Most készülj fel a bolondok napi kampányodra! Marketing ötletek április elsejére

Évszázadok óta április elsején ünneplik a bolondok napját, és mint olyan sok más alkalom, mára ez is a márkák és a marketingesek egyik kedvenc eseménye lett. Brandek a világ körül tréfálják meg a vásárlóikat és indítanak szenzációs, PR értékű kampányokat az ünnepen. Ahelyett, hogy utólag számolunk be ezekről, most előre szeretnénk figyelmeztetni: ha szeretnél idén bolondok napi kampányt, akkor most kezdj el ötletelni rajta, felkészülni, hogy ne érjen meglepetésként április elseje!

Mire jó egy bolondok napi kampány?

Azon kívül, hogy nem gondolod majd, hogy “mi is kirakhattunk volna valami vicceset…”, miért érdemes egyáltalán üzleti szempontból foglalkozni április elsejével? Milyen eredményt várhatsz egy bolondok napi kampánytól?

Valószínűleg ez elsősorban nem egy értékesítési kampány lesz, bár azt is kihozhatsz belőle.

A bolondok napi kampány célja a figyelem megszerzése.

Ha jól csinálod, akkor az eredmény a márkaismertség növelése lesz: valami olyasmit csinálsz, amiről beszélnek az emberek (lehetőleg nem csak a szakmabeliek), ami virálisan terjed a közösségi médiában, ami hírértékkel bír és ezáltal médiamegjelenéseket szerez neked. Egy jó ötlettel és megvalósítással berobbanhatsz a köztudatba – vagy legalább felpörgetheted az aktivitást a közösségi média oldalaidon. Végeredményben pedig ez a profitodon is érezhető kell, hogy legyen. 

#tipp:Április elsején tesztelhetsz elvetemült, szokatlan ötleteket, amiknek a fogadtatásában nem vagy biztos. Ha kinevetik, akkor tréfa volt, de ha valódi érdeklődést látsz például egy kicsit őrült új termékötlet iránt, akkor valóban be is vezetheted azt. Nézd vissza a korábbi, túl rizikósnak ítélt ötleteidet, hátha meg is találod köztük az inspirációt!

Fontos! Nem minden marketing tevékenység célja az azonnali értékesítés. A legtöbb fogyasztó nem is áll még készen hogy első találkozásra vásároljon tőled. Többször foglalkoztunk vele a Minneren is, hogy 8-10 minőségi találkozás kell egy márkával, hogy a fogyasztó megjegyezze, és készen álljon a vásárlásra. Ezeket érintési pontnak is nevezzük.

Nézd ezt az ábrát: leírja, milyen érintési pontokon ment keresztül egy ügyfelünk, mielőtt lefoglalta az időpontot a személyes konzultációra. Egy vicces április elsejei poszt, vagy az erről szóló PR cikk is egy extra érintési pont a vásárló útján, ami ráadásul az érzelmekre hat, jobban megragad a fejében, mint egy termék akció.

A cikk további részében…

  • Kategorizáljuk és példákkal szemléltetjük a leggyakoribb bolondok napi kampány típusokat. A sok példa biztosan inspirálni fog!
  • Felhívjuk a figyelmed az április elsejei kampányok veszélyeire.
  • Bemutatunk hatásos formátumokat, hogy a bolondok napja ne fulladjon ki egy Facebook posztban (és a rá érkező reakció egy szemforgatásban).

A teljes cikk bejelentkezést vagy előfizetést követően teljes egészében olvasható, a többi exkluzív Előny tartalommal és letölthető doksival együtt.

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Kapcsolódó tartalmak

Kiemelt kép: Canva

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Kapcsolódó cikkek