Mit tanácsolnék egy kezdő vállalkozónak? Vállalkozás indítás előtt

Dátum

Megosztás

Vállalkozás indítás előtt állsz? Akkor ez a cikk neked szól! Még korábban egy kerekasztal beszélgetésen vettem részt a Hi5 startup eseményén. Gondolatban mindig felkészülök, hogy vajon milyen kérdéseket tehetnek majd fel az adott témában. Akkor viszont egy kérdésre nem számítottam, pedig egyértelmű, hogy erre azonnal tudnom kellene válaszolni. Azt kérdezték, hogy mit tanácsolnék egy kezdő vállalkozónak. Első gondolatom, hogy huhh, most akkor kapok 4 órát, hogy beszéljek, mert legalább ennyi idő kell hozzá (alig 10 perc volt hátra), de ott kb. 5-6 mondatban kellett válaszolnom. Első nekifutásra kijött belőlem egy-két bullshit tipp. Olyan volt, mintha egy motivációs tréner mondta volna. Nem éreztem az igazinak, sőt, gondoltam ennél többet tudok, ezért mondtam, hogy átadom a szót, addig összeszedem a gondolataim, hogy mégis ütős dologgal, tippel távozzon a hallgatóság.  Mindössze 1 perc alatt végigpörgettem a sok-sok információt, tudást, ami bennem van és a Minneren is található cikkeket, utána természetesen meg is osztottam a résztvevőkkel. Egy olyan tippet akartam, amit azonnal mindenki használni tud. Mi volt az?

A tanács, amit minden kezdő vagy újrakezdő vállalkozónak érdemes megfogadnia

Először is egy történettel és egy hasonlattal kezdtem: képzeld el, hogy ott vagy középiskolásként az első osztályban. Már az elején ötösökkel indítasz, látszik, hogy jó tanuló vagy. Egyik osztálytársad viszont 3-asokkal indít. Telnek az évek és a harmadik év végén jártok. Te maradtál ötös, de az osztálytársad szépen javított, és 3-asok helyett a legtöbb tárgyból 4-es és 5-ös között áll. Szerinted a tanár kit fog megdicsérni, kinek a munkáját értékeli jobban? Igen! Sajnos azt az osztálytársadét, akinél látszott a fejlődési tendencia (jobban felfigyelnek rá). Ugyanez igaz a vállalkozásokra is. Az emberek sokkal jobban értékelik az olyan cégeket, akik újdonságokkal látják el őket, meg tudnak újulni. Tudod, érzik körülöttük a buzz-t, a trendiséget. Ebben a cikkben itt rengeteg hasonló példát találsz még! Olvasd el miután végeztél ezzel a tartalommal: Alkalmazottból vállalkozó. Vállalkozás indítás lépései, feltételei

Nincs olyan, hogy kész! Akár terméket értékesítesz, akár szolgáltatást nyújtasz, legyen az bármi is, egy biztos, soha nem lesz olyan, hogy kész lesz a terméked, weboldalad… Lépj ki a piacra szinte azonnal! A legsikeresebb vállalkozások először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával indítottak.

Vagy ahogy Mark Zuckerberg mondaná: A készjobb mint a tökéletes! – Mark Zuckerberg 

Mire gondoltam? Nagyon sokat tologatjátok a vállalkozásotok elindítását. Mert mondjuk nincs még kész a honlap, már csak egy simítás…, még teszteljük a …valamit… és így tovább. Ismerős? Persze megértem, mindenki a tökéletest szeretné kiadni a kezei közül. Csak közben elfelejtik, hogy a piac dönti el úgyis, hogy akar-e vásárolni. Sőt előnye is van annak, ha megfogadod az én tippem és nem halasztod a piacra lépést. Sokszor megesik, hogy pénzt, időt, energiát nyomunk bele, és amikor kikerül a számunkra tökéletes termék a piacra, a kutyának sem kell. Na erre van egy jó megoldás, amit kezdő vállalkozóknak érdemes alkalmaznia:

Butítsd le a vállalkozási ötleted: Ezt már olvastad igaz? Bizony, a Minneren többször foglalkoztam már vele (link alul). Kicsit hasonlít a lean startup személetre is, csak magyarosítottam. Lényege tehát az, hogy nem kell, hogy azonnal minden szolgáltatásodat, termékedet megkapjon a vevő. Amivel már azonnal el tudsz indulni, azzal kezdd. Képzeld csak el: korán elkezded a céged felhúzását egy lecsupaszított üzleti modell mentén, jönnek a vevők, és amikor majd eljön az a pont (soha nem fog egyébként), amire korábban mondtad volna, hogy na KÉSZ, akkor bizony ezzel a módszerrel már lesznek vevőid is, nem is kevés. Miért? Mert már ismer a piac. Leírom az előnyeit és akkor megérted, mire gondolok, utána pedig olvasd el a kapcsolódó cikkeket! Főleg a második részt és a bemutatott példákat lent (így indítanék …cikksorozat).

Mit nyersz vele?

  • Azonnal a piacon vagy, így meg tudod ismerni a vevőidet, célközönségedet.
  • Amikor már az előre eltervezett “kész”-hez elérsz, akkor megfelelő ügyfél és érdeklődő bázisod lesz.
  • Ha ezt megfogadod, akkor a vásárlóid azt látják, hogy folyamatosan fejlődsz, új termékekkel állsz elő.
  • Arról nem is beszélve, hogy az újdonság bevezetése köré mit tudsz csinálni? Hát nagy hype-ot, reklámot.
  • Biztonságot is ad, hogy nem kell kapkodni és mindent azonnal odaadni.

Ezt a két cikket olvasd hozzá:

  1. Alkalmazottból vállalkozó. Vállalkozás indítás lépései, feltételei – Rengeteg példával!
  2. Butítsd le a vállalkozási ötleted! Indulj -1ről!
  3. Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?
  4. Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből… -Kevés tőke esetén

Hogyan indítanék be egy … startupot?

Itt jól láthatod azt, amiről fent beszéltem. Több olyan példát is hozok, aminél ezt az elvet követtem.

Fotó: Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 11. rész: Nem eredeti az ötleted, már nem is vagy vállalkozó?

Ez az eszköz csak ennyit tud? Mondják a Cápák. Vagy komment szekcióban jönnek a képek az italos projektről, hogy néhány dollár Kínából. Üzletről beszélünk...

Áprilisban Canton Fair a Minneren! Utazunk Kínába

Három év bezárkózás után újra lehet utazni Kínába, úgyhogy a Kimport csapata áprilisban be is járja a legfontosabb kiállításokat, hogy bemutassuk nektek az újdonságokat...

Miért vásárolnak az emberek valójában?

Miért vásárolnak az emberek? Milyen érzelmek és motivációk miatt mondhatnak igent az ajánlataidra? Hogyan használd ezeket a motivációs tényezőket a marketingedben?

Gerillamarketing híres emberekkel, pimasz trükkel. Az 5. marketingest fogyasztom. Eladó a Cserpes – Hírszemle

Egy müzligyártó úgy reklámozott világsztárokkal, hogy ezért nem kellett mélyen a zsebébe nyúlnia. Pimasz trükkel érte el. A Starbucks vezére elment Olaszországba és mire...

Mégsem késő beszállni a YouTube -ba? A Tv még csak most költözik oda. Vagy ez más?

Hány éve is volt már? 5 éve, hogy leírtuk a Minneren, hogy várhatóan milyen tematikájú, formájú Youtube csatornák lesznek sikeresek a következő években. Bejött!...

Cápák között 5. évad 10. rész: Lángosautomatát a magyarnak! És strandtörölköző-erőtér gyilkos táska

Igazi balatoni üzleti ötletek voltak a Cápák között új részében. Először jött a lángosautomata majd a strandtáska, amivel meggyűlik a baja táskalopóknak. Volt ismét...

Így érdemes marketinget tervezni! 5 ökölszabály, amiket több milliárd forint marketingköltségen tanultunk meg

Ne áltassuk magunkat, a marketing büdzsé egy része ablakon kidobott pénz. Nem jut el a fogyasztóhoz az üzenet, vagy például rosszul mértük fel a...

Így jelenj meg ingyen a sajtóban | A ChatGPT elveszi a munkád? – Hírszemle

Milyen jó lenne, ha ingyen megjelenhetnél egy csomó magazinnál és a sajtóban! Hozunk pár példát, hogy milyen virálissá vált kampányok segítenek ebben. Nagyot újított...