Hajóbaleset margójára – Mire figyelünk?

    MinnerInstant

    Hajóbaleset margójára – Mire figyelünk?

    Bár sejtheted mire akarok célozni. Először is egy kis feladat! Nézd meg ezeket a cikk címeket. Melyikre kattintaná rá?

    A többség a francia mentőhajó-balesetre. Tudod miért? Mert most felerősödött bennünk az észlelése, sőt azt is gondoljuk, hogy több ilyen hajós baleset van mostanában, több hajó-szerencsétlenség. A figyelmünk jobban ráirányul. Fura lesz a párhuzam, de ez most jól szemlélteti, hogy a marketingedben miért is érdemes kampányokban gondolkodnod, mert így éred el, hogy amikor már többször látják adott témát (ami köré felfűzted a kampányt) sokkal nagyobb arányban kattintanak, és sokkal hatékonyabb, mintha ide-oda kapkodnál a reklámjaid témájában. Lásd a Facebook marketing elemzéseimben azoknak a cégeknek teljesít jól a kommunikációjuk, akik kampányokban gondolkodnak.

    Legfrissebb Minner Instant posztok:

    MinnerInstant

    Lehallgat minket a Facebook és a Google, a mobilunk – NEM

    Kimondtál valamit, beszéltél róla és utána megjelent a Facebookon, vagy megjelent reklámban? Biztos te is voltál már ilyen helyzetben. A Wander kiberbiztonsági cég szakemberei négy okostelefon segítségével tesztelték le, hallgatóznak-e a mobilok.

    Röviden: semmilyen kimenő adatforgalmat, vagy szokásosnál nagyobb tevékenységet nem észleltek.

    A szakemberek három napon át ismételték  meg a kísérletet, mindig ugyanabban az időben. Kiderült, sem a reklámok megjelenítésében, sem az akkumulátor- vagy az adatforgalom használatát illetően nem történt jelentős változás. Forrás: HVG

    MinnerInstant

    A magyar mém sztorija: Hide the Pain Harold

    70 évesen épített karriert abból, hogy mém lett. Az index riportja Arató Andrással, akit úgy gondolom nem kell bemutatnom.

    MinnerInstant

    Vállalkozóból alkalmazott – Úgy érzi mintha szabadságon lenne

    Egy fura jelenségre lettem figyelmes. Több cégnél is beszéltem olyan vezető pozícióban lévővel, aki hátrahagyta a vállalkozását és újra alkalmazott lett. A jelenséggel azért kell foglalkozni mert az összes cégnél a tulajdonosok, vezetők mind azt mondták a legjobb munkaerő a cégnél az ex-vállalkozó, sőt ők maguk úgy érzik, mintha nyaralnának.

    MinnerInstant

    A hűségprogramok tagjai 12%-kal többet költenek, mint akik nem tagok

    Gondolkodj olyan rendszerben, üzleti modellben, amiben támogatod a hűséges vevőket. A 12% nagyon jó szám, érdemes vele foglalkozni! A márkaépítésed része (Forrás: Accenture.com). Hasonló statisztikák érdekelnek? Akkor itt egy cikk: 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok
    Márkaépítés lépései itt: Márkaépítés lépései, folyamatai. Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását!

    MinnerInstant

    Jobb a leíró logó, mint a minimalista

    A Journal of Marketing Research 2000 fő megkérdezésével kutatta a logók alapján mennyire tudják azonosítani az adott vállalatot az emberek. Kiderült, hogy a leíró logók (mint a Burger King-é) sokkal több vevőt vonz, sokkal gyorsabban azonosítják akár a boltban, akár egy plakáton, reklámban. (Forrás: Business Insider).

    Nem leíró logók – nehéz hozzátársítani a céget


    Leíró logók több pénzt hoznak

    Mondjuk ezen nem lepődtünk meg. Egy korábbi kutatásból az derült ki, hogy nem nagyon tudjuk felidézni a logókat: Ha a nagy márkák logójára is alig emlékeznek az emberek, akkor a kis cégek…

    MinnerInstant

    1200 éves osztrák étterem

    Salzburgban 803-ban nyitott meg az az étterem, ami már 1200 évet is túlélt, sőt virágzik. (Fotó: St. Peter Stiftskulinarium/Facebook)

    Még mai is működő 1000 éves vállalkozások

    A legrégibb természetesen a fenti cég, de nézd csak meg mennyi hotel, pub, étterem maradt fent még ma is. Természetesen még a borok, sörök vannak a toplistán. Hmmm. Lehet hotelt kellene indítani!

