Tombol a munkaerőhiány vagy mégsem? 3 tipp, hogy megcáfold a munkaerő piaci trendeket!

    MinnerX - vendég poszt

    Tombol a munkaerőhiány vagy mégsem? 3 tipp, hogy megcáfold a munkaerő piaci trendeket!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Az első tényező, amire figyelned kell:

    1. Legyél tudatos a személyes márka építés során

    Különösen kisvállalkozások esetében van jelentősége annak, hogy az ügyvezető ne csak egy név legyen, hanem legyen a név mögött tudatosan épített személyes márka. Átláthatóvá kell tenni a céget, a mögötte álló embereket, hogy kézzelfogható legyen kik is dolgoznak ott valójában, ezáltal el tudja dönteni a jelentkező, hogy szeretne-e a csapat tagja lenni vagy sem.

    Milyen módszerek vannak erre?

    A közösségi média eszközei kiváló platformot nyújtanak a személyes márka építésére. Elég, ha arra gondolunk, hogy aktívan működtetünk egy Facebook oldalt, vagy egy Youtube csatornát. De nyilvános előadások, fellépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy lojális, megbízható munkaerőt találjunk, olyat, akivel egymáshoz közeli értékrenddel bírunk.

    Ha érdekel a személyes márka építés, akkor bővebben ITT találsz róla további érdekességeket.

    A nemrég megjelent Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyvben is egy egész fejezet foglalkozik a témával.

    A következő szempont, amit érdemes átgondolni:

    1. Rugalmas foglalkoztatás

    Egyre többet emlegetett téma lett a rugalmas munkavégzés, a home office lehetősége, különösen a fiatalabb generációknál egyre inkább elvárásnak számít. A hatékonyságnak ma már egyáltalán nem feltétele, hogy a dolgozó bent töltse az irodában a teljes munkaidejét.

    A hatékonyságot is sokkal jobban segíti, ha sikerül megtalálnia az összhangot a munka és a magánélet egyensúlya között.

    Ha megkapja a dolgozó azt a bizalmat, hogy maga választhassa meg a munkavégzés helyét és idejét, akkor sokkal jobb eredményeket érhet el, mintha 9-től 5-ig tartó munkavégzésre kényszerítjük egy sokszor zsúfolt irodában.

    Használjuk ki a technikai fejlődést, és ahol a munkakör lehetővé teszi, engedjünk teret a rugalmas foglalkoztatásnak!

    Szeretnél a távoli munkavégzésről, a digitális nomádokról többet olvasni? ITT megteheted!

    Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

     

    Remek megoldás lehet még a foglalkoztatásra a mellékállásban történő munkavégzés. Én ezt különösen preferálom, így nem kell egymás irányában teljesen elköteleződni, így lehetőség van minden feladatkörhöz a legmegfelelőbb személyt megtalálni, és az, aki a munkát végzi is megválogathatja hogy milyen feladatokat vállal el.

    De persze idővel, ha kialakul az az összhang, ami hosszútávú közös munkavégzésre teremt lehetőséget, akkor ez teljes munkaidőben is folytatható, független attól, hogy egy légtérben dolgozunk-e vagy sem.

    A tapasztalataim – amik arra sarkalltak, hogy ebben a cikkben megosszam veletek- az az volt, hogy nemrég közzétettem egy videót, illetve egy cikket is, amelyben jövendő munkatársaimnak kínáltam fel lehetőséget a közös munkára a DLX MEDIA újabb bővülése alkalmából.

    Közel 40 ember jelentkezett 2 nap leforgása alatt az álláslehetőségekre, ami szerintem mindent elárul.

    1. személyes hangvételű álláshirdetés

    Mindenki unja már a megszokott sémán alapuló elvárásokat, feltételeket felsoroló, versenyképes fizetést ajánló álláshirdetéseket. Ehelyett sokkal megnyerőbb egy személyes hangvételű, a hirdető szemléletét tükröző álláshirdetés.

