Krízis alatti kommunikáció a turizmusban – a pre-opening mindset ereje

    MinnerX - vendég poszt

    Krízis alatti kommunikáció a turizmusban - a pre-opening mindset ereje

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Az elmúlt 1 hétben jól látható volt, hogy még a világ legnagyobb utazási portálja, a Tripadvisor sem tudott időben reagálni, ők is csak utólagos elemzésekből lesznek okosabbak. Február 25-én született az a közlemény, amelyben az utazóközösséget arra kéri fel a Tripadvisor, hogy mindenki tájékozódjon a helyzetről a foglalása előtt. Majd megjelent a befektetői tájékoztató, amiben megnyugtatták a befektetőiket, hogy a döntéseik a hosszútávú stratégiájukhoz fognak alkalmazkodni, de a február közepén kiadott 2020-as eredmények biztosan el fognak maradni a prognózisoktól. A magyarországi Tripadvisor-fiókok irányítópultjában található statisztikákat elemezve viszont már érdekes adatokat találhatunk, amelyekből kiolvasható, hogy egyértelműen komoly változtatásokat tapasztalhatunk majd, és ezek nem feltételen lesznek negatív előjelűek.

    Nézzük a jelenlegi helyzetet hirdetések, elérések, funkciók terén.

    • A Tripadvisoron a hirdetések kattintás alapúak és minden csomagban meghatározzák a garantált kattintás számot. Ez egyértelműen látszik, hogy nem tartható jelenleg, hiszen az oldal és a profilok látogatottsága az előző hónapok tizedére esett vissza.


    • Ugyanakkor ebben a hónapban még érvényesek a kattintás vállalások, így a hirdetések, most bárki fent jár az oldalon, megjelennek neki. Ez főleg azoknak a vendéglátóhelyeknek lehet nagyon fontos, akik most átállnak kiszállításra. Szóval érdemes ezt a hónapot kivárni és megnézni, hogy áprilistól milyen változtatásokat fog eszközölni és milyen kattintás számokat fog garantálni a Tripadvisor.
    • Háttérinfó: a Tripadvisor már fél éve jelezte, hogy a Google-hoz hasonló hirdetési rendszert terveznek bevezetni. Ez kb. olyan, mint nálunk a digitális oktatás. Ha nem jön a járvány, még ki tudja hány évig húzták-halasztották volna azt a rendszert, ami bár nem tökéletes, de már működőképes. Most viszont húsbavágó mindkét oldalról, hogy a régi struktúra teljesen átalakuljon egy sokkal rugalmasabb irányba. Így tanulnak egymástól az óriások: a Google az értékelési rendszert vette át a Tripadvisortól, utóbbi pedig a hirdetési felület Google-hoz hasonló rugalmasságát akarja biztosítani a partnerei felé.
    • A foglalások érthető módon a 0-ra estek vissza. Ez egy kiváló alkalom lesz a fejlesztőknek, hogy megalkossanak egy sokkal ügyfélbarátabb regisztrációs és foglalási rendszert, hiszen nem a túlterhelt rendszeren kell dolgozniuk, így a rendszer összeomlásának veszélye sem áll fenn.

    Mi a teendő ebben a helyzetben?

    Első és legfontosabb, hogy mindenki maradjon otthon!

    Tudom, hogy most kell intézni a kiszállítás szervezését, tartani kell a kollégákban a lelket, győzködni kell a vendéget, hogy ne mondja le, hanem ütemezze át a foglalását, de tényleg csak azokat a dolgokat intézzük személyesen, ami tényleg nagyon szükséges. Mindenkinek az az érdeke, hogy minél előbb normalizálódjon az élet! Remek digitális eszközök vannak a feladatok szervezéséhez (Trello vagy egyszerűen csak a Google Naptár), amelyeknél értesítéseket is be lehet állítani, hogy ne maradjon el semmilyen fontos feladat. Ehhez viszont előre át kell gondolni a napunkat, hetünket, ezt bele kell kalkulálni  a reggeleinkbe. Most amúgy is kisebb a forgalom. Az időt, amit nem a dugóban állással töltenénk, használjuk tervezésre!

    Ne hagyjuk abba a kommunikációt – tegyük személyessé, mozgósítsuk a közösségünket!

    Fontos, hogy tudják a vendégek, hogy milyen irányban alakul a szolgáltatásunk. Ne feledjük, az élet nem állt le még teljesen, a fizetőképes réteg, az irodai dolgozók pl. ugyanúgy dolgoznak és kapják a fizetésüket, mint eddig. Ne tegyen csőlátásúvá minket az, ami a közvetlen környezetünkben történik! A kereslet nem veszett el, csak átalakult és ami talán a legfontosabb: egy sokkal empatikusabb irányba változott! Ezért nyugodtan térjünk ki arra a kommunikációban, hogy most milyen helyzetben vagyunk, mit tettünk és mik a céljaink ezekkel a lépésekkel.

    Kérjünk be értékeléseket!

    Most, hogy nincs vendég? – kérdezhetnénk. Igen! Itt a legjobb alkalom! Ha rendelkezésre állnak a vendégek e-mail címei (vagy bármilyen e-mail lista, ami felhasználható marketingre), akkor nyert ügyünk van, az Expressz Értékelőn keresztül 3 kattintással ki tudjuk küldeni az értékelésbekérő e-maileket. Ha ez nem áll (MÉG) rendelkezésünkre, a közösségi média felületeinken heti egy személyes hangvételű posztban buzdíthatjuk a közösségünket, hogy értékeljenek. Sokaknak megnyílik majd az applikáció a kezében! Miért kell ezt pont most, amikor így is szanaszét áll a fejünk? Azért, mert most arra az időre készülünk, amikor már nem lesznek korlátozások, amikor már visszatér az élet. És mivel a helyezéseket a sok friss, jó értékelés generálja, nagyjából elengedhetetlen ez a lépés. Minél előrébb vagyunk, annál kevesebb (pénz)energiát kell beletennünk abba, hogy újra figyeljenek ránk az emberek.

    Képezzük magunkat!

    A délutáni bezárást tekintsük fejlődési lehetőségnek! De most csak közvetve a vállalkozásunk, mint inkább saját magunk fejlesztési potenciáljaként. Nézzük meg a programokat, alkalmazásokat, amelyeket használunk, böngésszük végig a lehetőségeket benne. Nézzük meg az irányítópultjaikat! Elemezzük ki, hogy melyik felületre milyen vendégek érkeznek, ismerjük meg őket: mik az igényeik, milyen fizetőképességűek, hogyan kommunikáltunk eddig velük és gondoljuk át, hogy ez most, így visszatekintve is célravezető volt-e. Ütemezzük be, hogy mely napokon és/vagy a nap mely szakában szakítunk erre 1-2 órát. Fontos a folytonosság! Garantáltan csodákra lelünk majd.

    Töltekezzünk pozitív dolgokkal!

    Ne hagyjuk, hogy a közösségi média lehúzzon, inkább olyan tevékenységekbe fektessük az időnket, amelyek ténylegesen feltöltenek.

    A legkiborítóbb a jelenlegi helyzetben, hogy nem tudjuk, hogy mikor lesz ennek vége és hogy mikor tér vissza minden az eredeti kerékvágásba. A válasz: soha. Egy ilyen mély krízis után (amibe még meg sem érkeztünk) minden átformálódik és ez talán így van jól. Hiszem, hogy néha kell egy tisztítótűz és most ennek a időszakát éljük. Most még mindenki fejvesztve rohan és próbálja eloltani ezt a tüzet. Ugyanakkor ez a tűz nem csak pusztít, hanem tisztít és újra feltámaszt olyan értékeket, amelyek már kezdtek elveszni a társadalmunkban. Ez pedig újabb, végtelen lehetőségeket nyit meg előttünk, csak meg kell látnunk őket.

