Az Uber lekapcsolta az önvezető kamion programját

    MinnerInstant

    Az Uber lekapcsolta az önvezető kamion programját

    Az UBER leállította az önvezető kamion programját, csak a normál autókra koncentrál ezen a piacon. Ehhez kapcsolódó tartalom: Veszélyben a teherautó sofőrök munkája? Az Uber az önvezető teherfuvarozás munkaerőpiaci hatását vizsgálta  (Ez a cikk frissítve lett ezzel az információval)

    Fotó: Steve Jurvetson/Flickr

    Kiemelt instant posztok:

    MinnerInstant

    A tavaszi leállások után is rengeteg szektor épphogy nyaldosta a sebeit, sőt alig mozdult egy néhány, most jön az újabb korlátozás, igaz csak 30 napos, de lesújtó sokaknak. Bárhogy nézzük a koronavírus okozta teherviselés a vállalkozásokra hárul, és nem kapnak megfelelő segítséget. És itt már nem csak arról van szó, hogy elúszik a profit, arról a cégek már lemondtak. Arról, hogy a cégvezetők a munkavállalókért is felelősek, és rengeteg szektorban egyszerűen nem képesek tovább működtetni a vállalkozásukat, be kell zárniuk, ami természetesen sok állást elvesztését is jelenti.

    280 magyar kkv bevonásával készített felmérést a MiniCRM. Ebből az derült ki, hogy a kis- és középvállalkozások 8 százaléka legfeljebb egy hónapot bír ki olyan szintű korlátozások közepette, mint amit Orbán Viktor miniszterelnök bejelentett. További 33 százaléka véli úgy, hogy 2-3 hónapnál nem bírná tovább a szigorú korlátozásokat.

    Egy érdekes adat van még a kutatásukban: A CRM-et NEM használó cégek 13,8%-a állította, hogy biztosan szükség lesz kollégák elbocsátására a második hullám alatt. A CRM-et használó vállalkozásoknál ez az arány csak 5,5%. DE! Ez csak azokra a szektorokra igaz, hol lehet is CRM-et használni.

    Azaz a CRM-et NEM használó cégek több mint kétszer valószínűbbnek tartják, hogy szükség lesz elbocsátásokra, mint a CRM-et használó vállalkozások. Hát akkor irány a CRM cikk! >>> CRM cégek összehasonlítása. Mi az a CRM rendszer?

    Forrás: MiniCRM, Index.hu

    MinnerInstant

    Napi 1000 látogatónál 20 vásárlónk van (átlagos konverzió 2% kerekítve), az napi 474 240 forint forgalom (átlagos kosárérték 23 712 Ft), egy hónapban az 14 millió forint. Napi hirdetésköltség, ha egyébként sehonnan máshonnan nem jön látogató (de ilyen nincs), akkor 1000 napi látogató x 30 ft = 30 000 Ft – vagyis napi 30 000 forint, egy hónapban 900 000 forint. 14 millió forint forgalmon van 30%-os árréssel számolva 4,2 millió forint profit, de ebből levonjuk még ugye a 900 000 forint hirdetési költséget és egyéb költséget….

    Ez egy részlet volt az Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül című cikkből / podcastból. Ott vannak adatok a további számoláshoz is.

    Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

    További instant posztok:

    MinnerInstant

    #példa: Hangolódjunk rá a témára egy korábbi nagy változtatásukkal! Elvetemült ötlet lehetett elsőre, hogy a cég az 1960-as években elkezdett virslit árulni. Elsőre annak is tűnhet, és azt is mondom, ilyen elvetemült ötlet ne legyen számodra minta. Ne csinálj hirtelen felindulásból csak úgy egy oda nem illő változtatást a cégedbe! Csináld úgy, ahogy ők! Mert a bútorgyártó cég ezt a döntést piackutatás után hozta meg. Akkor arra jöttek rá, hogy 3-5. alkalommal már rövidebb ideig vannak a felhasználók a boltjaikban (akkor már volt “labirintus” is), sőt kevesebbet is költenek emiatt. És ennek nem az az oka, hogy már ismerik a kínálatot, hanem az, hogy éhesek a vásárlók. Első alkalommal még a többség lehet úgy érkezett, hogy evett is, aztán már kezdett egy olyan rutin kialakulni az emberekben, hogy majd IKEA után eszünk, úgyis kint van a város szélén. Na most az éhes ember pont nem türelmes, és pont nem marad sokáig. Hát így lett, hogy az étterem rész megnyílt már az 1960-as években, és zongorázni lehetet a vásárlók boltban töltött átlagideje közötti különbséget a korábbi évekhez képest, és persze a költésekben is.

    3 területen újít nagyot most a cég:

    • Kisebb belvárosi üzleteket nyit
    • Használt bútor piacra is belép
    • Tervezőstúdiót nyit teszt jelleggel.

    Bővebben itt olvashatsz róla: Az IKEA tesztel! A/B teszteli az új üzleti modelljét, ötleteit. A szemünk láttára alakul…

    MinnerInstant

    A könyvelőknek igazuk is lett, de inkább nem. Megszavazták a jövő évi adócsomagot, ami között ott van az áfabevallások digitalizációja is. Ahogy a Deloitte írja: E-áfa bevallások

    A Törvényjavaslat lehetővé teszi, hogy az adóalany az áfabevallási kötelezettségének az adóhatóság által készített bevallás-tervezet felhasználásával (szükséges esetén annak módosításával, kiegészítésével) tegyen eleget, ezzel is tovább csökkentve a vállalkozások adminisztrációs terheit. Amennyiben az adóalany az adóhatóság által elkészített tervezetet kiegészíti, elfogadja, majd benyújtja, úgy kell tekinteni, hogy ezzel teljesíti az általa befogadott számlákra előírt számla-adatszolgáltatási kötelezettséget is.

    Az adóhatóság elsőként a 2021. július 1-jét magába foglaló adómegállapítási időszakra teljesítendő bevallási kötelezettségre vonatkozóan készíti el az e-áfa bevallásokat. Az e-áfa bevallás elsősorban a kisebb vállalkozások számára jelenthet majd jelentősebb adminisztrációs tehercsökkenést.

    Az adó.hu így ír róla: A vállalkozások 2021. második félévétől számíthatnak a kormány egyik legjelentősebb adóügyi segítségére: a NAV félmillió vállalkozásnak készítheti el az áfa-bevallási tervezetét. Az eÁfa – az eSZJA-val ellentétben – csak az érintett adózók aktív közreműködésével minősül majd bevallásnak – az adózóknak a levonható adóról számlánként dönteniük szükséges – olvasható a törvényjavaslat indokolásában.

    Anno megköveztek majdnem, amikor kitettem egy képet és hozzá szöveget, hogy lassan az áfabevallás egy részét is megcsinálhatja a NAV (mondtam ezt én ártatlan könyvelői végzettséggel is). Aztán jött a 2020-as adócsomag és lásd részben teljesült.

    Elég sok változót ismer a NAV a beküldött számlák és az adózó státuszai alapján, hogy az e-áfa bevallás tervezetét megcsinálja, persze olyan tétel, mint a Facebooktól jövő számla nem lesz ott, de a vállalkozások nagy részénél ezt sikeresen abszolválhatja. Ez is egy folyamat, ami éppen most kezdődik el és látjuk mi kell még a teljes automatizáláshoz és a bürokrácia csökkentéséhez.

    Forrás: Deloitte adó.hu í

    MinnerInstant

    Ez az alábbi szöveg részlet a szerencse mennyire számít a vállalkozó sikerében cikkből:

    #kutatás:Jim Collins és Morten T. Hansen kutatók több ezer vállalkozást, cégvezető teljesítményét hasonlították össze. Miközben azt vizsgálták, hogy mi különbözteti meg azokat a vállalkozásokat, akik ugyanabban az iparágban legalább 10X-esen jobban teljesítettek, vizsgálták azt is, hogy mennyi szerencse és vagy balszerencse éri közben a vizsgált cégeket, cégvezetőket. Kiderült, hogy ugyanannyi szerencse, vagy balszerencse éri őket (ezt tételesen szembe állították egymással). Collinsék szintén ugyanarra jutottak, mint Richard Wiseman (első kutatás) abban is, hogy a sikert az a különbség hozta el, hogy mennyire tud valaki élni a szerencsés helyzettel, és a balszerencsét mennyire kezeli. Egyik érvük a kutatóknak, hogy például Bill Gates -ről mondhatjuk, hogy szerencséje van, mert tehetős szülök gyermeke volt, fehér amerikai, egyetemre járhatott, pont akkor amikor a számítástechika jobban kezdett kibontakozni. DE! Rajta kívül még több százezer, sőt millió embernek volt hasonló lehetősége vele egy időben, ugyanott, hasonló családi, szociális háttérrel. Könyvük magyarul is megjelent, amiben végig mutatják ezt: Tudatosan kiváló című könyv, szerzők Jim Collins és Morten T. Hansen

    Láthatjuk tehát, hogy önmagában a siker nem a szerencse kérdése, mert akár egyéni szinten, akár vállalati szinten vizsgálva a jókor jó helyen, vagy éppen szerencsés, balszerencsés esemény ugyanakkora eséllyel kapják az emberek.