    Figyelemfelkeltőbb egy olyan hirdetés, amelyben akár videó formájában megszólal egy jövendőbeli kolléga, személyes élményeiről, munkakörülményeiről beszámolva.

    Te is szívesebben jelentkeznél egy ilyen álláshirdetésre, ugye?

    Rugaszkodj el a megszokott sablonoktól legyen bármilyen időszaka az évnek, és hidd el, könnyebben megtalálod a számodra megfelelő jelölteket.

    Ha tetszett a cikk, és szívesen kipróbálnád magad nálunk, akkor jelentkezz minél hamarabb! Várjuk a jelentkezésedet!

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Antal Ildikó, Athé ékszergyertyák

    A Karácsonyi ajándékvásárlás nálunk és a környezetünkben lévő cégeknél úgy szokott kinézni, hogy november elején elkezd motoszkálni a fejünkben a gondolat, hogy közeleg a Karácsony, de idén időben elkezdünk a témával foglalkozni, nem az utolsó pillanatra hagyjuk és mi fogjuk a legjobb ajándékokat adni. Közben ezerrel nyomjuk a saját karácsonyi kampányainkat, óriás pörgés van és egyre égetőbb a probléma, hogy valaki találja már ki, hogy mit fogunk venni a kiemelt partnereinknek és munkatársainknak, akik ráadásul nők! Aztán szembesülünk a problémával, hogy a nőknek nem is olyan könnyű olyan ajándékot venni, ami nem sablonos és tényleg örülni is fognak neki. A nagy rákészülés után pedig azt vesszük észre, hogy a Karácsony előtti héten vagyunk és nem hogy ajándék nincsen, de még ötlet sem. Online megrendelni már necces, mert nem biztos, hogy megérkezik Karácsony előtt, ezért utolsó pillanatban beszaladunk egy plázába, de ami ott vár attól inkább kiszaladnánk. Idén viszont már most tudjuk, mit fogunk adni a hölgyeknek!

    Amikor mi ajándékot keresünk, ezeknek a tulajdonságnak szeretnénk ha megfelelne:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Tóth Farkas Gáspár WUP Coffee

    Sokan találkozhattatok már velünk a Minneren és Minneres rendezvényen is és most szeretnék nektek beszámolni róla, hogy kicsit több mint 4 hónap után hova jutottunk el. Prémium kávémárkámmal új kávéélményt nyújtok magánszemélyeknek és vendéglátóhelyek vendégeinek. (kávézók, éttermek).

    A nyár amúgy sem egy könnyű időszak egy vállalkozás életében, főleg ha azt akkor indítják el, szóval az első néhány hónap nagyon nehezen telt. Nem tudtam időpontot egyeztetni senkivel, ha sikerült, akkor is gyakran olyannal találkoztam, aki nem döntéshozó volt, mert az éppen nyaralt.

    Úgy éreztem, hogy nem jutok egyről a kettőre.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Csiki Anita, prémium baba ruhák, Zapi márka

    Milán üzleti tanácsadásán még tavasszal vettem részt. Előzetesen emailben vázoltam fel számára vállalkozásom részleteit, és azokat a kérdéseket, amelyeket foglalkoztattak. Mondanom sem kell, feladtam neki a leckét, hiszen gyermekruhával kapcsolatos kérdéseket eddig nem nagyon kapott!

    Sokat mosolyogtunk, amikor előhúztam a „csillámpónis” kelméket a táskámból. A márkámban ettől függetlenül is bíztam, hiszen tudtam, hogy a prémium kategóriás egyedi ruházatra szükség van a piacon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Az elmúlt időszakban pár Google Cégem fiókot optimalizáltam és weboldalakat helyi keresőoptimalizáltam is.

    Vannak mindig visszatérő hiányosságok, beállítási hibák a Google Cégem fiókokban.

