Még mindig folytatódik a telefonkönyves csalás, csak most online adatbázissal

    MinnerInstant

    Még mindig folytatódik a telefonkönyves csalás, csak most online adatbázissal

    Az index.hu számolt be a napokban, hogy amatőr módon pont őket akarták behúzni. A Megyei Telefonkönyv Kft.  volt az, aki megpróbálta őket csőbe húzni, szerződést is küldtek levélben, sőt hívták őket telefonon. Ez a szerződés és a díjbekérő egy múltbeli teljesítésre vonatkozott, ami szerint az Index egy évig megjelent a Megyei Telefonkönyv felületein, mindez pedig most csak 30 ezer forint plusz áfába kerül nekünk. Még pontosabban egy lemondó nyilatkozattal fogadtuk volna el az egészet, ami szerint kifizetjük az eddigi fáradozásaikat, és akkor ezentúl nem kérjük többé az értékes szolgáltatást.  Ha aláírod tudod mi lesz?

    Hozzájuk tartozó cég még a

    • a Telefonkönyv Kft.,
    • a Cégtelefonkönyv Kft., 
    • az Első Magyar Telefonkönyv Terjesztő Kft., 
    • a Kistérségi Telefonkönyv Kft.,
    • a Megyei Telefonkönyv Kft.,
    • az Országos Szakmai Telefonkönyv Kft. 
    • és az Uniós Tudakozó Szolgáltató Kft.

    A tudakozós, telefonkönyves és hasonló nevű cégeinek együttes tavalyi árbevétele majdnem 120 millió forint volt. Részletek és forrás: Index.hu

    Legfrissebb Minner Instant posztok:

    MinnerInstant

    +érdekesség a 10 éves Prezitől: Halácsy Péter a Prezi egyik alapítója mesélte, hogy náluk minden alkalmazott egy évben egyszer elmehet egy másik céghez, amit ő kijelöl. Ott tanulmányozza a működésüket, beszélget a munkavállalókkal, cégvezetőkkel… A szervezésben segít a Prezi és a költségeket is állja, Mindezért csak annyit kell csinálnia a munkavállalónak, hogy egy beszámolót készít a többieknek. Ezzel növelik piacismereteiket és hoznak be külsős innovációt a cégbe a munkatársak. És hát természetesen Prezin prezentálnak.

    MinnerInstant

    A Nemzeti Adó és Vámhivatal külön oldalon foglalkozik a Brexit -hez kapcsolódó adózási dolgokkal. Fontos, mert a kilépés időpontjától kezdődően az Egyesült Királyságból behozott áruk vámfelügyelet alá tartoznak. Itt éred el a NAV honlapján, folyamatosan frissítik.

    Fotó: John Cameron / Unsplash

    MinnerInstant

    A két legnagyobb magyar webáruház, a magyar Extreme Digital és a román központú, de a dél-afrikai Naspers tulajdonában lévő Emag tavasszal bejelentett egyesülésének az volt a feltétele, hogy a Gazdasági Versenyhivatal  (GVH) is rábólintson a fúzióra. A hivatal csütörtöki közleménye alapján ez megtörtént, azonban a döntés azért is érdekes, mert ezzel egy érdekes elméleti kérdést is megválaszoltak. Ha külön piacnak számít, akkor az összeolvadás problémás lehet, ha nem, akkor nem lehet akadálya. A vizsgálat arra jutott, hogy a műszaki cikkek vonatkozásában az online és a hagyományos bolti kereskedelem nem különül el. Forrás: G7

    MinnerInstant

    A Minner etikus hacker szakértője Csermák Szabolcs készített két nagyon érthet videót a deep fake videóról. A 2. videó 8. percénél van egy nagyon jó vállalkozói példa, hogy milyen veszélyei vannak ennek, például akár hangot is lehet így hamisítani és mondjuk telefonon utalást beadni a munkatársnak.

    2. rész, ahol már kicsit több gépidővel készített saját deep fake videót.

    MinnerInstant

    Akár egy-egy cég munkatársától lehet olyan információkat kapni a cégről, amiből akár profitálni is lehet. Etikus? Nem teljesen. DE mi történt velem?!
    Tavaly decemberben egy üzleti esemény után jött oda egy olvasóm és mesélte, hogy ő az egyik Logmeinhez köthető cégnél dolgozott, pár napja lépett ki. És mondta, hogy a magyar alapítású tech vállalat annyi pénzt ölt a felvásárlásba, hogy közben nem figyelt arra, hogy összekapcsolja a cégeket. Azt mondta érzi ebből baj lesz, fejetlenség van a cégnél. Szerinte csökkenni fog az árfolyama a cégnek. Nem foglalkoztam a dologgal, mert magyar részvényt ritkán shortolok, nem szeretek (árfolyam esésre spekulálás). És most nézem, hogy 100 dollárról egészen 67 dollárig esett a részvény. Hm…

    Finviz.com – Logmein árfolyam
    MinnerInstant

    Az Airbnb piacból többet keresnek maguk a lakáskiadók, mint maga a cég. A 2007-ben alapított startupnak erősen meg kell küzdenie a profitért, és eddig nem igen áll nyerésre.

    2017-ben 2,6 milliárd dollár árbevétel mellett alig 93 millió dollár profitot tudtak felmutatni, sajnos 2018-as adataink nincsenek, de 2019-ben az első 3 hónapban 839 millió dollár bevétel mellett 306 millió dollár veszteséget könyveltek el. 2020-ban akarnak tőzsdére menni, de ahogy hasonló “társaik” Uber, Lyft sem tudnak profitot felmutatni, így a befektetők nem igen piszkálják őket. Láthatod, hiába egy jó ötlet, akkor lesz igazán értéke, ha pénzt is tudsz keresni! Forrás: Techcrunch – Fotó: Airbnb

    MinnerInstant

    A profil létrehozása után 5 óra 16 perc kellett ahhoz, hogy 1 millió követője legyen Anistonnak az Instagramon. Annyira gyorsan jöttek a profiljára a követők, és lájkok vagyis webes kifejezéssel élve a kérések száma, hogy lehalt az Instagram. A Guinness World Records elismerte rekordként, amit eddig Herry herceg és felesége tartott 5 óra 45 perccel, vagyis ennyi idő alatt szereztek 1 millió követőt. Anistonért azért is “őrültek” meg az emberek, mert eddig egy közösségi oldalon sem volt fenn.

    MinnerInstant

    A magyar alapítók által elindított prezentáció készítő megoldás már 10 éves. A Prezi már nem startup, inkább KKV, több országban is van irodája. Árvai Péter, Somlai-Fischer Szabolcs és Halácsy Péter együtt hozta létre a Prezit. 330 munkatársuk van már. 2017-ben felvásárolták az Infogram nevű startupot. Most folytatják a fejlesztéseket és új termékekkel jönnek elő. Olvasd el az index-en az alapítóval Árvai Péterrel készült interjút! Kattints ide! – Most engedem, hogy elmenj a Minneről, de ne felejts el visszajönni!

    MinnerInstant

    Már a tejes üvegeken megszokhattuk, hogy időnként van rajtuk reklám, bár az is ritka. És ezt nézd most a Mizse ásványvízen találtam egyet:

    Itt valószínűleg pénz csere is történik. Erről jut eszembe, hogy van egy 2in1 -es üzleti ötlet a Minneren. Lényege, hogy a cégek közös kampányt csinálnak, így megoszlik a marketing költség. Nem csak vállalkozás ötletnek jó, hanem a cégedben is alkalmazni! 36. üzleti ötlet: 2in1 reklám készítés, keresztmarketing, marketing szolgáltatás

    MinnerInstant

    Az év PR, marketing húzása volt az argentin Burger Kingtől, amit a szeptemberi kampányában csinált. Arra kérte az embereket, hogy szeptember 26-án menjenek a McDonald’sba, ha Whoppert szeretnének enni, és ott kapnak Big Mac-et. Argentínában aznap van McHappy Day, amikor is a bevétel egy részét rákos betegeknek ajánlja fel a Meki. Sőt annyira messze ment az egésszel, hogy aznap nem is adott el Whoppert. A McDonald’s helyi franchise tulajdonosa megköszönte a gesztust, volt hatása a BK ösztönzésének. Forrás: Agilitypr

    MinnerInstant

    Ahogy a Michelin éttermek, csillagok is. Lássunk néhány sztorit ezekről és más cégekről:

    Guiness rekordok könyve, gyűjteménye. Sör mellett mit csinálnak az emberek? Szeretnek szenzációkról beszélgetni, “okoskodni”…
    Részlet a Wikipédiáról: 1951-ben Sir Hugh Beaver, a Guinness Sörfőzde akkori igazgatója fejéből pattant ki az ötlet, amikor éppen kedvenc sportjának, a vadászatnak hódolt társaival, akik azon kezdtek el vitatkozni, hogy a nyírfajd vagy az aranylile a leggyorsabban repülő madár. 1955 augusztusában az ötletből valóság lett, és kiadták az első Guinness Rekordok Könyvét, amely karácsonyra a bestseller listák élére került.

    Michelin éttermek, csillag: Az autógumi gyártó egy térképet, gyűjteményt csinált a legjobb éttermekről, hotelekről, hogy még többet használják az autójukat az emberek és használódjon a gumi. És már tudod mi lett belőle. Michelin csillagos éttermek innen származnak, egy érdekes bevételi forrása a cégnek.

    Gyémánt: A világ minden eddiginél legnagyobb marketingjét a gyémántgyártók csinálták. Hagyománnyá tették, hogy a lánykérésnél a férfiak gyémántgyűrűt vegyenek. Tehát ők meg is változtatták a rutint.

    Lego: A Lego élen jár azzal, hogy megfigyeli a vásárlókat. A 2000-es évek végén még jobban úgy érezték a tesztjeik, megfigyeléseik alapján, hogy a Lego valójában egyszemélyes játék. Rájöttek, hogy az anyukák, jobban szeretik ha társasoznak a gyerekek, mert akkor közösen játszanak. Kifejlesztették az első Legó társasjátékot, amivel így az anyukák pénztárcáját sikerült kinyitniuk, mert egyébként addig a Legót főleg az apukák vették, ők fizették. Az egy családra jutó bevétel például nőtt ezzel a kis dologgal.

    De mi ez? Ismerik és reagálnak a vásárlói rutinokra. Kapcsolódó cikk: A Jóbarátok sikere rávilágít mit értünk vásárlói rutin alatt

    Fotó:  Sam Barber / Unsplash

    MinnerInstant

    A Minner egyik 2020-as üzleti ötletét akár még jobban meg lehet valósítani? Továbbá jó információ, hogy a háztartásbeli munkáknak milyen könnyű az adózása. Akár a háztartási munka közvetítés is egyszerűbb lehet (mint biznisz)? A NAV ismét felhívta a figyelmet a következőre:

    Háztartási munka adózása

    A háztartási munkák után, mint a

    • takarítás,
    • főzés,
    • mosás,
    • vasalás,
    • gyermekfelügyelet,
    • házi tanítás,
    • otthoni gondozás és ápolás,
    • házvezetés, kertgondozás.

    csupán havi 1000 ft-ot kell fizetni és így a munkát elvállalónak már adómentes jövedelme származik aztán semmilyen kötelezettsége már nincs. Ha valaki több helyen dolgozik, mindenhol a család, vagyis a foglalkoztató jelenti be és fizeti meg az 1000 Ft-ot (ahány helyen dolgozik). Tehát a pénz, amit kap a munkavállaló az mind az övé és adómentes.

    Fontos kitétel, hogy a munkavállaló a háztartásban dolgozzon és a család magánszükségleteiben segítsen (nem lehet cégeknél takarítani például). Nem teheti azt céges alkalmazottként, vagy más cég alkalmazottjaként. A munkaadó (értsd család) jelenti be a 15T1043H jelű nyomtatványon ügyfélkapun keresztül. Ezután havi 1000 Ft-ot kell fizetni munkavállalóként függetlenül attól, hogy mennyi napot dolgozott. A regisztrációs díjat a foglalkoztatás hónapját követő hónap 12. napjáig kell megfizetni. A háztartási munka adó- és járulékmentes viszont ezért TB viszonyt sem jelent, tehát sem a nyugdíjba, sem a TB ellátásba nem számít bele!

    Mi a Minner ötlet? Az első ötletben privátséfről van szó, amit ebben az esetben így is végezhet valaki, nem kell KATA adózást kiváltania. Iratkozz fel a Minner hírlevélre és megkapod regisztráció után az első 3 ötletet (ezt is) a 2020-as üzleti ötletek közül és utána hétfőnként jönnek az újabbak!

