Hasznos SEO tippek, hogy még előrébb kerülhess

    Hasznos SEO tippek, hogy még előrébb kerülhess
    MinnerInstant

    Hasznos SEO tippek, hogy még előrébb kerülhess

    Profiknak valószínűleg nem fogunk újat mondani, de ha magadnak csinálod a weboldalad SEO-zását vagy érdekel a téma, most olvashatsz pár hasznos tanácsot.

    Mielőtt bármilyen kulcsszóra nekiállnál keresőoptimalizálni, muszáj megvizsgálni az első találatokat. Ez fogja meghatározni, egyáltalán milyen oldalt kell optimalizálnod. Ha az első találatok az adott kulcsszóra mind blog oldalak, neked is blog oldal kell, ha termékoldakal, neked is a termékoldalt kell jól megcsinálni. Sokszor nem egyetlen típus rangsorol előre, de ez a plusz lépés sose maradjon el.

    Ha megvan a tartalom típusa, érdemes részletesebben is megnézni az első találatokat és tanulni belőlük. Okkal vannak elől, valamit biztosan jól csinálnak. Pár tipp, amivel beszállhatsz a versenybe és előrébb kerülhetsz:

    • Plusz bekezdések/fejezetek a témában, amire mások még nem gondoltak. Gondolkodj a vásárló fejével, mire lehet még kíváncsi, ami az első találatokból hiányzik.
    • Mozgó vizuális tartalom. Képeket mindenki használ, de a GIF-ek és a videók sokszor hatékonyabbak. Növelik az oldalon eltöltött időt és a Google is szereti ha van ilyen.
    • Jó olvashatóság, kényelmes fogyasztás. Nem sorkizárt szöveg, törzsszöveg minimum 16px, 3-4 soronként tördelt szöveg, helyenként üres bekezdés a térért és bekezdés-/fejezetcímek használata.
    • Ne várd meg, hogy minden elkészüljön, minél előbb publikáld a tartalmad. Az idő nagyon fontos, bővíteni, finomítani később is tudsz.

    A legjobb segítség blog oldalakhoz: Teljes checklist és útmutató egy blogbejegyzés beállításához

    Még több info haladóknak: SEO: Ezekre figyelj 2021-ben! Keresőoptimalizálás tippek

    Kiemelt instant posztok:

    MinnerInstant

    Akár észrevesszük őket akár nem, a filmek tele vannak márkákkal. Gyakran azért is kellenek, hogy valósághű környezetet teremtsenek, de majdnem minden esetben van mögöttük gazdasági érdek is. Hollywood a filmgyártás kezdete óta él ezzel a bevételi forrással. Apró érdekesség, hogy az 1920-as évek nagy gazdasági válsága teremtette meg ezt, amikor kellett az extra pénz, hogy tudjanak filmeket készíteni.

    A filmes termékelhelyezés a reklámokkal szemben kikerülhetetlen és érzelmileg is sokkal nyitottabbak vagyunk filmnézés közben. A nagy cégek pontosan tudják mennyire hatékony eszköz, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a számok. Egy kutatócég listázott minden egyes megjelenő márkát 2021 legnézetteb filmjeiben, szóval jöjjön pár érdekes adat:

    • Több, mint 1200 vállalat jelent meg.
    • Összesen kb. 2,7 milliárd dollárt költöttek, aminek 55%-a a top 10 filmnek ment.
    • 277 millióval a Ne nézz fel! kapta a legtöbb ilyen bevételt.
    • A Ford jelent meg a legtöbbször, 39 alkalommal
    • A Dell töltötte a legtöbb időt a képernyőn.
    • A Nike produkálta a legdrágább megjelenést. 94 millió dollárt fizetett azért, hogy a Space Jam: Új Kezdet-ben 1 óra 13 percet töltsön a képernyőn. (Elég durva egy 1 óra 55 perces filmben.)

    Forrás: thehustle.co

    MinnerInstant

    De ez még semmi! 1 milliárd dollár forgalma van egy évben a cégnek. Fontosabb statisztikák:

    • 3 millió előfizetéjük van, akik havonta átlagosan 19 dollárt fizetnek a képszerkesztő szolgáltatásáért, 
    • és így 1 milliárd dollár forgalma van a cégnek
    • A Fortune 500 (legjobb, legnagyobb teljesítményű cégek) vállalkozások 85%-a használja (rosszul mondtam a podcastban ott csak 75%-ot mondtam.
    • 75 millióan használják már a Canva-t 190 országban (ebből 3 millió előfizető)

    Továbbiak erről a Minner hírszemléjében. Átbeszéltük részletesebben: Hírszemle: Lidl az USA-ban, Apple szereld magad, 3 millió Canva előfizető, munkaidő után keres a főnök [podcast]

    MinnerInstant

    A BAR:24 2022. április 26-án fejezte be a működést. Az érdeklődöket ennyi fogadja a weboldalon és a többi felületen is hasonló üzenet vár mindenkit.