    Olvasd el a teljes cikket! Számít-e a szerencse a bizniszben? Másnak bejött, mert jókor volt jó helyen? [kutatás]

    MinnerInstant

    Az Árukereső oldal már elavult? Nem, de több tucat új kihívója jöhet a következő években. A Favi.hu oldalakhoz hasonló site-ok fognak megjelenni a hazai piacon egyre nagyobb számban. Ők már nem ár alapján listázzák a partnereik termékeit, hanem a fő szempont a termékkeresőben a megfelelő keresőparaméterek alkalmazása. A bevételi forrás viszont ugyanaz, vagyis abból van pénzük, ha a partner webáruházakhoz látogatót tudnak átvinni. 15-30 forintot kapnak ezért látogatónként (kattintónként). Olvasd el részletesebben mit kell erről tudni, tovább ötleteket is kapsz ezzel kapcsolatban:
    Az újgenerációs ár-összehasonlító oldalak, amik inkább termékkeresők. Új trend a hazai weben

    MinnerInstant

    Figyelem! Ebben a posztban leírtakat nem ajánljuk követni Ez pusztán … megfogalmazhatatlan, hogy mi! Talán üzleti agytorna!

    Jó, tudom-tudom! Az ilyen korlátozások, mint az étterem bezárás segíti a védekezést… Na, de ezt az iparágat (is) érinti már március óta ez a helyzet. A cégek cash flow-ja, tartalékai már rég elfogytak. Nehéz ügy! Megmenteni életeket, másik oldalon pedig munkahelyeket. Mert itt már a cégek lemondtak már a profitról, itt arról van szó, hogy életben maradjon a vállalkozás, ne kelljen munkavállalót elküldeni.

    Megihletett a lengyel konditerem, akik egyházként nyitottak ki, sőt azt mondják ők el is adják a kondigépeket, és aki bejön valójában csak kipróbálja (náluk is bezárnak az edzőtermek).

    Így nézne ez ki itthon étterem esetében: egyszerűsített foglalkoztatással (napi bejelentés) bejelentenénk a vendégeket. Ez 30 napra akár még ki is jöhetne! Tehát a vendég bejön az étterembe (munkába), majd alkalmi munkavállalóként bejelentjük, amelynek adója (összes közteher): 1 000 Ft/nap/fő
    Közben összerak egy kiszállításos csomagot, míg ott van! Hm… – úgy nyitva lehet egy étterem.
    Ha egy 6 fős éttermet nézünk, ott elvileg napi 4 alkalmi munkavállaló dolgozhat egy nap, de ez átlag 365 napra. Tehát 30 napra nézve, ha csak akkor vesszük igénybe, akkor naponta 4×12=48 vendéget lehetne “bejelenten”. Ez még sok is, lenne hely napi 10-20 vendégre. DE!
    Ne csináld! Ez pusztán egy számítás, ettől még a jogszabályi keretek nem biztos, hogy megengednék, és persze a védekezés is…

    Kitartás éttermesek, vendéglátósok és persze a többi szektorban dolgozók is!

    Ha tetszett ez a poszt, akkor oszd meg az alábbi gombok segítségével, vagy küldd el chaten ismerősödnek!

    Forrás:
    lengyel példa – Szeretlekmagyarország,
    étterem példa – Minner (ez a poszt)

    Fotó: Envato License

    MinnerInstant

    A tavaszi leállások után is rengeteg szektor épphogy nyaldosta a sebeit, sőt alig mozdult egy néhány, most jön az újabb korlátozás, igaz csak 30 napos, de lesújtó sokaknak. Bárhogy nézzük a koronavírus okozta teherviselés a vállalkozásokra hárul, és nem kapnak megfelelő segítséget. És itt már nem csak arról van szó, hogy elúszik a profit, arról a cégek már lemondtak. Arról, hogy a cégvezetők a munkavállalókért is felelősek, és rengeteg szektorban egyszerűen nem képesek tovább működtetni a vállalkozásukat, be kell zárniuk, ami természetesen sok állást elvesztését is jelenti.

    280 magyar kkv bevonásával készített felmérést a MiniCRM. Ebből az derült ki, hogy a kis- és középvállalkozások 8 százaléka legfeljebb egy hónapot bír ki olyan szintű korlátozások közepette, mint amit Orbán Viktor miniszterelnök bejelentett. További 33 százaléka véli úgy, hogy 2-3 hónapnál nem bírná tovább a szigorú korlátozásokat.

