Hogyan építsünk sikeres üzleti honlapot? A legfontosabb lépések

    MinnerX - vendég poszt

    Hogyan építsünk sikeres üzleti honlapot? A legfontosabb lépések

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Mi a honlap üzleti célja? Ki a célközönsége? Hogyan akarjuk elérni a célcsoportot?

    Minden esetben innen kellene indulnia egy üzleti célú honlap megtervezésének. Ha ezekre a kérdésekre nincs kidolgozott, tűpontos válasz, minden további lépés csak idő- és pénzkidobás. 

    Például egy honlap célja lehet egy termék vagy szolgáltatás értékesítése, az egyszerű bemutatkozás és a bizalom erősítése, esetleg adományok gyűjtése egy alapítvány vagy ügy számára. Vagy csak minél egyszerűbben és olcsóbban kell valami, mert múlt hónapban nyertünk egy pályázaton, ahol előírás a saját weboldal.

    A másik kérdés, hogy ki lesz a honlap célközönsége, milyen társadalmi és fogyasztói csoportokat akarunk elérni. És hogyan, milyen online marketing eszközök segítségével. Fizetett hirdetésekkel? Erős tartalommarketinggel és keresőoptimalizálással? Ha már ezeket tisztáztuk, akkor egy átfogó képünk lesz arról is, milyen funkciókra (webshop, szakmai blog, VIP-rész, stb.) lesz szükségünk az új honlapon.

    Második lépés: WordPress vs. egyedi fejlesztés?

    Ha tudjuk mi az üzleti cél, kikből áll a célcsoport, és hogyan fogjuk elérni őket, akkor költségkeretet kell rendelnünk az egészhez.

    Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerüljön a honlap, hanem, hogy mennyi pénzünk van az egész projektre (honlap+célcsoport elérése). 

    Például, ha van 400 ezer forintom, és fizetett hirdetésekkel akarom elérni a célcsoportot, akkor nem költhetek 350 ezer forintot csak a honlapra. Szerencsére ma már némi tanulás és pénz árán saját magunk is építhetünk profi weboldalt. (Ha ebbe az irányba indulnál tovább, segíthet a kezdőknek írt honlap készítés útmutatóm.)

    Itt jön be az a nagyon gyakori dilemma, hogy WordPress weboldalt, vagy egyedi fejlesztésű honlapot válasszunk inkább. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Az én véleményem az, hogy nagyon ritka az olyan eset, ahol a végeredményt nézve indokolt az egyedi fejlesztésbe beletolt plusz pénz.

    Egy vállalkozói weboldalt ugyanis nem az tesz sikeressé, hogy egyedi kódon fut, vagy grafikus tervezte a megjelenést, hanem hogy betölti-e a neki rendelt üzleti célt. Ez pedig a tudatos tervezésen és a kimagasló tartalmon múlik leginkább, nem a technikai háttéren.

    Vigyázat, nem azt mondom, hogy egy slendrián módon, ingyenes cuccokból összekattintott WordPress honlap jobb, mint egy egyedi fejlesztésű. Hanem azt, hogy egy szakértő módon megtervezett és kivitelezett, prémium eszközökkel körülbástyázott WordPress honlap ugyanannyi sikert hozhat a tulajdonosának, mint egy sokkal drágább, hosszú hónapok munkájával nulláról lekódoltatott weblap.

    Harmadik lépés: az induló tartalom összeállítása

    Sokan a már összerakott honlaphoz próbálnak utólag elégséges tartalmat összeizzadni. Ez hatalmas hiba, mert egy honlap – és úgy általában, az egész internet – lelke, szíve és hajtóereje a tartalom (= szöveg, képek, videók, podcast, zene, stb.) Gondolj bele, egy zenekart sem lehet eladni csak egy szép designnal. Ha nem jó a zene, vagy legalábbis nem rezonál eléggé a közönség elvárásaira, örökre marad a garázs színpadnak.

    A tartalom az első, és ahhoz kell hozzárendelnünk a honlap felépítését és a designt is. Még a technikai kivitelezés előtt meg kell válaszolnunk egy sor kérdést, például, hogy milyen tartalom fogadja majd a felhasználót a főoldalon? Mik azok a legfontosabb információk, amit elakarunk mondani a vállalkozásunkról, magunkról, a termékünkről vagy szolgáltatásunkról?

    A legjobb, ha a válaszokat részletesen kidolgozzuk, mert így sokkal gyorsabban haladhat majd a kivitelezés. (A honlap fejlesztők legtöbb ideje általában azzal telik el, hogy várják a tartalmat a megrendelőtől.)

    Negyedik lépés: kivitelezés

    Ha a WordPress mellett döntöttünk, ez az a pont, ahol választanunk kell egy sablont (létezik sok elfogadható ingyenes sablon, de ha komolyan pénzt akarunk keresni a honlapunkkal, érdemes egy prémium fizetős sablont választani), és kiválogatni a szükséges funkciókat ellátó bővítményeket (plugin). 

    A sablon (angolul theme) lesz a felelős többek között a honlap külső megjelenéséért is. Hadd adjak egyetlen tanácsot a designnal kapcsolatban:

    Sosem az a jó design, ami a honlap tulajdonosának tetszik. Hanem az, ami a célcsoport igényeire, elképzeléseire rezonál. Mivel azonban sokszor nehéz belőni, hogy milyen weboldalt szeretne az adott csoport, ezért a legbiztosabb választás, ha sallangmentes, minimalista és letisztult megjelenésre törekszünk. 

    Miután kész a honlap

    Akkor nincs más hátra, mint odafigyelni a felhasználói visszajelzésekre (tesztelés!), és nem felejtkezni meg a weboldal rendszeres karbantartásáról sem.

    Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést, remélem hasznosnak találtad. Ha elakadnál, kérdésed lenne vagy segítségre lenne szükséged, nyugodtan keress meg.

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX
    VR játékterem Győr

    A cikk szerzője: Kóbor Tamás, VR PLANET

    Egy jó ideje olvasom a Minnert. Nemcsak a cikkeket, hanem a vállalkozási ötleteket is. Az ötletek többszöri átolvasása után jött az ötlet, hogy nyissunk VR játéktermet Győrben (28. üzleti ötlet).

    Aztán sorjában jöttek a lépések: rengeteg információ gyűjtés, élőben kipróbálni (tapasztalat szerzés), meeting egy működő játékteremmel, informatikussal egyeztetni, aki végül üzlettársam lett. Ezek mind nagyon jó dolgok voltak és ennek is köszönhetjük, hogy nagyobb motivációval vágtunk bele. Ahogy szereztük be a különböző információkat, számoltunk, az egyre jobban hajtott minket előre. Csinálni kell!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás

    Remélem sokatoknak motivációt ad a vállalkozásom indulása! Tudjátok, ez még az az időszak, amikor minden olyan idegen, izgalmas. Érzed, hogy az álom megvalósul.

    Bánki Tamás vagyok, és 21 éve foglalkozom zenével. Kezdetben gitározni tanultam, majd a későbbiekben több hangszerrel is megismerkedtem és belekóstoltam a zeneszerzés világába is.  A zene iránti szenvedélyemet és tiszteletemet a zeneszerzésben tudom a leginkább kifejezni, és mindig is az volt az álmom, hogy a zeneiparban érvényesülni tudjak valamilyen formában. A jelenlegi gazdasági helyzet nem kecsegtetett túl sok jóval, mint feltörekvő zenész-előadó, viszont rengeteg aspektusa van ennek a műfajnak, így jött az ötlet, hogy olyan zenei anyagokat készítsek, amiket vállalatok, cégek tudnak felhasználni különböző marketing anyagaikhoz és reklámblokkjaikhoz. Az ötletnek az alapjait le is fektettem, és a kidolgozáskor láttam, hogy egyedül nem fogok tudni annyi anyagot gyártani, ami ki tudná szolgálni az igényeket. Ekkor Minneren szinte megtalált egy cikk, valahogy pont jókor (40. üzleti ötlet). Amiben nagyon jól volt feltárva az, hogy mekkora igény lehet egy zenei szignálokat értékesítő portálra. Ez újabb lendületet adott és sok inspirációt arra, hogy hogyan tudjak együtt dolgozni zeneszerzőkkel.