    Fotó? Jason Briscoe /Unsplash

    MinnerInstant

    A Stripe, az Ebay, sőt a Mastercard is jelezte, hogy nem kíván benne maradni a projektben, vagyis a Facebook kriptovalutás projektjében. Nagyrészt globális nyomás miatt, mert a legtöbb állam ellenzi a Facebook Librát, és a cégek ki akarnak maradni ebből a negatív dologból. Forrás: TheVerge, HVG

    MinnerInstant
    Nem is gondolnád, de a tegnapi délutáni tevékenységed hatással van a mai produktivitásodra, teljesítményedre (most hétköznapokat vizsgálva). A Curtin Egyetem (ausztrál) egyetem kutatásából kiderül, hogy Azok az emberek másnap produktívabbak (jobbak az átlagnál), akik munkaidő után sportolnak (futás, konditerem), könyvet olvasnak, vagy valamilyen hobbit űznek, vagy egyéb olyan elfoglaltságuk van, ami nem TV, szórakozás… Azok az emberek átlagos, vagy átlag alatti teljesítményt nyújtanak, akik munkaidő letelte után otthon egyből a fekvést választják.
    Hajrá!
    MinnerInstant

    Természetesen szakértővel beszélgettem erről. Csépe Gáborral a Minner kínai import szakértőjével.

    MinnerInstant

    Írtam pár napja egy cikket tele-tele Linkedin közösségi oldal statisztikával. Ebben volt két statisztika, ami érdekes számunkra most a számolásunkban:

    • 841 733 fő használja itthon a LinkedInt,
    • ebből 1,4% posztol legalább egyszer egy hónapban (tudod, mint Facebook egy poszt).

    Tehát 11 828 fő látja el posztokkal a 844 733 főt. Így már érteni fogod, hogy miért ér el a poszt több emberhez, mint a Linkedin ismerőseid száma. Fontos! Ez egy szakmai közösségi oldal, ahol azért van kevés poszt, mert értelemszerűen nem teszel fel kávézós képet, vagy családi életeseményt. Ha be akarsz kerülni a szakmád felsőbb rétegébe, ha nevet akarsz magadnak, ha jó kapcsolatokat akarsz, akkor MOST van a legjobb lehetőséged!

    A cikk: Használd-e a Linkedin-t? 800 000-es pénzes réteg vár rád! Linkedin Statisztika

    MinnerInstant

    Mit tudnak? Miért jön van ennyi vevőjük, profitjuk, bevételük. Ezt mindig fel kell tennünk, amikor vizsgáljuk a konkurenciát egy új termék, szolgáltatás, vállalkozás elindításánál. Sokszor előfordul a tanácsadói óráimon az az eset, hogy nem tudjátok, hogy az amibe belevágtok, ténylegesen mi az a plusz faktor, amitől azon a piacon óriási sikered lehet.

    Randioldalaknál ez: Az algoritmuson áll vagy bukik a dolog. Ez nem csak a weblapot jelenti, hanem kinek milyen partnert ajánljon a rendszer, mennyiszer, hogy éri el hogy, találjon is párt meg nem is. Tudod abból él egy randi oldal, hogy a felhasználók fizetnek! Na most ha gyorsan talál partnert, sokat nem fizetett. Bizony ez egy érdekes piac!

    Mindig vizsgáld meg alaposan az adott területet! A kérdések segítenek ebben!

    Az index.hu számolt be a napokban, hogy amatőr módon pont őket akarták behúzni. A Megyei Telefonkönyv Kft.  volt az, aki megpróbálta őket csőbe húzni, szerződést is küldtek levélben, sőt hívták őket telefonon. Ez a szerződés és a díjbekérő egy múltbeli teljesítésre vonatkozott, ami szerint az Index egy évig megjelent a Megyei Telefonkönyv felületein, mindez pedig most csak 30 ezer forint plusz áfába kerül nekünk. Még pontosabban egy lemondó nyilatkozattal fogadtuk volna el az egészet, ami szerint kifizetjük az eddigi fáradozásaikat, és akkor ezentúl nem kérjük többé az értékes szolgáltatást.  Ha aláírod tudod mi lesz?

    Hozzájuk tartozó cég még a

    • a Telefonkönyv Kft.,
    • a Cégtelefonkönyv Kft., 
    • az Első Magyar Telefonkönyv Terjesztő Kft., 
    • a Kistérségi Telefonkönyv Kft.,
    • a Megyei Telefonkönyv Kft.,
    • az Országos Szakmai Telefonkönyv Kft. 
    • és az Uniós Tudakozó Szolgáltató Kft.

    A tudakozós, telefonkönyves és hasonló nevű cégeinek együttes tavalyi árbevétele majdnem 120 millió forint volt. Részletek és forrás: Index.hu

    2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

    Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás