szerda, október 21, 2020
Kezdőlap 2020

Archívum

MinnerInstant

Még a pandémia korlátozások első heteiben egy poénos kép keringett a hazai weben, hogy a kőműves mégis hogy a búbánatba menne home office-ba. A felvetés persze jogos is lenne, ha rájuk is vonatkozott volna. Na, de jót nevetni ne tudnánk, persze jó volt. Komolyra fordítva a szót, minden csak leleményesség kérdése. A poén alatt folytatjuk!

A poént persze tovább vittük, hiszen a betonnak láthatóan nagy divatja van az ingatlan dekorációban, szóval akár még egy kőműves is dolgozhat otthonról.
Itt egy friss, több vállalkozást is futtató Minner vállalkozó csapat (több kép a posztban), akik kikísérletezték milyen beton lesz tökéletes arra, hogy dísztárgy legyen. Kitapasztaltál mivel tudják formázni, hogy lesz öntőformájuk. Már Amerikából is volt vásárlójuk (ottani marketplace piacon hirdették). És még környezettudatos is, öko beton.
Most, amikor nálam voltak konzultáción, átbeszéltük mire fókuszáljanak, hová nőheti ki magát ez az egész, milyen termékeket lehet még bevezetniük. És van egy terület, amire nem is gondoltak. Izgalmas! Szerintem nem is aludtak a tegnapi megbeszélés után. Láttad múltkor posztban, ez amolyan Minner mellékhatás.
Weboldalukhttps://rockman.hu

Inspirációra vágy a vállalkozásoddal? Vagy csak egyszerűen az ötletek segítenek a sajátodon gondolkodni? Irány a vállalkozási ötlet rovat, ahol most sok új ötletet olvashatsz: Vállalkozási ötletek rovat

Ha pedig azonnali segítség kell, irány a MinnerAkadémia: https://minnerakademia.hu

MinnerInstant

Sokan elfelejtik, hogy amikor elindítanak egy adatbázis portált, valamilyen főleg vállalkozásokat összegyűjtő oldalt, akkor bizony rá kell venni az embereket, hogy használják. A DiningCity étterem gyűjtő oldal már 1998 óta működik, 2010 óta van Magyarországon, de igazán nagy látogatottságot nem tudott elérni.

A múlt héten szerveztek egy országos étteremhetet, ami egyébként nagyon jó kezdeményezés, sőt marketingben is végre mutattak valamit.

A Tripadvisor és hasonló oldalak mellett nehéz dolguk van, önmagában az étterem gyűjtő oldal kevés, hogy sikerre vigyék. Bár legalább tudjuk, miben kell fejlődni, gondolkodni. Ebben a cikkben említem is, hogyan lehetne néhány tízezerből egy ilyen weboldalt csinálni: 9 WordPress megoldás 20 000 forintból, amivel új vállalkozást, digitális szolgáltatást, startupot indíthatsz.

MinnerInstant

Biztos gondoltad már ezt a Minnerről, hát még ha rákattintasz az alább gyűjtő oldalakra! Ezeket a rövid linkeket később is ha beütöd, akkor az az oldal jön be (plusz tipp, a menüben is ezek ott vannak):

Tudtad, hogy vannak ilyen linkek a Minneren?

Ezek olyan oldalak, ahol összegyűjtve találod adott témán belül a tartalmakat. Ezeket folyamatosan frissítem. Érdemes lementeni, de könnyen meg is jegyezhetők. Sok sikert!

MinnerInstant

A hazai piac egyik nagy e-book szereplője csak annyit csinált, hogy megújította a weboldalát, webáruházát. És naná, hogy kampányol rá, sőt fizetett hirdetést is vesz. Jó volt a weboldala? Igen. Kellett javítani rajta? Egészen biztosan! Most a megújult weboldal még több vevőt hoz, sőt legalább 3-5 hónapik lehet rá kampányolni. Trendibbnek is tűnik a cég. Nálad mit lehet megújítani? Új termék? Új dizájn? Új szolgáltatás? Új honlap? Vagy applikáció?

Van-e hozzá kapcsolódó cikk? Természetesen! Itt: A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]

MinnerInstant

A Gernier termékeinél arra lettem figyelmes, hogy Hemp felirat virít a flakonon, és kenderolajként hívják, továbbá bio termékcsaládjukban található. Ez a CBD és kender termékeknek is egy jó hír, mert a nagy márkák már TV reklámokban is hirdetik a kender termékeiket. Ez még inkább validálja, hogy ott a helye a 2020-as üzleti ötletek között a CBD termékeknek, sőt már Minner vállalkozók is szép sikereket tudnak felmutatni ezen a piacon.

