Velem ez nem történhet meg: Feltörik a weboldalam, cégem szerverét. DE!

    MinnerX - vendég poszt

    Velem ez nem történhet meg: Feltörik a weboldalam, cégem szerverét. DE!

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Rengeteg vállalkozó van, aki azért dolgozik, hogy az ügyfeleinek, vagy saját magának építsen fel valamit. Ezzel lehet akár egy weboldal, kampány, grafika, arculat, stratégia. Rengeteg szakember, rengeteg munkát tesz webes megjelenésébe, ám sokan elfelejtik, hogy mekkora veszélyben van mindaz, amiért valaha is dolgoztak. Mi pedig ebben segítünk cégeknek, hogy ne váljon semmivé mindaz, amiért annyi éven át munkálkodtak.

    A legnehezebb az, hogy a problématudat, veszélyérzet általában csak az első komolyabb támadás után jelentkezik. Aki még nem élte át azt, hogy az évek óta építgetett weboldala helyén más jelenik meg egyik napról a másikra, az általában nem érzi veszélyben magát. Téves elképzelés az, hogy amit egyszer elkészítettünk, az már biztosan ott lesz mindig, és azt senki sem veheti el tőlünk.

    Mit tehetnek a hackerek a weboldalammal?

    Sokkal változatosabb trükkjeik vannak, mint azt gondolják sokan… Nem ritka a pornográf tartalom elhelyezése a weboldaladon (az eredeti tartalom teljes törlése mellett). Ezen kívül át is irányíthatják a saját oldalaikra, vagy ahova csak éppen akarják.

    A lényeg az, hogy az ügyfeleid, a munkatársaid, te, a családod, bárki, aki a weboldalad linkjét beírja, mással fog találkozni, mint amire számít… A támadás mértéke mindegy is, mert a márkád, a branded és a bizalom szenved el ilyenkor károkat, mindegy, mekkora a kár.

    Teljes biztonság létezik az online térben?

    Erre sajnos “nem” a válaszunk, de nem mindegy, hogy milyen erőfeszítések árán lehet hozzáférni érzékeny adatainkhoz, érzékeny ügyféladatokhoz is akár.

    Sok esetben már az is fontos, hogy egyáltalán tisztában legyünk a kockázatokkal, mert az a legnagyobb hiba, ha elővigyázatosság nélkül, a sérthetetlenség illúziójával működik egy cég.

    Küldetésünknek érezzük, hogy amennyire lehet, biztonságosabb hellyé tegyük az online teret elérhető áron. Jelenleg WordPress weboldalakat tartjuk fő fókuszban, mivel a feltört weboldalak 90%-a wordpress, azok közül, amik CMS rendszerrel működnek.

    A biztonsági rések természetesen nem csak WordPress weboldalakon vannak, viszont úgy gondoljuk, ezt a réteget kell leginkább támogatni abban, hogy elérhető áron biztonságossá lehessen tenni a weboldalukat.

    Mit tud tenni egy magyar KKV, akinek wordpress oldala van, de pont emiatt nincsenek milliói IT biztonsági szakértőre?

    Az egyik megoldás, hogy beletanul a szakmába, de ez csak azoknak javasolt maximum, akik eleve fejlesztői háttérrel rendelkeznek. Enélkül egy laikusnak évekbe is telhet, amíg kompentensen döntést tud hozni a saját weboldalának biztonságát illetően.

    Mivel a hazai piacon az elérhető árú, de jó minőségű szolgáltatások gyakorlatilag hiányoznak a KKV-k számára, így javasoljuk, hogy aki tenni szeretne a saját weboldalának biztonságáért, az a legalapvetőbb biztonsági intézkedéseket tegye meg a checklistünk alapján.

    Ennek célja, hogy programozói tudás nélkül bárki meg tudja tenni a legalapvetőbb lépéseket a saját érdekében.

    Bízunk benne, hogy sok-sok magyar vállalkozót segíthetünk hozzá a jövőben a weboldaluk biztonságosabbá tételéhez.

    A checklist elérhető itt: https://komjitsecurity.com

    fotó: Envato License

    Mi ez a MinnerX? Én is beküldenék ilyen posztot!

