változások az organikus forgalom érkezésénél:

    (itt az ügyfelemnél egyelőre nem tapasztalható változás)

    De ne csak a mai napot nézd, hanem a következő napokat is figyeld, történik-e változás. Milán beszámolója szerint a Minner.hu-n 15%-kal nőtt a Google-ból jövő forgalom.

    Ezenkívül használd a Google Search Console eszközt is, amely a hét elején újult meg jelentősen, ugyanis a beérkező adatokat most már pár óránként frissíti a rendszer a felületen, így nem kell többé napokat várni az adatokra, nincs több napos késleltetés.

    Itt a MinnerX-ben írtam korábban Search Console eszközről, megmutattam kedvenc funkciókat, amelyeknél ott van az, amellyel láthatod az organikus forgalmad változásait, mely kifejezésekre jelensz meg többször vagy kevesebbszer, melyről érkeznek a látogatók stb…

    Források: searchengineland.com/ , webmasters.googleblog.com/

    2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

    Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás