Google alap-algoritmus frissítés történt! – September 2019 Core Update

    MinnerX - vendég poszt

    Google alap-algoritmus frissítés történt! - September 2019 Core Update

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Frissítés! (A Google algoritmus változásának hatása)

    Egy Sistrix cikk szerint, amely weboldalak organikus forgalmának változásait vizsgálta a múlt keddi (2019. 09. 24.) Google alap-algoritmus frissítés után, a hír-, és az egészségügyi témájú oldalaknál láthatóak nagyobb mértékben növekedés és csökkenés.

    Ezért megnéztem a hazai legnagyobb organikus forgalmat fogadó weboldalakat ezeken a területeken. Az organikus forgalom becsléséhez a Semrush online SEO szoftvert használtam.

    Az ábrákon a piros vonal jelöli szeptember 25.-t, ezen a napon magyar idő szerint este indul el az algoritmus és másnaptól láthatóak a változások.

    Egészségügy:

    Tavaly volt egy nagyobb algoritmus frissítés (Medic Update) az egészségügyi szektornál és azóta is erre eléggé kihatnak az alap-algoritmus frissítések (az idén márciusi is kihatott).

    hazipatika.com

    Itt organikus forgalom emelkedése történt:

    webbeteg.hu

    Itt nagy változás nem történt, de inkább kisebb mértékű forgalomcsökkenés vehető ki a grafikonból:

    egeszsegkalauz.hu

    A 3 egészségügyi oldal közül talán itt történt a legnagyobb arányú növekedés:

    Híroldalak:

    Itt pár nagyobb forgalmú híroldalt néztem meg a Semrush szoftverrel. A piros vonalak itt is szeptember 25-t jelölik, a következő napon (26-án) láthatóak a változások.

    index.hu

    Egy kisebb mértékű növekedés látható az organikus forgalomban:

    24.hu

    Itt is kisebb növekedés, de stabilabb és inkább emelkedik az organikus forgalom az index.hu-hoz képest:

    blikk.hu

    Az előző vizsgált híroldalakhoz képest itt már egy jobban kivehető organikus forgalomnövekedés figyelhető meg:

    hvg.hu

    A vizsgált híroldalak közül a hvg.hu-nál látható a legnagyobb arányú organikus forgalomnövekedés:

    A Minner.hu -n 10%-os organikus növekedés mérhető.

    A Google Twitteren bejelentette kedden (2019.09.24.), hogy az újabb alap-algoritmus frissítést hamarosan elindítja. Ezt pár órával később, magyar idő szerint este 8 órakor meg is tette:

    A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket. Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….

    Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket most már előre bejelenti a Google (most pár órával előtte tette meg). 

    Egy blog cikket is közzétett, amelyben tanácsokat ad arra az esetre, ha ez az újabb update negatívan hat a weboldalad organikus forgalmára.

    Ebben röviden olyan részekre tér ki, mint:

    • Az alap-algoritmus frissítésekkel az a céljuk, hogy a Google találatai a keresőknek releváns és mérvadó tartalmat adjon.
    • Fókuszálj a tartalomra! A legjobb tartalmat biztosítsd, mert az algoritmus célja ezt jutalmazni.
      Ezután jó pár kérdést összeszedtek, amelyek állítások is, tehát ha a tartalmad megfelel ezeknek, akkor nem lesz gond. 

    Ez a algortimus frissítés a tartalmakat újraértékeli, megváltoztatja  a sorrendjüket, megvizsgálja a frissebb/újabb tartalmakat.

    A Google egy példát hozott erre: “amikor 2015-ben a 100 legjobb film listáját összeállítjuk és pár évvel később 2019-ben ezt a listát frissítjük. Néhány új és csodálatis film, amely még soha nem létezett, most a jelöltek között lesz. Az is lehet, hogy újraértékel néhány korábbi filmet, és rájövünk, hogy magasabb helyet érdemeltek a listán, mint korábban.”

    Az új, minőségi tartalom fontos, érdemes blog cikkek esetén az örökzöld tartalmakat évente egyszer-kétszer frissíteni, ne legyenek elavultak.

    Ezt a Minner oldalán is tapasztalhatod, hogy a korábbi tartalmak folyamatosan frissülnek, kiegészítésre kerülnek.

    Hogyan figyelheted az organikus forgalom változását?

    Google Analytics eszközben óránként tudod követni a beérkező organikus forgalmat.

    Az ‘Ügyfélszerzés’ menüpontban csak napra, hétre és hónapra tudsz szűrni, óránkénti adatokat nem látod.

    Ehhez egyéni jelentést kell létrehozni.

    DE! Szerencsére meg lehet osztani egy link segítségével egy egyedileg létrehozott jelentés sablonját, így pár kattintással be is tudod állítani a weboldaladhoz!

    Csak kattints ide, megnyílik az Analytics fiókod, ott válaszd ki a weboldalad fiókját.

    Kattints a ‘Létrehozás’ gombra, majd be is tölt az óránkénti bontásban látható, google-organic forrásból érkező munkamenetek száma. 

    Szóval itt csak az organikusan érkező (Google-ből) forgalmat láthatod, de most nekünk erre is van szükségünk.

    Az egyedi jelentést az Analyticsben bal oldali menüpontban, Testreszabás > Egyéni jelentések pontban éred el. Ezt tudod egyébként szerkeszteni is, ha szeretnéd.

    Amit érdemes beállítani még, az az összehasonlítás. Tehát benne vagy ebben az egyedi jelentésben, és mondjuk a mai napot a tegnapi naphoz hasonlítod, így láthatóvá válhatnak a változások az organikus forgalom érkezésénél:

    (itt az ügyfelemnél egyelőre nem tapasztalható változás)

    De ne csak a mai napot nézd, hanem a következő napokat is figyeld, történik-e változás. Milán beszámolója szerint a Minner.hu-n 15%-kal nőtt a Google-ból jövő forgalom.

    Ezenkívül használd a Google Search Console eszközt is, amely a hét elején újult meg jelentősen, ugyanis a beérkező adatokat most már pár óránként frissíti a rendszer a felületen, így nem kell többé napokat várni az adatokra, nincs több napos késleltetés.

    Itt a MinnerX-ben írtam korábban Search Console eszközről, megmutattam kedvenc funkciókat, amelyeknél ott van az, amellyel láthatod az organikus forgalmad változásait, mely kifejezésekre jelensz meg többször vagy kevesebbszer, melyről érkeznek a látogatók stb…

    Átfogó cikkem SEO-ról a Minneren: Keresőoptimalizálás (SEO) útmutató

    Források: searchengineland.com/ , webmasters.googleblog.com/

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó László, X-Presso

    Mostantól mi is hozzájárulhatunk, hogy a leterhelt egészségügyi dolgozók országszerte megkapják a nekik kijáró kávéadagot – köszönhetően a #kaveztasdadokitkezdeményezésnek.

    Egyik reggel magam alatt voltam, és azon gondolkodtam, hogy valamilyen formában szeretnék segíteni a rászorulóknak. Épp ekkor kerestek fel a Debreceni Ultra Szurkolók, hogy szeretnének a kórházi dolgozóknak kávét venni. Innen már egyenes út vezetett az ötlet kidolgozásához.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Régen minden IS szép volt

    Amikor még nem öreg 29 éves voltam, akkor bizony hajtott még a fiatalos lendület. Emlékszem, hogy egyetem mellett simán ment az, hogy egyszerre voltam egy kutatási csoport vezetője, 2 gyakornoki munkát vállaltam és még volt időm élni is emellett. Ma már azért már nem teljesen így van. Lehet itt arcoskodni, meg menősködni saját magam előtt, hogy mennyi minden plusz munkát be tudok vállalni, de bizony hamar kipurcanok, a szervezetem pedig gyorsan büntet. Az utóbbi néhány évben azt figyeltem meg magamon, hogyha a fejem tetejére is állok, bizony hosszú távon, napi szinten nem tudok egy bizonyos óraszámnál jelentősen többet munkával foglalkozni. Ez nálam napi nettó 5.5 óra (mi a csuda az a nettó idő? Minden perc, amit ténylegesen munkavégzéssel töltöttem, pihi, kaja, Facebook, chit-chat nincs benne). Mi történik, ha ezt tartósan átlépem? Hiába a pluszmunka, a többi napon már nincs energiám a tervezett sem megcsinálni. Elfáradok, nincs utána már kedvem a magánéleti, szabadidős dolgokkal foglalkozni, ami pedig önmagában egy negatív spirált eredményez azzal ugyebár, hogy felborul a work-life balance.

    Oké, de hogy jött 5,5-ös érték, honnan tudom ezt én ilyen pontosan?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Érdi Róbert: Visual Up – Kreatív Ügynökség

    2020 januárjában alkottam meg a Visual Up gondolatát és alapjait annak reményében, hogy már idén nyáron elkezdhetem bevezetni a saját brandemet és megmérni a piacon milyen irányba fog elindulni teljes gőzzel 2021 kezdetén. Két egyetemi társammal, barátommal indultunk el közös szakmai eredményeinket és tapasztalatainkat összetéve egy cél érdekébe, hogy elindítsunk egy olyan vizuális edukációt a magyar piacon, amely megszünteti a szürke, érdektelen és stock-ok uralta piaci kommunikációt.

