Műszaki cikk, elektronikai webáruház visszatérő vásárlókkal. Hogyan? Mit? Honnan?

Webshop tulajdonosként hamar rájössz a műszaki termékek értékesítésénél, hogy nehéz a plázaszerű oldalak ellen versenyezni. A megoldások vagy az, hogy egy márkára specializálódsz és szolgáltatásban versz köröket a konkurenciára, vagy kialakítod a megfelelő visszatérő vásárló stratégiát. Mindkettőre fókuszáljunk most! 

A Cleverline nagykereskedő cég vezetőjével Vass Benjaminnal beszélgettünk a témáról. Mivel ők elég széles palettával dolgoznak a hazai piacon, és több márka is elérhető náluk így a fő kérdésem felé ez volt: 

“Mit áruljunk, hogy azzal visszatérő vásárlókat tudjunk generálni?”

A kérdésem azért is ez volt, mert ezen a piacon sokszor árulunk olyan terméket, ami másnál is megkapható. Persze versenyezhetünk árban is, de te a Minnert olvasod, ahol azt keressük: Hogyan lehet ezt jobban csinálni? 

A Cleverline 20-50% közötti árrést tud nekünk adni kereskedőként, így azt gondolom ár és profit versenyképességet részben kipipálhatjuk. De ennyivel nem érjük be!

Visszatérő vásárlók elektronikai, műszaki termékekkel

Persze mondhatod magadban joggal, hogy az is visszatérő vásárlónak számít, ha vesz egy robotporszívót, majd egy mobiltelefont, aztán valamilyen kiegészítőt. Na de még jövedelmezőbb és stabilabb céged lehet, ha stratégiád lételeme az olyan termékek értékesítése, amihez önmagában tartozik “kopó, fogyó” elem. Például valamit újra kell venni hozzá, vagy sok kiegészítő tartozik hozzá. És ezt tényleg szigorúan mondom most úgy, hogy a lételem azt jelenti, hogy erre kampányolsz, erre hozol létre hírlevél stratégiát, Facebook stratégiát, kuponstratégiát….

Nézzük, miből dolgozhatunk! 

Légtisztítók: Zene volt füleimnek, amikor a nagykereskedő mesélte, hogy 3 havonta kell cserélni ezeket a szűrőket. Példaként hozta a Xiaomi Air Purifier 3C-t, amivel egyébként én szemezgettem mind otthonra, mind a Minner főhadiszállásra is. Tőled fogom megvenni? Jelenlegi fogyasztói áron 27-33 000 forint között lehet értékesíteni Xiaomi Air Purifier 3C terméket, amin így van 23-35 % körüli árrésünk. 

Aztán jön a szűrő, amit meg kell vennie 3 havonta a fogyasztónak. Azért mellé rakhat mást is a kosárba, de ezen is foghatunk 23-35%-ot és a fogyasztói ára 7800-9000 forint körül mozog. 

Benjámin elmondta, hogy a Xiaomi szinte teljes palettáját tudják neked nagykereskedőként adni. Ami tudod miért jó? Már nem egy Minner cikk szólt arról, hogy milyen óriási termékelőnyökkel rendelkező műszaki és egyéb cikkeket értékesít a Xiaomi, és mindehhez könnyen beszerezhetőek jó marketing szövegek, képek. Lásd Mi.com oldalon, és például ebben a Minner cikkben. 

És ha már Minner. A Cleverline-osok hivatkoztak is egy Minner cikkre a beszélgetésünk során. Amiben arról van szó, hogy érdemes kiszámolni, hogy mennyi vásárló is kell napi 100 000 forint profit eléréséhez. Ahogy ők fogalmaztak, trendi termékek, jó stratégia, visszatérő vásárlók, jó árrés és ezekkel a termékekkel gyorsan megvan. 

Okosotthon: Ez a termékkör az irodában is lázba hozott mindenkit, mert a visszatérő vásárló pont abból fakad, hogy minden elindul vagy egy ledszalagból vagy egy okos izzóból, aztán eljutunk a hub-ig és egyéb otthoni okosításig. 

Ez jó! Ez jó! … 

sőt ilyenkor jön egy hosszan elnyújtott Ez jóóóó! 

Utóbbiaknál már-már okosotthon landinget tervezek fejben és napi 30 000 forintos reklámbüdzsét állítom be a Facebookon ütős headline-okkal (hirdetés cím). 

Elektromos fogkefe, borotva, porszívó (okosabb)… és még sorolhatnánk. Ezt a témát még folytatjuk, mert például most kaptam az információt, hogy napelem paneleket, alkatrészeket is tudnak már a Cleverline-on keresztül viszonteladóknak értékesíteni. És rá is térhetünk akkor most a nagykereskedői részre. 

Nagykereskedői partner ajánló: Cleverline

A cég a Xiaomi, teljes kínálata vagy azonnal elérhető vagy 1-2 napon belül ki tudja küldeni a raktáradba, vagy akár fizikai üzletedbe. Tehát készletezési gondjaid nem lehetnek, tudsz azzal számolni, hogy nem kell mindent raktárban tartanod, ha mégis, akkor is tudsz kalkulálni a rövid szállítási határidővel.

Márkák, amiket elérsz a Cleverline-nál: itt nincs akadály, szó szerint bármit is, de nézzünk meg párat. Apple, Huawei, Samsung, Dyson, iRobot, Kingston, Intel, MSI, Zotac, JBL, TP-Link, Microtik, Hikvision stb..

Több mint 120 nagykereskedéssel vannak kapcsolatban az EU-ban. Elektronikai termékeknél, ezért nem igen létezik akadály, széles palettát elérsz a beszerző moduljukban..

Ahogy a Minner nagykereskedői ajánlóiban már megszokhattad, természetesen teljesen automatizált a cég felülete, fel van készítve a digitalizált Minner kereskedőkre. Például a rendszer 13:30-kor lezárja aznapra a befogadást és kimennek az ajánlatkérők és megversenyezteti automatikusan a beszállítókat és másnap reggel a legjobb ajánlat ott van a postaládában, amit azonnal tudsz rendelni és 1-3 munkanapon belül már nálad is van.

Most azon gondolkodok, hogy a Cleverline nagykereskedő, vagy inkább egy virtuális beszerző asszisztens. Kellene egy női név neki, mint az Alexa, Siri vagy hasonló. 

fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek