Mit tanácsolnék egy kezdő vállalkozónak? Vállalkozás indítás előtt

Vállalkozás indítás előtt állsz? Akkor ez a cikk neked szól! Még korábban egy kerekasztal beszélgetésen vettem részt a Hi5 startup eseményén. Gondolatban mindig felkészülök, hogy vajon milyen kérdéseket tehetnek majd fel az adott témában. Akkor viszont egy kérdésre nem számítottam, pedig egyértelmű, hogy erre azonnal tudnom kellene válaszolni. Azt kérdezték, hogy mit tanácsolnék egy kezdő vállalkozónak. Első gondolatom, hogy huhh, most akkor kapok 4 órát, hogy beszéljek, mert legalább ennyi idő kell hozzá (alig 10 perc volt hátra), de ott kb. 5-6 mondatban kellett válaszolnom. Első nekifutásra kijött belőlem egy-két bullshit tipp. Olyan volt, mintha egy motivációs tréner mondta volna. Nem éreztem az igazinak, sőt, gondoltam ennél többet tudok, ezért mondtam, hogy átadom a szót, addig összeszedem a gondolataim, hogy mégis ütős dologgal, tippel távozzon a hallgatóság.  Mindössze 1 perc alatt végigpörgettem a sok-sok információt, tudást, ami bennem van és a Minneren is található cikkeket, utána természetesen meg is osztottam a résztvevőkkel. Egy olyan tippet akartam, amit azonnal mindenki használni tud. Mi volt az?

A tanács, amit minden kezdő vagy újrakezdő vállalkozónak érdemes megfogadnia

Először is egy történettel és egy hasonlattal kezdtem: képzeld el, hogy ott vagy középiskolásként az első osztályban. Már az elején ötösökkel indítasz, látszik, hogy jó tanuló vagy. Egyik osztálytársad viszont 3-asokkal indít. Telnek az évek és a harmadik év végén jártok. Te maradtál ötös, de az osztálytársad szépen javított, és 3-asok helyett a legtöbb tárgyból 4-es és 5-ös között áll. Szerinted a tanár kit fog megdicsérni, kinek a munkáját értékeli jobban? Igen! Sajnos azt az osztálytársadét, akinél látszott a fejlődési tendencia (jobban felfigyelnek rá). Ugyanez igaz a vállalkozásokra is. Az emberek sokkal jobban értékelik az olyan cégeket, akik újdonságokkal látják el őket, meg tudnak újulni. Tudod, érzik körülöttük a buzz-t, a trendiséget. Ebben a cikkben itt rengeteg hasonló példát találsz még! Olvasd el miután végeztél ezzel a tartalommal: Alkalmazottból vállalkozó. Vállalkozás indítás lépései, feltételei

Nincs olyan, hogy kész! Akár terméket értékesítesz, akár szolgáltatást nyújtasz, legyen az bármi is, egy biztos, soha nem lesz olyan, hogy kész lesz a terméked, weboldalad… Lépj ki a piacra szinte azonnal! A legsikeresebb vállalkozások először egyszerű termék/szolgáltatás eladásával indítottak.

Vagy ahogy Mark Zuckerberg mondaná: A készjobb mint a tökéletes! – Mark Zuckerberg 

Mire gondoltam? Nagyon sokat tologatjátok a vállalkozásotok elindítását. Mert mondjuk nincs még kész a honlap, már csak egy simítás…, még teszteljük a …valamit… és így tovább. Ismerős? Persze megértem, mindenki a tökéletest szeretné kiadni a kezei közül. Csak közben elfelejtik, hogy a piac dönti el úgyis, hogy akar-e vásárolni. Sőt előnye is van annak, ha megfogadod az én tippem és nem halasztod a piacra lépést. Sokszor megesik, hogy pénzt, időt, energiát nyomunk bele, és amikor kikerül a számunkra tökéletes termék a piacra, a kutyának sem kell. Na erre van egy jó megoldás, amit kezdő vállalkozóknak érdemes alkalmaznia:

Butítsd le a vállalkozási ötleted: Ezt már olvastad igaz? Bizony, a Minneren többször foglalkoztam már vele (link alul). Kicsit hasonlít a lean startup személetre is, csak magyarosítottam. Lényege tehát az, hogy nem kell, hogy azonnal minden szolgáltatásodat, termékedet megkapjon a vevő. Amivel már azonnal el tudsz indulni, azzal kezdd. Képzeld csak el: korán elkezded a céged felhúzását egy lecsupaszított üzleti modell mentén, jönnek a vevők, és amikor majd eljön az a pont (soha nem fog egyébként), amire korábban mondtad volna, hogy na KÉSZ, akkor bizony ezzel a módszerrel már lesznek vevőid is, nem is kevés. Miért? Mert már ismer a piac. Leírom az előnyeit és akkor megérted, mire gondolok, utána pedig olvasd el a kapcsolódó cikkeket! Főleg a második részt és a bemutatott példákat lent (így indítanék …cikksorozat).

Mit nyersz vele?

  • Azonnal a piacon vagy, így meg tudod ismerni a vevőidet, célközönségedet.
  • Amikor már az előre eltervezett “kész”-hez elérsz, akkor megfelelő ügyfél és érdeklődő bázisod lesz.
  • Ha ezt megfogadod, akkor a vásárlóid azt látják, hogy folyamatosan fejlődsz, új termékekkel állsz elő.
  • Arról nem is beszélve, hogy az újdonság bevezetése köré mit tudsz csinálni? Hát nagy hype-ot, reklámot.
  • Biztonságot is ad, hogy nem kell kapkodni és mindent azonnal odaadni.

Ezt a két cikket olvasd hozzá:

  1. Alkalmazottból vállalkozó. Vállalkozás indítás lépései, feltételei – Rengeteg példával!
  2. Butítsd le a vállalkozási ötleted! Indulj -1ről!
  3. Hééé Minner! Oké, hogy butítsam le a vállalkozási ötletemet, mert könnyebb elindulni… De hogyan?
  4. Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből… -Kevés tőke esetén

Hogyan indítanék be egy … startupot?

Itt jól láthatod azt, amiről fent beszéltem. Több olyan példát is hozok, aminél ezt az elvet követtem.

Fotó: Pixabay

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek