Tombol a munkaerőhiány vagy mégsem? 3 tipp, hogy megcáfold a munkaerő piaci trendeket!

    MinnerX - vendég poszt

    Tombol a munkaerőhiány vagy mégsem? 3 tipp, hogy megcáfold a munkaerő piaci trendeket!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Az első tényező, amire figyelned kell:

    1. Legyél tudatos a személyes márka építés során

    Különösen kisvállalkozások esetében van jelentősége annak, hogy az ügyvezető ne csak egy név legyen, hanem legyen a név mögött tudatosan épített személyes márka. Átláthatóvá kell tenni a céget, a mögötte álló embereket, hogy kézzelfogható legyen kik is dolgoznak ott valójában, ezáltal el tudja dönteni a jelentkező, hogy szeretne-e a csapat tagja lenni vagy sem.

    Milyen módszerek vannak erre?

    A közösségi média eszközei kiváló platformot nyújtanak a személyes márka építésére. Elég, ha arra gondolunk, hogy aktívan működtetünk egy Facebook oldalt, vagy egy Youtube csatornát. De nyilvános előadások, fellépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy lojális, megbízható munkaerőt találjunk, olyat, akivel egymáshoz közeli értékrenddel bírunk.

    Ha érdekel a személyes márka építés, akkor bővebben ITT találsz róla további érdekességeket.

    A nemrég megjelent Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyvben is egy egész fejezet foglalkozik a témával.

    A következő szempont, amit érdemes átgondolni:

    1. Rugalmas foglalkoztatás

    Egyre többet emlegetett téma lett a rugalmas munkavégzés, a home office lehetősége, különösen a fiatalabb generációknál egyre inkább elvárásnak számít. A hatékonyságnak ma már egyáltalán nem feltétele, hogy a dolgozó bent töltse az irodában a teljes munkaidejét.

    A hatékonyságot is sokkal jobban segíti, ha sikerül megtalálnia az összhangot a munka és a magánélet egyensúlya között.

    Ha megkapja a dolgozó azt a bizalmat, hogy maga választhassa meg a munkavégzés helyét és idejét, akkor sokkal jobb eredményeket érhet el, mintha 9-től 5-ig tartó munkavégzésre kényszerítjük egy sokszor zsúfolt irodában.

    Használjuk ki a technikai fejlődést, és ahol a munkakör lehetővé teszi, engedjünk teret a rugalmas foglalkoztatásnak!

    Szeretnél a távoli munkavégzésről, a digitális nomádokról többet olvasni? ITT megteheted!

    Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

     

    Remek megoldás lehet még a foglalkoztatásra a mellékállásban történő munkavégzés. Én ezt különösen preferálom, így nem kell egymás irányában teljesen elköteleződni, így lehetőség van minden feladatkörhöz a legmegfelelőbb személyt megtalálni, és az, aki a munkát végzi is megválogathatja hogy milyen feladatokat vállal el.

    De persze idővel, ha kialakul az az összhang, ami hosszútávú közös munkavégzésre teremt lehetőséget, akkor ez teljes munkaidőben is folytatható, független attól, hogy egy légtérben dolgozunk-e vagy sem.

    A tapasztalataim – amik arra sarkalltak, hogy ebben a cikkben megosszam veletek- az az volt, hogy nemrég közzétettem egy videót, illetve egy cikket is, amelyben jövendő munkatársaimnak kínáltam fel lehetőséget a közös munkára a DLX MEDIA újabb bővülése alkalmából.

    Közel 40 ember jelentkezett 2 nap leforgása alatt az álláslehetőségekre, ami szerintem mindent elárul.

    1. személyes hangvételű álláshirdetés

    Mindenki unja már a megszokott sémán alapuló elvárásokat, feltételeket felsoroló, versenyképes fizetést ajánló álláshirdetéseket. Ehelyett sokkal megnyerőbb egy személyes hangvételű, a hirdető szemléletét tükröző álláshirdetés.

