Most van igazán lehetőség a Google első oldalára kerülni! Keresőoptimalizálás. [Élj a lehetőséggel!]

A 2020-as év felforgatta az életünket. Olyan hosszú időszak telt el a márciusi korlátozások óta, hogy valóban kialakultak új szokások, új rutinok. De ami még ennél is fontosabb, az üzleti életet teljesen felforgatta, vállalkozások zártak be végleg, vagy építették le erőforrásaikat (munkatárs, partnerek), de az is megtörtént természetesen, hogy újak jöttek létre, sőt bővültek. A vírus, a gazdasági helyzet hatással volt a Google-re is, mind keresések változásában, mind az új trendekben, és természetesen a keresőoptimalizálásra is, vagyis a találati listákra. Ez hozza most el a lehetőséget.

Miért van most lehetőség a keresőoptimalizálásban?

Keresőoptimalizálás = elérjük, hogy minél előrébb kerüljünk egyes kulcsszavakra a Google találati oldalán.

Te visszafogtad a marketing költéseidet? A cégek többsége igen. és ez a teljes marketing ökoszisztémára hatással volt, főleg a két legnagyobb szereplőre a Facebookra és a Google-re.
Utóbbit még inkább érintette:

  • A működő cégek még kevesebb erőforrást fordítanak a marketingre, és főleg olyanra mint a keresőoptimalizálás, ami hosszabb távon hoz eredményt. Értelemszerűen mindenki az azonnali eredmény felé nyúl. Egyébként pont ez hozza most azt, hogy rengeteg kulcszóra lerövidül az az idő, hogy oda kerüljünk az élbolyba. Gondolj bele, hogy ott vannak a frissítetlen weboldalak! Ezt a Google látja, figyelembe veszi az algoritmus!
  • Rengeteg helyről hallani cégbezárásokat, és az Opten legfrissebb adatai szerint is beindultak a cégtörlések Magyarországon, és sajnos a cégalapítások száma 5 éves mélyponton van.
  • A Google a legjobbat szeretné adni a felhasználóknak, ha valamire rákeresnek. Nem akarja odaközvetíteni a látogatók nem működő cég oldalára. Nincs könnyű helyzetben most az algoritmusa, mert olyan területeket is érint a koronavírus-hatás, amire nem is gondolnánk. Például irodapiac, tanácsadócégek. A Google algoritmus még aktívabban pásztázza az oldalakat, hogy kiszűrje a lekapcsolt cégeket, elhagyott weboldalakat.
  • Aki most foglalkozik az oldala frissen tartásával, keresőoptimalizálásával előnybe kerülhet.

Ez most tehát egy lehetőség, oda kerülni a megfelelő keresőszavakra a Google első találatioldalára. Most éri meg igazán foglalkozni vele, főleg látva az alábbi statisztikát.

Mielőtt rátérnék a statisztikákra itt van több fontos anyag, ami a keresőoptimalizálással (SEO) kapcsolatos, és érdemes megnézned:
– Átfogó beállítási útmutatók keresőoptimalizáláshoz, igazán tartalmas cikk, amit egészen biztosan lementesz, kinyomtatsz, elküldesz magadnak e-mailben: Keresőoptimalizálás (SEO) alapjai 2020-ban
De önmagában nem ér semmit! Meg kell valósítani, meg kell csinálni!
– Mire keresnek rá az emberek, és mennyiszer? Ezt deríthetjük ki a kulcsszótervezővel. Erről szól ez a cikk: Google Trends vs. Kulcsszótervező
-10 órás videótudásanyag, lépésről-lépésre elmagyarázzuk mit és hogyan kell csinálni: Átfogó keresőoptimalizálás (SEO) tudásanyag

Amiért lehajolsz: A keresőből jövő látogatók nagyobb arányban vásárolnak mint….

A következő statisztika felett merengj el hosszasan. Ez meghozza a kedvedet és megérted miért is foglalkozunk ezzel. Ha nézzük a ráfordított időt, és pénzt és összehasonlítjuk mondjuk a Facebookal. A végén az jön ki az egyenletből, hogy a Google sokkal jobban megéri, csak a Facebook látványosabb, ezért érzékeled jobban megtérülőnek. A számok nem hazudnak.