    Ezeket most összegyűjtöttem neked, tekintsd egy checklist-nek ezt, menj végig a pontokon és közben nyisd meg a Google Cégem profilodat:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Kocsis Ferenc Árpád, Biztosító Magazin

    Ma épp 2 éve – 2017 október 1-én indítottam útjára a Biztosító Magazin-t! Ezúton is köszönöm, hogy azóta sokan követitek az oldalt.

    A tegnapi nap folyamán olyan sokan néztétek meg a cikkeket, hogy a napi oldalmegtekintések száma most először meghaladta a tízezret!!

    Nagyon köszönöm ezt nektek, hiszen ez a legszebb ajándék a Biztosító Magazin szülinapján!!

    PS: Az ötleteket, valamint az induláskori és az azóta nyújtott “Business Support” segítséget pedig köszönöm Mándó Milán-nak, a Minner alapítójának. Szinten köszönet illeti Modesto Tamást, aki pedig inspirációival, meglátásaival nyújt folyamatosan támogatást.

    Üdv,
    Kocsis Ferenc

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Felhívás szerzője: Valkai József, éppen újabb vállalkozásán dolgozik

    Egy speciális AirBnB-s ötlet megvalósításához keresek olyan leendő vállalkozót, cégtársat, partnert, aki segít a gyakorlati megvalósításban, az ötletelésben, egy vállalkozás felépítésében és még örömét is leli benne. : ) Nem tőkéstársat keresek, hanem olyan embert, aki a vállalkozás megvalósításában lesz partner. A projekt célja megteremteni egy piacteret bérlő és bérbeadó számára, ahol könnyedén, azonnal és egyszerűen lehessen rövidtávú iroda, tárgyaló, stb foglalásokat eszközölni egész Magyarország területén. Fővárosban élek, lelkes, 41 éves leendő vállalkozó vagyok….mondhatni “alkalmazottból vállalkozó”! Informatikával foglalkoztam mindig is, informatikai megoldásokat kínálok ügyfeleimnek széles körben. Az alkalmazotti lét közben külföldön is dolgoztam már.

    Ezzel a vállalkozási ötlettel a Minner is foglalkozott már: A tárgyaló bérlés Airbnb-je. Rád vár, hogy megvalósítsd!

    Ha cég vagy és szeretnél majd külső tárgyalót bérelni a jövőben, akkor ide kattints, ez egy felmérés, amiben segíted a munkámat.

    Cégtársam lennél ebben a vállalkozásban? Akkor töltsd ki ezt az űrlapot!

    (Fontos! Magánszemélyként kérlek erre, nem adom át harmadik félnek az információkat – Valkai József )

    Fotó: Envato License

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Frissítés! (A Google algoritmus változásának hatása)

    Egy Sistrix cikk szerint, amely weboldalak organikus forgalmának változásait vizsgálta a múlt keddi (2019. 09. 24.) Google alap-algoritmus frissítés után, a hír-, és az egészségügyi témájú oldalaknál láthatóak nagyobb mértékben növekedés és csökkenés.

    Ezért megnéztem a hazai legnagyobb organikus forgalmat fogadó weboldalakat ezeken a területeken. Az organikus forgalom becsléséhez a Semrush online SEO szoftvert használtam.

    Az ábrákon a piros vonal jelöli szeptember 25.-t, ezen a napon magyar idő szerint este indul el az algoritmus és másnaptól láthatóak a változások.

    Egészségügy:

    Tavaly volt egy nagyobb algoritmus frissítés (Medic Update) az egészségügyi szektornál és azóta is erre eléggé kihatnak az alap-algoritmus frissítések (az idén márciusi is kihatott).

    hazipatika.com

    Itt organikus forgalom emelkedése történt:

    webbeteg.hu

    Itt nagy változás nem történt, de inkább kisebb mértékű forgalomcsökkenés vehető ki a grafikonból:

    egeszsegkalauz.hu

    A 3 egészségügyi oldal közül talán itt történt a legnagyobb arányú növekedés:

    Híroldalak:

    Itt pár nagyobb forgalmú híroldalt néztem meg a Semrush szoftverrel. A piros vonalak itt is szeptember 25-t jelölik, a következő napon (26-án) láthatóak a változások.