    Forrás: bar24.hu

    A BAR:24 azzal az ígérettel indult útjára, hogy 24 órán belül bárhol, az ország teljes területén, házhozszállítanak, főként bort. Az online borbár a Wizz Air vezérigazgató Váradi József vállalkozása volt. Több magánbefektetővel fogott össze és több 100 millióval vágott neki a projectnek, de a jelek alapján valami nem stimmelt. Nem tudni pontosan mit történt, de nem csődbe mentek. A cég bezár, nincs csődeljárás, mindenkit kifizetnek és megy tovább az élet.

    Feltételezzük, hogy valami az üzleti modellben nem érte meg, vagy nem termelt annyit, hogy megérje vele tovább foglalkozni. Ahogy már mi is írtunk róla, egy jó vállalkozó nem az ötletébe szerelmes. Ha valami nem működik, tudja mikor kell kiszállni.

    Forrás: portfolio.hu

    További instant posztok:

    MinnerInstant

    Brazíliában indított érdekes új kampányt a Burger King. A brand mobilalkalmazását átböngészve hibákra (bugokra, glitchekre) bukkanhatnak a vásárlók, és minden ilyen hiba megtalálása kupont ér. Akár 40%-os kedvezményt is kaphatnak bizonyos termékekre. A Burger Glitch kampány célja, hogy méginkább elterjesszék a Burger King alkalmazás használatát. A hibákat keresve nemcsak letöltik a felhasználók az appot, de végig is kell kattintaniuk az oldalakat, így játék közben felfedezik azt, megismerkednek a funkciókkal, és természetesen költenek a kuponok beváltásakor.

    Az online kampányt a való világgal is összekötötte a Burger King, az élő változatát is elkészítették a bugos termékeknek. Például néhány szendvicsre extra pogácsát tettek vagy a tetejére véletlenszerűen nuggetek kerültek. Ezeket a boltokban is felszolgálták, illetve kivitték nagy brazil videojáték streamereknek, hiszen a gamer közösség a fő célcsoportja ennek a kampánynak, ők szeretik a glitcheket keresni.

    Nem csak a Burger King lő épp a gamerekre. A Budweiser ingyenes, royalty free music botot készített twitch streamereknek, hogy letiltás nélkül szólhasson zene a streamjük alatt.

    Forrás: marketingdive.com Fotó: Burger King

    MinnerInstant

    Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

    Úgy 2,5 hónapja halogatom a Minner hírlevél ajánlói rendszer beindítását. Március 20-án vittem fel a projektek közé ezt a taskot, illetve az altaskokat (feladatokat). A képen is látod, hogy lényegében van is csekklistám mi kell hozzá. A képen a Clickup feladatmenedzsment szoftverünket látod, hasonló mint a Trello (lényegében ugyanaz). Kép alatt folytatom.

    A vasárnap egyébként is hírlevélé nálam. Ilyenkor készítem el úgy 1-1,5 óra alatt hétfői hírlevelet, amiben 5 üzleti hírt foglalok össze (teszem ezt már 4 éve). Szóval nem esek ki a szerepből.

    A Minner hírlevélhez készítek egy ajánlói rendszert. A hírlevél végén ott lesz egy ajánlat, hogyha elküldöd az adott linket vagy a hírlevelet másnak és arról mondjuk 3 ember feliratkozik, akkor nyerhetsz valamit, ha 20 feliratkozó jön tőled akkor pedig óriási dolgot nyerhetsz. A mostani Minner hétfői hírlevél 7100 feliratkozószámát akarom felnyomni 20 000-re ezzel a módszerrel. Tehát csak feliratkozók vehetnek részt benne.

    Erre a Sparkloop és a Viral-loops rendszert találtam megfelelőnek. Mivel Mailerlite hírlevélküldő integrációt a Sparkloop tud, így azt választottam. Egy egyedi linket (mezőt ad minden felhasználónak az adott hírlevél szoftverben), azon keresztül méri az ajánlásokat. Nem olcsó! 99 dollár / hónap lesz a díja, a kisebb csomagot már kinőtte a Minner. Viszont minden automata, egyszer kell jól beállítani.

    A mostani napi 1%-os 30 percben ezt csinálom:

    • Sparkloop regisztráció
    • Mailerlite összekötés
    • Rendszer megismerése, egy kis teszt belefér.
    • Jövő héten pedig a csapattal kitaláljuk a nyereményszinteket (reward).

    A Mailerlite összekötés már a regisztráció során megtörtént.

    Aztán elég jó kis feladat lista elé állított a rendszer. Tetszik, hogy még időbecslést is adtak hozzá, eléggé felhasználóbarát.

    Nos, elkezdem akkor végigzongorázni.

    A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

    MinnerInstant

    Ez amolyan update poszt, tudod szeretjük nyomonkövetni azt, amiről írunk. Nos a legutóbbi ilyen posztunkban említettük az Twitter első posztjáról készült NFT-t, amit több millió dollárért vett meg a tulajdonosa. Amikor megpróbálta eladni néhány hónapja alig 30 000 dolláros ajánlatot kapott. Nos így áll most:

    • 2,9 millió dollárért vette meg ezt:
    • 32 000 dollárt kínáltak érte április 20-án
    • Most a legnagyobb ajánlat 830 dollár (persze ethereumban)
    • Az aukciót az OpenSea platformon tudod figyelni.
    • A kriptopiac zuhanása érintette valószínűleg, hogy nem emelkedett az aukció, hanem csökkent.
    • Érdekesség a Twitter körüli hype (Elon Musk) sem hozta meg az ár feljebb srófolását.

    Na de akiknek bejött, kis hype, PR, sok vásárló: A Bamba Marha burger NFT-t csinál. De mire jó egy NFT?

    MinnerInstant

    A 2. napi 1%-os challengem hétvégére esik, szombat van. Hétvégén szeretek felfedezni programokat, keresem azt, hogy mivel tudom javítani a CRM, vagy projektmendzsment szoftverünket, vagy cégstratégián agyalni. Hétköznap vannak a napi 1%-os projektben az igazi tettek.

    Most az RPA-k világába vetettem bele magam, vagyis a robotizált folyamat-automatizációba (lásd cikk erről).

    Azért kell tudnom, mert lényegében adott RPA programnak betanítunk egy képernyőn való tevékenységet, akkor ő azt meg tudja csinálni. Akár adatokat is lehet így mozgatni úgy, hogy integrációra nincs szükség. Ugye ez arra is, jó, hogy kiderüljön, hogy valóban kell-e azt az integrációt megcsinálni. Nagy bankok előszeretettel használják az RPA-kat.

    Az UI.Vision ingyenes, Chrome böngészőre épülő RPA-t próbáltam ki. Az UIPath -hoz képest könnyebben kezelhető rendszer. Az irodaházban pont van egy RPA fejlesztő cég, és tőlük hallottam, hogy sufni megoldás az UI.Vision, mondom nekem pont tökéletes.

    Mit tudtam varázsolni? Felvette a rendszer (Record gomb) az adott tevékenységet. Majd meg tudta csinálni

    Betanítottam, hogy

    • Felmenjen a minnerakademia.hu -ra
    • Majd az értékesítés menüpontnál a legördülőben kattintson a Vásárlások menüpontra
    • Majd várjon, és kattintson rá az Excel export gombra.
    • És bámm működött!

    Annyira könnyű a rendszer első beállítása, hogy lazán belefértem a mai 30 percbe is (napi 1% challenge-t olvasod most).

    Most a következő, hogy felírtam minek kell utána nézni. Például hogyan lehet ellenőriztetni vele a dátumot, vagy adatot, kiválasztani…

    Nos a Zapier mellett úgy látom ez a megoldás 1 éven belül be fog épülni a Minnerbe. A Zapier már kisegített ilyen integrációban, automatizációba. Most ha itt sikerül kitanulni egy-két dolgot, akkor még jobb műszerfalam lesz. Zapier cikket olvastad? Az is mondhatni napi 1% volt, óriási fejlődés a cégben, csak az még a challengem előtt volt. Kössünk össze két rendszert kódolás nélkül. Zapier, automatizálás, adatküldés

    A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

    MinnerInstant

    De jó kis challenge volt! Még korábban egy cikksorozatban mutattam be, hogy értékelések alapján milyen jó kis termékleírásokat lehet írni. Egy egyszerű lámpához izgalmas termékleírás, ami akár hirdetésszövegben is elmenne?

    Termékleírás készítése – Példa: Asztali lámpa

    Direkt olyan példákat hoztam, ahol bár kevés a vélemény, amit találunk, de az a néhány szó már jó támpontot ad arra, hogy mire helyezzük a hangsúlyt. 