    Legfrissebb MinnerX posztokhoz

    MinnerX

    Cikk szerzője: Rovó Viktor, warnedbros.com

    Több érzékszervre hat egyszerre, történetet mesél, érzelmeket generál, könnyen fogyasztható. Hát persze, hogy a marketingvideókról van szó, és te is biztosan végignéztél ma már néhányat.

    Nem csoda, hiszen mára az online marketingkampányok közel 90%-ában fordulnak elő videók, így ha reklámoznád a branded, enélkül nehéz dolgod lesz. Az internetfelhasználók több mint fele néz videókat minden nap, mindez a világ mobilinternet forgalmának csaknem háromnegyedét teszi ki.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Dávid Ádám, a Hypestyle.hu webshop tulajdonosa és szabadúszó marketinges

    Sziasztok! Ádám vagyok, januártól időm nyílik Facebook és Instagram oldalak kezelését végezni.

    A story-m röviden:

    Van egy saját dropshipping webshopom, aminek a marketingjét én készítem. Egyetem mellett építettem fel. Most végeztem az egyetemen, felszabadult annyi időm, hogy másoknak is elvégezzem ezt, az olykor kényelmetlen és nehéz feladatot. Ha felmerült benned már, hogy: “Mit posztoljak?” akkor van értelme egyeztetnünk!

    Képzettségem, elvégzett tanfolyamok:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Szabó Péter a Reklámanimáció.hu -tól.

    A Reklám Animációnál rengeteg kabala figurát tervezünk és mivel tombol a Black Friday-láz, úgy gondoltuk, hogy nincs is ennél jobb alkalom elemezni a különböző reklám animációs figurákat. Ha nem barlangban éltél, minden bizonnyal te is találkoztál már az Alza kabalájával, Alzakkal, aki “szerethető, fülbemászó hangjával”, sokak szívébe lopta be magát. Miért sikeres? Mi kell ahhoz, hogy egy ilyen kabala forgalmat generáljon? Vajon megismételhető-e az Alza sikere? Ezeket szedtük össze a blogunkban.

    Ismerős ez a figura? Egészen biztosan megjegyezted már. Nem csak az Alza, hanem más márkák is előszeretettel használnak animációs figurákat. Nem meglepő, hogy Black Friday alatt is behozta a figurát. Ha nem működne, szerinted használnák? Erről írunk részletesebben a cikkünkben, olvasd el a Reklámanimáció blogjában!

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Háromfai Balázs, semmiszemet.hu, hulladékmentes tisztítószerek

    Mikor Milánnal beszéltünk a podcast-ben a tisztítószerek bérgyártásáról már gondoltunk rá, hogy viszonteladókat is bevonunk de egyelőre még csak egy helyi kisvállalkozásként gondoltunk magunkra.

    Mikor elkezdtük a az említett “éles tesztet” a piaci igény felmérésére, láttuk, hogy mekkora a valódi igény a termékekre főként a környezetbarát megoldás miatt. Közben indirekt módon az is kiderült, hogy a termékeket az általunk alkotott hulladékmentes konstrukcióban a viszonteladói oldalról is sokan jó üzletnek látják.

    Az első 3 hétben végül 327.560 Ft értékben sikerült 8-9 havi tisztítószer csomagokat értékesíteni.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Antal Ildikó, Athé ékszergyertyák

    A Karácsonyi ajándékvásárlás nálunk és a környezetünkben lévő cégeknél úgy szokott kinézni, hogy november elején elkezd motoszkálni a fejünkben a gondolat, hogy közeleg a Karácsony, de idén időben elkezdünk a témával foglalkozni, nem az utolsó pillanatra hagyjuk és mi fogjuk a legjobb ajándékokat adni. Közben ezerrel nyomjuk a saját karácsonyi kampányainkat, óriás pörgés van és egyre égetőbb a probléma, hogy valaki találja már ki, hogy mit fogunk venni a kiemelt partnereinknek és munkatársainknak, akik ráadásul nők! Aztán szembesülünk a problémával, hogy a nőknek nem is olyan könnyű olyan ajándékot venni, ami nem sablonos és tényleg örülni is fognak neki. A nagy rákészülés után pedig azt vesszük észre, hogy a Karácsony előtti héten vagyunk és nem hogy ajándék nincsen, de még ötlet sem. Online megrendelni már necces, mert nem biztos, hogy megérkezik Karácsony előtt, ezért utolsó pillanatban beszaladunk egy plázába, de ami ott vár attól inkább kiszaladnánk. Idén viszont már most tudjuk, mit fogunk adni a hölgyeknek!

    Amikor mi ajándékot keresünk, ezeknek a tulajdonságnak szeretnénk ha megfelelne:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Tóth Farkas Gáspár WUP Coffee

    Sokan találkozhattatok már velünk a Minneren és Minneres rendezvényen is és most szeretnék nektek beszámolni róla, hogy kicsit több mint 4 hónap után hova jutottunk el. Prémium kávémárkámmal új kávéélményt nyújtok magánszemélyeknek és vendéglátóhelyek vendégeinek. (kávézók, éttermek).

    A nyár amúgy sem egy könnyű időszak egy vállalkozás életében, főleg ha azt akkor indítják el, szóval az első néhány hónap nagyon nehezen telt. Nem tudtam időpontot egyeztetni senkivel, ha sikerült, akkor is gyakran olyannal találkoztam, aki nem döntéshozó volt, mert az éppen nyaralt.

    Úgy éreztem, hogy nem jutok egyről a kettőre.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Szerző: Jobbágy András, a weboldal készítéssel foglalkozó Honlapszaki.hu tulajdonosa, bloggere.

    Az internet telis-tele vállalkozói weboldalakkal, ám kevés köztük az olyan, ami valódi sikert hoz a tulajdonosának. Az ok általában a tudatos tervezés, és néhány alapvető kérdés végiggondolásának a hiányában rejlik.

    Első lépés: az alapkérdések megválaszolása

    A legtöbben, amikor felmerül egy saját honlap igénye, a külcsín, a weboldal kinézete felől ragadják meg a kérdést. Tudják ezt jól a honlap készítéssel foglalkozó vállalkozások is, nincs is hiány a látványos grafikai tervekből. A baj akkor kezdődik, amikor utólag kiderül, hogy a csodálatos designnal felvértezett honlap egy kanyi vasat sem hoz a tulajdonosnak. Ilyenkor sokan továbblépnek egy másik szakemberhez, aki jó esetben feltesz majd néhány egyszerű kérdést:

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    MinnerX

    Cikk szerzője: Csiki Anita, prémium baba ruhák, Zapi márka

    Milán üzleti tanácsadásán még tavasszal vettem részt. Előzetesen emailben vázoltam fel számára vállalkozásom részleteit, és azokat a kérdéseket, amelyeket foglalkoztattak. Mondanom sem kell, feladtam neki a leckét, hiszen gyermekruhával kapcsolatos kérdéseket eddig nem nagyon kapott!

    Sokat mosolyogtunk, amikor előhúztam a „csillámpónis” kelméket a táskámból. A márkámban ettől függetlenül is bíztam, hiszen tudtam, hogy a prémium kategóriás egyedi ruházatra szükség van a piacon.

    Ő tesz azért, hogy sikeres legyen! Képzi magát. Tegyél te is így! Üzleti képzések a MinnerAkadémián. Vágj bele most, utána pedig várunk ide a MinnerX-be! Kattints ide!

    Cikk szerzője: Komjáti Dávid – Komjit Security

    Ki ne hallott volna még olyan cégről, akit valamilyen hacker támadás ért, és emiatt nem működött a weboldala, vagy konkrét anyagi kár érte? Ezek mindennapos történések, de valahogy mégsem érzi magát veszélyben a legtöbb vállalkozó.

    “Velem ez nem történhet meg” – vagy mégis?

    A legnagyobb tévhit, hogy azt gondolják sokan: “Miért pont az én oldalamat törnék fel? Nincs is ott semmi fontos, értékes, így nem is kell erre figyelnem”. Érdemes lenne elfogadni, hogy olyan weboldalak is a célkeresztben lehetnek, akiknek csak azért törik fel az oldalát, mert megtehetik. A motiváció nem mindig a haszonszerzés, tehát hamis biztonságérzetet adhat, ha azt gondoljuk, velünk ez nem történhet meg.

    Rengeteg vállalkozó van, aki azért dolgozik, hogy az ügyfeleinek, vagy saját magának építsen fel valamit. Ezzel lehet akár egy weboldal, kampány, grafika, arculat, stratégia. Rengeteg szakember, rengeteg munkát tesz webes megjelenésébe, ám sokan elfelejtik, hogy mekkora veszélyben van mindaz, amiért valaha is dolgoztak. Mi pedig ebben segítünk cégeknek, hogy ne váljon semmivé mindaz, amiért annyi éven át munkálkodtak.

    A legnehezebb az, hogy a problématudat, veszélyérzet általában csak az első komolyabb támadás után jelentkezik. Aki még nem élte át azt, hogy az évek óta építgetett weboldala helyén más jelenik meg egyik napról a másikra, az általában nem érzi veszélyben magát. Téves elképzelés az, hogy amit egyszer elkészítettünk, az már biztosan ott lesz mindig, és azt senki sem veheti el tőlünk.

    Mit tehetnek a hackerek a weboldalammal?

    Sokkal változatosabb trükkjeik vannak, mint azt gondolják sokan… Nem ritka a pornográf tartalom elhelyezése a weboldaladon (az eredeti tartalom teljes törlése mellett). Ezen kívül át is irányíthatják a saját oldalaikra, vagy ahova csak éppen akarják.

    A lényeg az, hogy az ügyfeleid, a munkatársaid, te, a családod, bárki, aki a weboldalad linkjét beírja, mással fog találkozni, mint amire számít… A támadás mértéke mindegy is, mert a márkád, a branded és a bizalom szenved el ilyenkor károkat, mindegy, mekkora a kár.

    Teljes biztonság létezik az online térben?

    Erre sajnos “nem” a válaszunk, de nem mindegy, hogy milyen erőfeszítések árán lehet hozzáférni érzékeny adatainkhoz, érzékeny ügyféladatokhoz is akár.

    Sok esetben már az is fontos, hogy egyáltalán tisztában legyünk a kockázatokkal, mert az a legnagyobb hiba, ha elővigyázatosság nélkül, a sérthetetlenség illúziójával működik egy cég.

    Küldetésünknek érezzük, hogy amennyire lehet, biztonságosabb hellyé tegyük az online teret elérhető áron. Jelenleg WordPress weboldalakat tartjuk fő fókuszban, mivel a feltört weboldalak 90%-a wordpress, azok közül, amik CMS rendszerrel működnek.

    A biztonsági rések természetesen nem csak WordPress weboldalakon vannak, viszont úgy gondoljuk, ezt a réteget kell leginkább támogatni abban, hogy elérhető áron biztonságossá lehessen tenni a weboldalukat.

    Mit tud tenni egy magyar KKV, akinek wordpress oldala van, de pont emiatt nincsenek milliói IT biztonsági szakértőre?

    Az egyik megoldás, hogy beletanul a szakmába, de ez csak azoknak javasolt maximum, akik eleve fejlesztői háttérrel rendelkeznek. Enélkül egy laikusnak évekbe is telhet, amíg kompentensen döntést tud hozni a saját weboldalának biztonságát illetően.

    Mivel a hazai piacon az elérhető árú, de jó minőségű szolgáltatások gyakorlatilag hiányoznak a KKV-k számára, így javasoljuk, hogy aki tenni szeretne a saját weboldalának biztonságáért, az a legalapvetőbb biztonsági intézkedéseket tegye meg a checklistünk alapján.

    Ennek célja, hogy programozói tudás nélkül bárki meg tudja tenni a legalapvetőbb lépéseket a saját érdekében.

    Bízunk benne, hogy sok-sok magyar vállalkozót segíthetünk hozzá a jövőben a weboldaluk biztonságosabbá tételéhez.

    A checklist elérhető itt: https://komjitsecurity.com

    fotó: Envato License

    Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!