    Ha a fenti kérdésekben és teendőkben, a konkrét megvalósításukban bizonytalan vagy, elakadtál, akkor az Értékeléstuning – Hozd ki a legtöbbet a Tripadvisor… oldalon, valamint a BeMyGuest YouTube csatornáján találsz még több ingyenes, inspiráló tartalmat.

    Kérdezz nyugodtan bármilyen turizmuskommunikációs témában!

    Fotó:  Richard Balog / Unsplash

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó László, X-Presso

    Mostantól mi is hozzájárulhatunk, hogy a leterhelt egészségügyi dolgozók országszerte megkapják a nekik kijáró kávéadagot – köszönhetően a #kaveztasdadokitkezdeményezésnek.

    Egyik reggel magam alatt voltam, és azon gondolkodtam, hogy valamilyen formában szeretnék segíteni a rászorulóknak. Épp ekkor kerestek fel a Debreceni Ultra Szurkolók, hogy szeretnének a kórházi dolgozóknak kávét venni. Innen már egyenes út vezetett az ötlet kidolgozásához.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Régen minden IS szép volt

    Amikor még nem öreg 29 éves voltam, akkor bizony hajtott még a fiatalos lendület. Emlékszem, hogy egyetem mellett simán ment az, hogy egyszerre voltam egy kutatási csoport vezetője, 2 gyakornoki munkát vállaltam és még volt időm élni is emellett. Ma már azért már nem teljesen így van. Lehet itt arcoskodni, meg menősködni saját magam előtt, hogy mennyi minden plusz munkát be tudok vállalni, de bizony hamar kipurcanok, a szervezetem pedig gyorsan büntet. Az utóbbi néhány évben azt figyeltem meg magamon, hogyha a fejem tetejére is állok, bizony hosszú távon, napi szinten nem tudok egy bizonyos óraszámnál jelentősen többet munkával foglalkozni. Ez nálam napi nettó 5.5 óra (mi a csuda az a nettó idő? Minden perc, amit ténylegesen munkavégzéssel töltöttem, pihi, kaja, Facebook, chit-chat nincs benne). Mi történik, ha ezt tartósan átlépem? Hiába a pluszmunka, a többi napon már nincs energiám a tervezett sem megcsinálni. Elfáradok, nincs utána már kedvem a magánéleti, szabadidős dolgokkal foglalkozni, ami pedig önmagában egy negatív spirált eredményez azzal ugyebár, hogy felborul a work-life balance.

    Oké, de hogy jött 5,5-ös érték, honnan tudom ezt én ilyen pontosan?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Érdi Róbert: Visual Up – Kreatív Ügynökség

    2020 januárjában alkottam meg a Visual Up gondolatát és alapjait annak reményében, hogy már idén nyáron elkezdhetem bevezetni a saját brandemet és megmérni a piacon milyen irányba fog elindulni teljes gőzzel 2021 kezdetén. Két egyetemi társammal, barátommal indultunk el közös szakmai eredményeinket és tapasztalatainkat összetéve egy cél érdekébe, hogy elindítsunk egy olyan vizuális edukációt a magyar piacon, amely megszünteti a szürke, érdektelen és stock-ok uralta piaci kommunikációt.

    Nem telt el három hónap sem amikor a koronavírus egy erős éket vert a tervezési folyamatban.

    Feltettük egymásnak a kérdést; ennyi lenne, a vírus mindent és mindenkit ellehetetlenít? Tudtuk, hogy itt nem lehet vége és megállni sem szabad, így egy új piaci szemléleten és a szolgáltatásaink megreformálásán kezdtünk dolgozni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dobóné Somogyi Eszter, Esztiteka.blog.hu

    Megcsináltam! Sőt ez az esettanulmány bizonyítja, hogy a Facebook is segít ebben! A legnépszerűbb tartalmamra több százezer látogatót hozott. Először ismerd meg az ívet, hogy jutottam el addig, hogy egy szülőknek szóló blog ilyen óriási olvasottságot érjen el.