    index.hu

    Egy kisebb mértékű növekedés látható az organikus forgalomban:

    24.hu

    Itt is kisebb növekedés, de stabilabb és inkább emelkedik az organikus forgalom az index.hu-hoz képest:

    blikk.hu

    Az előző vizsgált híroldalakhoz képest itt már egy jobban kivehető organikus forgalomnövekedés figyelhető meg:

    hvg.hu

    A vizsgált híroldalak közül a hvg.hu-nál látható a legnagyobb arányú organikus forgalomnövekedés:

    A Minner.hu -n 10%-os organikus növekedés mérhető.

    A Google Twitteren bejelentette kedden (2019.09.24.), hogy az újabb alap-algoritmus frissítést hamarosan elindítja. Ezt pár órával később, magyar idő szerint este 8 órakor meg is tette:

    A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket. Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….

    Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket most már előre bejelenti a Google (most pár órával előtte tette meg). 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Haláchy Nóra, MarketingFlow, marketing szakértő, kivitelező

    Ez a cikk lehet, hogy fog egy kis port kavarni, viszont szükség van a laikusok számára is kézzelfogható tényekre, hogy el tudják dönteni: mire fizetik a marketingügynökség díját, és vajon tényleg mindent megtesznek-e?

    A cikk olvasása után lehet, kirúgom a marketingügynökségem?

    Ha 2 hete dolgozol valakivel együtt, akkor rá nem vonatkoznak ezek, mert a rendszerépítés időt vesz igénybe. De ha hosszabb idő után még mindig az összes ponton megbukik a szolgáltatód, attól még lehet, hogy Te, mint megrendelő nem támogatod ezen célok elérésében őt. Ügyelj rá, hogy Neked ezeket a törekvések megtörténtét, véghezvitelét segítened kell azzal, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információt adsz. 

    Rajtad is múlik

    Remélem, nem akarsz havi 20.000 Ft-ért mindent (is). Nem csak a szolgáltatónak kell megfelelőnek lennie, de Neked is fel kell nőnöd ahhoz, hogy igényed legyen magas szintű szolgáltatásra.

    Ha megvan benned az igényesség, akkor biztosan fogsz megfelelő szolgáltatót találni, mert nagyon sok jó szakember van, aki az igényes ügyfelet keresi, hogy végre magas színvonalon szolgáltasson.

    Amennyiben PPC szolgáltatást veszel igénybe, az alábbiakat kell csekkolnod:

    1. Soha nem hangzott el a “konverzió” szó

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Szerző: Dallos Zoltán, marketing szakértő, a DLX MEDIA Kft. alapítója, és az Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyv szerzője.

    Nap, mint nap hallani, hogy már lassan minden területen munkaerőhiány van, az IT szakembertől kezdve a takarítóig. A saját tapasztalataim azonban azt mutatják, hogy egy kis odafigyeléssel megtalálhatjuk a megfelelő embert a megfelelő helyre.

    Nyilvánvalóan vannak olyan munkakörök, amelyekre a legmodernebb toborzási technikákkal is nehéz megfelelő jelöltet találni, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor megkönnyíted a dolgodat és még pénzt is takaríthatsz meg a toborzási költségeiden.

    Tudtad, hogy a felmondások mögött nem a céggel való elégedetlenség áll, hanem sokkal inkább a főnökkel való nem megelégedettség? És ugyanez elmondható akkor is, mikor jelentkezik valaki egy munkahelyre, azt fogja nézni, hogy tud-e a vezetővel azonosulni, tudnak-e együttműködni hosszútávon.

    Az első tényező, amire figyelned kell:

    1. Legyél tudatos a személyes márka építés során

    Különösen kisvállalkozások esetében van jelentősége annak, hogy az ügyvezető ne csak egy név legyen, hanem legyen a név mögött tudatosan épített személyes márka. Átláthatóvá kell tenni a céget, a mögötte álló embereket, hogy kézzelfogható legyen kik is dolgoznak ott valójában, ezáltal el tudja dönteni a jelentkező, hogy szeretne-e a csapat tagja lenni vagy sem.