    Nézd meg ezt az egyszerű asztali lámpát! Milyen szöveget írnál hozzá? 

    Fotó: MediaMarkt – https://www.mediamarkt.hu/hu/product/_r%C3%A1balux-4215-arno-asztali-l%C3%A1mpa-e27-60w-fekete-1183372.html

    Nehéz lenne igaz? Nem csak te vagy így ezzel! A webáruházak többségénél ennél a terméknél annyi van, hogy felsorolják a paramétereket és ennyi. Sok helyen ott van, hogy termékleírás, de általában egy mondattal elvégzik.

    Néhány vélemény átolvasása után ezt írtuk hozzá, a termék egyébként akkor top eladási számokat produkált.

    A lámpa alkalmas, hogy egy nagyobb íróasztalt teljesen bevilágítson akár több szögből is. Legyél te az új Picasso, divattervező vagy éppen a ruhát is te magad készíted, a lámpa segít, hogy minden apró részletet láss közben. Mindehhez tartozik még egy igaz strapabíró váz, és búra. Messzebb van a konnektor? Vevőink visszajelzések alapján ideális a kábel hossza is, így az sem okoz bosszúságot! Az első ilyen lámpa után nem is lesz kérdés, hogy a következő lámpádnak is ezt válaszd, legyen az az irodában, otthon, kisgyermeked íróasztalán, műhelyedben, vagy éppen a varrógépeden. 

    Megnézed a többit?

    MinnerInstant

    Én is szenvedek azzal, hogy képes vagyok letudni egy-egy kampány / hirdetés esetében 3-4 variációban a benne található hirdetések számát. Itt ugye képekre, szövegekre, headline-okra értem. Illetve azon változtatni is kell, sőt akár több féle típust feltenni.

    Van 30 percem. Ijj, az lehet kevés lesz 15 variációra. Stopper indul.

    Lássuk a 15 headline-ból mennyit sikerül:

    • 10 percig átnézem az instrukciókat, címsor ötleteket, vázpontokat, és persze ismét a termékoldalt. Kis ötletmorzsákat írok, csak szavakat, mindezt kézzel, mert úgy indul be jobban a kreatív agyrész.
    • Hogyan szóhoz kapcsolódó szöveg: Ötlet 1: Nem tudod hogyan állj neki a következő nagy projektednek? Üzleti tanácsadásunkon átbeszéljük
    • Ötlet 2. Beszéld át a vállalkozásod olyan külső szakértővel, aki már több különböző vállalkozást látott
    • Ötlet 3. Valósítsd meg az üzleti ötletedet akkor is, ha most nincs időd rá. Erre való az üzleti konzultáció
    • Ötlet 4. A növekedés alatt álló vállalkozások üzleti tanácsadója: Minner üzleti konzultációs lehetőség
    • Ötlet 5. Szeretném átbeszélni a vállalkozásomat olyannal, aki látott már hasonló problémákkal küzdő céget
    • Ötlet 6. Sima Facebook poszt, story tellinggel: A sértődös ügyfél. Az üzleti tanácsadáson nem fogok bólogatni. – leírni néhány sztorit név nélkül (titoktartást betartva), hogy nem tetszett az ügyfélnek, hogy megmondtam, ez így nem lesz jó.
    • Ötlet 7. Sok ötletem van a vállalkozásomhoz, nem tudok dönteni. Megoldás: Üzleti konzultáció
    • Ötlet 8. Mi a következő lépés a vállalkozásodban? Beszéld át a Minnerrel! Üzlet tanácsadás
    • Ötlet 9. Találjuk ki hogyan lehet megvalósítani az ötleted! Felül szöveg: Kevés időd van, de tudod ideje lépni egy szinttel feljebb.
    • Ötlet 10. Nincs kivel átbeszélned üzleti stratégiáidat? Foglalj időpontot a Minnernél. – felső szöveg: 486 üzleti tanácsadással, több 1000 órányi üzleti probléma megoldással a hátam mögött fogok neked is segíteni
    • Ötlet 11. Ha 3 hónap múlva üzleti sikert akarsz elérni, akkor most
    • Ötlet 12. Kapcsoljuk be a nitrot a vállalkozásodban. Gyorsítsuk fel a fejlődést üzleti tanácsadással
    • Ötlet 13. Beszéljük át most a következő 6 hónapod üzleti stratégiáját! A végén lesz feladat, nem is kevés. Tapasztalat
    • Ötlet 14. Üzleti kérdésed van? Több mint 1000 óra üzlet tanácsadás tapasztalata fog neked is segíteni
    • Ötlet 15. Az egyik értékelést hirdetni – utolsó jó alibi volt. De azért lefárasztott. Persze ezeket később még itt-ott gyúrogatom, de már van egy jó kiindulási listám.
    • Innen már könnyű! Már csak hirdetni kell.