Tudtad, hogy csak bejelentés köteles a CBD termékek forgalmazása itthon? Itt van róla információ: CBD termékek forgalmazása, engedélyezés, hatóságok, állásfoglalások

MinnerInstant

A zeneipar egyik újdonsült szereplőjénél voltam vendégségben egy podcast erejéig. A Musico Hungary hívott meg, akik egy idén induló (berobbanó) zenei szignálok, loopok, effektek értékesítésével foglalkozó zenei startup. Összekötik a zenészeket és a vállalkozásokat, zenéket, szignálokat hasznosítani tudó szervezeteket. A koronavírus a zeneipart, előadóművészeket szintén érintett, és meggyorsította a zeneipar digitalizációját is. Erről is beszélgettünk Bánki Tamással a Musico Hungary-nek az alapítójával, aki a Minner 40. üzleti ötletét valósította meg, vagyis az lett az alapja a zenei startupjának.

Musico Hungary idén év elején indult februárban, ahogy már említettem, a cél zenei szignálok értékesítése, a piaci szereplők összekötése, sőt mondhatni stock zene vásárlását teszik lehetővé, előre meg lehet hallgatni mintákat. Szerencsére megfogadta Tamás a tanácsomat és szervezett egy bevezető kampányt és eseményt a vállalkozása indulásához. Ez megfelelő hype-ot generált, hogy felfigyeljenek rá az emberek. Most pedig éppen egy zenei tehetségkutatót szerveznek, aminél már most látni, hogy igazán jól fog sikerülni (nagy az érdeklődés).

Itt találod a teljes cikket és podcastot, amiben az alapító is beszél: A zeneipar helyzete 2020-ban, trendek és egy zenei startup bemutatkozója

MinnerInstant

Tudtad, hogy a Time Square-en látható nagy, reklámtáblával teletűzdelt irodaépület teljesen üresen áll? Alig 1-2 üzlethelyisége van kiadva, mert így is dollármilliókat termel évente pusztán a reklámokból. Nem azt mondom, hogy tegyél tele egy irodaházat ilyen LED reklámokkal, hanem azt, hogy néhány négyzetméteres LED falat már jól ki tudsz adni, főleg ha a lokációja jó. Sokkal izgalmasabb, mint egy plakát. Múlt héten volt nálam üzleti megbeszélésen a ledtabla.hu egyik vezetője. Led kijelzőkkel foglalkoznak, és olyan rendszerekkel, hogy mondhatni bármit ki tudunk tenni a képernyőre, amit modulárisan növelhetünk is.

A megoldás tehát már megvan, hogy lesz olyan eszközöd, amiről mehetnek a dinamikus, videós reklámok, most már csak a jó helyet kell megtalálnod és utána indulhat a reklámozók megtalálása, felkeresése. Mivel dinamikus a reklámok kihelyezése, nem lesz unalmas a fogyasztók számára sem, és egy reklámfelületre eső szponzorok száma sokszorosa, akár 100-szorosa is lehet, mint egy egyszerű hirdetőtábláé.

Na, de van is még ötletem! Ezt akár összeköthetnéd az ún 2in1 ötlettel, amikor is egyszerre két cég reklámozza magát egy hirdetésben, közös promócióban. Ide nézz: 36. üzleti ötlet: 2in1 reklám készítés, keresztmarketing, marketing szolgáltatás

Kapcsolódó cikk: Mennyiért lehet reklámozni a Time Square-en?

MinnerInstant

Ma néztem a 2017-es jegyzeteimet (minden évről vannak) és akkor volt utoljára felírva a vállalkozóknál problémaként, hogy a Facebook marketinget nem értik, vagyis nem látják benne a potenciált. Ma már egyértelmű, hogy FB-on is hirdetik a termékeiket.

És van itt egy érdekesség. Azóta átalakult a Facebook, már kevesebb organikus poszt (hírfolyamba) elég, hogy sikereket érjünk el, anno napi 1 posztot javasoltunk legalább. De ami változott, hogy az egyes posztoknál jó ha törekszünk arra – még a hirdetett posztoknál is -, hogy minél több lájk / komment legyen a posztnál, mert annál jobban érzik a vevők a lemaradok róla dolgot.