    Alapítás éve – cégnév – ország – iparág
    578 – Kongō Gumi – Japán – Építőipar
    705 – Nishiyama Onsen Keiunkan – Japán – Hotel
    717 – Koman – Japán – Hotel
    718 – Hōshi Ryokan – Japán – Hotel
    771- Genda Shigyō – Japán – papírgyártó cég
    803 – St. Peter Stiftskulinarium – Ausztria – Étterem. Ő van a legközelebb, egy 1200 éves étteremben ehetünk. Na?
    872 –  Staffelter Hof – Németország – Bor
    864 – Monnaie de Paris – Franciaország – Pénzverde
    885 – Tanaka-Iga – Japán – Kegytárgy, főleg buddhista termékeket
    886 – Royal Mint – Egyesült Királyság – pénzverde
    900 – Sean’s Bar – Írország – Pub
    953 – The Bingley Arms – Egyesült Királyság – Pub

    A legrégebbi, nem is olyan régen felvásárolt Kongo Gumi-ról cikk: Az 1400 éven át működő vállalkozás titka, és bukásának okai

    MinnerInstant

    67%-kal több bevétel bloggal

    De mit írjunk igaz? Minden szegmensben, szektorban lehet csinálni blogmarketinget. És az a jó, hogy az első 20 blogbejegyzés után csak úgy szárnnyal a cég. Mind bevételben, mind témában.
    #8. Azok a cégek, akiknek van blogja 67%-kal több eladást produkálnak, érdeklődőt vonzanak be. Forrás: Demand Metric
    A Minner cikkben még sok ilyen márkaépítéssel kapcsolatos statisztikát találsz: 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

    MinnerInstant

    Kevesebb alkoholt iszik az Y generáció

    A Bank of America Merrill Lynch felméréséből kiderül, hogy az USA-ban és az Egyesült királyságban az 1980 és 1990 között születettek már kevesebb alkoholt fogyasztanak. 30%-uk azt nyilatkozta, hogy kevesebbet, mint korábban. A legnagyobb visszaesés a sörök fogyasztásában van. 2017 és 2018 között például 1%-kal esett a sörfogyasztás az USA-ban.
    Ennél még nagyobb visszaesésről számol be a Gilette. Mivel trendi a szakáll, és kevesebbet borotválkozunk, így kevesebb borotva fogy. A nagy gyártók felköthetik a gatyát!
    Forrás: BusinessInsider

    MinnerInstant

    Az új “prémium szerű” órák jót tesznek az órapiacnak

    Fotó: MVMT

    Ezt elsőre lehet nem is gondolnánk. A MVMT vagy a Daniel Wellington órák prémium kategóriába sorolják magukat, úgymond prémium elérhető áron. A céljuk eleve az volt, hogy olyan emberek kezére órát varázsolni, akik amúgy nem is gondolnának óravásárlásra. Bejött nekik, főleg az erős influencer marketing kampányokkal. Ezeket az órákat Kínában gyártják, az árrés óriási rajtuk. Ha minőségibb anyagokból is készül, akkor is darabja 1500-3000 Ft-ból kijön, és 30-60 000 forint közötti áron értékesítik.

    Tehát a célcsoport azok, akik még nem hordtak órát! (Nem konkurenciája a meglévő óragyártóknak). Ebből hosszú távon nem más profitál majd, mint az óraipar. Ezt maga Jean-Claude Biver mondta, aki olyan nagy márkákat tartott életben és vezetett újra a siker útjára, mint a Blancpain, a Hublot, az AP vagy a TAG Heuer. Forrás: 24.hu – jó kis anyag olvasd el a hosszabb verzióját!

    Bár sejtheted mire akarok célozni. Először is egy kis feladat! Nézd meg ezeket a cikk címeket. Melyikre kattintaná rá?

    A többség a francia mentőhajó-balesetre. Tudod miért? Mert most felerősödött bennünk az észlelése, sőt azt is gondoljuk, hogy több ilyen hajós baleset van mostanában, több hajó-szerencsétlenség. A figyelmünk jobban ráirányul. Fura lesz a párhuzam, de ez most jól szemlélteti, hogy a marketingedben miért is érdemes kampányokban gondolkodnod, mert így éred el, hogy amikor már többször látják adott témát (ami köré felfűzted a kampányt) sokkal nagyobb arányban kattintanak, és sokkal hatékonyabb, mintha ide-oda kapkodnál a reklámjaid témájában. Lásd a Facebook marketing elemzéseimben azoknak a cégeknek teljesít jól a kommunikációjuk, akik kampányokban gondolkodnak.

    2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

    Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás