Mobilfox üzleti sztori. Mobiltok piacon több milliárd forint forgalom? Hogyan?

Dátum

Megosztás

Senki nem gondolta volna, hogy egy magyar cég hazai piacon is képes 1 milliárd forint fölötti forgalmat generálni csupán mobiltok eladásból, hát még nemzetközi piacra lépni néhány év után és már több mint 3 milliárd éves forgalmat bonyolítani. Diller Kevinnel készítettem interjút, aki 6 évvel ezelőtt alapította a Mobilfoxot. Azóta már többször költöztek, először csak műhelyük volt, de ma már gyáruk is van. Ez üzleti podcast lesz, tehát én arra vagyok kíváncsi hogyan is csinálta, mit lehet elvinni az ő sikeréből és kamatoztatni magunknál.

A podcast hanganyaga, elérhetőségei

Spotify-on itt érhető el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid leirata, összefoglalója

Diller Kevin 6 évvel ezelőtt indította el a Mobilfox névre keresztelt telefontok értékesítő vállalkozását. Először Kínából importálta a mobiltokokat, majd itthon egyedi grafikát tettek a tokokra. Mindezt kollekciókban adták, így adva egy kis exkluzivitást az egésznek. Ezzel egy jó üzleti döntést hoztak, mert a fogyasztóknak tetszett a megoldás, és közben megkönnyítette az eladást.

A legnagyobb nehézség, amit meg kellett oldaniuk:

A mobiltok piacon a legnehezebb tényező a készletezés, mert rengeteg típusú mobiltelefon van, és mindenből lehetetlen készletet tartani. A cég stratégiája az volt, hogy Apple telefonokra kezdtek tokot értékesíteni. A gyártás is így egyszerűbb lett, miután kínai rendelés helyett saját maguk vették kezükbe a mobiltokok előállítását. Ma már 75 különböző típusú mobilra gyártanak tokot, többségében iPhone-ra, de vannak már más márkák is.

Mi indította be a rakétákat?

A BCG mátrix fázisai néhány év alatt lejátszódtak a cégnél, a sztár és a fejőstehén szakaszba léptek a cég termékei. 2019-ben a saját szerszámozású, saját gyártású tokot piacra dobták, ekkor érzett Kevin egy óriási ugrást.

Copy üzletre épül?

Kevinnel is beszéltük, hogy nehéz olyan vállalkozást indítani ma már, ami ne lenne “copy”. Úgy gondolja, hogy teljesen más célközönséget szolgál ki, mint nemzetközi konkurenciája. Hazai piacon pedig még senki nem ért a nyomába.

Ma mennyi tokot gyárt a Mobilfox? Mennyit adnak el?

Csúcsnapokon több tízezer darabot. Most Black Friday alatt 1 óra alatt 300 millió forint értékben adták el tokot.

Fontos! Bővebben a podcastben beszélünk ezekről!

Volt olyan termék, amit abbahagytak. Fa tokok, fa gravírozás

A fa tokokat a célközönsége nem vette, nem érdekelte őket. Úgy gondolja a 14-24 év közöttieket a fa tok nem érdekli, vagyis nem olyan nagy számban, amennyiért megérné gyártani.

Nem tervet kell írni, hanem stratégiát – Diller Kevin

Azt gondolja, hogy egy tervben leírod, hogy mit fogsz csinálni a következő időszakban. Például felveszel X embert, elindítasz egy kampányt, kiteszel X darab posztot a közösségi médiára. A stratégia pedig az, hogy mivel fogsz nyerni a következő időszakban.

Anyuci és apuci adta a pénzt?

Néhány százezer forintból indult. Nagybátyja segített a weboldal elkészítésében. Első évben néhány százezer forint forgalma volt, sőt majdnem elfordult a mobiltokoktól. Későbbi fázisban voltak áthidaló kölcsönök családtól, de nem olyan nagyságrendben, amit sokan gondolnak. Továbbá a számaikból is látszik, hogy van hitelállományuk, bár azt is nehezen adták a bankok. 3,2 milliárd forint éves forgalom az teljesítmény, nem olyan könnyű elérni, még akkor sem, ha sok pénzzel indították volna a bizniszt.

100 fő alkalmazott dolgozik már Kevinnek, amit cégvezetőként mondom, hogy óriási szám és nem könnyű ezt elérni, fenntartani. Mesélte, hogy úgy 50 embert kellett eddig elbocsátani.

Nemzetközi marketing. Mennyire nehéz ugyanezt külföldön?

Kevin úgy gondolja, hogy ez mindenkinél más lesz. Nekik ugyanazt kellett csinálni a régióban, mint Magyarországon. Nem változtattak a marketingben, posztokon, stratégián. Ezért is tudtak ilyen gyorsan növekedni. Csak az ügyfélszolgálat van lokalizálva, a többit egyben kezelik.

A növekedés ára

Volt olyan időszak 2019-ben, hogy túl gyorsan nőttek, ami 2,6 csillagra vitte le az értékeléseiket a Google-ben. Még messze nem állt készen a csapat a többszörös rendelésre. Minőségi problémák voltak, nem azt a tokot kapta a vevő, amit rendelt, nem bírták a logisztikát sem. Azóta kialakult egyik fő ügyfélszolgálati stratégiájuk, hogy: azonnali csere, ha valamilyen problémája van a vevőnek.

Tokeladásban megelőzi a Mobilfox a telekomcégeket

Marketing – kampányról-kampányra

3 nagy kampányuk van egy évben, és több kisebb kampányt is indítanak. Mindig kiválasztanak egy-egy témát, ami segíti a kommunikációt, hogy vágyat ébresszenek a fogyasztókban. Ezres nagyságrendben készítenek egy-egy kampányra posztokat, tartalmakat, hirdetéseket (több ezer különböző szöveg, kép, poszt, videó…).

Úgy gondolja, hogy a kampányok kannibalizálják a napi rendeléseket. Most váltani fognak stratégiában, és ebből visszavesznek.

Weboldal stratégiájuk: Szinte minden órában frissül a weboldaluk.

Az elmúlt egy évben háromszor dizájnolták újra a weboldalukat. Folyamatosan tesztelnek, használják a Google Optimize-t, Hotjar-t.

Ha lekapcsolnák a hirdetéseiket, akkor is napi 10 millió forint forgalmuk lenne. Ez annak köszönhető, hogy épült egy nagy e-mail listájuk, hogy már korábban folyamatosan hirdettek, folyamatos a kommunikációjuk minden csatornán.

A figyelmed díjazzuk! Hallgasd meg a podcastot, sok-sok extra információt hallhatsz, további izgalmas kérdéseket és válaszokat.

Hallgasd meg az üzleti podcastmaratonunk össze adását!

Iratkozz fel, ahol csak tudsz, hogy értesülj az újabb adásokról! A milliárdostól a mobiltokkirályig. Üzleti podcastmaraton alapítókkal

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...