Starbucks sütőtök latte. Mi olyan nagy ebben? Hát ez!
Van ugye a karácsonyi szezon, tud rá kampányolni. Megvannak a motívumok, képek, tudod az emberek szokását hozzá igazítani, tudod mit csinálnak ilyenkor, tehát karácsonyi szezon van. Nos a Starbucks, amikor bevezette a sütőtök latte-t (pumpkin spice latte), akkor egy új szezont hozott létre. Árban egy prémium terméket ad, valami új dolgot, és a szezonalitás miatt az emberek rászoktak. Könnyű kommunikálnia, marketing kampányokat készítenie rá és a felhasználók keresik a terméket, hiszen nem csak az van, hogy bemegy és iszik egy latte-t. A konkurenciái is átvették és adnak sütőtökös, vagyis inkább őszies jellegű kávékat. Ez egyébként a Starbucks piacát még erősítette is. A – Mi olyan nagy ebben? – kérdést egyébként használd te is!
Legfrissebb Minner Instant posztok:
Sokan jeleztétek, hogy nehéz beállítanotok, nem tudjátok hol tudjátok. Óriási lehetőség pedig a marketingedben, tehát 1 órán belül állítsd is be, hogy gyűjtsön adatokat már most. Ide kattintva eléred azt az ingyenes anyagot, ahol megmutatom lépésről-lépésre a beállítást.

Az év színe egy ügyes marketingfogás
A 2000-es években indult el ez a marketing fogás. Lényegében egy-egy árnyalatot kiemelnek, és egy évig többet foglalkoznak vele. Az év színét előszeretettel használják a divatiparban, vagy különböző kiadványokban. És természetesen a cég kihasználja, hogy így minden évben írnak a média oldalak az év színéről. Ez tehát márkaépítés célt szolgál.
+információ a kékhez: A 100 legjobb márka 33%-a használj a kék színt a logójában – Ez nem azt jelenti, hogy egyből rohanj megváltoztatni a logódat, arculatodat, hanem ez a statisztika főleg azoknak szól, akik új cégben gondolkodnak, akkor érdemes lehet a kék színt dominánssá tenni a logón. Forrás: Interbrand
Elmerülnél a marketingben úgy igazán? Akkor ez kell neked: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek
Mit mond a márkák színe? Mire utal? Mit jelent?
Kapcsolódó cikk: Ha a nagy márkák logójára alig emlékeznek az emberek, akkor mi mit tegyünk? [kutatás]
Először az USA adat: A mostani Black Friday-en 7,4 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak csak online vásárlásokkal, mintegy 2,9 milliárd dollárnyi összeget mobiltelefonról költöttek el, ami abszolút csúcsnak számít. Forrás HVG
Aztán a magyar: eMAG Black Friday 2019: 250 000 eladott termék
- A tavalyinál 75 százalékkal több kártyás fizetés, az összes rendelés 34,85 százalékát kártyával fizették a vásárlók
- A mobileszközök uralják az e-kereskedelmet: a látogatók 70 százaléka mobilról érkezett
A leggyorsabb rendelések:
- Asus X540NA-GQ007 15,6″ HD laptop, Intel® Celeron® Dual Core™ N3350, 4GB, 500GB HDD, Intel HD Graphics 500, Endless, Magyar billentyűzet, Barna – 200 darab kelt el 26 másodperc alatt
- Apple iPhone 8 Mobiltelefon, Kártyafüggetlen, 64GB, LTE, Ezüst – 85 darab kelt el 38 másodperc alatt
- Sencor SMW 6420DS Mikrohullámú sütő, 20L, 700W, 5 fokozat, Digitális, Rozsdamentes acél – 125 darab kelt el 1 perc és 7 másodperc alatt
- Bosch EasyDrill 1200 Akkus fúrócsavarozó, 12V, 2×1.5Ah – 130 darab kelt el 1 perc és 57 másodperc alatt – Forrás: Emag
Ez is érdekelhet: 30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok

Bár a kép picit csalóka, mert a többi platós típussal kellett volna talán összehasonlítani, de tény azoknál is az lenne, hogy egymásra hasonlítanak a gyártók autói, míg a Tesla szó szerint éles különbséggel van jelen.

A kép illusztráció (nem kattintható), a cél, hogyhogy még jobban meghozzam a kedvedet az ilyen elemzések olvasásához. Izgalmas a posztok, kampányok elemzése és belőlük a következtetések: Kattints ide a marketing esettanulmányokhoz!
Wow! Az Apple részvénybe való befektetett 1000 dollár az 1980 decemberi részvénykibocsátáskor most 8 millió dollárt érne. További hasonló ábrák az alábbi cikkben: Bill Gates, Mark Zuckerberg, vagy Elon Musk gyors gazdagodásának egyik kulcseleme a …
Steve Jobs avatási beszéde sok embert inspirált már. Nézd meg te is! (magyar feliratos)
Youtube és az organikus elérés? Mindenki a Facebookkal izmozik, pedig ott a Youtube, ahol szintén lehet követőtábort építeni, kevesebb tartalom is kell, és a feliratkozók nagyobb részét fogjuk elérni. Hát még az organikus keresőből származó találatok. Hajrá!
#vicc – A főnök az újdonsült eladófiút tanítja a kasszánál. Egy nő érkezik oda egy függönytisztító mosószerrel a kosarában. Mire a főnök:
-Hölgyem, vegyen meg egy Sidolint is, különben nem fogják látni, hogy milyen szép fehéren ragyognak a függönyei!
A nő nem tud ellenállni a meggyőző érvnek, és valóban vesz egy dobozzal.
-Látod fiam, így kell eladni az árut. Most próbáld meg te is!
Egy újabb nő érkezik a kasszához egy intimbetéttel. Eladófiú:
-Hölgyem, vegyen még egy Sidolint is!
-Hát minek?
-Ha már nem kefélhet, legalább pucoljon ablakot!
Egy kép arról, hogyan magyaráznám el egy pókeresnek a tőzsdét – Ha érdekel a szöveg is hozzá, kattints erre a cikkre: >>> 5 dolog, amiért egy jó pókeresnek érdemes kipróbálnia a tőzsdét