    És most mi lesz?

    Kíváncsi vagyok a Facebook hirdetéseknél melyik headline-ra jön a legjobb konverzió! Mérés indul! A napi 1% projektemet napi 30 percbe sűrítem, ez itt most csak az új headline-okra vonatkozott. A hirdetést egyébként is beállítottam volna. De most így még jobb lesz! Fejlődés érzek a levegőben!

    Megállapítás: “Az egyed élvezte a hirdetési szövegek kitalálását. 8 perc után láthatóan flow állapotba került. “

    A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

    MinnerInstant

    Az Egyesült Államok élelmiszer üzleteiben elkezdtek feltűnni egyre különlegesebb és egyre drágább gyümölcsök. A japán Oishii eper, egy átlagos epernek néz ki, de hihetetlenül finom ízével megdöbbenti a legtöbb első kóstolót. Népszerű a rózsaszín húsú ananász is, ami szintén csak egy nagyon finom ananász.

    A luxusgyümölcsök viszont az áruk miatt lesznek igazán azok. 8 darab eper 50$, egy Pinkglow ananász pedig 14$ (közel háromszorosa egy normál ananásznak). A különleges gyümölcsök a járványhelyzet alatt kezdtek terjedni, amikor is mindenki kereste, hogy lehetne a heti bevásárlásba valami extrém finomságot csempészni.

    A prémium gyümölcsök konzisztensen kiváló minőségűek és ízűek, valamint sok olyan van köztük, ami social media posztokban is jól mutat. Kínálatuk szűkös és gyakran kifogynak a bolti készletek. Mint minden luxusterméknél, a szűkös kínálat pszichológiája csak tovább hajtja a népszerűségüket. A termesztésük persze szintén nagyobb munkát és tőkét igényel, már csak a speciális szaktudás miatt is, de brutális összegek mennek el szabadalmakra és a márkaépítésre.

    Kapcsolódó cikk, üzleti ötlet: A tökéletlen, szépséghibás zöldségekből, gyümölcsökből csináltak óriási bizniszt.

    Forrás: wsj.com

    MinnerInstant

    Amerikában nagyon elterjedtek a pénzvisszafizetési rendszerek, de igazából itthon is egyre jobban teret kapnak. Hitelkártyákon megszokott a vásárlások utáni visszatérítés, de jönnek olyan új megoldások, mint a RECASH, és a MOL új hűségprogramja is hasonlóan működik. Egy új startup arra jutott, hogy hatalmas kihasználatlan potenciál rejlik az albérlet fizetésben. Ilyen még sehol nincs.

    Statisztikák szerint Amerikában az Y és Z generációsok átlagosan 12 éven át fizetnek az életükben albérletet és 200 ezer dollárnál is többet költenek el ezalatt. Az albérlet fizetés egy éves szinten 500 milliárd dolláros piac, amihez még senki sem nyúlt hozzá ilyen téren. Ezen akar változtatni a Bilt.

    Egy Mastercard bankkártyát lehet tőlük igényelni, amin keresztül az albérlet fizetésért kapunk visszatérítést, ráadásul 0%-os díja van amikor ezt fizetjük vele. A gyűjtött pontokat használhatjuk a következő havi kifizetéshez, edzéshez, utazáshoz, vagy akár önrészhez, amikor végül ingatlant vennénk. Elvileg még kamatozik is ez az egyenleg. Nem tudom, mennyit, de kamatozik. Több, mint 2 millió albérlet van benne jelenleg a hálózatban és ami még nagyon fontos, hogy az albérlet mellett az utazásért és a vendéglátásért is jár visszatérítés. A Bilt kártyája így kellően sokoldalú ahhoz, hogy a mindennapokban is használható legyen.

    Érdekel a RECASH miben más, mint a banki hitelkártyák? Hallgasd meg a podcastet.

    Forrás: alleywatch.com, biltrewards.com

    MinnerInstant

    Hasít a TikTokon az “I am José Mourinho” trend. Vicces, főként párkeresési és kapcsolati life hackekhez használják az alig 5 másodperces hangsávot, amivel ironikusan fejezhető ki, hogy valami zseniális ötletünk van. De igazából bármilyen menő, de nem hétköznapi helyzetre használható. Itt van a Minner verziója:

    @minner.hu Fake it ‘til you make it #üzletitippek #iamjosemourinho #josemourinho #munka #munkahely #munkahelyen #vállalkozás #magyartiktok #vicces ♬ Use this sound if Mo is gay – DJ

    José Mourinho kétségtelenül a világ egyik legjobb menedzsere és védjegyévé vált az arrogancia. Sokan viccesnek sokan zavarónak tartják, de tény, hogy van mire annak lennie. Sajtókonferenciákon rendszeresen vannak túlzó megszólalásai és épp ezért kérte fel a Topps a reklámjához.