    Figyelemfelkeltőbb egy olyan hirdetés, amelyben akár videó formájában megszólal egy jövendőbeli kolléga, személyes élményeiről, munkakörülményeiről beszámolva.

    Te is szívesebben jelentkeznél egy ilyen álláshirdetésre, ugye?

    Rugaszkodj el a megszokott sablonoktól legyen bármilyen időszaka az évnek, és hidd el, könnyebben megtalálod a számodra megfelelő jelölteket.

    Ha tetszett a cikk, és szívesen kipróbálnád magad nálunk, akkor jelentkezz minél hamarabb! Várjuk a jelentkezésedet!

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    A cikk szerzője: Bánki Tamás

    Remélem sokatoknak motivációt ad a vállalkozásom indulása! Tudjátok, ez még az az időszak, amikor minden olyan idegen, izgalmas. Érzed, hogy az álom megvalósul.

    Bánki Tamás vagyok, és 21 éve foglalkozom zenével. Kezdetben gitározni tanultam, majd a későbbiekben több hangszerrel is megismerkedtem és belekóstoltam a zeneszerzés világába is.  A zene iránti szenvedélyemet és tiszteletemet a zeneszerzésben tudom a leginkább kifejezni, és mindig is az volt az álmom, hogy a zeneiparban érvényesülni tudjak valamilyen formában. A jelenlegi gazdasági helyzet nem kecsegtetett túl sok jóval, mint feltörekvő zenész-előadó, viszont rengeteg aspektusa van ennek a műfajnak, így jött az ötlet, hogy olyan zenei anyagokat készítsek, amiket vállalatok, cégek tudnak felhasználni különböző marketing anyagaikhoz és reklámblokkjaikhoz. Az ötletnek az alapjait le is fektettem, és a kidolgozáskor láttam, hogy egyedül nem fogok tudni annyi anyagot gyártani, ami ki tudná szolgálni az igényeket. Ekkor Minneren szinte megtalált egy cikk, valahogy pont jókor (40. üzleti ötlet). Amiben nagyon jól volt feltárva az, hogy mekkora igény lehet egy zenei szignálokat értékesítő portálra. Ez újabb lendületet adott és sok inspirációt arra, hogy hogyan tudjak együtt dolgozni zeneszerzőkkel.

    Ez oly annyira jól sikerült, hogy kevesebb, mint egy hónap alatt már két szerzővel dolgozom együtt, akikkel már megkezdtük a stúdiómunkálatokat, valamint a bemutatkozó oldalunk el is indult. Itt többek között létrehoztunk egy akadémiát, ahova a zenét hozzánk hasonló szenvedéllyel szerető oktatók és dalszerzők tudnak regisztrálni, ezzel is elősegítve a zenei igényeket kielégítését. Arra törekedtünk, hogy mindkét oldalon győztes helyzet alakuljon ki, így az értékesített zenei anyagok után minden szerző jutalékot kap. Webáruházunk február 15-én kap zöld jelzést, amit egy megnyitóünnepség keretein belül tárunk a publikum elé. A rendezvénynek egy kiváló helyszín, az Ínyenc Kert étterem és kávézó ad majd otthon. Ugye! Azok a Minner tartalmak! Gondolom te is így vagy vele, ebben a megnyitó buliban inspirált a síkölcsönző vállalkozás megnyitóünnepsége (arról szóló cikk).

    Viszont addig sem lustálkodunk, hiszen az oldalunk megismertetése már folyamatban van, és a Facebookon igyekszünk minél több embert elérni. A számok nem hazudnak, így az első posztok után 24 óra alatt közel 3000 elérést magasabb, mint 36%-os interakció – és átkattintási arányt értünk el. Ezeknek a kidolgozásában Milán (Minner) is sokat segített precizitásával és hozzáértésével, amikor is egy üzleti tanácsadás keretein belül beszéltük át, hogy milyen eszközök is lennének megfelelők.  A közösen kidolgozott terveket igyekszünk tartani és bízunk a hasonlóan pozitív előrehaladásban.

    Még jelentkezem, hogy haladunk! Addig is kövesd a Facebook oldalunkat!

    Fotó: Jacek Dylag / Unsplash

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Winter Ádám, TanfolyamOKJ.hu

    A munkaerőpiac folyamatos változása miatt nehéz előre megmondani, milyen szakmákra lesz leginkább kereslet a jövőben, de az általános munkaerő-piaci trendekből és a törvényi változásokból következtethetünk arra, mely szakmákra mutatkozik majd nagyobb igény 2020-ban.

    Minden ember életében eljöhet az a pillanat, amikor gyorsan kell pályát módosítania, azonban a legtöbbeknek munka és család mellett nincs lehetőségük évekig koptatni az iskolapadot. Az OKJ-s képzések azonban lehetőséget biztosítanak arra, hogy rövid idő – felnőttképzésben akár néhány hónap – alatt keresett szakmát szerezzünk.

    Az OKJ-s szakmai végzettséget jelenleg felnőttképző intézményekben is meg lehet szerezni, az iskolarendszerű képzéseknél rövidebb idő alatt.

    A felnőttképzések nem ingyenesek, nem jár a jelentkezőknek diákigazolvány, de a szervező iskolák számos más előnyt nyújtanak a tanulóknak. Például többféle ütemezésben indulnak tanfolyamok, hogy munka mellett is be tudjanak járni a tanulók. Mivel ezek piaci alapon működő iskolák, így jobb körülmények közt, modernebb eszközökön sajátíthatják el a diákok a választott szakmát.

    A TanfolyamOKJ.hu összegyűjtötte, milyen képzéseket érdemes választaniuk azoknak, akik rövid idő alatt megszerezhető, keresett szakmát szeretnének 2020-ban.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Rovó Viktor, warnedbros.com

    Több érzékszervre hat egyszerre, történetet mesél, érzelmeket generál, könnyen fogyasztható. Hát persze, hogy a marketingvideókról van szó, és te is biztosan végignéztél ma már néhányat.

    Nem csoda, hiszen mára az online marketingkampányok közel 90%-ában fordulnak elő videók, így ha reklámoznád a branded, enélkül nehéz dolgod lesz. Az internetfelhasználók több mint fele néz videókat minden nap, mindez a világ mobilinternet forgalmának csaknem háromnegyedét teszi ki.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dávid Ádám, a Hypestyle.hu webshop tulajdonosa és szabadúszó marketinges

    Sziasztok! Ádám vagyok, januártól időm nyílik Facebook és Instagram oldalak kezelését végezni.

    A story-m röviden:

    Van egy saját dropshipping webshopom, aminek a marketingjét én készítem. Egyetem mellett építettem fel. Most végeztem az egyetemen, felszabadult annyi időm, hogy másoknak is elvégezzem ezt, az olykor kényelmetlen és nehéz feladatot. Ha felmerült benned már, hogy: “Mit posztoljak?” akkor van értelme egyeztetnünk!

    Képzettségem, elvégzett tanfolyamok:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó Péter a Reklámanimáció.hu -tól.

    A Reklám Animációnál rengeteg kabala figurát tervezünk és mivel tombol a Black Friday-láz, úgy gondoltuk, hogy nincs is ennél jobb alkalom elemezni a különböző reklám animációs figurákat. Ha nem barlangban éltél, minden bizonnyal te is találkoztál már az Alza kabalájával, Alzakkal, aki “szerethető, fülbemászó hangjával”, sokak szívébe lopta be magát. Miért sikeres? Mi kell ahhoz, hogy egy ilyen kabala forgalmat generáljon? Vajon megismételhető-e az Alza sikere? Ezeket szedtük össze a blogunkban.

    Ismerős ez a figura? Egészen biztosan megjegyezted már. Nem csak az Alza, hanem más márkák is előszeretettel használnak animációs figurákat. Nem meglepő, hogy Black Friday alatt is behozta a figurát. Ha nem működne, szerinted használnák? Erről írunk részletesebben a cikkünkben, olvasd el a Reklámanimáció blogjában!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Háromfai Balázs, semmiszemet.hu, hulladékmentes tisztítószerek

    Mikor Milánnal beszéltünk a podcast-ben a tisztítószerek bérgyártásáról már gondoltunk rá, hogy viszonteladókat is bevonunk de egyelőre még csak egy helyi kisvállalkozásként gondoltunk magunkra.

    Mikor elkezdtük a az említett “éles tesztet” a piaci igény felmérésére, láttuk, hogy mekkora a valódi igény a termékekre főként a környezetbarát megoldás miatt. Közben indirekt módon az is kiderült, hogy a termékeket az általunk alkotott hulladékmentes konstrukcióban a viszonteladói oldalról is sokan jó üzletnek látják.

    Az első 3 hétben végül 327.560 Ft értékben sikerült 8-9 havi tisztítószer csomagokat értékesíteni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Antal Ildikó, Athé ékszergyertyák

    A Karácsonyi ajándékvásárlás nálunk és a környezetünkben lévő cégeknél úgy szokott kinézni, hogy november elején elkezd motoszkálni a fejünkben a gondolat, hogy közeleg a Karácsony, de idén időben elkezdünk a témával foglalkozni, nem az utolsó pillanatra hagyjuk és mi fogjuk a legjobb ajándékokat adni. Közben ezerrel nyomjuk a saját karácsonyi kampányainkat, óriás pörgés van és egyre égetőbb a probléma, hogy valaki találja már ki, hogy mit fogunk venni a kiemelt partnereinknek és munkatársainknak, akik ráadásul nők! Aztán szembesülünk a problémával, hogy a nőknek nem is olyan könnyű olyan ajándékot venni, ami nem sablonos és tényleg örülni is fognak neki. A nagy rákészülés után pedig azt vesszük észre, hogy a Karácsony előtti héten vagyunk és nem hogy ajándék nincsen, de még ötlet sem. Online megrendelni már necces, mert nem biztos, hogy megérkezik Karácsony előtt, ezért utolsó pillanatban beszaladunk egy plázába, de ami ott vár attól inkább kiszaladnánk. Idén viszont már most tudjuk, mit fogunk adni a hölgyeknek!

    Amikor mi ajándékot keresünk, ezeknek a tulajdonságnak szeretnénk ha megfelelne:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Tóth Farkas Gáspár WUP Coffee

    Sokan találkozhattatok már velünk a Minneren és Minneres rendezvényen is és most szeretnék nektek beszámolni róla, hogy kicsit több mint 4 hónap után hova jutottunk el. Prémium kávémárkámmal új kávéélményt nyújtok magánszemélyeknek és vendéglátóhelyek vendégeinek. (kávézók, éttermek).

    A nyár amúgy sem egy könnyű időszak egy vállalkozás életében, főleg ha azt akkor indítják el, szóval az első néhány hónap nagyon nehezen telt. Nem tudtam időpontot egyeztetni senkivel, ha sikerült, akkor is gyakran olyannal találkoztam, aki nem döntéshozó volt, mert az éppen nyaralt.

    Úgy éreztem, hogy nem jutok egyről a kettőre.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Az első tényező, amire figyelned kell:

    1. Legyél tudatos a személyes márka építés során

    Különösen kisvállalkozások esetében van jelentősége annak, hogy az ügyvezető ne csak egy név legyen, hanem legyen a név mögött tudatosan épített személyes márka. Átláthatóvá kell tenni a céget, a mögötte álló embereket, hogy kézzelfogható legyen kik is dolgoznak ott valójában, ezáltal el tudja dönteni a jelentkező, hogy szeretne-e a csapat tagja lenni vagy sem.

    Milyen módszerek vannak erre?

    A közösségi média eszközei kiváló platformot nyújtanak a személyes márka építésére. Elég, ha arra gondolunk, hogy aktívan működtetünk egy Facebook oldalt, vagy egy Youtube csatornát. De nyilvános előadások, fellépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy lojális, megbízható munkaerőt találjunk, olyat, akivel egymáshoz közeli értékrenddel bírunk.

    Ha érdekel a személyes márka építés, akkor bővebben ITT találsz róla további érdekességeket.

    A nemrég megjelent Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyvben is egy egész fejezet foglalkozik a témával.

    A következő szempont, amit érdemes átgondolni:

    1. Rugalmas foglalkoztatás

    Egyre többet emlegetett téma lett a rugalmas munkavégzés, a home office lehetősége, különösen a fiatalabb generációknál egyre inkább elvárásnak számít. A hatékonyságnak ma már egyáltalán nem feltétele, hogy a dolgozó bent töltse az irodában a teljes munkaidejét.

    A hatékonyságot is sokkal jobban segíti, ha sikerül megtalálnia az összhangot a munka és a magánélet egyensúlya között.

    Ha megkapja a dolgozó azt a bizalmat, hogy maga választhassa meg a munkavégzés helyét és idejét, akkor sokkal jobb eredményeket érhet el, mintha 9-től 5-ig tartó munkavégzésre kényszerítjük egy sokszor zsúfolt irodában.

    Használjuk ki a technikai fejlődést, és ahol a munkakör lehetővé teszi, engedjünk teret a rugalmas foglalkoztatásnak!

    Szeretnél a távoli munkavégzésről, a digitális nomádokról többet olvasni? ITT megteheted!

    Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

     

    Remek megoldás lehet még a foglalkoztatásra a mellékállásban történő munkavégzés. Én ezt különösen preferálom, így nem kell egymás irányában teljesen elköteleződni, így lehetőség van minden feladatkörhöz a legmegfelelőbb személyt megtalálni, és az, aki a munkát végzi is megválogathatja hogy milyen feladatokat vállal el.

    De persze idővel, ha kialakul az az összhang, ami hosszútávú közös munkavégzésre teremt lehetőséget, akkor ez teljes munkaidőben is folytatható, független attól, hogy egy légtérben dolgozunk-e vagy sem.

    A tapasztalataim – amik arra sarkalltak, hogy ebben a cikkben megosszam veletek- az az volt, hogy nemrég közzétettem egy videót, illetve egy cikket is, amelyben jövendő munkatársaimnak kínáltam fel lehetőséget a közös munkára a DLX MEDIA újabb bővülése alkalmából.

    Közel 40 ember jelentkezett 2 nap leforgása alatt az álláslehetőségekre, ami szerintem mindent elárul.

    1. személyes hangvételű álláshirdetés

    Mindenki unja már a megszokott sémán alapuló elvárásokat, feltételeket felsoroló, versenyképes fizetést ajánló álláshirdetéseket. Ehelyett sokkal megnyerőbb egy személyes hangvételű, a hirdető szemléletét tükröző álláshirdetés.

    Figyelemfelkeltőbb egy olyan hirdetés, amelyben akár videó formájában megszólal egy jövendőbeli kolléga, személyes élményeiről, munkakörülményeiről beszámolva.

    Te is szívesebben jelentkeznél egy ilyen álláshirdetésre, ugye?

    Rugaszkodj el a megszokott sablonoktól legyen bármilyen időszaka az évnek, és hidd el, könnyebben megtalálod a számodra megfelelő jelölteket.

    Ha tetszett a cikk, és szívesen kipróbálnád magad nálunk, akkor jelentkezz minél hamarabb! Várjuk a jelentkezésedet!

    Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!