Az alábbi ábrán a 2. helyen szerepel az organic search, vagyis a keresőoptimalizálás eredményeként szerzet látogatók, és azok konverziós rátája. A konverziónál láthatod is, hogy sokban függ a mértéke attól, hogy mennyire magas fokú a felhasználó szándéka. Lásd a fizetett Google hirdetése (Ads) 2,9%-kal szerepel, a legmagasabb. Míg a social 1%-on áll (Facebook hirdetés). Ettől még mindegyikre érdemes hangsúlyt fektetned, de láthatóan Google marketing meg tudja emelni a konverziódat már most! 2,8% azt jelenti, hogy 100 látogatóból 2,8 vásárol (vásárlások száma/látogatók száma)- Forrás: Episerver

Mennyi idő volt eddig az első 10-be kerülni? És mennyi ideig szerzed meg a helyet?

Ez nemzetközi statisztika, itthon egy jó top 5 hely, több mint 3-5 évet is jelenthet (ennyi ideig vagy ott és ömlenek a látogatók). Az alábbi ábrán az Ahrefs adatait látod (több milliós adatbázis alapján), amiből kiderül átlagosan mennyi napig van ott egy oldal adott kulcsszóra a Google top 10 találati oldalán.

Ennek két értelmezése is van. Ha odakerülsz a top-10-be, akkor nehéz lesz kirobbantani onnan, mindössze annyi a feladatot, hogy ápolod azokat az oldalakat, ahol benne vagy a top-ban. Na jó minden oldalt érdemes ápolni, figyelni rájuk, de kiemelten foglalkozz az aranytojást tojó dobogós helyesekre. Nem elég megszerezni, ott is kell tartani, vagy lejjebb lévő helyekről feljebb kúszni. A másik értelmezése, hogy bizony 2 év is eltelhet, míg egy 10. helyen lévőt lecserélünk. DE! Ez nemzetközi adat. 2020. május-július tapasztalataink alapján a hazai piacon már 2-3 hét után is be tudunk kerülni a top 10-be, sőt nem egy esetben a dobogós helyekre, korábban is azt tapasztaltuk, hogy odafigyelve a keresőoptimalizálásra már látványos eredményt tudunk felmutatni 3-5 hónap alatt. Az elején van vele több munka, utána viszont élvezed, hogy szinte alig kell megmozdulni a látogatókért. És ha jó a kulcsszóstratégiád, akkor releváns látogatókból vásárlók lesznek.

És mennyien kattintanak?

A már belinkelt kulcsszókereső lesz segítségedre, hogy a te kulcsszavaidra mennyien kattintanak. Viszont ami most nekünk fontos lehet, hogy az első helyek milyen arányban viszik el a felhasználókat. Nem fogsz meglepődni.

Az egyes keresések esetében a kattintások 50%-át az első három helyen lévő link viszi el. A maradék 50%-on osztoznak az utána lévők. Ez iparáganként változhat, de hasonló számokat mutatnak.

Az alábbi ábrán a SmartInsights felmérését látod. A függőleges tengely a CTR, a kattintási ráta (%-os érték), a vízszintes tengelyen a Google pozíciót mutatja (első hely, második hely…), a színek pedig, hogy a kulcsszó, amit beírtak, mennyi szóból áll (words). Továbbá külön jelöli a keresőbe írt szavak számát (word).

Ebből látszik, hogy az első 3 hely tényleg sok kattintást elvisz, de az is körvonalazódik, hogy a több szavas kulcsszavak esetében kicsit jobb az eloszlás, és több jut az egyes helyeken lévőkre. Ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a Google gyakran segít és kiegészíti, hogy mire is akarunk rákeresni, és sokan ezekre rákattintanak, ami egyből akár 3-4 szó is lehet. Aztán látszik, hogy a 8-10 helyen már alig 2-5%-os kattintási arányok vannak (értsd 100 ember keresett, abból 2-5 kattint a 8-10 helyen lévő linkekre).

Ebben a cikkben bemutattam az, hogy a legnagyobb árbevételű cégek forgalmának több mint 50%-át a Google-ból (SEO-ból) jövő látogatószám teszi ki: Ennyien kattintanak az első 10 linkre a Google találati oldalán. Mennyi látogatód lehetne “ingyen”?!

Belevágok! Élek a mostani helyzet által felkínált lehetőséggel. SEO-ra fel!

Így kezdd:

Forrás: wordstream.com/Ahrefs, SmartInsights

Ez izgalmas volt! Még ilyet! Megújult a Minner főoldala!

Kattints ide és nézz rá a friss cikkekre, podcastokra, rövid üzleti tartalmakra (instant)! Csak görgess és olvass, inspirálódj! Üzletre fel! A Minner üzleti flowban tart! Tovább a Minner főoldalára!
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!