Velem ez nem történhet meg: Feltörik a weboldalam, cégem szerverét. DE!

    MinnerX - vendég poszt

    Velem ez nem történhet meg: Feltörik a weboldalam, cégem szerverét. DE!

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Rengeteg vállalkozó van, aki azért dolgozik, hogy az ügyfeleinek, vagy saját magának építsen fel valamit. Ezzel lehet akár egy weboldal, kampány, grafika, arculat, stratégia. Rengeteg szakember, rengeteg munkát tesz webes megjelenésébe, ám sokan elfelejtik, hogy mekkora veszélyben van mindaz, amiért valaha is dolgoztak. Mi pedig ebben segítünk cégeknek, hogy ne váljon semmivé mindaz, amiért annyi éven át munkálkodtak.

    A legnehezebb az, hogy a problématudat, veszélyérzet általában csak az első komolyabb támadás után jelentkezik. Aki még nem élte át azt, hogy az évek óta építgetett weboldala helyén más jelenik meg egyik napról a másikra, az általában nem érzi veszélyben magát. Téves elképzelés az, hogy amit egyszer elkészítettünk, az már biztosan ott lesz mindig, és azt senki sem veheti el tőlünk.

    Mit tehetnek a hackerek a weboldalammal?

    Sokkal változatosabb trükkjeik vannak, mint azt gondolják sokan… Nem ritka a pornográf tartalom elhelyezése a weboldaladon (az eredeti tartalom teljes törlése mellett). Ezen kívül át is irányíthatják a saját oldalaikra, vagy ahova csak éppen akarják.

    A lényeg az, hogy az ügyfeleid, a munkatársaid, te, a családod, bárki, aki a weboldalad linkjét beírja, mással fog találkozni, mint amire számít… A támadás mértéke mindegy is, mert a márkád, a branded és a bizalom szenved el ilyenkor károkat, mindegy, mekkora a kár.

    Teljes biztonság létezik az online térben?

    Erre sajnos “nem” a válaszunk, de nem mindegy, hogy milyen erőfeszítések árán lehet hozzáférni érzékeny adatainkhoz, érzékeny ügyféladatokhoz is akár.

    Sok esetben már az is fontos, hogy egyáltalán tisztában legyünk a kockázatokkal, mert az a legnagyobb hiba, ha elővigyázatosság nélkül, a sérthetetlenség illúziójával működik egy cég.

    Küldetésünknek érezzük, hogy amennyire lehet, biztonságosabb hellyé tegyük az online teret elérhető áron. Jelenleg WordPress weboldalakat tartjuk fő fókuszban, mivel a feltört weboldalak 90%-a wordpress, azok közül, amik CMS rendszerrel működnek.

    A biztonsági rések természetesen nem csak WordPress weboldalakon vannak, viszont úgy gondoljuk, ezt a réteget kell leginkább támogatni abban, hogy elérhető áron biztonságossá lehessen tenni a weboldalukat.

    Mit tud tenni egy magyar KKV, akinek wordpress oldala van, de pont emiatt nincsenek milliói IT biztonsági szakértőre?

    Az egyik megoldás, hogy beletanul a szakmába, de ez csak azoknak javasolt maximum, akik eleve fejlesztői háttérrel rendelkeznek. Enélkül egy laikusnak évekbe is telhet, amíg kompentensen döntést tud hozni a saját weboldalának biztonságát illetően.

    Mivel a hazai piacon az elérhető árú, de jó minőségű szolgáltatások gyakorlatilag hiányoznak a KKV-k számára, így javasoljuk, hogy aki tenni szeretne a saját weboldalának biztonságáért, az a legalapvetőbb biztonsági intézkedéseket tegye meg a checklistünk alapján.

    Ennek célja, hogy programozói tudás nélkül bárki meg tudja tenni a legalapvetőbb lépéseket a saját érdekében.

    Bízunk benne, hogy sok-sok magyar vállalkozót segíthetünk hozzá a jövőben a weboldaluk biztonságosabbá tételéhez.

    A checklist elérhető itt: https://komjitsecurity.com

    fotó: Envato License

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Antal Ildikó, Athé ékszergyertyák

    A Karácsonyi ajándékvásárlás nálunk és a környezetünkben lévő cégeknél úgy szokott kinézni, hogy november elején elkezd motoszkálni a fejünkben a gondolat, hogy közeleg a Karácsony, de idén időben elkezdünk a témával foglalkozni, nem az utolsó pillanatra hagyjuk és mi fogjuk a legjobb ajándékokat adni. Közben ezerrel nyomjuk a saját karácsonyi kampányainkat, óriás pörgés van és egyre égetőbb a probléma, hogy valaki találja már ki, hogy mit fogunk venni a kiemelt partnereinknek és munkatársainknak, akik ráadásul nők! Aztán szembesülünk a problémával, hogy a nőknek nem is olyan könnyű olyan ajándékot venni, ami nem sablonos és tényleg örülni is fognak neki. A nagy rákészülés után pedig azt vesszük észre, hogy a Karácsony előtti héten vagyunk és nem hogy ajándék nincsen, de még ötlet sem. Online megrendelni már necces, mert nem biztos, hogy megérkezik Karácsony előtt, ezért utolsó pillanatban beszaladunk egy plázába, de ami ott vár attól inkább kiszaladnánk. Idén viszont már most tudjuk, mit fogunk adni a hölgyeknek!

    Amikor mi ajándékot keresünk, ezeknek a tulajdonságnak szeretnénk ha megfelelne:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Tóth Farkas Gáspár WUP Coffee

    Sokan találkozhattatok már velünk a Minneren és Minneres rendezvényen is és most szeretnék nektek beszámolni róla, hogy kicsit több mint 4 hónap után hova jutottunk el. Prémium kávémárkámmal új kávéélményt nyújtok magánszemélyeknek és vendéglátóhelyek vendégeinek. (kávézók, éttermek).

    A nyár amúgy sem egy könnyű időszak egy vállalkozás életében, főleg ha azt akkor indítják el, szóval az első néhány hónap nagyon nehezen telt. Nem tudtam időpontot egyeztetni senkivel, ha sikerült, akkor is gyakran olyannal találkoztam, aki nem döntéshozó volt, mert az éppen nyaralt.

    Úgy éreztem, hogy nem jutok egyről a kettőre.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Csiki Anita, prémium baba ruhák, Zapi márka

    Milán üzleti tanácsadásán még tavasszal vettem részt. Előzetesen emailben vázoltam fel számára vállalkozásom részleteit, és azokat a kérdéseket, amelyeket foglalkoztattak. Mondanom sem kell, feladtam neki a leckét, hiszen gyermekruhával kapcsolatos kérdéseket eddig nem nagyon kapott!

    Sokat mosolyogtunk, amikor előhúztam a „csillámpónis” kelméket a táskámból. A márkámban ettől függetlenül is bíztam, hiszen tudtam, hogy a prémium kategóriás egyedi ruházatra szükség van a piacon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Az elmúlt időszakban pár Google Cégem fiókot optimalizáltam és weboldalakat helyi keresőoptimalizáltam is.

    Vannak mindig visszatérő hiányosságok, beállítási hibák a Google Cégem fiókokban.

    Ezeket most összegyűjtöttem neked, tekintsd egy checklist-nek ezt, menj végig a pontokon és közben nyisd meg a Google Cégem profilodat:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Kocsis Ferenc Árpád, Biztosító Magazin

    Ma épp 2 éve – 2017 október 1-én indítottam útjára a Biztosító Magazin-t! Ezúton is köszönöm, hogy azóta sokan követitek az oldalt.

    A tegnapi nap folyamán olyan sokan néztétek meg a cikkeket, hogy a napi oldalmegtekintések száma most először meghaladta a tízezret!!

    Nagyon köszönöm ezt nektek, hiszen ez a legszebb ajándék a Biztosító Magazin szülinapján!!

    PS: Az ötleteket, valamint az induláskori és az azóta nyújtott “Business Support” segítséget pedig köszönöm Mándó Milán-nak, a Minner alapítójának. Szinten köszönet illeti Modesto Tamást, aki pedig inspirációival, meglátásaival nyújt folyamatosan támogatást.

    Üdv,
    Kocsis Ferenc

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Felhívás szerzője: Valkai József, éppen újabb vállalkozásán dolgozik

    Egy speciális AirBnB-s ötlet megvalósításához keresek olyan leendő vállalkozót, cégtársat, partnert, aki segít a gyakorlati megvalósításban, az ötletelésben, egy vállalkozás felépítésében és még örömét is leli benne. : ) Nem tőkéstársat keresek, hanem olyan embert, aki a vállalkozás megvalósításában lesz partner. A projekt célja megteremteni egy piacteret bérlő és bérbeadó számára, ahol könnyedén, azonnal és egyszerűen lehessen rövidtávú iroda, tárgyaló, stb foglalásokat eszközölni egész Magyarország területén. Fővárosban élek, lelkes, 41 éves leendő vállalkozó vagyok….mondhatni “alkalmazottból vállalkozó”! Informatikával foglalkoztam mindig is, informatikai megoldásokat kínálok ügyfeleimnek széles körben. Az alkalmazotti lét közben külföldön is dolgoztam már.

