Ingatlan árak. Új hírek, statisztikák
Negatív irányú trendfordulóhoz érkezett a lakáspiac: a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felmérése szerint Budapesten már kínálati piac van kialakulóban és az emelkedő árak korszaka is véget ért; az irodabérleti piacon ugyanakkor töretlen a bizalom. Míg az előző, júliusi felmérésben Budapesten és környékén a válaszadók 68 százaléka számított az árak további emelkedésére, októberben csupán 21 százalékuk. Azok aránya, akik az árak stagnálására számítanak 30 százalékról 59 százalékra emelkedett, és minden ötödik válaszadó már árcsökkenésre számít, míg ezek aránya júliusban mindössze 2 százalék volt. – Forrás HVG – GKI
Legfrissebb Minner Instant posztok:

Az év színe egy ügyes marketingfogás
A 2000-es években indult el ez a marketing fogás. Lényegében egy-egy árnyalatot kiemelnek, és egy évig többet foglalkoznak vele. Az év színét előszeretettel használják a divatiparban, vagy különböző kiadványokban. És természetesen a cég kihasználja, hogy így minden évben írnak a média oldalak az év színéről. Ez tehát márkaépítés célt szolgál.
+információ a kékhez: A 100 legjobb márka 33%-a használj a kék színt a logójában – Ez nem azt jelenti, hogy egyből rohanj megváltoztatni a logódat, arculatodat, hanem ez a statisztika főleg azoknak szól, akik új cégben gondolkodnak, akkor érdemes lehet a kék színt dominánssá tenni a logón. Forrás: Interbrand
Elmerülnél a marketingben úgy igazán? Akkor ez kell neked: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
Mit mond a márkák színe? Mire utal? Mit jelent?
Kapcsolódó cikk: Ha a nagy márkák logójára alig emlékeznek az emberek, akkor mi mit tegyünk? [kutatás]
Először az USA adat: A mostani Black Friday-en 7,4 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak csak online vásárlásokkal, mintegy 2,9 milliárd dollárnyi összeget mobiltelefonról költöttek el, ami abszolút csúcsnak számít. Forrás HVG
Aztán a magyar: eMAG Black Friday 2019: 250 000 eladott termék
- A tavalyinál 75 százalékkal több kártyás fizetés, az összes rendelés 34,85 százalékát kártyával fizették a vásárlók
- A mobileszközök uralják az e-kereskedelmet: a látogatók 70 százaléka mobilról érkezett
A leggyorsabb rendelések:
- Asus X540NA-GQ007 15,6″ HD laptop, Intel® Celeron® Dual Core™ N3350, 4GB, 500GB HDD, Intel HD Graphics 500, Endless, Magyar billentyűzet, Barna – 200 darab kelt el 26 másodperc alatt
- Apple iPhone 8 Mobiltelefon, Kártyafüggetlen, 64GB, LTE, Ezüst – 85 darab kelt el 38 másodperc alatt
- Sencor SMW 6420DS Mikrohullámú sütő, 20L, 700W, 5 fokozat, Digitális, Rozsdamentes acél – 125 darab kelt el 1 perc és 7 másodperc alatt
- Bosch EasyDrill 1200 Akkus fúrócsavarozó, 12V, 2×1.5Ah – 130 darab kelt el 1 perc és 57 másodperc alatt – Forrás: Emag
Ez is érdekelhet: 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Bár a kép picit csalóka, mert a többi platós típussal kellett volna talán összehasonlítani, de tény azoknál is az lenne, hogy egymásra hasonlítanak a gyártók autói, míg a Tesla szó szerint éles különbséggel van jelen.

A kép illusztráció (nem kattintható), a cél, hogyhogy még jobban meghozzam a kedvedet az ilyen elemzések olvasásához. Izgalmas a posztok, kampányok elemzése és belőlük a következtetések: Kattints ide a marketing esettanulmányokhoz!
Wow! Az Apple részvénybe való befektetett 1000 dollár az 1980 decemberi részvénykibocsátáskor most 8 millió dollárt érne. További hasonló ábrák az alábbi cikkben: Bill Gates, Mark Zuckerberg, vagy Elon Musk gyors gazdagodásának egyik kulcseleme a …
Steve Jobs avatási beszéde sok embert inspirált már. Nézd meg te is! (magyar feliratos)
Youtube és az organikus elérés? Mindenki a Facebookkal izmozik, pedig ott a Youtube, ahol szintén lehet követőtábort építeni, kevesebb tartalom is kell, és a feliratkozók nagyobb részét fogjuk elérni. Hát még az organikus keresőből származó találatok. Hajrá!
#vicc – A főnök az újdonsült eladófiút tanítja a kasszánál. Egy nő érkezik oda egy függönytisztító mosószerrel a kosarában. Mire a főnök:
-Hölgyem, vegyen meg egy Sidolint is, különben nem fogják látni, hogy milyen szép fehéren ragyognak a függönyei!
A nő nem tud ellenállni a meggyőző érvnek, és valóban vesz egy dobozzal.
-Látod fiam, így kell eladni az árut. Most próbáld meg te is!
Egy újabb nő érkezik a kasszához egy intimbetéttel. Eladófiú:
-Hölgyem, vegyen még egy Sidolint is!
-Hát minek?
-Ha már nem kefélhet, legalább pucoljon ablakot!
Egy kép arról, hogyan magyaráznám el egy pókeresnek a tőzsdét – Ha érdekel a szöveg is hozzá, kattints erre a cikkre: >>> 5 dolog, amiért egy jó pókeresnek érdemes kipróbálnia a tőzsdét


A kis baki valószínűleg nem tervezett volt, de jót tett az eladásoknak, sőt azért is felkapta a média és persze az emberek, mert elég szokatlan formája van az autónak.

Fotó: USA Today Robert Hanashiro
Itt az új podcast, 30 perc tele statisztikával, példákkal.
A HelloPay Zrt. megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10 százalékos borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon – állapította meg a Gazdasági Versnyhivatal. A GVH a jogsértés miatt 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. VG.hu
A Growww Digital több száz webáruház Google Ads fiókját vizsgálva azt állapította meg, hogy a Google Shopping kattintási arányok már 47% volt novemberben. Tehát az összes kattintásból ennyi már a Shopping súlya a webshopoknál. Ez a régióban 70%-körülinél van most, tehát a plafont már tudjuk. Google Shopping cikk itt: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít

Google Shopping-kampányokat is futtató Google Ads fiókok Shopping kampányainak kattintási részaránya Magyarországon a 2019 július–novemberi időszakra1
1Forrás: ROIminer.com/audit, 132 magyar Google Ads-fiók adatai alapján . Growww Digita
Látod! Bár közösségi finanszírozó oldalon hirdették meg a terméküket, de ugyanúgy van beharangozó kampányuk. Egy táskát árulnak egyébként, de még csak arról szól a promó, hogy hamarosan lesz. Azok a közösségi finanszírozások, ahol volt ilyen előpromóció, feliratkozógyűjtés sokkal több vevőt szereztek. Cikk erről: Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?

Az Amazon alapítója beszél ebben az 1997-es videóban, hogy miért és hogyan építette akkor az Amazont. Például a könyveket azért választotta, mert sokkal nagyobb volt a választék belőlük, mint más termékből. A motivációja az volt, hogy akkor látta, hogy több ezer százalékkal nő évente a web használat. 3 évvel az Amazon indulása utána adta az interjút egy könyvtári konferencián készült
Forrás: Business Insider
Kicsit túl becsülik az itteni fizetéseket:

A 2015-ben leírt (2019-ben aktualizált) bérelj kertet, tyúkot ötlet Bács-Kiskun megyében megvalósították. Már több száz “előfizetőjük” van, akik havidíjat fizetnek, hogy a termésből kapjanak. Tehát a vállalkozó, a gazda folyamatosan kap pénzt az előfizetőktől, ők pedig terményt (sőt a kockázatot is megosztják). Természetesen máshol is meg lehet ezt valósítani!
- A Bács-Kiskun megyei közösségi farmról az Index-en olvashatsz
- A Minneres ötletet pedig itt olvashatod: 34. üzleti ötlet: Bérelj tyúkot szolgáltatás, vagyis adj bérbe tyúkot, kertet…
- + még egy ötlet ehhez: A tökéletlen, szépséghibás zöldségekből, gyümölcsökből csináltak óriási bizniszt.
Fotó: Anurag Arora / Unsplash
- A vásárlóid több mint 63%-a elvárja, hogy innovatív legyél, és keresi az újdonságokat. Amit ha nem te adsz meg, megy máshová!
- Legalább 3 évente érdemes új terméket piacra dobni (még ha kisebb változás is, vagy egy korábbi termék, szolgáltatás megújítása).
- További statisztikák és információ erről itt: Mitől lesz trendi a vállalkozásod? Ezzel az újdonsággal!
A G7.hu -n van egy jó cikk erről. Egy kis részlet: A kedvezményt egyáltalán nem kötelező szépen egyenletesen elteríteni az összes termékre, és mindent ugyanolyan arányban olcsóbban adni. Simán megcsinálhatja a kereskedő azt is, hogy a visszatérítésből neki járó pénz egy részét egy adott napon, mondjuk a Fekete Pénteken írja jóvá. a nagyobb kereskedők mostanra már az előző évben úgy tárgyalják le az éves árazási kondíciókat, hogy a novemberi akciókat és tervezett forgalomnövekedést is beépítik a folyamatba – mondta lapunknak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító vezérigazgatója. A cikk itt van, olvasd el! Ezért érdemes elhagyni egy picit a Minnert!

A válasz egyszerű. Leiratkoztattam azokat, akik inaktívak voltak (értsd nem kattintottak gombokra, nem válaszoltak…) már több mint 5 hónapja. Már kaptak több üzenetet is, amire egyébként is reagálhattak volna (kb. 2 üzenet ment ki mindenkinek azóta). Ideje volt törölni őket, továbbá készülök már a 2020-as chatbot változásokra. Erről itt beszéltem, írtam: Így készülj fel a Facebook 2020-as chatbot változásaira – podcast
Negatív irányú trendfordulóhoz érkezett a lakáspiac: a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felmérése szerint Budapesten már kínálati piac van kialakulóban és az emelkedő árak korszaka is véget ért; az irodabérleti piacon ugyanakkor töretlen a bizalom. Míg az előző, júliusi felmérésben Budapesten és környékén a válaszadók 68 százaléka számított az árak további emelkedésére, októberben csupán 21 százalékuk. Azok aránya, akik az árak stagnálására számítanak 30 százalékról 59 százalékra emelkedett, és minden ötödik válaszadó már árcsökkenésre számít, míg ezek aránya júliusban mindössze 2 százalék volt. – Forrás HVG – GKI