Krízis alatti kommunikáció a turizmusban – a pre-opening mindset ereje

    MinnerX - vendég poszt

    Krízis alatti kommunikáció a turizmusban – a pre-opening mindset ereje

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Az elmúlt 1 hétben jól látható volt, hogy még a világ legnagyobb utazási portálja, a Tripadvisor sem tudott időben reagálni, ők is csak utólagos elemzésekből lesznek okosabbak. Február 25-én született az a közlemény, amelyben az utazóközösséget arra kéri fel a Tripadvisor, hogy mindenki tájékozódjon a helyzetről a foglalása előtt. Majd megjelent a befektetői tájékoztató, amiben megnyugtatták a befektetőiket, hogy a döntéseik a hosszútávú stratégiájukhoz fognak alkalmazkodni, de a február közepén kiadott 2020-as eredmények biztosan el fognak maradni a prognózisoktól. A magyarországi Tripadvisor-fiókok irányítópultjában található statisztikákat elemezve viszont már érdekes adatokat találhatunk, amelyekből kiolvasható, hogy egyértelműen komoly változtatásokat tapasztalhatunk majd, és ezek nem feltételen lesznek negatív előjelűek.

    Nézzük a jelenlegi helyzetet hirdetések, elérések, funkciók terén.

    • A Tripadvisoron a hirdetések kattintás alapúak és minden csomagban meghatározzák a garantált kattintás számot. Ez egyértelműen látszik, hogy nem tartható jelenleg, hiszen az oldal és a profilok látogatottsága az előző hónapok tizedére esett vissza.


    • Ugyanakkor ebben a hónapban még érvényesek a kattintás vállalások, így a hirdetések, most bárki fent jár az oldalon, megjelennek neki. Ez főleg azoknak a vendéglátóhelyeknek lehet nagyon fontos, akik most átállnak kiszállításra. Szóval érdemes ezt a hónapot kivárni és megnézni, hogy áprilistól milyen változtatásokat fog eszközölni és milyen kattintás számokat fog garantálni a Tripadvisor.
    • Háttérinfó: a Tripadvisor már fél éve jelezte, hogy a Google-hoz hasonló hirdetési rendszert terveznek bevezetni. Ez kb. olyan, mint nálunk a digitális oktatás. Ha nem jön a járvány, még ki tudja hány évig húzták-halasztották volna azt a rendszert, ami bár nem tökéletes, de már működőképes. Most viszont húsbavágó mindkét oldalról, hogy a régi struktúra teljesen átalakuljon egy sokkal rugalmasabb irányba. Így tanulnak egymástól az óriások: a Google az értékelési rendszert vette át a Tripadvisortól, utóbbi pedig a hirdetési felület Google-hoz hasonló rugalmasságát akarja biztosítani a partnerei felé.
    • A foglalások érthető módon a 0-ra estek vissza. Ez egy kiváló alkalom lesz a fejlesztőknek, hogy megalkossanak egy sokkal ügyfélbarátabb regisztrációs és foglalási rendszert, hiszen nem a túlterhelt rendszeren kell dolgozniuk, így a rendszer összeomlásának veszélye sem áll fenn.

    Mi a teendő ebben a helyzetben?

    Első és legfontosabb, hogy mindenki maradjon otthon!

    Tudom, hogy most kell intézni a kiszállítás szervezését, tartani kell a kollégákban a lelket, győzködni kell a vendéget, hogy ne mondja le, hanem ütemezze át a foglalását, de tényleg csak azokat a dolgokat intézzük személyesen, ami tényleg nagyon szükséges. Mindenkinek az az érdeke, hogy minél előbb normalizálódjon az élet! Remek digitális eszközök vannak a feladatok szervezéséhez (Trello vagy egyszerűen csak a Google Naptár), amelyeknél értesítéseket is be lehet állítani, hogy ne maradjon el semmilyen fontos feladat. Ehhez viszont előre át kell gondolni a napunkat, hetünket, ezt bele kell kalkulálni  a reggeleinkbe. Most amúgy is kisebb a forgalom. Az időt, amit nem a dugóban állással töltenénk, használjuk tervezésre!

    Ne hagyjuk abba a kommunikációt – tegyük személyessé, mozgósítsuk a közösségünket!

    Fontos, hogy tudják a vendégek, hogy milyen irányban alakul a szolgáltatásunk. Ne feledjük, az élet nem állt le még teljesen, a fizetőképes réteg, az irodai dolgozók pl. ugyanúgy dolgoznak és kapják a fizetésüket, mint eddig. Ne tegyen csőlátásúvá minket az, ami a közvetlen környezetünkben történik! A kereslet nem veszett el, csak átalakult és ami talán a legfontosabb: egy sokkal empatikusabb irányba változott! Ezért nyugodtan térjünk ki arra a kommunikációban, hogy most milyen helyzetben vagyunk, mit tettünk és mik a céljaink ezekkel a lépésekkel.

    Kérjünk be értékeléseket!

    Most, hogy nincs vendég? – kérdezhetnénk. Igen! Itt a legjobb alkalom! Ha rendelkezésre állnak a vendégek e-mail címei (vagy bármilyen e-mail lista, ami felhasználható marketingre), akkor nyert ügyünk van, az Expressz Értékelőn keresztül 3 kattintással ki tudjuk küldeni az értékelésbekérő e-maileket. Ha ez nem áll (MÉG) rendelkezésünkre, a közösségi média felületeinken heti egy személyes hangvételű posztban buzdíthatjuk a közösségünket, hogy értékeljenek. Sokaknak megnyílik majd az applikáció a kezében! Miért kell ezt pont most, amikor így is szanaszét áll a fejünk? Azért, mert most arra az időre készülünk, amikor már nem lesznek korlátozások, amikor már visszatér az élet. És mivel a helyezéseket a sok friss, jó értékelés generálja, nagyjából elengedhetetlen ez a lépés. Minél előrébb vagyunk, annál kevesebb (pénz)energiát kell beletennünk abba, hogy újra figyeljenek ránk az emberek.

    Képezzük magunkat!

    A délutáni bezárást tekintsük fejlődési lehetőségnek! De most csak közvetve a vállalkozásunk, mint inkább saját magunk fejlesztési potenciáljaként. Nézzük meg a programokat, alkalmazásokat, amelyeket használunk, böngésszük végig a lehetőségeket benne. Nézzük meg az irányítópultjaikat! Elemezzük ki, hogy melyik felületre milyen vendégek érkeznek, ismerjük meg őket: mik az igényeik, milyen fizetőképességűek, hogyan kommunikáltunk eddig velük és gondoljuk át, hogy ez most, így visszatekintve is célravezető volt-e. Ütemezzük be, hogy mely napokon és/vagy a nap mely szakában szakítunk erre 1-2 órát. Fontos a folytonosság! Garantáltan csodákra lelünk majd.

    Töltekezzünk pozitív dolgokkal!

    Ne hagyjuk, hogy a közösségi média lehúzzon, inkább olyan tevékenységekbe fektessük az időnket, amelyek ténylegesen feltöltenek.

    A legkiborítóbb a jelenlegi helyzetben, hogy nem tudjuk, hogy mikor lesz ennek vége és hogy mikor tér vissza minden az eredeti kerékvágásba. A válasz: soha. Egy ilyen mély krízis után (amibe még meg sem érkeztünk) minden átformálódik és ez talán így van jól. Hiszem, hogy néha kell egy tisztítótűz és most ennek a időszakát éljük. Most még mindenki fejvesztve rohan és próbálja eloltani ezt a tüzet. Ugyanakkor ez a tűz nem csak pusztít, hanem tisztít és újra feltámaszt olyan értékeket, amelyek már kezdtek elveszni a társadalmunkban. Ez pedig újabb, végtelen lehetőségeket nyit meg előttünk, csak meg kell látnunk őket.

    Ha a fenti kérdésekben és teendőkben, a konkrét megvalósításukban bizonytalan vagy, elakadtál, akkor az Értékeléstuning – Hozd ki a legtöbbet a Tripadvisor… oldalon, valamint a BeMyGuest YouTube csatornáján találsz még több ingyenes, inspiráló tartalmat.

    Kérdezz nyugodtan bármilyen turizmuskommunikációs témában!

    Fotó:  Richard Balog / Unsplash

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás, Musico Hungary

    Izgalmas időszak jön: a 40. üzleti ötlet megvalósítása nevű cikk végén írtam, hogy még jelentkezni fogok, hogy hogyan haladunk. Ennek most jött el az ideje. Az előző cikkben szó volt róla, hogy tartunk egy megnyitó ünnepséget, ahol közösen ünnepeljük meg a vállalkozásom, a Musico indulását. Itt kapott zöld jelzést a webáruházunk is, ahol a felhasználók jogilag rendezett zenékből és hanganyagokból tudnak válogatni. Legyen az vállalkozó, youtuber, zenész, énekes, szinte mindnek szüksége van olyan zenékre/hangokra, amik jogilag rendben vannak. A jelenleg elérhető ingyenes zenéket egyre többen használják, így elveszik a lehetőséget az igazi egyedi megjelenéstől. Nálunk ennek az ellenkezőjével találkozhatnak a felhasználóink, hiszen szerződött zeneszerzőink és partnereink segítségével az egyedi igények kielégítésén dolgozunk, hogy minél inkább ki lehessen tűnni a reklámzajban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Füssi Gábor, Everigo.eu 

    Biztosan olvastad már Milán cikkét arról, hogy például a csehek dupla akkora kosárértékkel rendelkeznek, mint a magyar vásárlók. Képzeld el, hogy a cégeddel azt a piacot is ki tudnád szolgálni! Ha webshopod van, akkor egészen biztosan most azonnal foglalkozz a témával!

    A legtöbb cég tisztában van azzal, hogy hatalmas áttörést, előrelépést  jelenthet a nemzetközi piac, mégis úgy vélik, hogy ez egy elérhetetlen vágy, megvalósíthatatlan elképzelés. Pedig – köszönhetően a szolgáltatásainknak –  akár a Te céged is nemzetközivé válhat. 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Schiller Attila, olaszcipők.hu – Le Scarpe Italiane

    Ismerve a többi Minner vállalkozót, egészen biztosan te is talpon vagy egész nap. Egy olasz mondás szerint a cipőd és az ágyad legyen a legkényelmesebb, mert abban töltöd a legtöbb időt. És milyen igaz! Ha olyan cipőt keresel, ami nem jön szemben az utcán és még kényelmes is, akkor találtunk egy tökéletes helyet.

    Feltörekvő vállalkozásként nemrég megnyitottuk webshopunkat is. Már több éve üzemel üzlethelyiségünk, és úgy döntöttünk online térben is minél több emberhez eljuttatjuk ezeket a minőségi, trendi olasz cipőket. Érdemes figyelni és vásárolni, mert Magyarországra hozzuk a legfrissebb olasz cipő divatot. Világmárkákat a lehető legkedvezőbb áron értékesítünk már 15 éve töretlenül. Nálunk az elegáns és sportos stílus is képviselteti magát!

    Milyen márkát válassz? Amikor rákattintasz az olaszcipők.hu -ra, akkor valószínűleg több számodra ismeretlen világmárka kerül eléd. Ezek mind prémium olasz márkák, amit előszeretettel hordanak prémium ügyfeleink. Mind közül kiemelkedik a Lorenzi, majd nézd meg cipőiket! Ha segítség kell, hogy milyen cipőt érdemes venni, bátran keress minket!

    A vállalkozásod egyedi, legyél te is az! > olaszcipok.hu

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Gellén Bettina, Budapest Wrecking Room

    A vőlegényemmel megcsináltuk a Minner 151. vállalkozási ötletét vagyis a dühöngőt. A vendégeink védőfelszerelésbe öltözve, megfelelő ütő eszközökkel verhetnek szét dolgokat, tárgyakat. Ne gondold azt, hogy olyan könnyű egyhuzamban 15 percnél tovább ütni tárgyakat! A törésről videó készül, amit a vendég megkap.
    Mit mondjak, nem volt sétagalopp, de a gyerekbetegségeken lassan túl vagyunk.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzői: Minner közösség

    Ez most egy rendkívüli poszt, mert a Minner vállalkozók közösen adták az információt. Megkérdeztem, hogy áremelés esetén mit tapasztaltatok. Forgalom növekedést vagy csökkenést. A válaszok:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Nagy Márton, MDelta Electronics Hardware Design

    Gondolkodtál már valamilyen hardver fejlesztésben? Okoseszköz, IoT megoldásban? Akkor ez a cikk jó támpontot fog adni neked!

    Örömmel tölt el, hogy Milán ötlete és a korábbi konzultációs beszélgetésünk eredményeképpen végül írhatok nektek egy kis technikai betekintést az elektronika bugyraiba, mellyel a vállalkozásom – MDelta – Electronics Hardware Design –  foglalkozik.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Háromfai Balázs, Semmiszemét

    Tudod, én vagyok az, akivel korábban a Milán a bérgyártásos podcastot készítette. Egy új terméket dobtunk piacra, amiben az a különleges, hogy újratöltjük a flakonokat. Azóta sok víz lefolyt a Dunán! A start megvolt szeptember elején, óriási kilövéssel. Az első 5 nap alatt már 15 vásárlónál és 200 000 forgalomnál jártunk. Legutóbb pedig itt a MinnerX-ben arról írtam, hogy várjuk a viszonteladók jelentkezését. Azt hiszem nagy fába vágtuk a fejszénket… Több mint 55 jelentkező várja a találkozót, nagyon motiváltak, amit felemelő érzés tapasztalni.

    Éles váltás a piaci visszajelzések alapján

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Nagy Richárd, Fratelli Dekor

    Magyarországon sajnos sokszor abba a hibába futunk bele, hogy a dekorfesték hallatán az emberek nem arra gondolnak, amit ebben a formában valójában jelent. Pedig nem úri huncutság!

    Ez a kis rövid történet induljon Olaszországból…
    Cégünk egyik alapítója idestova 20 éve él és dolgozik Olaszországban mint vállalkozó. A vállalkozása a belsőépítészetre koncentrálódik (festés, gipszkartonszerelés). A „megrendelők” között rengeteg olyan ügyfél van, aki a lakását, irodáját, üzlethelyiségét szeretné egy szép dekorral egyedibbé, hangulatosabbá, otthonosabbá varázsolni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX
    VR játékterem Győr

    A cikk szerzője: Kóbor Tamás, VR PLANET

    Egy jó ideje olvasom a Minnert. Nemcsak a cikkeket, hanem a vállalkozási ötleteket is. Az ötletek többszöri átolvasása után jött az ötlet, hogy nyissunk VR játéktermet Győrben (28. üzleti ötlet).

    Aztán sorjában jöttek a lépések: rengeteg információ gyűjtés, élőben kipróbálni (tapasztalat szerzés), meeting egy működő játékteremmel, informatikussal egyeztetni, aki végül üzlettársam lett. Ezek mind nagyon jó dolgok voltak és ennek is köszönhetjük, hogy nagyobb motivációval vágtunk bele. Ahogy szereztük be a különböző információkat, számoltunk, az egyre jobban hajtott minket előre. Csinálni kell!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Cikk szerzője: Duchai Márta, Értékeléstuning

    Számos általános kommunikációs és marketing anyag kering a neten és a közösségi médiában, amelyek próbálnak a jelenlegi helyzetre reagálni. A turizmus szektor egyedisége és mély érintettsége speciális gondolatokat igényel, hiszen itt várhatóak a legkomolyabb változtatások nagy átrendeződésekkel és ezzel együtt még fontos lehetőségekkel is. A mostani időszakot kommunikáció szempontjából egy pre-opening időszakkal állíthatjuk párhuzamba – annak minden bizonytalanságával, izgatottságával és szépségével, valamint milliónyi teendőjével. Hogy hogyan kommunikáljunk és mit tegyünk, hogy a “nyitás” zökkenőmentes lehessen és ne az utolsó helyek egyikéről induljunk majd a nagy versenyben, erre hivatott vállalkozni ez a cikk.    

    Az elmúlt 1 hétben jól látható volt, hogy még a világ legnagyobb utazási portálja, a Tripadvisor sem tudott időben reagálni, ők is csak utólagos elemzésekből lesznek okosabbak. Február 25-én született az a közlemény, amelyben az utazóközösséget arra kéri fel a Tripadvisor, hogy mindenki tájékozódjon a helyzetről a foglalása előtt. Majd megjelent a befektetői tájékoztató, amiben megnyugtatták a befektetőiket, hogy a döntéseik a hosszútávú stratégiájukhoz fognak alkalmazkodni, de a február közepén kiadott 2020-as eredmények biztosan el fognak maradni a prognózisoktól. A magyarországi Tripadvisor-fiókok irányítópultjában található statisztikákat elemezve viszont már érdekes adatokat találhatunk, amelyekből kiolvasható, hogy egyértelműen komoly változtatásokat tapasztalhatunk majd, és ezek nem feltételen lesznek negatív előjelűek.

    Nézzük a jelenlegi helyzetet hirdetések, elérések, funkciók terén.

    • A Tripadvisoron a hirdetések kattintás alapúak és minden csomagban meghatározzák a garantált kattintás számot. Ez egyértelműen látszik, hogy nem tartható jelenleg, hiszen az oldal és a profilok látogatottsága az előző hónapok tizedére esett vissza.


    • Ugyanakkor ebben a hónapban még érvényesek a kattintás vállalások, így a hirdetések, most bárki fent jár az oldalon, megjelennek neki. Ez főleg azoknak a vendéglátóhelyeknek lehet nagyon fontos, akik most átállnak kiszállításra. Szóval érdemes ezt a hónapot kivárni és megnézni, hogy áprilistól milyen változtatásokat fog eszközölni és milyen kattintás számokat fog garantálni a Tripadvisor.
    • Háttérinfó: a Tripadvisor már fél éve jelezte, hogy a Google-hoz hasonló hirdetési rendszert terveznek bevezetni. Ez kb. olyan, mint nálunk a digitális oktatás. Ha nem jön a járvány, még ki tudja hány évig húzták-halasztották volna azt a rendszert, ami bár nem tökéletes, de már működőképes. Most viszont húsbavágó mindkét oldalról, hogy a régi struktúra teljesen átalakuljon egy sokkal rugalmasabb irányba. Így tanulnak egymástól az óriások: a Google az értékelési rendszert vette át a Tripadvisortól, utóbbi pedig a hirdetési felület Google-hoz hasonló rugalmasságát akarja biztosítani a partnerei felé.
    • A foglalások érthető módon a 0-ra estek vissza. Ez egy kiváló alkalom lesz a fejlesztőknek, hogy megalkossanak egy sokkal ügyfélbarátabb regisztrációs és foglalási rendszert, hiszen nem a túlterhelt rendszeren kell dolgozniuk, így a rendszer összeomlásának veszélye sem áll fenn.

    Mi a teendő ebben a helyzetben?

    Első és legfontosabb, hogy mindenki maradjon otthon!

    Tudom, hogy most kell intézni a kiszállítás szervezését, tartani kell a kollégákban a lelket, győzködni kell a vendéget, hogy ne mondja le, hanem ütemezze át a foglalását, de tényleg csak azokat a dolgokat intézzük személyesen, ami tényleg nagyon szükséges. Mindenkinek az az érdeke, hogy minél előbb normalizálódjon az élet! Remek digitális eszközök vannak a feladatok szervezéséhez (Trello vagy egyszerűen csak a Google Naptár), amelyeknél értesítéseket is be lehet állítani, hogy ne maradjon el semmilyen fontos feladat. Ehhez viszont előre át kell gondolni a napunkat, hetünket, ezt bele kell kalkulálni  a reggeleinkbe. Most amúgy is kisebb a forgalom. Az időt, amit nem a dugóban állással töltenénk, használjuk tervezésre!

    Ne hagyjuk abba a kommunikációt – tegyük személyessé, mozgósítsuk a közösségünket!

    Fontos, hogy tudják a vendégek, hogy milyen irányban alakul a szolgáltatásunk. Ne feledjük, az élet nem állt le még teljesen, a fizetőképes réteg, az irodai dolgozók pl. ugyanúgy dolgoznak és kapják a fizetésüket, mint eddig. Ne tegyen csőlátásúvá minket az, ami a közvetlen környezetünkben történik! A kereslet nem veszett el, csak átalakult és ami talán a legfontosabb: egy sokkal empatikusabb irányba változott! Ezért nyugodtan térjünk ki arra a kommunikációban, hogy most milyen helyzetben vagyunk, mit tettünk és mik a céljaink ezekkel a lépésekkel.

    Kérjünk be értékeléseket!

    Most, hogy nincs vendég? – kérdezhetnénk. Igen! Itt a legjobb alkalom! Ha rendelkezésre állnak a vendégek e-mail címei (vagy bármilyen e-mail lista, ami felhasználható marketingre), akkor nyert ügyünk van, az Expressz Értékelőn keresztül 3 kattintással ki tudjuk küldeni az értékelésbekérő e-maileket. Ha ez nem áll (MÉG) rendelkezésünkre, a közösségi média felületeinken heti egy személyes hangvételű posztban buzdíthatjuk a közösségünket, hogy értékeljenek. Sokaknak megnyílik majd az applikáció a kezében! Miért kell ezt pont most, amikor így is szanaszét áll a fejünk? Azért, mert most arra az időre készülünk, amikor már nem lesznek korlátozások, amikor már visszatér az élet. És mivel a helyezéseket a sok friss, jó értékelés generálja, nagyjából elengedhetetlen ez a lépés. Minél előrébb vagyunk, annál kevesebb (pénz)energiát kell beletennünk abba, hogy újra figyeljenek ránk az emberek.

    Képezzük magunkat!

    A délutáni bezárást tekintsük fejlődési lehetőségnek! De most csak közvetve a vállalkozásunk, mint inkább saját magunk fejlesztési potenciáljaként. Nézzük meg a programokat, alkalmazásokat, amelyeket használunk, böngésszük végig a lehetőségeket benne. Nézzük meg az irányítópultjaikat! Elemezzük ki, hogy melyik felületre milyen vendégek érkeznek, ismerjük meg őket: mik az igényeik, milyen fizetőképességűek, hogyan kommunikáltunk eddig velük és gondoljuk át, hogy ez most, így visszatekintve is célravezető volt-e. Ütemezzük be, hogy mely napokon és/vagy a nap mely szakában szakítunk erre 1-2 órát. Fontos a folytonosság! Garantáltan csodákra lelünk majd.

    Töltekezzünk pozitív dolgokkal!

    Ne hagyjuk, hogy a közösségi média lehúzzon, inkább olyan tevékenységekbe fektessük az időnket, amelyek ténylegesen feltöltenek.

    A legkiborítóbb a jelenlegi helyzetben, hogy nem tudjuk, hogy mikor lesz ennek vége és hogy mikor tér vissza minden az eredeti kerékvágásba. A válasz: soha. Egy ilyen mély krízis után (amibe még meg sem érkeztünk) minden átformálódik és ez talán így van jól. Hiszem, hogy néha kell egy tisztítótűz és most ennek a időszakát éljük. Most még mindenki fejvesztve rohan és próbálja eloltani ezt a tüzet. Ugyanakkor ez a tűz nem csak pusztít, hanem tisztít és újra feltámaszt olyan értékeket, amelyek már kezdtek elveszni a társadalmunkban. Ez pedig újabb, végtelen lehetőségeket nyit meg előttünk, csak meg kell látnunk őket.

    Ha a fenti kérdésekben és teendőkben, a konkrét megvalósításukban bizonytalan vagy, elakadtál, akkor az Értékeléstuning – Hozd ki a legtöbbet a Tripadvisor… oldalon, valamint a BeMyGuest YouTube csatornáján találsz még több ingyenes, inspiráló tartalmat.

    Kérdezz nyugodtan bármilyen turizmuskommunikációs témában!

    Fotó:  Richard Balog / Unsplash

    Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!