    Dobóné Somogyi Eszter vagyok, az Esztiteka.blog.hu négy évvel ezelőtt indult felület. Az elején egy egyszerű én blog volt, ami a személyes hangvétele miatt hamar népszerűvé vált az olvasók körében, és az Index2 is lehozta a cikkek közel 80%-át. Ezután jelentkeztem a Minner blogger képzésére, mert kíváncsi voltam, mit lehet kihozni valójában egy blogból. A tanultakat igyekeztem hasznosítani, és Milánnak egy mondata nagyon megragadott:

    Ne arról írj, amiről szívesen írnál, hanem arról, amiről olvasni akarnak.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Dr. Francsics Ilona – A te pénzügyi képviselőd

    Milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss? A jelenlegi helyzetben a cégeknek felelőssége van abban, hogy jövőképet, támogatást nyújtsanak, ha ehhez megvannak az eszközeik. A biztosítók alapvetően rendelkeznek ezekkel az eszközökkel a profiljukból adódóan.

    És így érkeztünk el a fenti kérdés megválaszolásához, hogy milyen esetben lehetséges, hogy díjmentes balesetbiztosításhoz juss, mely egy biztos pont lehet Számodra és családodnak a jelenlegi helyzetben.

    Akkor lássuk a részleteket, röviden!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Nagy Márton, MDelta Electronics Hardware Design

    Mivel az első írásommal elég komoly érdeklődést keltettem (NYÁK gyártás, prototípusgyártás, specifikációk 1. rész) és egyben némi bizonytalanságot fedeztem fel a tevékenységi körünkre vonatkozóan – szorri, az én hibám, annyi minden van bennem, hogy néha nehéz felállítani a helyes sorrendet…de valahogyan el kell kezdeni, így jobbnak látom nem a 2. résszel, hanem némi profil leírással folytatni.

    Tehát, mik is azok a megoldandó problémák ill. projektek amivel az MDelta – Electronics – ot megkeresik az ügyfelek ?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Markó Tamás, Énhatékony

    Vállalkozóként, vezetőként megesik velünk, hogy sokszor azt sem tudjuk hol áll a fejünk. 

    • Be kéne fizetni az iparűzési adót? Hűha, mikor is kell azt? Hogy is csináltam tavaly? 
    • Kiment már az új bloggcik? Basszus, ezt elfelejtettem beütemezni, na mindegy, majd holnap… Persze, ha szembe jut (nem fog).  Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • De jó lenne, ha lenne már végre egy virtuális asszisztensem. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 
    • Amúgy jövő hétre már meg kéne lennie a marketingtervnek. Na mindegy, most megyek tüzet oltani. 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás, Musico Hungary

    Izgalmas időszak jön: a 40. üzleti ötlet megvalósítása nevű cikk végén írtam, hogy még jelentkezni fogok, hogy hogyan haladunk. Ennek most jött el az ideje. Az előző cikkben szó volt róla, hogy tartunk egy megnyitó ünnepséget, ahol közösen ünnepeljük meg a vállalkozásom, a Musico indulását. Itt kapott zöld jelzést a webáruházunk is, ahol a felhasználók jogilag rendezett zenékből és hanganyagokból tudnak válogatni. Legyen az vállalkozó, youtuber, zenész, énekes, szinte mindnek szüksége van olyan zenékre/hangokra, amik jogilag rendben vannak. A jelenleg elérhető ingyenes zenéket egyre többen használják, így elveszik a lehetőséget az igazi egyedi megjelenéstől. Nálunk ennek az ellenkezőjével találkozhatnak a felhasználóink, hiszen szerződött zeneszerzőink és partnereink segítségével az egyedi igények kielégítésén dolgozunk, hogy minél inkább ki lehessen tűnni a reklámzajban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

    Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)