    A Topps csinálja a különböző bajnokságok gyűjtögetős albumait és a 2024-es EB-hez Mourinho lett a kampányuk arca. A vicces reklámban Mourinho bejelenti, hogy a bajnokság összes csapatát ő viszi majd. Ezután a rendező kijavítja, hogy csak a maticás albumot menedzseli. Kifejezetten jól rájátszanak a stílusára, ideális meme alapanyag lett. Az “I am José Mourinho” hang a reklám első mondata.

    Ha érdekel a teljes reklám, itt tudod megnézni: José Mourinho becomes official manager of ALL teams for UEFA EURO 2024

    Az aktuális trendi meme-ket Te is bármikor használhatod. Érdekel hogyan? Így használj GIFeket a marketingedben

    Kép forrása: adsofbrand.net

    MinnerInstant

    A Messenger üzenetek, Facebook kommentek, közvetlen és sokszor poénos online kommunikáció koronázatlan királyai a gifek. De gondoltál már arra, hogyan emelheti magasabb szintre az online marketingedet ez a könnyed formátum? Ne aggódj, nem kötelező vicces sitcom jeleneteket tenned a weboldaladra, viszont ha vannak képi és videós anyagaid, akkor szinte biztosan ki tudod használni a formátumot. A GIF…

    • izgalmasabb, mint egy állókép, így vonzza a tekintetet és sokáig is nézik
    • a mozgóképet az agy könnyebben dolgozza fel, mint a szöveget – effektívebben tudsz így információt átadni
    • jobban mobilra optimalizált formátum, mint egy beágyazott videó

    Hol használhatod?

    • A közösségi médiában, ha egyébként is humoros, közvetlen stílusban kommunikálsz, Facebook csoportokban, illetve kommentekben, Instagram vagy Facebook történet posztolásakor.
    • E-mail marketingnél gondolkodj saját tartalomban. A termékeidről is illeszthetsz be gifet. Képzeld el például, hogy egy termék minta- vagy színvariációi váltakoznak, bemutatva ezzel a kínálatot vagy a használat egyes lépéseit. Használhatsz villogó vagy egyéb módon animált feliratokat, visszaszámlálást, vagy a logód animált változatát is.
    • Blogposztban, oktató anyagban, amikor bonyolult információt, többlépéses instrukciót, bármilyen “hogyan csináld” tartalmat akarsz átadni.
    • Weboldalak és termékoldalak esetén a terméket több nézőpontból, több szemszögből be tudod mutatni, egy izgalmas, dinamikus elemmel ami vonzza a tekintetet. Megmutathatod a terméket használat közben is.
    Forrás: GIPHY

    Érdekel teljes cikkünk a témában? Így használj GIFeket a marketingedben

    MinnerInstant

    Nem szabad annyival lerírni az NFT-ket, hogy haszontalan digitális műtárgyak. Szinte mindent kiválthatnak, amihez azonosítás szükséges, hiszen egy egyedi, nyilvános és biztonságos adatbázis a tranzackiók metaadataival. Rengeteg potenciál van a technológiában, de nézzük meg hogyan.

    • Ingatlan adás-vétel. Kiválthatnák a tulajdoni lapot és a földhivatali bejegyzést, a tranzakció azonnal látható a blokkláncon. Lekérhető és nyilvános lenne az adott ingatlan/telek/földterület tulaja, hogy mennyit ér, mikor cserélt gazdát. Blokklánc alapú technológiával még a részletfizetés is beépíthető, sőt automatizálható, de albérlet kiadáshoz is használni lehetne.
    • Használhatná az egészségügy, sőt a teljes személyazonosítást lehetne vele kezelni. Anyakönyvi adatok a születéstől a halálig, igazolványok és TAJ kártyák helyett, lenne egy NFT-d, benne az adataiddal és a kórtörténeteddel. A személyazonosító tokenekkel tudnánk online szavazni is.
    • Az NFT-k lehetnek jegyek eseményekre (sőt, ez lesz az egyik legelső használati módjuk, már a közeljövőben)
    • Tulajdonjog igazolás szellemi termékekhez, szabadalmi jogokhoz, publikációkhoz, sportolók vagy zenészek jogdíj szerződéseihez
    • Kezelhető velük biztosítás, közüzemi ügyfél szerződések

    Kis túlzással minden, amihez azonosítás és szerződés tartozik. Idővel az életünk minden részére elérhet, gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb megoldást nyújtva a jelenlegi rendszereknél.

    Érdekel a téma? Olvasd el a teljes cikkünket a témában: A Bamba Marha burger NFT-t csinál. De mire jó egy NFT?

    Ha esetleg nem tiszta, mi is ez az NFT: Miért ér százmilliókat egy pár másodperces videó? Mi az NFT?

    MinnerInstant

    Jó termékeket találhatsz akár Alibabán, akár Amazonon, akár teljesen függetlenül. Arról, hogy Amazonon mi alapján éri meg termékeket válogatni már írtunk nemrég, szóval tegyük fel kiszemeltél valamit. Írtál a külföldi forgalmazónak, megvan a zöld lámpa, jön az áru. Hogy állsz neki a hazai terjesztésnek?

    Több lehetőséged is van, a marketplacek, saját értékesítés, a nagy láncok és a kis láncok. A sorrend fontos, ugyanis belebukhatsz, ha nem a megfelelő lépésekkel indulsz el.

    1. Marketplace (pl. eMag, Pepita)
      Tesztelésre ezek a legalkalmasabbak, mivel alacsony a belépési küszöb. Hozzáférsz a várálók adataihoz, tudsz elemezni, szerzel információkat a vevőkről. Szintén fontos, hogy teljes kontrollod van az árazási struktúra felett. Szabadon határozhatsz meg mindent.
    2. Saját webshop
      A marketplacek adataiból tudsz célközönséget szűkíteni és meghatározni. Indulhat a sajás webshop és a saját marketing.
    3. Nagy láncok (Key Accounts)
      A bevétel itt hatalmasat nőhet, a probléma a belépési küszöb. Már jól teljesítő termék kell, így igazából nem tudsz ezeknél kezdeni. Fix az árstruktúra, meg kell győzni a láncok beszerzési managereit, megbízható forecast adatokkal kell rendelkezned és profi logisztika is kell, mire egyáltalán szóba állnak veled. Kell a marketplace és a saját értékesítés, mire ide eljuthatsz.
    4. Kis láncok
      A kis láncok maradnak a legvégére, merg nagyon munkaigényesek. Jobb áréést és profitot érhetsz el, mind a nagy láncokkal, de egyesével kell foglalkozni minden kis lánccal/bolttal. Ha ezzel indulsz túlságosan elaprózod az erőforrásokat, érdemes a végére hagyni.

    Ez persze csak egyfajta logika és nem biztos, hogy minden termékhez ideális. De egy jó kiinduló, ha új termék értékesítésén gondolkodsz.

    Belevágnál, de nem tudod, hogy csináld? Nézd meg a MinnerAkadémia képzését: Amazon FBA és FBM online képzés

    MinnerInstant

    “…ilyenekkel nem szórakoznék” Írta az érdeklődő és ezzel kvalifikálta magát abba a csoportba, hogy NEM lehet Minner Klub tag

    Vajon jó ötlet kizárni valakit a vásárlói körből, vagy szűkre húzni a célcsoportot? Sikeres cégek tömkelege bizonyította ezt már, de most nekünk is döntenünk kellett. A Minner Klub tesztidőszakához úgy lehet csatlakozni, hogy 3 üzleti kihívásból 1-et kiválasztasz és teljesíted. A múlt héten egy tag érdeklődött, hogy ő úgy is bekerülhetne, ha nem veszi meg a 2900 forintba kerülő üzleti küldetés anyagot, hanem például csak fizet egy nagyobb összeget. Azt írta, hogy “ilyenekkel nem szórakoznék”. Például egyik küldetés ami közül választhat az üzleti matek, kapsz sablont és kalkulálgatnod kell, a felismerést küldöd be hozzánk, nem a számokat (mindig lesz felismerés). Mérlegeltünk egyet, de gyorsan jött is a válasz részünkről, hogy ebben az esetben a Klub nem neki való. Hiszen ez egy online és offline mastermind klub, ahol a tagok egymással kapcsolatot építenek, VIP eseményeken vesznek részt, bejönnek hozzánk a Minner irodába… magyarán sok apró dolgot tesznek a cégükért, sőt segítik egymást.