    Egy érdekes adat van még a kutatásukban: A CRM-et NEM használó cégek 13,8%-a állította, hogy biztosan szükség lesz kollégák elbocsátására a második hullám alatt. A CRM-et használó vállalkozásoknál ez az arány csak 5,5%. DE! Ez csak azokra a szektorokra igaz, hol lehet is CRM-et használni.

    Azaz a CRM-et NEM használó cégek több mint kétszer valószínűbbnek tartják, hogy szükség lesz elbocsátásokra, mint a CRM-et használó vállalkozások. Hát akkor irány a CRM cikk! >>> CRM cégek összehasonlítása. Mi az a CRM rendszer?

    Forrás: MiniCRM, Index.hu

    MinnerInstant

    Napi 1000 látogatónál 20 vásárlónk van (átlagos konverzió 2% kerekítve), az napi 474 240 forint forgalom (átlagos kosárérték 23 712 Ft), egy hónapban az 14 millió forint. Napi hirdetésköltség, ha egyébként sehonnan máshonnan nem jön látogató (de ilyen nincs), akkor 1000 napi látogató x 30 ft = 30 000 Ft – vagyis napi 30 000 forint, egy hónapban 900 000 forint. 14 millió forint forgalmon van 30%-os árréssel számolva 4,2 millió forint profit, de ebből levonjuk még ugye a 900 000 forint hirdetési költséget és egyéb költséget….

    Ez egy részlet volt az Egy webáruház, ami havi 10 millió forint forgalmat generál látogatók nélkül című cikkből / podcastból. Ott vannak adatok a további számoláshoz is.

    Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt éred el, vagy beágyazva az alábbi lejátszóban:

    MinnerInstant

    Már biztosan olvashattad a Minneren azt a gondolatot, hogy az aranyásásnál is jobb dolog kiszolgálni az aranyásokat. Olyan nagy márkák születtek ebből mint a Levi’s farmer. Na, de az aranyláznak köszönhető a Trump család vagyona is.

    A képen látható Friedrich Trump, Donald Trump nagypapája. Nem akármilyen módon szerezte meg azt a vagyont, amit később fia tovább növelt, majd hát Donald aránylag egyengette.

    Fotó: Wikipédia

    Friedrich Trump még 1900 előtt érkezett Amerikába Németországból, hogy szerencsét próbáljon. Jött egy ötlete társaival, hogy nyitnak egy bordélyházat, éttermet az aranyások számára. Éjjel-nappal nyitva voltak, sőt a kócerájt még el is költöztették, ha kellett. Az így megszerzett vagyonnal először vissza akart menni Németországba, de aztán inkább visszament az USA-ba ahol New York-ban a Trump család első lakóingatlan projektjét finanszírozta az összeggel.

    Ez érdekes volt! Van még ilyen? Igen! Itt:

    Forrás: Bloomberg

    MinnerInstant

    Múlt héten beszélgettem egy Minner vállalkozóval, aki nemrég indította el webáruházát. Igazán dizájnos, trendi acélpoharakat értékesít. A héten be is szereztem tőlük egyet, vásárlásommal támogatva ezt az induló vállalkozást is. A termék megfogott, sőt megszólított, főleg az a része, hogy a Tumblebee közel 8 órán át hidegen, 4 órán keresztül melegen tartja az italod. Termoszt nem akarok hordani magammal, de jó bögre megoldást még nem találtam, főleg ami zárható is. A képen nem látszik, de klasszikus bögre méret. Persze közben kattogott is az agyam, mármint üzlet szempontjából. Nehéz jó egytermékes webshopot találni, úgy érzem Dávid (az alapító) megtalálta ezt, főleg olyan húzó termékelőnyökkel, mint a:

    • megtartja a hőt a 18/8-as duplafalú élelmiszeripari acélból készült pohár,
    • kedvezményesebben tudunk vásárolni kávét (mármint a vevő, óriási előnyt ad ez a terméknek), ha ebbe kérjük az italunkat a nagyobb kávézóláncokban (pl. Starbucks-ban 160 forinttal, de több speciality kávézóban is,
    • törhetetlen (ha egy tank ráesik 100 méter magasról lehet megreped, de azért ez nem olyan valószínű, függ az alatta lévő talajtól is),
    • környezetbarát termék, ökotudatos. Hm ez azért is jó, mert például ez a trend elég erős, főleg most, hogy az Amazon bejelentette, hogy külön jelennek majd meg a környezettudatos termékek, hogy ezzel ösztönözzék a vásárlókat a fenntarthatóbb opció választására. Ez erősítheti az ilyen termékek trendjét, nagyobb potenciállal tekinthetünk rájuk, akár sajátmárkás termékként is. 

