Mekkora az influenszer felelőssége?

    MinnerX - vendég poszt

    Mekkora az influenszer felelőssége?

    Szerző: Barti Magdolna a Látszol blog írója

    A minap láttam egy óriásplakátot, amin egy viszonylag ismert celeb fotója volt fehér háttérrel és mellette egy felirat, hogy ő is abba az üzletbe jár. Ezt nyilván azonnal elhitte mindenki, aki elolvasta. Gondolom. Aki mégsem, az legfeljebb röhögött egy jót, így elsőre. Mennyire hiteles ez az üzenet egy semmi háttérrel? 

    De mennyire fontos a hitelesség? Fontos ez egyáltalán?

    A másik kérdés, ami felmerül bennem, a felelősség kérdése. Van e felelőssége az influenszernek, a celebnek vagy egyáltalán annak, aki “közkinccsé” teszi a gondolatait, véleményét, akár csak egy komment formájában is?

    Mekkora a felelőssége annak az influenszernek, akinek a célközönsége kiskorú. A gyerekek számára ők a példakép és ennek minimum az a hatása, hogy a gyerekek nagy hányada a “Mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre azonnal rávágja, hogy videós.

    De miért van ez, hiszen régen is ott voltak a filmek, az énekesek, miért lenne ez más, miért erősebb az ő hatásuk a filmeknél? Mert más a környezet. A színészek, az énekesek egy megközelíthetetlen közegben, egy álomvilágban léteztek. Valahogy mindenki érezte, tudta, hogy az nem a hétköznapi valóság. A mai videósok, akikre most gondolok, szinte még maguk is gyerekek és alig néhány évvel idősebbek a közönségüknél. Ráadásul, a felvételeken is teljesen hétköznapinak tűnnek. A néző azt érzi, hogy akár a szomszédjában is lakhat az, akit éppen néz. A köztük lévő különbség érzése nagyon kicsi, míg az “egy vérből valók vagyunk”: hasonló korosztály, hasonló környezet, látszólag hasonló érdeklődési kör, mind-mind azt sugallja, hogy akár a nézők bármelyike is lehetne ott, a kamera másik oldalán. A gyerekek ezt valóságnak érzik. Azt gondolják, hogy az a videós egy barát, akivel lehet beszélgetni, akivel lehet játszani, aki ugyanolyan, mint ők, csak menőbb kivitelben.

    De kié a felelősség?

    • A termékeket forgalmazó cégé, aki megbízza az influenszert a terméke a reklámozására?
    • Az influenszeré, akit megbíznak a reklámozással?
    • A gyereké?
    • Vagy a szülőé?

    Ugye, hogy nem is olyan egyszerű ez a kérdés?

    Kitágult világban élünk. Ez már régen nem a “kulcsos gyerekek” kora. Sok gyerek már csak a nagyszüleinél lát TV készüléket. Mindemellett pillanatok alatt megtanulják kezelni a számítógépet, a különböző programokat és teljesen otthonosan mozognak az online világban.

    Hol itt a felelősség? Kinél?

    Bármennyire is nehéz, de gondolom egyáltalán nem fog újdonság erejével hatni, hogy a felelősség nagy része a miénk, szülőké. Nem azt mondom, hogy tiltani kell a fent említett világtól a gyerekeket. (Ez már nem lenne életszerű.) De oda kell rá figyelni. Szinte állandóan. Állandó kommunikációt, párbeszédet igényel. Szülő és gyerek között. És mindezt úgy, hogy a jelenlegi szülők nagy része még nem ebben a világban nőtt fel. Ezt a kitágult világot még mi is ugyanúgy tanuljuk és ezzel párhuzamosan tanítjuk, legalább is a legelején. Nem könnyű és nem egyszerű, de! Az a bizonyos “de”, ami nagyban leegyszerűsítheti a problémát. Mert mi is az, amit látunk? Egy óriási katyvasz, beleömlesztve mindenféle a világ minden tájáról. Jó, rossz. Való, nem való. Ez a része most lényegtelen és ez egy újabb téma lehetne. De, ami első lépésként fontos, hogy egyszerűsítsünk. Ugyanaz jön mindenhonnan. Egy kicsit másképp fogalmazva, egy kicsit más kinézettel, de ugyanaz. Alkothatunk akár kategóriákat is: felnőtt/gyerek, reklám/mese/film/játék, tanulás/szórakozás, stb. Így már szűkítjük és ez által könnyebben beazonosíthatóvá tesszük a nagy halmazt. 

    Miért jó ez nekünk szülőknek? Mert átláthatóbbá válik számunkra is az egész. Miért jó a gyereknek? Mert számára érthetőbb és a folyamatos beszélgetéssel értelmezhetőbb lesz ez a világ.

    Miért fontos az érthetőség? Mert a gyerekeink bármennyire is nagynak akarnak látszani, bármennyire is menőnek és vagánynak tűnnek, ez sokszor csak egy felvett szokás, ami egyfajta bizonytalanságot takar. Ráadásul, esetleg korukból adódóan sem tarthatnak még ott, amit láttatni szeretnének. Az, hogy érthetővé teszünk számukra valamit, akár azt is vállalva, hogy mi sem értünk mindenhez, már elindít bennük egy gondolatot és ez folyamatában az értelmezés képességét. 

    De ez nem egyszeri alkalom. Ez egy rendszeres, állandó folyamat. Olyasmi, mint amikor a már járni tudó kisgyereknek elmondja az anyukája meg az apukája minden egyes alkalommal, mikor az úttesthez érnek: Úttest. Itt megállunk, körülnézünk, hogy jön e autó. Először balra, majd jobbra és megint balra. Ha nem jön autó, mehetünk. És ezt, egy séta alkalmával akár hússzor is, ha szükséges. Éveken keresztül. Mindig. Újra és újra. Már a kezdetektől fogva.

    Józan, egyszerű gondolkodás és folyamatos párbeszéd a gyerek korának megfelelően. 

    Ehhez viszont szükség van arra is, hogy figyelemmel kísérjük a tevékenységüket. És ezt időnként együtt is tegyük, időnként pedig csak távolról figyeljük. Csak így tudunk segíteni, ha szükséges. Azt gondolom, hogy a szülő felelőssége óriási.

    Menjünk tovább az influenszerre. Ezen már jó ideje gondolkodom. Egy gyerek korú influenszer felelősségének mértéke hová tehető vajon a skálán? Nem gondolom, hogy azért mert valaki kiskorú létére valamilyen “népszerűségre” tett szert, érzelmileg és szellemileg nagy mértékben különbözne kortársaitól. Ezért itt, a szülő és akár a pedagógusok felelőssége még nagyobb. Ráadásul a baráti kör itt is nagyban befolyásoló tényező. Persze, aztán már kamaszként vagy fiatal felnőttként a súlypontok változnak, de az alapot mégis az előzmények adják. Vajon a befolyásoló szerepüknek és hatásuknak mennyire vannak tudatában ezek a fiatalok? Érzik e ennek a súlyát? Remélem, hogy egyre jobban.

    Nézzük a cég felelősségét. Egy cég, amelyik az adott korosztálynak megfelelő, teljesen törvényes, tisztességes szolgáltatást, terméket kínál, reklámfelületnek használja az influenszert. Ebben az esetben, talán az ő felelőssége a legkisebb. Ő, “csak” hírt akar adni magáról. El akar jutni a közönséghez, hogy tudjanak róla és utána vásároljanak. Persze, ez is soktényezős.

    Visszatérve a kiinduló kérdésre: Mekkora az influenszer felelőssége? Azt gondolom, hogy emberekre, mások életére hatni mindig felelősség. Ezen belül a gyerekek életét befolyásolni óriási. Óriási, mert jóval kevesebb az élettapasztalatuk és ezáltal sokkal sérülékenyebbek.