Erről beszélgettünk ebben a podcastban: Számítanak a Facebook lájkok a marketingben? Érdemes ma követőket gyűjteni? [podcast]

És a végére egy izgalmas kép régről:

MinnerInstant

Az ÉkszerTV című műsor jelentős – akár 80-90% – kedvezménnyel hirdet telefonon keresztül megrendelhető ékszereket. A GVH közleménye szerint a műsor üzemeltetője ún. agresszív kereskedelmi gyakorlatot tanúsított, amikor valótlanul azt állította, hogy a bemutatott ékszerek csak nagyon korlátozott ideig és mennyiségben állnak rendelkezésre a reklámozott, kedvező áron. A műsor ezeket a kedvezményes árakat ráadásul fiktív, korábban sosem alkalmazott és piaci árszínvonalnak sem tekinthető alapárakhoz viszonyította. Apropó! Az ÉkszerTV -t tulajdonló Emporia Style Kft árbevétele 2019-ben 7,5 milliárd forint volt.

Sürgetés, valós készlet ferdítés, korlátozott lehetőség, pusholás
Egyre több olyan határozatot olvasni a Gazdasági és Versenyhivataltól, ahol azt is agresszív kereskedelemi gyakorlatnak tekintik, amikor sürgetjük a vásárlót. Érdemes erre odafigyelni! GVH döntésekből, bírságokról itt olvashatsz.

Forrás: Kreatív

MinnerInstant

Először olvasd el a posztot, ami rámutathat egy piaci résre.

Erős érvet hozott a posztoló, ami részben igaz is, bár nem a fele, de majdnem annyian laknak a főváros agglomerációjában (kívül), mint a főváros határain belül. Az igényt jól mutatja, hogy még tavasszal egy női magazinban egy újságíró felkutatta azt a néhány éttermet, akik kiszállítanak (itt a cikk). Persze az agglomerációban található városokban is vannak éttermek, de nézve a közel akkora lakosságot (800-900 000 lakos az agglomerációban, 1,6 millió fő a főváros határain belül), valóban lehet benne potenciál. Ami a nehézséget okozza, hogy kijutni az agglomerációba igazán nagy kihívás. Na, ezen töprengeni fogok, ki tudja, még lehet a 2021-es üzleti ötletek közé is bekerül!

Ez a térképe az agglomerációnak

Amíg te is gondolkodsz, nézz rá ezekre az ötletekre, hátha segítenek inspirálódni ÚJAK:

Forrás: Budapestem téged vár Facebook csoport

MinnerInstant

Most, hogy a turizmus, beutazási korlátozások miatt visszaesett (főleg Budapest) forgalma a cégnek, elkezdett nyitni a más területen tevékenykedő vállalkozások felé. Pont néhány hete beszéltem erről egy fodrászszalon hálózat tulajdonosával, akik most kezdték el igénybe venni a Bubbles szolgáltatást, bár még nem ezt a hozom-viszem szolgáltatást.

“Ez izgalmas volt!” Még ilyet!

Az alábbi posztok is érdekelhetnek:

MinnerInstant

A CBD tartalmú étrendkiegészítők, élelmiszerek, olajok, teák… forgalmazása iránt megnőtt a kereslet. Ezt többet között a trendeknek, de például a Minnernek is “köszönheti” a piac. Mivel jótékony hatása van a CBD termékeknek, ezért is írtam a köszönheti szót. Nos a Minner 2020-as üzleti ötletei között szerepelt a CBD termékek kereskedelme, webshop ötlete.

Két állásfoglalást, tájékoztatót érdemes elolvasni ezzel kapcsolatban:

A legtöbb ilyen termék étrendkiegészítőnek minősül, így lényegében bejelentési kötelezettségünk van, ha azt még más nem tette meg:

A vonatkozó jogszabályhelyek a 37/2004. (IV. 26.) ESZCSM rendeletből:

10.§ (1) Az étrend-kiegészítők hatékony hatósági ellenőrzése érdekében legkésőbb a termék első
forgalomba hozatalakor a gyártó vagy az importőr köteles bejelenteni a készítményt az Országos
Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézethez (a továbbiakban: OGYÉI) a 4. számú melléklet
szerinti adatok közlésével és a címke egyidejű megküldésével.
(2) Amennyiben szükséges, az OGYÉI a bejelentőtől a termékre vonatkozó további adatokat is kérhet.
(3) Ha a termék az Európai Gazdasági Térség valamely tagállamában (a továbbiakban: tagállam) már
forgalomban van, a gyártónak vagy az importőrnek az első bejelentéskor megadott információkat
magyar vagy angol nyelven kell benyújtania az OGYÉI-nek, és meg kell neveznie azt az intézményt,
amelyhez az első bejelentést tették.

Az ötletet itt találod: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!