    Ez oly annyira jól sikerült, hogy kevesebb, mint egy hónap alatt már két szerzővel dolgozom együtt, akikkel már megkezdtük a stúdiómunkálatokat, valamint a bemutatkozó oldalunk el is indult. Itt többek között létrehoztunk egy akadémiát, ahova a zenét hozzánk hasonló szenvedéllyel szerető oktatók és dalszerzők tudnak regisztrálni, ezzel is elősegítve a zenei igényeket kielégítését. Arra törekedtünk, hogy mindkét oldalon győztes helyzet alakuljon ki, így az értékesített zenei anyagok után minden szerző jutalékot kap. Webáruházunk február 15-én kap zöld jelzést, amit egy megnyitóünnepség keretein belül tárunk a publikum elé. A rendezvénynek egy kiváló helyszín, az Ínyenc Kert étterem és kávézó ad majd otthon. Ugye! Azok a Minner tartalmak! Gondolom te is így vagy vele, ebben a megnyitó buliban inspirált a síkölcsönző vállalkozás megnyitóünnepsége (arról szóló cikk).

    Viszont addig sem lustálkodunk, hiszen az oldalunk megismertetése már folyamatban van, és a Facebookon igyekszünk minél több embert elérni. A számok nem hazudnak, így az első posztok után 24 óra alatt közel 3000 elérést magasabb, mint 36%-os interakció – és átkattintási arányt értünk el. Ezeknek a kidolgozásában Milán (Minner) is sokat segített precizitásával és hozzáértésével, amikor is egy üzleti tanácsadás keretein belül beszéltük át, hogy milyen eszközök is lennének megfelelők.  A közösen kidolgozott terveket igyekszünk tartani és bízunk a hasonlóan pozitív előrehaladásban.

    Még jelentkezem, hogy haladunk! Addig is kövesd a Facebook oldalunkat!

    Fotó: Jacek Dylag / Unsplash

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    A munkaerőpiac folyamatos változása miatt nehéz előre megmondani, milyen szakmákra lesz leginkább kereslet a jövőben, de az általános munkaerő-piaci trendekből és a törvényi változásokból következtethetünk arra, mely szakmákra mutatkozik majd nagyobb igény 2020-ban.

    Minden ember életében eljöhet az a pillanat, amikor gyorsan kell pályát módosítania, azonban a legtöbbeknek munka és család mellett nincs lehetőségük évekig koptatni az iskolapadot. Az OKJ-s képzések azonban lehetőséget biztosítanak arra, hogy rövid idő – felnőttképzésben akár néhány hónap – alatt keresett szakmát szerezzünk.

    Az OKJ-s szakmai végzettséget jelenleg felnőttképző intézményekben is meg lehet szerezni, az iskolarendszerű képzéseknél rövidebb idő alatt.

    A felnőttképzések nem ingyenesek, nem jár a jelentkezőknek diákigazolvány, de a szervező iskolák számos más előnyt nyújtanak a tanulóknak. Például többféle ütemezésben indulnak tanfolyamok, hogy munka mellett is be tudjanak járni a tanulók. Mivel ezek piaci alapon működő iskolák, így jobb körülmények közt, modernebb eszközökön sajátíthatják el a diákok a választott szakmát.

    A TanfolyamOKJ.hu összegyűjtötte, milyen képzéseket érdemes választaniuk azoknak, akik rövid idő alatt megszerezhető, keresett szakmát szeretnének 2020-ban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Rovó Viktor, warnedbros.com

    Több érzékszervre hat egyszerre, történetet mesél, érzelmeket generál, könnyen fogyasztható. Hát persze, hogy a marketingvideókról van szó, és te is biztosan végignéztél ma már néhányat.

    Nem csoda, hiszen mára az online marketingkampányok közel 90%-ában fordulnak elő videók, így ha reklámoznád a branded, enélkül nehéz dolgod lesz. Az internetfelhasználók több mint fele néz videókat minden nap, mindez a világ mobilinternet forgalmának csaknem háromnegyedét teszi ki.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dávid Ádám, a Hypestyle.hu webshop tulajdonosa és szabadúszó marketinges

    Sziasztok! Ádám vagyok, januártól időm nyílik Facebook és Instagram oldalak kezelését végezni.

    A story-m röviden:

    Van egy saját dropshipping webshopom, aminek a marketingjét én készítem. Egyetem mellett építettem fel. Most végeztem az egyetemen, felszabadult annyi időm, hogy másoknak is elvégezzem ezt, az olykor kényelmetlen és nehéz feladatot. Ha felmerült benned már, hogy: “Mit posztoljak?” akkor van értelme egyeztetnünk!

    Képzettségem, elvégzett tanfolyamok:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó Péter a Reklámanimáció.hu -tól.