    Remélem Dávid meghallgatta a legutóbbi podcastomat (52.), amiben arról beszéltem, hogy mennyire függ a forgalma majd a webáruház látogatottságától!

    Na, de tovább is gondoltam! Ez a termék alkalmas arra, hogy nem csak webáruházban, hanem az érintett kávézókban is értékesítsék. Tehát a disztribúció nagyobb lehet, nem csak online. A terméket én most a Foxpost automatából vettem át, de mennyire jó lenne, ha átadópontként is működnének mondjuk speciality kávézókkal! A kávézók nagyon jó kapcsolódási pontok, partnerek lehetnek ebben a folyamatban. Sőt csatlakozhatna hozzá valami jó kis hűségprogram, elég sok jó magyar példát láttunk fizetős hűségprogramra (vevő fizet, hogy VIP tag legyen), csak egy kis kreativitás kell… Na, de jó többet nem is árulok el, van egy két ötletem, el is küldöm Dávidnak.

    Szerezz be te is egy ilyen bögrét! tumblebee.hu

    Ha pedig webáruház ötletek kellenek, akkor irány a Minner tartalmak:

    Ez a poszt nem reklám, ez ajánlás, a terméket én magam beszereztem, ellentételezést nem kapok érte.

    MinnerInstant

    Egyébként eddig nem is tudom miért nem volt ilyen opció. Mindenki próbál túlélni. Coworkingnek, co-office-nak hirdetik most. De hallottam már olyan szabadúszóktól, hogy hotelszobát béreltek irodának. Mennyi minden benne van a co-office csomagban! Kondi, ebéd (na jó ez nem biztos), kávé…

    MinnerInstant

    Na mit találtam a Sparban? A Cafe Frei így reagált a vendéglátás gyengélkedésére. Pár hónapja írtam, hogy először a Sparban lesznek kaphatók azok az üveges kiszerelésű italok, amelyeket a Cserpes bérgyártásban készít. Hidegen és melegen is fogyaszthatók az italok, 3 bögre kávéra való van az üvegekben. 650 forintot fizettem egy üveg italért. Jó ötlet volt ez az új disztribúció, főleg azért is, mert más vevőkört is elérnek.
    Na de! 

    MinnerInstant

    Egy újdonságról hallhatsz ebben a podcast-ban, amit Frey Kristóf csinált a podcast csatornáján. Lényege, programozás nélkül tanítunk be egy szoftvert különböző feladatok elvégzésére. Legyen az utalás, adatok rögzítése, másolása, számlakiállítás, e-mail küldés, adatok exportálása / importálása.

    Hallgasd meg: Spotify-on itt, Apple Podcastban itt, vagy beágyazva itt:

    MinnerInstant

    A Minner.hu 97. üzleti ötletét nem is akárhogyan valósították meg! A Minner az ötletben felhívta a figyelmedet, hogy óriási lehetőség van a vászonképek online értékesítésében. Attila és társa egy online konzultáció után belevágtak úgy az ötlet megvalósításába, hogy nemcsak a fúrás nélküli képfelhelyezést oldották meg, hanem még azt is, hogy biztosan vízszintbe kerüljön a kép, még akkor is, ha több részes a vászonkép. Óriási! A Vászonképvilág a vállalkozásuk: vaszonkepvilag.hu

    #minnervállalkozók

    Szabadalmi bejegyzés alatt álló eszközük, a Cansole segítségével különösebb szaktudás nélkül Te is képes leszel gyorsan és tökéletes vízszintben felrakni választott vászonképedet. Minden rendelés mellé adnak egy ilyen eszközt. Az tetszik benne, hogy így még nagyobb az esély, hogy majd tőlük vásárolsz következő alkalommal is. Örülök, hogy megfogadták tanácsomat, és méretarányos képeken, a bútorokhoz viszonyítva látjuk az egyes vászonkép méreteket, formákat. Ügyesek! További részletek a weboldalukon! Éppen most rendezem be a Minner stúdiót, természetesen tőlük veszek vászonképet! Hajrá Minner vállalkozók! Kattints ide és nézd meg

    A Minner vállalkozók a MinnerAkadémián szerzik meg azokat az információkat, amivel még stabilabban tudják működtetni vállalkozásukat. Mindezt úgy, hogy közben élvezik is az életet! Fontos az egyensúly! Kattints ide és szerezd meg te is ezeket az információkat!

    További instant posztok

    2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

    Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

    Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!