A kis baki valószínűleg nem tervezett volt, de jót tett az eladásoknak, sőt azért is felkapta a média és persze az emberek, mert elég szokatlan formája van az autónak.

Fotó: USA Today Robert Hanashiro
Itt az új podcast, 30 perc tele statisztikával, példákkal.
A HelloPay Zrt. megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a 10 százalékos borravaló- és adomány-mérték alapbeállításként történő alkalmazásával az általa biztosított terminálokon – állapította meg a Gazdasági Versnyhivatal. A GVH a jogsértés miatt 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. VG.hu
A Growww Digital több száz webáruház Google Ads fiókját vizsgálva azt állapította meg, hogy a Google Shopping kattintási arányok már 47% volt novemberben. Tehát az összes kattintásból ennyi már a Shopping súlya a webshopoknál. Ez a régióban 70%-körülinél van most, tehát a plafont már tudjuk. Google Shopping cikk itt: A Google Shopping óriási árversenyt okoz Magyarországon. Csak az ár számít

Google Shopping-kampányokat is futtató Google Ads fiókok Shopping kampányainak kattintási részaránya Magyarországon a 2019 július–novemberi időszakra1
1Forrás: ROIminer.com/audit, 132 magyar Google Ads-fiók adatai alapján . Growww Digita
Látod! Bár közösségi finanszírozó oldalon hirdették meg a terméküket, de ugyanúgy van beharangozó kampányuk. Egy táskát árulnak egyébként, de még csak arról szól a promó, hogy hamarosan lesz. Azok a közösségi finanszírozások, ahol volt ilyen előpromóció, feliratkozógyűjtés sokkal több vevőt szereztek. Cikk erről: Mi az a közösségi finanszírozás? Hogyan lehet így pénzt gyűjteni egy ötletre, termékre, startuphoz?

Az Amazon alapítója beszél ebben az 1997-es videóban, hogy miért és hogyan építette akkor az Amazont. Például a könyveket azért választotta, mert sokkal nagyobb volt a választék belőlük, mint más termékből. A motivációja az volt, hogy akkor látta, hogy több ezer százalékkal nő évente a web használat. 3 évvel az Amazon indulása utána adta az interjút egy könyvtári konferencián készült
Forrás: Business Insider
Kicsit túl becsülik az itteni fizetéseket:

A 2015-ben leírt (2019-ben aktualizált) bérelj kertet, tyúkot ötlet Bács-Kiskun megyében megvalósították. Már több száz “előfizetőjük” van, akik havidíjat fizetnek, hogy a termésből kapjanak. Tehát a vállalkozó, a gazda folyamatosan kap pénzt az előfizetőktől, ők pedig terményt (sőt a kockázatot is megosztják). Természetesen máshol is meg lehet ezt valósítani!
- A Bács-Kiskun megyei közösségi farmról az Index-en olvashatsz
- A Minneres ötletet pedig itt olvashatod: 34. üzleti ötlet: Bérelj tyúkot szolgáltatás, vagyis adj bérbe tyúkot, kertet…
- + még egy ötlet ehhez: A tökéletlen, szépséghibás zöldségekből, gyümölcsökből csináltak óriási bizniszt.
Fotó: Anurag Arora / Unsplash
- A vásárlóid több mint 63%-a elvárja, hogy innovatív legyél, és keresi az újdonságokat. Amit ha nem te adsz meg, megy máshová!
- Legalább 3 évente érdemes új terméket piacra dobni (még ha kisebb változás is, vagy egy korábbi termék, szolgáltatás megújítása).
- További statisztikák és információ erről itt: Mitől lesz trendi a vállalkozásod? Ezzel az újdonsággal!
Van ugye a karácsonyi szezon, tud rá kampányolni. Megvannak a motívumok, képek, tudod az emberek szokását hozzá igazítani, tudod mit csinálnak ilyenkor, tehát karácsonyi szezon van. Nos a Starbucks, amikor bevezette a sütőtök latte-t (pumpkin spice latte), akkor egy új szezont hozott létre. Árban egy prémium terméket ad, valami új dolgot, és a szezonalitás miatt az emberek rászoktak. Könnyű kommunikálnia, marketing kampányokat készítenie rá és a felhasználók keresik a terméket, hiszen nem csak az van, hogy bemegy és iszik egy latte-t. A konkurenciái is átvették és adnak sütőtökös, vagyis inkább őszies jellegű kávékat. Ez egyébként a Starbucks piacát még erősítette is. A – Mi olyan nagy ebben? – kérdést egyébként használd te is!