Mit tanulhat egy vállalkozó, cég a maffiától? Így keresi a maffia az üzleti lehetőségeket

Lehet, kicsit furcsa lesz és zavaró, hogy a maffiától tanulunk, de a piszkos ügyeken kívül van olyan, amit elleshetünk tőlük. Szervezetten működnek, úgy kell pénzt keresniük, hogy a nyilvánosságot kerülniük kell. Tedd tehát félre egy kicsit az előítéleteket, vagy a rossz érzésedet a maffiával kapcsolatban. Koncentráljunk az üzleti vonalra!

Üzleti ötlet a maffiától

Egy könyv volt az, amiből kihámoztam és átültettem a magyar vállalkozói világba a maffiatippeket. A címe: “Maffialeckék – Amit az alvilágtól tanulhatunk az üzleti életben” Louis Ferrante (nehéz beszerezni, de ebook verzióban sok helyen elérhető.)

A könyvből kiemeltünk néhány fontos tippet:

  • Don Salvatore Maranzano az első amerikai maffiafőnökök közé tartozott. Sokáig tanulmányozta a Római Birodalom működését, majd a családja felépítését az ókori római légiók szerkezete alapján tervezte meg: a szervezetben a capóknak, más néven a hadnagyoknak jutott az a szerep, amit az ókorban az ún. legátusok végeztek, vagyis ők vezették a katonákból álló légiókat.
  • Minden cégnek rendelkezni kellene valamiféle értékrenddel, amelyet minden munkavállalónak követnie kellene. Ez lehet az a közös kiindulási alap, amely a cég arculatában és üzletvitelében is tükröződik. Tehát a cégkultúra fontos eleme egy vállalkozásnak. Ez újabban trendi is lett, érdemes neked is követned.
  • Kapcsolatépítés – Láttál már maffia plakátot, vagy azt, hogy reklámozzák magukat? Naná, hogy nem! Pedig ismertség nélkül nehéz bármit is elérni. Nos ők a kapcsolatépítést választották. A kapcsolatépítés a maffia egyik lételeme, de ez nem csak náluk előnyös, hanem az üzletembereknél is.

    Lenne kit felhívnod, hogy “Szia, Tibi úgy tudom, te ismered a …”?

    Kapcsolatépítéshez kapcsolódóan ezt a cikket majd olvasd el: 50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé…

  • Nézzünk csak körül a környezetünkben, és keressük a kihasználatlan, de hasznot hajtó üzleteket: munkákat, amelyeket mások fintorogva elutasítanak, piacokat, amelyeket a többi cég meg sem próbál elérni – lehetőségek garmadáját fogjuk találni mindenütt.
  • NE MI HÚZZUK FEL A YANKEE STADIONT, CSAK AZ ÉPÍTŐANYAGOT SZÁLLÍTSUK! HOGYAN TALÁLJUNK ÚJ PÉNZSZERZÉSI LEHETŐSÉGEKET – Ebben a részben arra hoz példát a szerző (aki maffiózó volt), hogy a nagy aranyláz idején a legnagyobb profitot azok szerezték, akik kiszolgálták az aranyásókat. Például Levi Strauss & Co., mai nevén Levi’s.
    A fenti Levi’s példa is jó erre a maffialeckére, de most látjuk, hogy sok olyan terület van, ahol egy meglévő jól működő dologra építenek cégvezetők vállalkozásokat. Ilyen például a modern aranyásás az e-kereskedelem esetében a futárcégek. Hm…
  • „Van egy ötletem.” – Ha valaki ezt mondja, akkor csend lesz és meghallgatják – Ez a kedvencem. A maffiánál bárki (bármilyen pozícióban) is mondja ezt a mondatot, csend lesz és meghallgatják, bármilyen elvetemült ötlete is legyen.
  • Szívességek: Valóban jó adni, üzleti életben sokszor meglepődünk, hol kapjuk vissza azt a kis szívességet. Egy kicsit egyébként ennek köze van a feljebb említett kapcsolatépítéshez is. Egyik legjobb eszköze a szívesség.
  • Türelem – Itt most az FBI példáját hozza, hogy sokszor türelmesek voltak és ezért tudták elkapni őket. Például csak egy poloska elhelyezésére akár több hónapot is vártak.
  • Megbeszélés, mediátor – A maffia alkalmazta először a mediátorokat. Egy vita esetén egy külső fél vesz részt a vitában, aki levezényli az egészet.
  • Adj bizalmat! – Adj szabad kezet az embereknek egy – egy projektben és meglátod szárnyalni fognak. Sokkal jobban fognak dolgozni, mert értékelik, hogy bízol bennük. – Ezt nem csak ebben a könyvben olvasni, hanem például a 4 órás munkahét című könyvben is.

Két tovább cikk, ami a maffiáról szól

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később