    Ezzel a vállalkozási ötlettel a Minner is foglalkozott már: A tárgyaló bérlés Airbnb-je. Rád vár, hogy megvalósítsd!

    Ha cég vagy és szeretnél majd külső tárgyalót bérelni a jövőben, akkor ide kattints, ez egy felmérés, amiben segíted a munkámat.

    Cégtársam lennél ebben a vállalkozásban? Akkor töltsd ki ezt az űrlapot!

    (Fontos! Magánszemélyként kérlek erre, nem adom át harmadik félnek az információkat – Valkai József )

    Fotó: Envato License

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Martincsek Zsolt, online marketing freelancer, keresőoptimalizálás a fő területe – SEO szakértő.

    Frissítés! (A Google algoritmus változásának hatása)

    Egy Sistrix cikk szerint, amely weboldalak organikus forgalmának változásait vizsgálta a múlt keddi (2019. 09. 24.) Google alap-algoritmus frissítés után, a hír-, és az egészségügyi témájú oldalaknál láthatóak nagyobb mértékben növekedés és csökkenés.

    Ezért megnéztem a hazai legnagyobb organikus forgalmat fogadó weboldalakat ezeken a területeken. Az organikus forgalom becsléséhez a Semrush online SEO szoftvert használtam.

    Az ábrákon a piros vonal jelöli szeptember 25.-t, ezen a napon magyar idő szerint este indul el az algoritmus és másnaptól láthatóak a változások.

    Egészségügy:

    Tavaly volt egy nagyobb algoritmus frissítés (Medic Update) az egészségügyi szektornál és azóta is erre eléggé kihatnak az alap-algoritmus frissítések (az idén márciusi is kihatott).

    hazipatika.com

    Itt organikus forgalom emelkedése történt:

    webbeteg.hu

    Itt nagy változás nem történt, de inkább kisebb mértékű forgalomcsökkenés vehető ki a grafikonból:

    egeszsegkalauz.hu

    A 3 egészségügyi oldal közül talán itt történt a legnagyobb arányú növekedés:

    Híroldalak:

    Itt pár nagyobb forgalmú híroldalt néztem meg a Semrush szoftverrel. A piros vonalak itt is szeptember 25-t jelölik, a következő napon (26-án) láthatóak a változások.

    index.hu

    Egy kisebb mértékű növekedés látható az organikus forgalomban:

    24.hu

    Itt is kisebb növekedés, de stabilabb és inkább emelkedik az organikus forgalom az index.hu-hoz képest:

    blikk.hu

    Az előző vizsgált híroldalakhoz képest itt már egy jobban kivehető organikus forgalomnövekedés figyelhető meg:

    hvg.hu

    A vizsgált híroldalak közül a hvg.hu-nál látható a legnagyobb arányú organikus forgalomnövekedés:

    A Minner.hu -n 10%-os organikus növekedés mérhető.

    A Google Twitteren bejelentette kedden (2019.09.24.), hogy az újabb alap-algoritmus frissítést hamarosan elindítja. Ezt pár órával később, magyar idő szerint este 8 órakor meg is tette:

    A Google egész évben algoritmus frissítéseket végez el, legtöbb esetben csak később közli ezeket. Az elemző programokban lehet látni hirtelen organikus forgalom csökkenést vagy növekedést, és érezni, hogy itt valami gyorsan változott, tehát a Google ügyködött megint….

    Ezeket a nagyobb ‘core update’, sok mindenre kiterjedő alap-algoritmus frissítéseket most már előre bejelenti a Google (most pár órával előtte tette meg). 

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Haláchy Nóra, MarketingFlow, marketing szakértő, kivitelező

    Ez a cikk lehet, hogy fog egy kis port kavarni, viszont szükség van a laikusok számára is kézzelfogható tényekre, hogy el tudják dönteni: mire fizetik a marketingügynökség díját, és vajon tényleg mindent megtesznek-e?

    A cikk olvasása után lehet, kirúgom a marketingügynökségem?

    Ha 2 hete dolgozol valakivel együtt, akkor rá nem vonatkoznak ezek, mert a rendszerépítés időt vesz igénybe. De ha hosszabb idő után még mindig az összes ponton megbukik a szolgáltatód, attól még lehet, hogy Te, mint megrendelő nem támogatod ezen célok elérésében őt. Ügyelj rá, hogy Neked ezeket a törekvések megtörténtét, véghezvitelét segítened kell azzal, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű információt adsz. 

    Rajtad is múlik

    Remélem, nem akarsz havi 20.000 Ft-ért mindent (is). Nem csak a szolgáltatónak kell megfelelőnek lennie, de Neked is fel kell nőnöd ahhoz, hogy igényed legyen magas szintű szolgáltatásra.