    Nekünk a fenti szűrő feltételekkel az a célunk, hogy céltudatos tagokat válasszunk, máskülönben nem fog működni a Klub sem. De ez még semmi! Ahogy a tag is eldöntheti a teszt időszak alatt, hogy klubtag marad, úgy mi is dönthetünk majd arról, hogy biztosan a klubba való valaki vagy nem. Minden tagnál lesz felvételi interjú az előfizetés előtt, azok csatlakozását várjuk, akik építik a közösséget. A tagnak sem jó, ha olyan közösségbe van, ami nem neki való (természetesen előre tájékoztatjuk a tagokat, hogy mit veszünk figyelembe). Ez a hasonló üzleti kluboknál megszokott kiválasztási folyamat (vagyis a jobbaknál). Szeptember 1-ig tesztidőszakban vesznek részt a tagok, ahol nincs még havi előfizetési díj. Tudatos cégvezető, vállalkozó vagy?

    Szeretnél kapcsolatotépíteni, csatlakozni a Minner mastermind csoportjához? Akkor gyere! Itt látod hogyan épül fel, és mit kell csinálni: https://klub.minner.hu/

    MinnerInstant

    A szabadúszók és távolról dolgozók imádják a kávézókat. Kényelmesen be lehet ülni és tolni a koffeint munka közben. De nincs semmi, ami a munkára kényszerít. Ha nincs belső motiváció sokan elücsörögnek. Erre a problémára próbál megoldást nyújtani egy tokiói kávéző, ráadásul nagyon ötletesen. Ők írókra koncentrálnak, de sokféle területen meg lehet csinálni (akár egy nem mindennapi coworkingnek is).

    • Először is belépéskor meg kell mondanod milyen határidős feladatod van és persze mikorra kell végezned. Enélkül be sem engednek, nincs bent olyan, aki csak dumálgat és kávézgat.
    • Az első ösztönző, hogy a kávézóban óradíjat fizetsz, tehát anyagilag jobb minél előbb végezni.
    • A második, hogy a manager óránként rádnéz és megkérdezi, hogy haladsz. Csúnyán néz vagy akár leteremt, ha nem haladtál semmit, így van benne emberi faktor. A legtöbben még idegeneknek sem akarunk csalódást okozni, (ösztönösen meg akarunk felelni).
    • A végső és leghihetetlenebb elem pedig, hogy nem mehetsz el. Nem engednek ki, amíg nincs kész a feladatod.

    Kicsit önsanyargató, de ha fontos határidős feladatod van, biztos hogy ez a durva kényszerhelyzet ad egy löketet. Költség, noszogatás, bezártság. Mi kell még, hogy rávedd magad a munkára?

    És ha már érdekes vendéglátás, ezt már olvastad? A bunkó felszolgálókat alkalmazó étterem új egységet nyit

    MinnerInstant

    Az áremelések miatt a kis webáruházaknak egyre nehezebb az ingyenes kiszállítást használni, mint marketing eszközt. Kellemetlen helyzet, de még a magas költségek mellett sem érdemes kidobni ezt a lehetöséget. A kiszállítási díj ellen szól, hogy mentálisan elkönyveljük a termék árát. Amikor később rárakódik erre egy plusz összeg, azt tudat alatt igazságtalannak érezzük, nem annyit terveztünk fizetni a termékért.

    • Egy 2019-es kutatás alapján az ingyenes kiszállítás és az ingyenes visszaküldés a két legerősebb eszköz a vásárlás ösztönzésben. Az ingyenes szállítás a vevők 77%-ánál befolyásolja, hogy végül vásárolnak-e.
    • Az ingyenesség összezavarja a racionalitást. A roszabb minőségű, sőt akár emellett még drágább terméket is választhatjuk, csak mert fizetéskor jobban jön ki a végösszeg.
    • Még akkor is az ingyenes szállítás nyer, ha akciósak a termékek, és a másik webshopnál többet spórolnánk.
    • Az ingyenes szállítás aránytalanul jobb, mint az olcsó szállítás, nagyobb relatív forgalom növekedést okoz.

    A lényeg, hogy valahogy próbáljuk meg kihozni a matekot, pl. az árba építeni a díját, és elérhetővé tenni az ingyenes szállítást. A vásárlók pszichológiai torzításait nem lehet figyelmen kívül hagyni.

    Érdekel a marketingpszichológia, de nem tudod hol kezdd? Nézd meg a MinnerAkadémia képzését és láss bele a fogyasztók fejébe!

    Olvasnál még a témában?
    IKEA értékesítési technikák, amiket nem árt ellesned
    A vásárlók megőrülnek az ingyen dolgokért. Te kihasználod ezt?

    Forrás: thehustle.co

    További, ám még friss, ropogós rövid üzleti posztok a Minner Instantban, kattints ide!

    Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.