Hogyan építsünk sikeres üzleti honlapot? A legfontosabb lépések

    MinnerX - vendég poszt

    Hogyan építsünk sikeres üzleti honlapot? A legfontosabb lépések

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Mi a honlap üzleti célja? Ki a célközönsége? Hogyan akarjuk elérni a célcsoportot?

    Minden esetben innen kellene indulnia egy üzleti célú honlap megtervezésének. Ha ezekre a kérdésekre nincs kidolgozott, tűpontos válasz, minden további lépés csak idő- és pénzkidobás. 

    Például egy honlap célja lehet egy termék vagy szolgáltatás értékesítése, az egyszerű bemutatkozás és a bizalom erősítése, esetleg adományok gyűjtése egy alapítvány vagy ügy számára. Vagy csak minél egyszerűbben és olcsóbban kell valami, mert múlt hónapban nyertünk egy pályázaton, ahol előírás a saját weboldal.

    A másik kérdés, hogy ki lesz a honlap célközönsége, milyen társadalmi és fogyasztói csoportokat akarunk elérni. És hogyan, milyen online marketing eszközök segítségével. Fizetett hirdetésekkel? Erős tartalommarketinggel és keresőoptimalizálással? Ha már ezeket tisztáztuk, akkor egy átfogó képünk lesz arról is, milyen funkciókra (webshop, szakmai blog, VIP-rész, stb.) lesz szükségünk az új honlapon.

    Második lépés: WordPress vs. egyedi fejlesztés?

    Ha tudjuk mi az üzleti cél, kikből áll a célcsoport, és hogyan fogjuk elérni őket, akkor költségkeretet kell rendelnünk az egészhez.

    Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerüljön a honlap, hanem, hogy mennyi pénzünk van az egész projektre (honlap+célcsoport elérése). 

    Például, ha van 400 ezer forintom, és fizetett hirdetésekkel akarom elérni a célcsoportot, akkor nem költhetek 350 ezer forintot csak a honlapra. Szerencsére ma már némi tanulás és pénz árán saját magunk is építhetünk profi weboldalt. (Ha ebbe az irányba indulnál tovább, segíthet a kezdőknek írt honlap készítés útmutatóm.)

    Itt jön be az a nagyon gyakori dilemma, hogy WordPress weboldalt, vagy egyedi fejlesztésű honlapot válasszunk inkább. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Az én véleményem az, hogy nagyon ritka az olyan eset, ahol a végeredményt nézve indokolt az egyedi fejlesztésbe beletolt plusz pénz.

    Egy vállalkozói weboldalt ugyanis nem az tesz sikeressé, hogy egyedi kódon fut, vagy grafikus tervezte a megjelenést, hanem hogy betölti-e a neki rendelt üzleti célt. Ez pedig a tudatos tervezésen és a kimagasló tartalmon múlik leginkább, nem a technikai háttéren.

    Vigyázat, nem azt mondom, hogy egy slendrián módon, ingyenes cuccokból összekattintott WordPress honlap jobb, mint egy egyedi fejlesztésű. Hanem azt, hogy egy szakértő módon megtervezett és kivitelezett, prémium eszközökkel körülbástyázott WordPress honlap ugyanannyi sikert hozhat a tulajdonosának, mint egy sokkal drágább, hosszú hónapok munkájával nulláról lekódoltatott weblap.

    Harmadik lépés: az induló tartalom összeállítása

    Sokan a már összerakott honlaphoz próbálnak utólag elégséges tartalmat összeizzadni. Ez hatalmas hiba, mert egy honlap – és úgy általában, az egész internet – lelke, szíve és hajtóereje a tartalom (= szöveg, képek, videók, podcast, zene, stb.) Gondolj bele, egy zenekart sem lehet eladni csak egy szép designnal. Ha nem jó a zene, vagy legalábbis nem rezonál eléggé a közönség elvárásaira, örökre marad a garázs színpadnak.

    A tartalom az első, és ahhoz kell hozzárendelnünk a honlap felépítését és a designt is. Még a technikai kivitelezés előtt meg kell válaszolnunk egy sor kérdést, például, hogy milyen tartalom fogadja majd a felhasználót a főoldalon? Mik azok a legfontosabb információk, amit elakarunk mondani a vállalkozásunkról, magunkról, a termékünkről vagy szolgáltatásunkról?

    A legjobb, ha a válaszokat részletesen kidolgozzuk, mert így sokkal gyorsabban haladhat majd a kivitelezés. (A honlap fejlesztők legtöbb ideje általában azzal telik el, hogy várják a tartalmat a megrendelőtől.)

    Negyedik lépés: kivitelezés

    Ha a WordPress mellett döntöttünk, ez az a pont, ahol választanunk kell egy sablont (létezik sok elfogadható ingyenes sablon, de ha komolyan pénzt akarunk keresni a honlapunkkal, érdemes egy prémium fizetős sablont választani), és kiválogatni a szükséges funkciókat ellátó bővítményeket (plugin). 

    A sablon (angolul theme) lesz a felelős többek között a honlap külső megjelenéséért is. Hadd adjak egyetlen tanácsot a designnal kapcsolatban:

    Sosem az a jó design, ami a honlap tulajdonosának tetszik. Hanem az, ami a célcsoport igényeire, elképzeléseire rezonál. Mivel azonban sokszor nehéz belőni, hogy milyen weboldalt szeretne az adott csoport, ezért a legbiztosabb választás, ha sallangmentes, minimalista és letisztult megjelenésre törekszünk. 

    Miután kész a honlap

    Akkor nincs más hátra, mint odafigyelni a felhasználói visszajelzésekre (tesztelés!), és nem felejtkezni meg a weboldal rendszeres karbantartásáról sem.

    Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést, remélem hasznosnak találtad. Ha elakadnál, kérdésed lenne vagy segítségre lenne szükséged, nyugodtan keress meg.

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó László, X-Presso

    Mostantól mi is hozzájárulhatunk, hogy a leterhelt egészségügyi dolgozók országszerte megkapják a nekik kijáró kávéadagot – köszönhetően a #kaveztasdadokitkezdeményezésnek.

    Egyik reggel magam alatt voltam, és azon gondolkodtam, hogy valamilyen formában szeretnék segíteni a rászorulóknak. Épp ekkor kerestek fel a Debreceni Ultra Szurkolók, hogy szeretnének a kórházi dolgozóknak kávét venni. Innen már egyenes út vezetett az ötlet kidolgozásához.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Régen minden IS szép volt

    Amikor még nem öreg 29 éves voltam, akkor bizony hajtott még a fiatalos lendület. Emlékszem, hogy egyetem mellett simán ment az, hogy egyszerre voltam egy kutatási csoport vezetője, 2 gyakornoki munkát vállaltam és még volt időm élni is emellett. Ma már azért már nem teljesen így van. Lehet itt arcoskodni, meg menősködni saját magam előtt, hogy mennyi minden plusz munkát be tudok vállalni, de bizony hamar kipurcanok, a szervezetem pedig gyorsan büntet. Az utóbbi néhány évben azt figyeltem meg magamon, hogyha a fejem tetejére is állok, bizony hosszú távon, napi szinten nem tudok egy bizonyos óraszámnál jelentősen többet munkával foglalkozni. Ez nálam napi nettó 5.5 óra (mi a csuda az a nettó idő? Minden perc, amit ténylegesen munkavégzéssel töltöttem, pihi, kaja, Facebook, chit-chat nincs benne). Mi történik, ha ezt tartósan átlépem? Hiába a pluszmunka, a többi napon már nincs energiám a tervezett sem megcsinálni. Elfáradok, nincs utána már kedvem a magánéleti, szabadidős dolgokkal foglalkozni, ami pedig önmagában egy negatív spirált eredményez azzal ugyebár, hogy felborul a work-life balance.

    Oké, de hogy jött 5,5-ös érték, honnan tudom ezt én ilyen pontosan?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Érdi Róbert: Visual Up – Kreatív Ügynökség

    2020 januárjában alkottam meg a Visual Up gondolatát és alapjait annak reményében, hogy már idén nyáron elkezdhetem bevezetni a saját brandemet és megmérni a piacon milyen irányba fog elindulni teljes gőzzel 2021 kezdetén. Két egyetemi társammal, barátommal indultunk el közös szakmai eredményeinket és tapasztalatainkat összetéve egy cél érdekébe, hogy elindítsunk egy olyan vizuális edukációt a magyar piacon, amely megszünteti a szürke, érdektelen és stock-ok uralta piaci kommunikációt.

    Nem telt el három hónap sem amikor a koronavírus egy erős éket vert a tervezési folyamatban.

    Feltettük egymásnak a kérdést; ennyi lenne, a vírus mindent és mindenkit ellehetetlenít? Tudtuk, hogy itt nem lehet vége és megállni sem szabad, így egy új piaci szemléleten és a szolgáltatásaink megreformálásán kezdtünk dolgozni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dobóné Somogyi Eszter, Esztiteka.blog.hu

    Megcsináltam! Sőt ez az esettanulmány bizonyítja, hogy a Facebook is segít ebben! A legnépszerűbb tartalmamra több százezer látogatót hozott. Először ismerd meg az ívet, hogy jutottam el addig, hogy egy szülőknek szóló blog ilyen óriási olvasottságot érjen el.

    Dobóné Somogyi Eszter vagyok, az Esztiteka.blog.hu négy évvel ezelőtt indult felület. Az elején egy egyszerű én blog volt, ami a személyes hangvétele miatt hamar népszerűvé vált az olvasók körében, és az Index2 is lehozta a cikkek közel 80%-át. Ezután jelentkeztem a Minner blogger képzésére, mert kíváncsi voltam, mit lehet kihozni valójában egy blogból. A tanultakat igyekeztem hasznosítani, és Milánnak egy mondata nagyon megragadott:

    Ne arról írj, amiről szívesen írnál, hanem arról, amiről olvasni akarnak.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dr. Francsics Ilona – A te pénzügyi képviselőd

    Milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss? A jelenlegi helyzetben a cégeknek felelőssége van abban, hogy jövőképet, támogatást nyújtsanak, ha ehhez megvannak az eszközeik. A biztosítók alapvetően rendelkeznek ezekkel az eszközökkel a profiljukból adódóan.

    És így érkeztünk el a fenti kérdés megválaszolásához, hogy milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss, mely egy biztos pont lehet Számodra és családodnak a jelenlegi helyzetben.

    Akkor lássuk a részleteket, röviden!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Nagy Márton, MDelta Electronics Hardware Design

    Mivel az első írásommal elég komoly érdeklődést keltettem (NYÁK gyártás, prototípusgyártás, specifikációk 1. rész) és egyben némi bizonytalanságot fedeztem fel a tevékenységi körünkre vonatkozóan – szorri, az én hibám, annyi minden van bennem, hogy néha nehéz felállítani a helyes sorrendet…de valahogyan el kell kezdeni, így jobbnak látom nem a 2. résszel, hanem némi profil leírással folytatni.

    Tehát, mik is azok a megoldandó problémák ill. projektek amivel az MDelta – Electronics – ot megkeresik az ügyfelek ?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Vállalkozóként, vezetőként megesik velünk, hogy sokszor azt sem tudjuk hol áll a fejünk. 

    • Be kéne fizetni az iparűzési adót? Hűha, mikor is kell azt? Hogy is csináltam tavaly? 
    • Kiment már az új bloggcik? Basszus, ezt elfelejtettem beütemezni, na mindegy, majd holnap… Persze, ha szembe jut (nem fog).  Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • De jó lenne, ha lenne már végre egy virtuális asszisztensem. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • Amúgy jövő hétre már meg kéne lennie a marketingtervnek. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás, Musico Hungary

    Izgalmas időszak jön: a 40. üzleti ötlet megvalósítása nevű cikk végén írtam, hogy még jelentkezni fogok, hogy hogyan haladunk. Ennek most jött el az ideje. Az előző cikkben szó volt róla, hogy tartunk egy megnyitó ünnepséget, ahol közösen ünnepeljük meg a vállalkozásom, a Musico indulását. Itt kapott zöld jelzést a webáruházunk is, ahol a felhasználók jogilag rendezett zenékből és hanganyagokból tudnak válogatni. Legyen az vállalkozó, youtuber, zenész, énekes, szinte mindnek szüksége van olyan zenékre/hangokra, amik jogilag rendben vannak. A jelenleg elérhető ingyenes zenéket egyre többen használják, így elveszik a lehetőséget az igazi egyedi megjelenéstől. Nálunk ennek az ellenkezőjével találkozhatnak a felhasználóink, hiszen szerződött zeneszerzőink és partnereink segítségével az egyedi igények kielégítésén dolgozunk, hogy minél inkább ki lehessen tűnni a reklámzajban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!