Mit csináljon az új LifeTilt vezetés, hogy visszakapaszkodjon a csúcsra?

Nem jól indult az ősz a LifeTILT táplálékkiegészítő márka számára. Tulajdonosváltás és a márka megújítása után épp beletapostak volna a gázpedálba, amikor nem várt szituációban találták magukat. A cég eddigi ügyfelei követelték vissza a márka korábbi arcát, az alapítót, Balogh Tamást. Annyira sok komment érkezett, hogy a posztot le is kellett vennie a cégnek. Valahogy nem találták a kommunikációban az irányt, és jelenleg a megvásárolt cég Facebook oldalán hiába van 131 000 követő, az aktivitásból nem tud profitálni a cég. Nincs könnyű dolguk. Az az ötletem támadt, hogy foglalkozzunk kicsit azzal, hogy vajon ilyen szituációban mit tud lépni a LifeTILT?

Gyors alapok a cégről, képbe helyezlek

Balogh Tamás először egy blogot indított életmódváltás, diéta, sportolás témakörben. A blog sikere után adta magát, hogy elindítson egy márkát. A LifeTILT egy prémium táplálékkiegészítő márkaként indult 2011-ben. Nos ami már az elején látszott, hogy Tamás nyers, alázó, szókimondó stílusa bár megosztó, ám van egy réteg akinek bejön. De még mennyire bejött nekik! A céget néhány év alatt sikerült úgy felskáláznia, hogy éves több milliárd forint forgalmat ért el, és szemmel látható osztalék is maradt a zsebben.

Nos a szép számok és a csillogás mögött úgy is mondhatjuk az alma másik fele rohadt volt? Maga az alapító mesélt nekünk egy cikkben arról, hogy mi vezetett a cégeladáshoz. Egyik ilyen tényező, hogy a több cégtulajdonos (akit közben bevont) olyan döntéseket hozott a cégben, amik inkább vitték a pénzt és alapvető működési problémákat okoztak LifeTILTben.

Tamás hozott számomra is meglepő és ésszel fel nem fogható döntést, hogy satuba szorította a forgalmat, vagyis nem tett bele annyi energiát a marketingbe (ő volt a felelős), hogy megmutassa a cég nélküle nem ér semmit. Nos ennek a végeredménye az lett, hogy inkább eladták az egészet.

A LifeTILT cégeladás sztoriját itt találod: A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

Az új tulajdonos szál is érdekes, miért is vesz meg a Tutti Kft egy ilyen céget, ahol láthatóan a márka Tamástól függ? Például biztosan átvilágították eléggé a céget? Persze ott a másik oldal, hogy a Tutti a bérgyártója volt Tamás termékeinek. Látták mi megy jól, látták mit lehet ebből kihozni. Hogy hibáztak-e a felvásárlásban? Na ez jó kérdés! Alapvetően a vállalkozói létben benne van a kockáztatás, de minden döntést ettől még alapos elemzéssel érdemes meghozni.

2022 februárjában zárult a felvásárlási tranzakció és csak 2023 őszén lendült bele a marketingkommunikációba a Tutti – amikor is a márka hű rajongóinak a támadásával szembesült. Lássuk mit is csinálhat egy márka egy ilyen helyzetben!

LifeTILT megújulása, új kommunikáció. Márkafeltámasztási stratégia

Ezt a cikket nem a Lifetilt kérésére készítettük – kéretlen tanács csak, pusztán azért, mert ez egy érdekes szituáció, azt gondoltuk sokat lehet belőle tanulni és izgalmasnak is találtuk feldolgozni ezt a váltást.

Szemléletmód – hagyni, hogy ömöljön a sz@r, egyszer véget ér

2023 szeptemberében elindult az aktívabb kommunikáció a LifeTilt főbb marketingcsatornáján a Facebookon (131 000 követő, lehet vele mit alkotni). Kitettek egy posztot, ahol bejelentették, hogy elindult ismét a weboldal, webshop. Nos itt aztán kaptak hideget meleget, sok komment törölve is lett.

Ezt követte néhány héttel később egy őszinte poszt (lásd alul), ami nem sült el jól. A kommentek száma a képen látható adathoz képest is megsokszorozódott és annyi sz@r ömlött a LifeTILTra, hogy törölnie kellett a posztot.

Azóta egyfajta biztonsági játékként termékekről posztolnak, és az erre érkező aktivitás egyenlő a nullával. Bár korábban Tamás is tett ki ilyen posztokat, de ahhoz mindig társult személyesebb kommunikáció. Emlékszem volt olyan, hogy annyian kattintottak egy termékről szóló poszt után, hogy lehalt az akkori cég weboldala. Most ettől nem kell félni!

Viszont amitől jelenleg láthatóan félnek a LifeTILTnél, az a hőbörgő tömeg. Itt sajnos egy erős idegekkel rendelkező marketing kommunikációs munkatársra lenne szükség, vagy bevonni krízis kommunikációs szakembert (pl. Böhm Kornélt).

Bizony fel kell készülni arra, hogy a személyesebb, emberi kommunikációs posztok alatt érkezni fognak legalább 2-3 hónapig olyan kommentek, amiket a hátunk közepére sem kívánnánk. Olyanok is, amik követelik vissza Tamást, sírnak folyamatosan. Ám itt kell két dolgot látni. Egyik az, hogy ezek száma 3 hónap után minimálisra csökken, másrészt marketinges szemmel egy lehetőség is, amit ki lehet használni.

Készíteni kell legalább 20-25 sablon választ, amivel valójában nem is a huhogó kommentelők felé kommunikálunk, hanem a többiek felé.

Igen ehhez vagányság kell, merészség.

Nem a levegőbe beszélek, 10 év alatt a Minnernél is volt már minden. Egyik ilyen eset a KATA tüntetés volt, ahol azért kaptam hideget-meleget én is (miért mentünk ki tüntetni, a Minner se a régi…). Tudod mi volt ott, akkor? Óriási elérés mindössze 4 nap alatt, és olyan óriási forgalom az üzleti képzéseknél ami 5 hét alatt szokott lenni, hát még a cikkek látogatottságánál, amit el nem tudsz képzelni. Féltem és egyszerre élveztem ezt a mini kampányt, nem is a megszokott Minner kommunikáció volt, de te jó ég az az endorfin löket!

A cikket innentől csak előfizetőink olvashatják. Amiről szó lesz még:

  • Mi a különbség a termék vs személyes kommunikáció között és ezt a cég hogyan tudja áthidalni Tamás utáni időszakban, sőt előnyére fordítani.
  • Hogyan használhatja fel a marketingben a márka a váltást, mint állapotot, újdonságot
  • Hogyan változik a buyer persona, célközönség, és mit érdemes figyelembe vennie a márkának.
  • A Tamás marketingkommunikációjáról váltva milyen lehetőségek vannak, amivel nemhogy veszítenek, de köröket vernek a korábbi eredményekre.
  • Ezekhez kapcsolódó marketing stratégia.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Merre tovább?

Kaptál egy löketet? Mutatom merre menj tovább!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kapcsolódó cikkek