    Ha megvan benned az igényesség, akkor biztosan fogsz megfelelő szolgáltatót találni, mert nagyon sok jó szakember van, aki az igényes ügyfelet keresi, hogy végre magas színvonalon szolgáltasson.

    Amennyiben PPC szolgáltatást veszel igénybe, az alábbiakat kell csekkolnod:

    1. Soha nem hangzott el a “konverzió” szó

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Rengeteg vállalkozó van, aki azért dolgozik, hogy az ügyfeleinek, vagy saját magának építsen fel valamit. Ezzel lehet akár egy weboldal, kampány, grafika, arculat, stratégia. Rengeteg szakember, rengeteg munkát tesz webes megjelenésébe, ám sokan elfelejtik, hogy mekkora veszélyben van mindaz, amiért valaha is dolgoztak. Mi pedig ebben segítünk cégeknek, hogy ne váljon semmivé mindaz, amiért annyi éven át munkálkodtak.

    A legnehezebb az, hogy a problématudat, veszélyérzet általában csak az első komolyabb támadás után jelentkezik. Aki még nem élte át azt, hogy az évek óta építgetett weboldala helyén más jelenik meg egyik napról a másikra, az általában nem érzi veszélyben magát. Téves elképzelés az, hogy amit egyszer elkészítettünk, az már biztosan ott lesz mindig, és azt senki sem veheti el tőlünk.

    Mit tehetnek a hackerek a weboldalammal?

    Sokkal változatosabb trükkjeik vannak, mint azt gondolják sokan… Nem ritka a pornográf tartalom elhelyezése a weboldaladon (az eredeti tartalom teljes törlése mellett). Ezen kívül át is irányíthatják a saját oldalaikra, vagy ahova csak éppen akarják.

    A lényeg az, hogy az ügyfeleid, a munkatársaid, te, a családod, bárki, aki a weboldalad linkjét beírja, mással fog találkozni, mint amire számít… A támadás mértéke mindegy is, mert a márkád, a branded és a bizalom szenved el ilyenkor károkat, mindegy, mekkora a kár.

    Teljes biztonság létezik az online térben?

    Erre sajnos “nem” a válaszunk, de nem mindegy, hogy milyen erőfeszítések árán lehet hozzáférni érzékeny adatainkhoz, érzékeny ügyféladatokhoz is akár.

    Sok esetben már az is fontos, hogy egyáltalán tisztában legyünk a kockázatokkal, mert az a legnagyobb hiba, ha elővigyázatosság nélkül, a sérthetetlenség illúziójával működik egy cég.

    Küldetésünknek érezzük, hogy amennyire lehet, biztonságosabb hellyé tegyük az online teret elérhető áron. Jelenleg WordPress weboldalakat tartjuk fő fókuszban, mivel a feltört weboldalak 90%-a wordpress, azok közül, amik CMS rendszerrel működnek.

    A biztonsági rések természetesen nem csak WordPress weboldalakon vannak, viszont úgy gondoljuk, ezt a réteget kell leginkább támogatni abban, hogy elérhető áron biztonságossá lehessen tenni a weboldalukat.

    Mit tud tenni egy magyar KKV, akinek wordpress oldala van, de pont emiatt nincsenek milliói IT biztonsági szakértőre?

    Az egyik megoldás, hogy beletanul a szakmába, de ez csak azoknak javasolt maximum, akik eleve fejlesztői háttérrel rendelkeznek. Enélkül egy laikusnak évekbe is telhet, amíg kompentensen döntést tud hozni a saját weboldalának biztonságát illetően.

    Mivel a hazai piacon az elérhető árú, de jó minőségű szolgáltatások gyakorlatilag hiányoznak a KKV-k számára, így javasoljuk, hogy aki tenni szeretne a saját weboldalának biztonságáért, az a legalapvetőbb biztonsági intézkedéseket tegye meg a checklistünk alapján.

    Ennek célja, hogy programozói tudás nélkül bárki meg tudja tenni a legalapvetőbb lépéseket a saját érdekében.

    Bízunk benne, hogy sok-sok magyar vállalkozót segíthetünk hozzá a jövőben a weboldaluk biztonságosabbá tételéhez.

    A checklist elérhető itt: https://komjitsecurity.com

    fotó: Envato License

    Facebook remarketing beállítása lépésről-lépésre. INGYENES tudásanyag

    Az ingyenes tudásanyag első részében a remarketing beállítását mutatom meg. Ez a Minner vlog, ahová hamarosan újabb hasonló anyagok kerülnek. Megnézem és beállítom a remarketingemet!