    Milyen módszerek vannak erre?

    A közösségi média eszközei kiváló platformot nyújtanak a személyes márka építésére. Elég, ha arra gondolunk, hogy aktívan működtetünk egy Facebook oldalt, vagy egy Youtube csatornát. De nyilvános előadások, fellépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy lojális, megbízható munkaerőt találjunk, olyat, akivel egymáshoz közeli értékrenddel bírunk.

    Ha érdekel a személyes márka építés, akkor bővebben ITT találsz róla további érdekességeket.

    A nemrég megjelent Alkalmazottból Vállalkozó c. Könyvben is egy egész fejezet foglalkozik a témával.

    A következő szempont, amit érdemes átgondolni:

    1. Rugalmas foglalkoztatás

    Egyre többet emlegetett téma lett a rugalmas munkavégzés, a home office lehetősége, különösen a fiatalabb generációknál egyre inkább elvárásnak számít. A hatékonyságnak ma már egyáltalán nem feltétele, hogy a dolgozó bent töltse az irodában a teljes munkaidejét.

    A hatékonyságot is sokkal jobban segíti, ha sikerül megtalálnia az összhangot a munka és a magánélet egyensúlya között.

    Ha megkapja a dolgozó azt a bizalmat, hogy maga választhassa meg a munkavégzés helyét és idejét, akkor sokkal jobb eredményeket érhet el, mintha 9-től 5-ig tartó munkavégzésre kényszerítjük egy sokszor zsúfolt irodában.

    Használjuk ki a technikai fejlődést, és ahol a munkakör lehetővé teszi, engedjünk teret a rugalmas foglalkoztatásnak!

    Szeretnél a távoli munkavégzésről, a digitális nomádokról többet olvasni? ITT megteheted!

    Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

     

    Remek megoldás lehet még a foglalkoztatásra a mellékállásban történő munkavégzés. Én ezt különösen preferálom, így nem kell egymás irányában teljesen elköteleződni, így lehetőség van minden feladatkörhöz a legmegfelelőbb személyt megtalálni, és az, aki a munkát végzi is megválogathatja hogy milyen feladatokat vállal el.

    De persze idővel, ha kialakul az az összhang, ami hosszútávú közös munkavégzésre teremt lehetőséget, akkor ez teljes munkaidőben is folytatható, független attól, hogy egy légtérben dolgozunk-e vagy sem.

    A tapasztalataim – amik arra sarkalltak, hogy ebben a cikkben megosszam veletek- az az volt, hogy nemrég közzétettem egy videót, illetve egy cikket is, amelyben jövendő munkatársaimnak kínáltam fel lehetőséget a közös munkára a DLX MEDIA újabb bővülése alkalmából.

    Közel 40 ember jelentkezett 2 nap leforgása alatt az álláslehetőségekre, ami szerintem mindent elárul.

    1. személyes hangvételű álláshirdetés

    Mindenki unja már a megszokott sémán alapuló elvárásokat, feltételeket felsoroló, versenyképes fizetést ajánló álláshirdetéseket. Ehelyett sokkal megnyerőbb egy személyes hangvételű, a hirdető szemléletét tükröző álláshirdetés.

    Figyelemfelkeltőbb egy olyan hirdetés, amelyben akár videó formájában megszólal egy jövendőbeli kolléga, személyes élményeiről, munkakörülményeiről beszámolva.

    Te is szívesebben jelentkeznél egy ilyen álláshirdetésre, ugye?

    Rugaszkodj el a megszokott sablonoktól legyen bármilyen időszaka az évnek, és hidd el, könnyebben megtalálod a számodra megfelelő jelölteket.

    Ha tetszett a cikk, és szívesen kipróbálnád magad nálunk, akkor jelentkezz minél hamarabb! Várjuk a jelentkezésedet!

    Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

    Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!