    Felnőtt korú célközönség esetén, már kisebbnek érzem a súlyt, mert gondolkodó, döntésképes emberek felé történik a kommunikáció. Akik jobban meg tudják ítélni, hogy valami jó vagy rossz számukra, vagy legalábbis megtehetik, hogy döntenek.

    Szerző: Barti Magdolna a Látszol blog írója

    Fotó: Envato License

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Szerző: Fodor Bence Balázs, az Ijjatek.hu alapítója.

    Minden cégvezető a hatékony, és motivált munkaerőről álmodik, akik egy igazi csapatként küzdenek a célokért.  A cégen belül viszont lehetnek átszervezések, létszámcsökkentések és növekedések egyaránt. Így viszont megbomlanak a jól összeszokott csapatok/részlegek és ez minden bizonnyal a számokban is megfog látszani.

    Hogyan érhetem el, hogy az újonnan alakult részleg jobban megismerje egymást, és összekovácsolódjanak?

    A varázsszó a csapatépítés!

    Igen.. máris látlak magam előtt, ahogy fogod a fejed.. “Jajj, csak a gyerekes játékokat ne.. ”

    Ezeket tegyük félre, és gondoljunk valami extrémebbre, amihez tényleg összefogás kell és kitartás.

    Gondoljunk egy új játékra, ami pár éve robbant be Amerikából, ez az Archery tag. Vagy hívjuk magyarul Ijjátéknak.

    Egy kis ízelítő a hangulatról! (videó)

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Doleschall Anita, Printeraktív Nyomda Webshop, online is lehet nyomdai anyagot rendelni. 

    Vállalkozásindítás előtt számos elintéznivalónk akad.  De mielőtt elvesznénk a bürokrácia útvesztőjében fontos, hogy tudatosan megtervezett marketingstratégiánk legyen, és ahhoz, hogy ez sikeres legyen, az arculati elemekről sem feledkezhetünk meg.

    Fontos, hogy az emberek tudjanak valamit hozzád kötni, ezért kell egy logo, egy olyan szimbólum, amit az emberek könnyen megjegyeznek.

    De mivel a személyes benyomás is fontos, ezért célszerű rendelkezned egy hatásos névjegykártyával, amit személyes találkozókon oda tudsz adni.

    Vállalkozás indítás előtt szánj időt az arculattervezésre!

    A tudatos arculattervezés azért fontos, mert:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Barti Magdolna a Látszol blog írója

    A minap láttam egy óriásplakátot, amin egy viszonylag ismert celeb fotója volt fehér háttérrel és mellette egy felirat, hogy ő is abba az üzletbe jár. Ezt nyilván azonnal elhitte mindenki, aki elolvasta. Gondolom. Aki mégsem, az legfeljebb röhögött egy jót, így elsőre. Mennyire hiteles ez az üzenet egy semmi háttérrel? 

    De mennyire fontos a hitelesség? Fontos ez egyáltalán?

    A másik kérdés, ami felmerül bennem, a felelősség kérdése. Van e felelőssége az influenszernek, a celebnek vagy egyáltalán annak, aki “közkinccsé” teszi a gondolatait, véleményét, akár csak egy komment formájában is?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    40 év felett karrier, tanfolyamok

    Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    Egy kutatás szerint a mai pályakezdőknek átlagosan 14 munkahelyük lesz életük során. Sokszor nem csak munkahelyet, hanem pályát is kell módosítani ahhoz, hogy piacképes tudással rendelkezzünk.

    Ráadásul a pályamódosítással időnként az is együtt jár, hogy az eddig alkalmazottként dolgozók inkább vállalkozóként szeretnének érvényesülni.

    A szakmaváltás nem csak a fiatalok útkeresésének hozadéka, egyáltalán nem ritka, hogy már a negyvenes éveikben járó munkavállalók kezdenek új karrierbe, új vállalkozásba.

    Bár korábban a pályamódosítás egy leépítés vagy a munkahely megszűnésének következménye volt, ma már sokan a jobb érvényesülési esélyek, a magasabb fizetés, az érdeklődés megváltozása, kötetlenebb munkaidő, vagy nagyobb önállóság igénye miatt váltanak.

    Bármelyik okból is kerül sor a pályamódosításra, fontos, hogy azt körültekintően végezzük, hogy ne legyen csalódás a vége.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Kozákné Zsuzsa – pedagógus, emberi erőforrás tanácsadó, kamaszmentor

    Egy könyvajánlóval készültem most nektek, ki tudja. lehet újra kezdők lesztek egyszer még! De legfőképpen a gyermeked kezébe érdemes adnod ezt a könyvet.

    Daniel H.Pink: Johnny Bunk kalandjai

    Egy szuper könyv zanzáját hoztam el nektek! A könyv műfaja: karriermanga, amely a munka világában való érvényesüléshez ad tanácsokat. A fejezetek végén összefoglalt tanulságok, amelyeket egy fiatal srác munkahelyi csetlés-botlásaiból tanulhatunk (kiegészítve saját gondolatokkal):

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Tanai Levente vagyok, jelenleg még egyetemista (remélem már csak fél évig), de már 3 éve foglalkozom marketinggel és lassan 5 éve rendezvényszervezéssel.

    Sziasztok, újra itt a UniCard!

    Az előző cikkben bemutattuk miről is szól a vállalkozásunk és szerencsére napról napra jobban állunk!

    De kicsit nézzünk a dolgok mögé, miért is akarunk kedvezményt szolgáltatni az egyetemistáknak?

    https://www.vg.hu/penzugy/ennyit-koltenek-elelmiszerre-magyar-egyetemistak-606819/

    A cikk és a kép is 2016-os, de a számítások alapján egy átlagos egyetemista évente 3.688.700Ft-ot költ el, vagyis inkább úgy mondom, hogy ennyit kell elköltenie. Ez havi több mint 300.000 Ft-ot jelent.

    Na de hol tud spórolni egy fiatal?

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Feer Marianna, HR szakértő, bérszámfejtő specialista

    Tudtad, hogy regisztrált munkanélkülieket alkalmazhatsz teljes bérköltség támogatással?

    A támogatás összege a minimálbér kétszerese (298.000 Ft) és annak a SZOCHO-ja lehet havonta, de ennél kevesebb is kérhető.

    25 éven aluliak alkalmazásához az „Ifjúsági Garancia” programban lehet pályázni, más esetekben az „Út a munkaerőpiacra” kiemelt munkaerőpiaci programban.

    A VEKOP pályázatok speciálisan Közép-Magyarország hatáskörűek, az ország többi részén a GINOP pályázatokat kell keresni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    A Minner.hu cikkekből és a Minner Extra Facebook posztokból egyértelműen kitűnik, hogy nem csak aktív vállalkozók olvassák a portált:

    A látogatók jelentős része még csak tervezgeti vállalkozás indítását.

    Az olvasók között sokan vannak, akik még azt sem döntötték el, mi lesz a vállalkozásuk profilja, pontosan milyen szolgáltatást fognak nyújtani.

    Ha Te is ebbe a kategóriába tartozol, akkor ez a cikk Neked szól:

    Most azokhoz az olvasókhoz szólunk, akik még nem döntötték el, milyen területen fognak vállalkozni.

    Összegyűjtöttünk pár olyan tanfolyamot, melyekkel olyan szakképesítést vagy kompetenciát sajátíthatsz el, amivel vállalkozóként nagy sikered lehet.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Barti Magdolna a Látszol blog írója

    A minap láttam egy óriásplakátot, amin egy viszonylag ismert celeb fotója volt fehér háttérrel és mellette egy felirat, hogy ő is abba az üzletbe jár. Ezt nyilván azonnal elhitte mindenki, aki elolvasta. Gondolom. Aki mégsem, az legfeljebb röhögött egy jót, így elsőre. Mennyire hiteles ez az üzenet egy semmi háttérrel? 

    De mennyire fontos a hitelesség? Fontos ez egyáltalán?

    A másik kérdés, ami felmerül bennem, a felelősség kérdése. Van e felelőssége az influenszernek, a celebnek vagy egyáltalán annak, aki “közkinccsé” teszi a gondolatait, véleményét, akár csak egy komment formájában is?

    Mekkora a felelőssége annak az influenszernek, akinek a célközönsége kiskorú. A gyerekek számára ők a példakép és ennek minimum az a hatása, hogy a gyerekek nagy hányada a “Mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre azonnal rávágja, hogy videós.

    De miért van ez, hiszen régen is ott voltak a filmek, az énekesek, miért lenne ez más, miért erősebb az ő hatásuk a filmeknél? Mert más a környezet. A színészek, az énekesek egy megközelíthetetlen közegben, egy álomvilágban léteztek. Valahogy mindenki érezte, tudta, hogy az nem a hétköznapi valóság. A mai videósok, akikre most gondolok, szinte még maguk is gyerekek és alig néhány évvel idősebbek a közönségüknél. Ráadásul, a felvételeken is teljesen hétköznapinak tűnnek. A néző azt érzi, hogy akár a szomszédjában is lakhat az, akit éppen néz. A köztük lévő különbség érzése nagyon kicsi, míg az “egy vérből valók vagyunk”: hasonló korosztály, hasonló környezet, látszólag hasonló érdeklődési kör, mind-mind azt sugallja, hogy akár a nézők bármelyike is lehetne ott, a kamera másik oldalán. A gyerekek ezt valóságnak érzik. Azt gondolják, hogy az a videós egy barát, akivel lehet beszélgetni, akivel lehet játszani, aki ugyanolyan, mint ők, csak menőbb kivitelben.

    De kié a felelősség?

    • A termékeket forgalmazó cégé, aki megbízza az influenszert a terméke a reklámozására?
    • Az influenszeré, akit megbíznak a reklámozással?
    • A gyereké?
    • Vagy a szülőé?

    Ugye, hogy nem is olyan egyszerű ez a kérdés?

    Kitágult világban élünk. Ez már régen nem a “kulcsos gyerekek” kora. Sok gyerek már csak a nagyszüleinél lát TV készüléket. Mindemellett pillanatok alatt megtanulják kezelni a számítógépet, a különböző programokat és teljesen otthonosan mozognak az online világban.

    Hol itt a felelősség? Kinél?

    Bármennyire is nehéz, de gondolom egyáltalán nem fog újdonság erejével hatni, hogy a felelősség nagy része a miénk, szülőké. Nem azt mondom, hogy tiltani kell a fent említett világtól a gyerekeket. (Ez már nem lenne életszerű.) De oda kell rá figyelni. Szinte állandóan. Állandó kommunikációt, párbeszédet igényel. Szülő és gyerek között. És mindezt úgy, hogy a jelenlegi szülők nagy része még nem ebben a világban nőtt fel. Ezt a kitágult világot még mi is ugyanúgy tanuljuk és ezzel párhuzamosan tanítjuk, legalább is a legelején. Nem könnyű és nem egyszerű, de! Az a bizonyos “de”, ami nagyban leegyszerűsítheti a problémát. Mert mi is az, amit látunk? Egy óriási katyvasz, beleömlesztve mindenféle a világ minden tájáról. Jó, rossz. Való, nem való. Ez a része most lényegtelen és ez egy újabb téma lehetne. De, ami első lépésként fontos, hogy egyszerűsítsünk. Ugyanaz jön mindenhonnan. Egy kicsit másképp fogalmazva, egy kicsit más kinézettel, de ugyanaz. Alkothatunk akár kategóriákat is: felnőtt/gyerek, reklám/mese/film/játék, tanulás/szórakozás, stb. Így már szűkítjük és ez által könnyebben beazonosíthatóvá tesszük a nagy halmazt. 

    Miért jó ez nekünk szülőknek? Mert átláthatóbbá válik számunkra is az egész. Miért jó a gyereknek? Mert számára érthetőbb és a folyamatos beszélgetéssel értelmezhetőbb lesz ez a világ.

    Miért fontos az érthetőség? Mert a gyerekeink bármennyire is nagynak akarnak látszani, bármennyire is menőnek és vagánynak tűnnek, ez sokszor csak egy felvett szokás, ami egyfajta bizonytalanságot takar. Ráadásul, esetleg korukból adódóan sem tarthatnak még ott, amit láttatni szeretnének. Az, hogy érthetővé teszünk számukra valamit, akár azt is vállalva, hogy mi sem értünk mindenhez, már elindít bennük egy gondolatot és ez folyamatában az értelmezés képességét. 

    De ez nem egyszeri alkalom. Ez egy rendszeres, állandó folyamat. Olyasmi, mint amikor a már járni tudó kisgyereknek elmondja az anyukája meg az apukája minden egyes alkalommal, mikor az úttesthez érnek: Úttest. Itt megállunk, körülnézünk, hogy jön e autó. Először balra, majd jobbra és megint balra. Ha nem jön autó, mehetünk. És ezt, egy séta alkalmával akár hússzor is, ha szükséges. Éveken keresztül. Mindig. Újra és újra. Már a kezdetektől fogva.

    Józan, egyszerű gondolkodás és folyamatos párbeszéd a gyerek korának megfelelően. 

    Ehhez viszont szükség van arra is, hogy figyelemmel kísérjük a tevékenységüket. És ezt időnként együtt is tegyük, időnként pedig csak távolról figyeljük. Csak így tudunk segíteni, ha szükséges. Azt gondolom, hogy a szülő felelőssége óriási.

    Menjünk tovább az influenszerre. Ezen már jó ideje gondolkodom. Egy gyerek korú influenszer felelősségének mértéke hová tehető vajon a skálán? Nem gondolom, hogy azért mert valaki kiskorú létére valamilyen “népszerűségre” tett szert, érzelmileg és szellemileg nagy mértékben különbözne kortársaitól. Ezért itt, a szülő és akár a pedagógusok felelőssége még nagyobb. Ráadásul a baráti kör itt is nagyban befolyásoló tényező. Persze, aztán már kamaszként vagy fiatal felnőttként a súlypontok változnak, de az alapot mégis az előzmények adják. Vajon a befolyásoló szerepüknek és hatásuknak mennyire vannak tudatában ezek a fiatalok? Érzik e ennek a súlyát? Remélem, hogy egyre jobban.

    Nézzük a cég felelősségét. Egy cég, amelyik az adott korosztálynak megfelelő, teljesen törvényes, tisztességes szolgáltatást, terméket kínál, reklámfelületnek használja az influenszert. Ebben az esetben, talán az ő felelőssége a legkisebb. Ő, “csak” hírt akar adni magáról. El akar jutni a közönséghez, hogy tudjanak róla és utána vásároljanak. Persze, ez is soktényezős.

    Visszatérve a kiinduló kérdésre: Mekkora az influenszer felelőssége? Azt gondolom, hogy emberekre, mások életére hatni mindig felelősség. Ezen belül a gyerekek életét befolyásolni óriási. Óriási, mert jóval kevesebb az élettapasztalatuk és ezáltal sokkal sérülékenyebbek.

    Felnőtt korú célközönség esetén, már kisebbnek érzem a súlyt, mert gondolkodó, döntésképes emberek felé történik a kommunikáció. Akik jobban meg tudják ítélni, hogy valami jó vagy rossz számukra, vagy legalábbis megtehetik, hogy döntenek.

    Szerző: Barti Magdolna a Látszol blog írója

    Fotó: Envato License

    Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Képezd magad most! Otthonról! Online! Kattints ide!