Most ez a legnagyobb probléma, ami okozza a vevők elmaradását, a gyengébb értékesítést

Dátum

Megosztás

Tudtad, hogy lehetne még ennél is több vevőd? Vajon azok, akik most nem vásárolnak tőled, miért nem döntenek melletted? Kész van minden, a marketinged minősége jó, a terméked szuper, de érzed, hogy ebben még több is lehetne. Ismerős a helyzet, hogy egy érdeklődő nálad olyan kérdést tesz fel, ami le volt írva a kampányodban, ott a weboldaladon, vagy igazából már régóta tudja a legtöbb vevőd, ő mégsem. Miért van ez?

Soha nem volt még ilyen nehéz dolgunk a marketingben mint most!

Már az intő jel, hogy átlagosan 10-nél többször kell látnia egy reklámot az embernek, hogy az megmaradjon benne. De az sem garancia a figyelemre, hogyha sokszor lát valamit. Sajnos nincs ott teljes figyelemmel.

Fizetünk azért is, hogy abban a pillanatban nem csak ránk figyel az érdeklődő

Van itt egy nagy gond! Az, hogy

  • TV-zés közben is mobilozunk,
  • hogy amikor csak kis időre elővesszük a mobilt, már a weben is vagyunk,
  • hogy időnként még társaságban is, vagy amíg a másik kimegy mosdóba,
  • séta közben…,

A figyelmünk megoszlik, vagyis a többség már így mobilozik, nincs teljes fókuszáltság, ami azt eredményezi, hogy a figyelme sokkal jobban ingadozik. Ez megnehezíti a marketingünket! Többet kell költenünk, és még jobban ügyelni arra, hogy minden releváns információt megkapjanak a felhasználók, vevőink.

Hadd borzoljam az idegeid néhány statisztikával:

  • A Google keresőben megjelenő hirdetésekre átlagosan 3,17%-os a kattintási arány. A többi megy a kukába, bár nem is fizet érte az ember (cég), de gondolj bele, azok mind valamennyi agyi kapacitást elvesznek a felhasználótól.
  • Naponta 5000-nél is több hirdetéssel találkozunk (főleg városi emberekre vonatkozik a statisztika)
  • Több mint 10-szer kell látnia egy (információt) reklámot tőled az embernek, míg végre megragad benne (2016-os kutatás). Azért írtam zárójelben, hogy információt, mert bizony attól, hogy tudja mivel foglalkozol, még rengeteg információt nem tud a vállalkozásodról a felhasználó.

Érd el, hogy figyeljenek rád! Ez segít átadni az üzenetedet, a reklámodat!

Ahogy már láthatod, a terméked, szolgáltatásod hiába szuper, egyszerűen minden információ nem jut át az érdeklődődhöz. Ennek áthidalására alkalmazzuk a marketingben az úgynevezett kampányokat. Ennek lényege, hogy az általános marketinged mellett csinálsz időszakos marketing tevékenységet. Amikor is, egy termék, egy funkció, egy fontos érv, vagy éppen téma köré készítesz kampányt. Rövid, könnyen érthető üzenet kell hozzá. Fontos a tervezés, hogy biztosan minden információ eljusson a kampányodhoz kapcsolódóan az emberekhez, és egy-egy információ akár többször is. Tudod, ismétlés a tudás anyja, és ezt a marketingben ma hatványozottabban kell alkalmaznunk.

Kampányhoz kapcsolód kérdéseid, amikre biztosan gondolsz most:

  • Milyen hosszú legyen, időtartamban meddig tartson:
    Érdemes legalább 1 hónapos kampányban gondolkodnod, optimális esetben 2-3 hónap.
  • Mennyiszer kell látnia a reklámomat a felhasználóknak?
    Készülj fel arra, hogy a fontosabb, lényegi információkat legalább 10-szer lássák (külön-külön). Ez lehet hírlevél, Facebook, szórólap, plakát (összeadódik értelemszerűen). Ismételned kell!
  • A kampány közben más reklám is futhat?
    Igen, természetesen a folyamatos marketinged nem áll meg.
  • Egy évben hányszor kampányoljak?
    Amennyiszer csak akarsz, érdemes legalább 4 kampányt (karácsonyin kívül).
  • Milyen kampányokat csináljak?
    • Akár egy termék, szolgáltatás köré
    • Egy fontos tulajdonság, érv, funkció köré  (pl. gyors kiszállítás)
    • Ajánlat köré (pl. nyári uborkaszezon ajánlat)
    • Évszak köré
    • Egy téma vagy, szó köré
    • Egy probléma, vagy lehetőség köré…
    • … és így tovább. A lényeg rövid és érhető legyen, és tudj építeni köré marketing kampányt.

Ha valaki rád szánja a figyelmét, vásárol, azt becsüld meg!

Ez a podcast is hasonló témáról szól: #1 – A figyelem milliókat hozhat

Kapcsolódó cikkek, amik még segíthetnek téged: 

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...

A webshopok új bevételi forrása: Affiliate marketing, sikerdíjas vevőszerzés

Már tavaly év elején is írtam, hogy az újgenerációs termékkeresők miatt lendületet kaphatnak a partner program együttműködések. Sikerdíjas vevőszerzés? És működik! Sőt akár kiugrási...