    Nem telt el három hónap sem amikor a koronavírus egy erős éket vert a tervezési folyamatban.

    Feltettük egymásnak a kérdést; ennyi lenne, a vírus mindent és mindenkit ellehetetlenít? Tudtuk, hogy itt nem lehet vége és megállni sem szabad, így egy új piaci szemléleten és a szolgáltatásaink megreformálásán kezdtünk dolgozni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dobóné Somogyi Eszter, Esztiteka.blog.hu

    Megcsináltam! Sőt ez az esettanulmány bizonyítja, hogy a Facebook is segít ebben! A legnépszerűbb tartalmamra több százezer látogatót hozott. Először ismerd meg az ívet, hogy jutottam el addig, hogy egy szülőknek szóló blog ilyen óriási olvasottságot érjen el.

    Dobóné Somogyi Eszter vagyok, az Esztiteka.blog.hu négy évvel ezelőtt indult felület. Az elején egy egyszerű én blog volt, ami a személyes hangvétele miatt hamar népszerűvé vált az olvasók körében, és az Index2 is lehozta a cikkek közel 80%-át. Ezután jelentkeztem a Minner blogger képzésére, mert kíváncsi voltam, mit lehet kihozni valójában egy blogból. A tanultakat igyekeztem hasznosítani, és Milánnak egy mondata nagyon megragadott:

    Ne arról írj, amiről szívesen írnál, hanem arról, amiről olvasni akarnak.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dr. Francsics Ilona – A te pénzügyi képviselőd

    Milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss? A jelenlegi helyzetben a cégeknek felelőssége van abban, hogy jövőképet, támogatást nyújtsanak, ha ehhez megvannak az eszközeik. A biztosítók alapvetően rendelkeznek ezekkel az eszközökkel a profiljukból adódóan.

    És így érkeztünk el a fenti kérdés megválaszolásához, hogy milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss, mely egy biztos pont lehet Számodra és családodnak a jelenlegi helyzetben.

    Akkor lássuk a részleteket, röviden!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Nagy Márton, MDelta Electronics Hardware Design

    Mivel az első írásommal elég komoly érdeklődést keltettem (NYÁK gyártás, prototípusgyártás, specifikációk 1. rész) és egyben némi bizonytalanságot fedeztem fel a tevékenységi körünkre vonatkozóan – szorri, az én hibám, annyi minden van bennem, hogy néha nehéz felállítani a helyes sorrendet…de valahogyan el kell kezdeni, így jobbnak látom nem a 2. résszel, hanem némi profil leírással folytatni.

    Tehát, mik is azok a megoldandó problémák ill. projektek amivel az MDelta – Electronics – ot megkeresik az ügyfelek ?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Vállalkozóként, vezetőként megesik velünk, hogy sokszor azt sem tudjuk hol áll a fejünk. 

    • Be kéne fizetni az iparűzési adót? Hűha, mikor is kell azt? Hogy is csináltam tavaly? 
    • Kiment már az új bloggcik? Basszus, ezt elfelejtettem beütemezni, na mindegy, majd holnap… Persze, ha szembe jut (nem fog).  Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • De jó lenne, ha lenne már végre egy virtuális asszisztensem. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • Amúgy jövő hétre már meg kéne lennie a marketingtervnek. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás, Musico Hungary

    Izgalmas időszak jön: a 40. üzleti ötlet megvalósítása nevű cikk végén írtam, hogy még jelentkezni fogok, hogy hogyan haladunk. Ennek most jött el az ideje. Az előző cikkben szó volt róla, hogy tartunk egy megnyitó ünnepséget, ahol közösen ünnepeljük meg a vállalkozásom, a Musico indulását. Itt kapott zöld jelzést a webáruházunk is, ahol a felhasználók jogilag rendezett zenékből és hanganyagokból tudnak válogatni. Legyen az vállalkozó, youtuber, zenész, énekes, szinte mindnek szüksége van olyan zenékre/hangokra, amik jogilag rendben vannak. A jelenleg elérhető ingyenes zenéket egyre többen használják, így elveszik a lehetőséget az igazi egyedi megjelenéstől. Nálunk ennek az ellenkezőjével találkozhatnak a felhasználóink, hiszen szerződött zeneszerzőink és partnereink segítségével az egyedi igények kielégítésén dolgozunk, hogy minél inkább ki lehessen tűnni a reklámzajban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

    Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

    Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!