    A Reklám Animációnál rengeteg kabala figurát tervezünk és mivel tombol a Black Friday-láz, úgy gondoltuk, hogy nincs is ennél jobb alkalom elemezni a különböző reklám animációs figurákat. Ha nem barlangban éltél, minden bizonnyal te is találkoztál már az Alza kabalájával, Alzakkal, aki “szerethető, fülbemászó hangjával”, sokak szívébe lopta be magát. Miért sikeres? Mi kell ahhoz, hogy egy ilyen kabala forgalmat generáljon? Vajon megismételhető-e az Alza sikere? Ezeket szedtük össze a blogunkban.

    Ismerős ez a figura? Egészen biztosan megjegyezted már. Nem csak az Alza, hanem más márkák is előszeretettel használnak animációs figurákat. Nem meglepő, hogy Black Friday alatt is behozta a figurát. Ha nem működne, szerinted használnák? Erről írunk részletesebben a cikkünkben, olvasd el a Reklámanimáció blogjában!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Háromfai Balázs, semmiszemet.hu, hulladékmentes tisztítószerek

    Mikor Milánnal beszéltünk a podcast-ben a tisztítószerek bérgyártásáról már gondoltunk rá, hogy viszonteladókat is bevonunk de egyelőre még csak egy helyi kisvállalkozásként gondoltunk magunkra.

    Mikor elkezdtük a az említett “éles tesztet” a piaci igény felmérésére, láttuk, hogy mekkora a valódi igény a termékekre főként a környezetbarát megoldás miatt. Közben indirekt módon az is kiderült, hogy a termékeket az általunk alkotott hulladékmentes konstrukcióban a viszonteladói oldalról is sokan jó üzletnek látják.

    Az első 3 hétben végül 327.560 Ft értékben sikerült 8-9 havi tisztítószer csomagokat értékesíteni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Antal Ildikó, Athé ékszergyertyák

    A Karácsonyi ajándékvásárlás nálunk és a környezetünkben lévő cégeknél úgy szokott kinézni, hogy november elején elkezd motoszkálni a fejünkben a gondolat, hogy közeleg a Karácsony, de idén időben elkezdünk a témával foglalkozni, nem az utolsó pillanatra hagyjuk és mi fogjuk a legjobb ajándékokat adni. Közben ezerrel nyomjuk a saját karácsonyi kampányainkat, óriás pörgés van és egyre égetőbb a probléma, hogy valaki találja már ki, hogy mit fogunk venni a kiemelt partnereinknek és munkatársainknak, akik ráadásul nők! Aztán szembesülünk a problémával, hogy a nőknek nem is olyan könnyű olyan ajándékot venni, ami nem sablonos és tényleg örülni is fognak neki. A nagy rákészülés után pedig azt vesszük észre, hogy a Karácsony előtti héten vagyunk és nem hogy ajándék nincsen, de még ötlet sem. Online megrendelni már necces, mert nem biztos, hogy megérkezik Karácsony előtt, ezért utolsó pillanatban beszaladunk egy plázába, de ami ott vár attól inkább kiszaladnánk. Idén viszont már most tudjuk, mit fogunk adni a hölgyeknek!

    Amikor mi ajándékot keresünk, ezeknek a tulajdonságnak szeretnénk ha megfelelne:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Mi a honlap üzleti célja? Ki a célközönsége? Hogyan akarjuk elérni a célcsoportot?

    Minden esetben innen kellene indulnia egy üzleti célú honlap megtervezésének. Ha ezekre a kérdésekre nincs kidolgozott, tűpontos válasz, minden további lépés csak idő- és pénzkidobás. 

    Például egy honlap célja lehet egy termék vagy szolgáltatás értékesítése, az egyszerű bemutatkozás és a bizalom erősítése, esetleg adományok gyűjtése egy alapítvány vagy ügy számára. Vagy csak minél egyszerűbben és olcsóbban kell valami, mert múlt hónapban nyertünk egy pályázaton, ahol előírás a saját weboldal.

    A másik kérdés, hogy ki lesz a honlap célközönsége, milyen társadalmi és fogyasztói csoportokat akarunk elérni. És hogyan, milyen online marketing eszközök segítségével. Fizetett hirdetésekkel? Erős tartalommarketinggel és keresőoptimalizálással? Ha már ezeket tisztáztuk, akkor egy átfogó képünk lesz arról is, milyen funkciókra (webshop, szakmai blog, VIP-rész, stb.) lesz szükségünk az új honlapon.

    Második lépés: WordPress vs. egyedi fejlesztés?

    Ha tudjuk mi az üzleti cél, kikből áll a célcsoport, és hogyan fogjuk elérni őket, akkor költségkeretet kell rendelnünk az egészhez.

    Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerüljön a honlap, hanem, hogy mennyi pénzünk van az egész projektre (honlap+célcsoport elérése). 

    Például, ha van 400 ezer forintom, és fizetett hirdetésekkel akarom elérni a célcsoportot, akkor nem költhetek 350 ezer forintot csak a honlapra. Szerencsére ma már némi tanulás és pénz árán saját magunk is építhetünk profi weboldalt. (Ha ebbe az irányba indulnál tovább, segíthet a kezdőknek írt honlap készítés útmutatóm.)

    Itt jön be az a nagyon gyakori dilemma, hogy WordPress weboldalt, vagy egyedi fejlesztésű honlapot válasszunk inkább. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Az én véleményem az, hogy nagyon ritka az olyan eset, ahol a végeredményt nézve indokolt az egyedi fejlesztésbe beletolt plusz pénz.

    Egy vállalkozói weboldalt ugyanis nem az tesz sikeressé, hogy egyedi kódon fut, vagy grafikus tervezte a megjelenést, hanem hogy betölti-e a neki rendelt üzleti célt. Ez pedig a tudatos tervezésen és a kimagasló tartalmon múlik leginkább, nem a technikai háttéren.

    Vigyázat, nem azt mondom, hogy egy slendrián módon, ingyenes cuccokból összekattintott WordPress honlap jobb, mint egy egyedi fejlesztésű. Hanem azt, hogy egy szakértő módon megtervezett és kivitelezett, prémium eszközökkel körülbástyázott WordPress honlap ugyanannyi sikert hozhat a tulajdonosának, mint egy sokkal drágább, hosszú hónapok munkájával nulláról lekódoltatott weblap.

    Harmadik lépés: az induló tartalom összeállítása

    Sokan a már összerakott honlaphoz próbálnak utólag elégséges tartalmat összeizzadni. Ez hatalmas hiba, mert egy honlap – és úgy általában, az egész internet – lelke, szíve és hajtóereje a tartalom (= szöveg, képek, videók, podcast, zene, stb.) Gondolj bele, egy zenekart sem lehet eladni csak egy szép designnal. Ha nem jó a zene, vagy legalábbis nem rezonál eléggé a közönség elvárásaira, örökre marad a garázs színpadnak.

    A tartalom az első, és ahhoz kell hozzárendelnünk a honlap felépítését és a designt is. Még a technikai kivitelezés előtt meg kell válaszolnunk egy sor kérdést, például, hogy milyen tartalom fogadja majd a felhasználót a főoldalon? Mik azok a legfontosabb információk, amit elakarunk mondani a vállalkozásunkról, magunkról, a termékünkről vagy szolgáltatásunkról?

    A legjobb, ha a válaszokat részletesen kidolgozzuk, mert így sokkal gyorsabban haladhat majd a kivitelezés. (A honlap fejlesztők legtöbb ideje általában azzal telik el, hogy várják a tartalmat a megrendelőtől.)

    Negyedik lépés: kivitelezés

    Ha a WordPress mellett döntöttünk, ez az a pont, ahol választanunk kell egy sablont (létezik sok elfogadható ingyenes sablon, de ha komolyan pénzt akarunk keresni a honlapunkkal, érdemes egy prémium fizetős sablont választani), és kiválogatni a szükséges funkciókat ellátó bővítményeket (plugin). 

    A sablon (angolul theme) lesz a felelős többek között a honlap külső megjelenéséért is. Hadd adjak egyetlen tanácsot a designnal kapcsolatban:

    Sosem az a jó design, ami a honlap tulajdonosának tetszik. Hanem az, ami a célcsoport igényeire, elképzeléseire rezonál. Mivel azonban sokszor nehéz belőni, hogy milyen weboldalt szeretne az adott csoport, ezért a legbiztosabb választás, ha sallangmentes, minimalista és letisztult megjelenésre törekszünk. 

    Miután kész a honlap

    Akkor nincs más hátra, mint odafigyelni a felhasználói visszajelzésekre (tesztelés!), és nem felejtkezni meg a weboldal rendszeres karbantartásáról sem.

    Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést, remélem hasznosnak találtad. Ha elakadnál, kérdésed lenne vagy segítségre lenne szükséged, nyugodtan keress meg.

    Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!