MinnerInstant

Persze nem kell kapkodniuk, de jó dolog tisztában lenni milyen trendek várnak ránk 5-10 év múlva. És az idő gyorsan telik! Cégvezetőként elemeznünk kell, hogy a trendváltozások miként hatnak ránk, a taxitársaságoknál az önvezető autók megjelenése már most fenyegetést jelent. Tippmixen alacsony lenne a szorzó amellett, hogy lesznek önvezető autók, hiszen már több éve tesztelik őket, sőt a Tesla már-már elvezeti önmagát.

Ha taxitársaságom lenne
Elkezdeném kutatni, hogyan is néz ki most ez a fuvarszervező piac. Ekkor rátalálnék egészben biztosan arra a piacra, amin a MOL Limo és a Greengo van. Ha reálisan nézzük, akkor jelenleg a taxitársaságok helyett jelenleg ők lennének azok, akik leggyorsabban tudnának áttérni erre az önvezető autós piacra, és ezzel kinyírva a taxisok piacát.
Persze még ez messze van. A Kaliforniai Egyetem robotikai intézetének vezetője, Henrik Christensen szerint 10-15 év múlva lesz annyira kiforrott a technológia, hogy a fogyasztók is nagy számban vásároljanak és használjanak önvezető autót (már amennyiben még divat lesz a tulajdon). Ha az üzleti felhasználást nézzük, akkor ez akár már 5-7 év múlva is teljesülni fog.
Megoldás: Persze még alapos elemzést kell csinálnia egy taxitársaságnak, de nagy valószínűséggel most akkor járna jó, ha már most megjelenne a piacon hasonló koncepcióval, mint a MOL Limo, vagy a Greengo vagyis a közösségi autómegosztó piacra is betörne. Itt sokkal könnyebb lenne a válság. Más kérdés a taxisofőrökkel mi lesz…?

Ez jó volt! Még ilyen gondolkodós üzleti posztot!

Ezeket olvasd el:


MinnerInstant

Szeretjük az ilyen üzleti modellt, üzleti megoldást a Minnernél. Igen, itt a modell most duplán is szerepel 🙂 Mindig inspiráló Minner vállalkozókkal találkozni. Cintiával azt találtuk ki, hogy ezentúl kiemeli, hogyha egy céggel együtt dolgozik, akkor több képet is csinálnak, amit a cég a saját kampányában is használ. Legtöbbször ilyen együttműködéseknél csak az influencer kiteszi a posztot és kész. Egy modellt felbérelni szintén költséges, igy tehát a 2in1 csomagajánlatot kedvező áron kaphatják a cégek. Nem is értem ezt miért nem alkalmazzák többször az influencerek! Talán csak Trunk Tamásnál látom (a sneakeres srác). Ha a terméked valamilyen szépségápolási termék vagy szolgálatás, webshop, divat termék, vagy csak úgy érzed Cintia passzolna a reklám kampányodba, akkor keresd bátran! (itt: cintia.orosz@gmail.com). Én pedig segítek neki, hogy még jobban értsen a marketinghez (ami neked is jó). Most nézem, hogy Csősz Bogival készült interjúját már 70 ezren látták YouTubeon. Itt a videó: https://youtu.be/EfIzlO0Vclc

Ezeket a kurzusokat végzi éppen a MinnerAkadémián:

Te is gondolkodtál Youtube -os vagy blog-os vállalkozásban?

Akkor ezeket olvasd el:

MinnerInstant

Már többször jött hasonló üzenet, de most 2 jött néhány órán belül:

Kérlek vigyázzatok magatokra! Sajnos a hasznos tartalmak készítését, publikálását nem tudjuk visszafogni!

Az említett cikkek a posztokban:

MinnerInstant

Új szereplő lép a csomagautomata-piacra – Napi
Easybox néven indít úgy csomagautomata-hálózatot az eMAG és az Extreme Digital. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a két cég automatái.”Budapesten hamarosan annyi automatánk fog működni, hogy az itt élők két kilométeren belül jó eséllyel több átvevőhely közül is választhatnak majd” – mondta Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország és az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.
A nagy webáruházak még jobban elhúznak! – Minner vélemény: Újabb jel arra, hogy a webáruházak még jobb üzleti modellre kell váltaniuk, hiszen a nagyok ellen még nehezebb versenyezni. Van webáruházat üzemeltető ismerősöd? Akkor küldd el neki ezt az információt! Tovább küldd el neki ezt a Minner linket is, ahol webáruház transzformációval kapcsolatos cikkeket olvashatsz. 

forrás: Napi

MinnerInstant

Emlékszel mit emeltem ki a Minner 2020-as ötleteknél a CBD termékek értékesítésénél? Azt, hogy még nagyon könnye be lehet kerülni a Google-ba, ha egy kicsit jobban odafigyelünk a keresőoptimalizálásra. A napokban egy Facebook csoportban egy CBD webshop tulajdonos posztlta az alábbit az alig 7 hónapos webshopjáról:

A 2020-as ötletek listában a 6. üzleti ötlet szól a CBD piacról.

Szépen validálj a piac a Minner ötleteit, de ez nem véletlen, hiszen ezek mind úgy készülnek, hogy előtte le vannak kutatva a területek. Néhány kisebb beszámoló, példa a fentihez hasonlóan

Merülj alá te is a vállalkozási ötleteknek! Hátha új ötleted támad! Kattints ide!

MinnerInstant

A marketingedben igazán sokat dobnak az olyan posztok, amit fel tudsz ruházni több jelentéssel is. Sőt el tudod érni, hogy a felhasználók maguk kössék össze a pontokat. Itt egy példa erre, a PC Aréna Facebook posztja.

Itt aztán több minden van egyben:

  • A fogyasztó látja, hogy kap ajándékot a vásárlás mellé.
  • Ezzel azt is érzik, hogy jó az ügyfélszolgálat, jó lehet a kiszolgálás.
  • Aktivizálj a követőket, sőt aki már kapott így ajándékot abban újra előhozza ezt a pozitív példát.
  • Az eredményről újabb poszt születik, vagyis melyik mellett döntöttek.

Nah! Erről készítek egy podcastot és ott beszélek bővebben.
Amíg elkészül, hallgasd meg ezeket:

MinnerInstant

Egy nagyon jó kérdést tett fel az egyik Minner olvasó a Frei kávés posztunk alatt, ahol példaként hoztuk, hogy a cégnek ez is reakciója a Covid-19 helyzetre, a vendéglátás visszaesésére. Tehát a franchise partnerek kimaradnak a buliból (vagyis lehet ők is árulhatják, ez majd kiderül), amennyiben csak boltokban lesz kapható az ital, akkor ez rosszul érinti a franchise partnereket? Megoldás a kép alatt.

A franchise partnerek már egyébként is árultak szemes és őrült Frei kávét a vendéglátó-egységekben. Persze mondhatjuk, hogy abból kapnak részesedést, de azokat boltokban is meg lehet kapni. Tehát a partnerek már korábban is találkoztak hasonló szituációval. A boltokban megvásárolható kávéitalok teljesen más célcsoportot is érinthet, továbbá ne felejtsük el, hogy azt főleg egyedül fogják fogyasztani az emberek. A Frei kávézóba járás rutinjához hozzátartozik, hogy leülünk, ott fogyasztjuk el, forró és friss kávé, továbbá nem egyedül megyünk. Ez a rutin különbség okozza az, hogy a kávézók fogyasztásában ez az újdonság nem fog visszaesést okozni, vagyis a bolti kávéital nem konkurenciája a Frei kávézóknak, a franchise partnereknek. Találkoztunk már ennél cifrább példával is, például a Balaton szelet nem konkurenciája a KitKat-nek (erről itt olvashatsz).

Mit csinált a Frei kávézó?  A Cafe Frei is lép, hogy a koronavírus ne okozzon egy visszalépést a vállalkozásában
A múltkori Covid támogatási alap pénzgyűjtési “akciójukat” visszavonták, beismerték, hogy nem volt jó ötlet. Most újabb lépést láthatunk a cégtől, ami igazán jó ötlet. Sőt láthatod azt, amiről korábban már írt a Minner, most könnyebb együttműködéseket kötni két cég között (ebben a vírusos, felborult gazdasági helyzetben). A Cafe Frei a Cserpes sajtműhely közösen kifejlesztettek üveges kiszerelésű kávékat. Mintha bérgyártó-partnert talált volna a Frei, de kicsit speciálisabb együttműködésben. És persze ne feledkezzünk meg a disztribúció új módjáról a Frei esetében. Először a Sparban árulják majd a termékeket, ezzel kiszélesíti a cég a vevőbázisát, vagyis nem csak a vendéglátásból folyik be bevétel. Igaz már korábban is a csomagolt kávéikat lehetett kapni máshol is, de ezzel még jobban bekapcsolódnak az FMCG piacba. És hasonló módon a konkurencia Starbucksnál is látjuk, hogy üveges kiszereléseik megjelentek a boltokban.
De láthatunk ezen a piacon gyors felemelkedő is, például a Hell a jegeskávé piacon óriási eredményt tud felmutatni(pénzben is, és rövid időn belül piacvezető lett). Persze más a célcsoport.

Hasonlót olvasnál még? Itt a Dumaszínházas példa, kattints ide!

További friss cikkek