Műszaki cikk, elektronikai webáruház visszatérő vásárlókkal. Hogyan? Mit? Honnan?

Dátum

Megosztás

Webshop tulajdonosként hamar rájössz a műszaki termékek értékesítésénél, hogy nehéz a plázaszerű oldalak ellen versenyezni. A megoldások vagy az, hogy egy márkára specializálódsz és szolgáltatásban versz köröket a konkurenciára, vagy kialakítod a megfelelő visszatérő vásárló stratégiát. Mindkettőre fókuszáljunk most!

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!  

A Cleverline nagykereskedő cég vezetőjével Vass Benjaminnal beszélgettünk a témáról. Mivel ők elég széles palettával dolgoznak a hazai piacon, és több márka is elérhető náluk így a fő kérdésem felé ez volt: 

“Mit áruljunk, hogy azzal visszatérő vásárlókat tudjunk generálni?”

A kérdésem azért is ez volt, mert ezen a piacon sokszor árulunk olyan terméket, ami másnál is megkapható. Persze versenyezhetünk árban is, de te a Minnert olvasod, ahol azt keressük: Hogyan lehet ezt jobban csinálni? 

A Cleverline 20-50% közötti árrést tud nekünk adni kereskedőként, így azt gondolom ár és profit versenyképességet részben kipipálhatjuk. De ennyivel nem érjük be!

Visszatérő vásárlók elektronikai, műszaki termékekkel

Persze mondhatod magadban joggal, hogy az is visszatérő vásárlónak számít, ha vesz egy robotporszívót, majd egy mobiltelefont, aztán valamilyen kiegészítőt. Na de még jövedelmezőbb és stabilabb céged lehet, ha stratégiád lételeme az olyan termékek értékesítése, amihez önmagában tartozik “kopó, fogyó” elem. Például valamit újra kell venni hozzá, vagy sok kiegészítő tartozik hozzá. És ezt tényleg szigorúan mondom most úgy, hogy a lételem azt jelenti, hogy erre kampányolsz, erre hozol létre hírlevél stratégiát, Facebook stratégiát, kuponstratégiát….

Nézzük, miből dolgozhatunk! 

Légtisztítók: Zene volt füleimnek, amikor a nagykereskedő mesélte, hogy 3 havonta kell cserélni ezeket a szűrőket. Példaként hozta a Xiaomi Air Purifier 3C-t, amivel egyébként én szemezgettem mind otthonra, mind a Minner főhadiszállásra is. Tőled fogom megvenni? Jelenlegi fogyasztói áron 27-33 000 forint között lehet értékesíteni Xiaomi Air Purifier 3C terméket, amin így van 23-35 % körüli árrésünk. 

Aztán jön a szűrő, amit meg kell vennie 3 havonta a fogyasztónak. Azért mellé rakhat mást is a kosárba, de ezen is foghatunk 23-35%-ot és a fogyasztói ára 7800-9000 forint körül mozog. 

Benjámin elmondta, hogy a Xiaomi szinte teljes palettáját tudják neked nagykereskedőként adni. Ami tudod miért jó? Már nem egy Minner cikk szólt arról, hogy milyen óriási termékelőnyökkel rendelkező műszaki és egyéb cikkeket értékesít a Xiaomi, és mindehhez könnyen beszerezhetőek jó marketing szövegek, képek. Lásd Mi.com oldalon, és például ebben a Minner cikkben. 

És ha már Minner. A Cleverline-osok hivatkoztak is egy Minner cikkre a beszélgetésünk során. Amiben arról van szó, hogy érdemes kiszámolni, hogy mennyi vásárló is kell napi 100 000 forint profit eléréséhez. Ahogy ők fogalmaztak, trendi termékek, jó stratégia, visszatérő vásárlók, jó árrés és ezekkel a termékekkel gyorsan megvan. 

Okosotthon: Ez a termékkör az irodában is lázba hozott mindenkit, mert a visszatérő vásárló pont abból fakad, hogy minden elindul vagy egy ledszalagból vagy egy okos izzóból, aztán eljutunk a hub-ig és egyéb otthoni okosításig. 

Ez jó! Ez jó! … 

sőt ilyenkor jön egy hosszan elnyújtott Ez jóóóó! 

Utóbbiaknál már-már okosotthon landinget tervezek fejben és napi 30 000 forintos reklámbüdzsét állítom be a Facebookon ütős headline-okkal (hirdetés cím). 

Elektromos fogkefe, borotva, porszívó (okosabb)… és még sorolhatnánk. Ezt a témát még folytatjuk, mert például most kaptam az információt, hogy napelem paneleket, alkatrészeket is tudnak már a Cleverline-on keresztül viszonteladóknak értékesíteni. És rá is térhetünk akkor most a nagykereskedői részre. 

Nagykereskedői partner ajánló: Cleverline

A cég a Xiaomi, teljes kínálata vagy azonnal elérhető vagy 1-2 napon belül ki tudja küldeni a raktáradba, vagy akár fizikai üzletedbe. Tehát készletezési gondjaid nem lehetnek, tudsz azzal számolni, hogy nem kell mindent raktárban tartanod, ha mégis, akkor is tudsz kalkulálni a rövid szállítási határidővel.

Márkák, amiket elérsz a Cleverline-nál: itt nincs akadály, szó szerint bármit is, de nézzünk meg párat. Apple, Huawei, Samsung, Dyson, iRobot, Kingston, Intel, MSI, Zotac, JBL, TP-Link, Microtik, Hikvision stb..

Több mint 120 nagykereskedéssel vannak kapcsolatban az EU-ban. Elektronikai termékeknél, ezért nem igen létezik akadály, széles palettát elérsz a beszerző moduljukban..

Ahogy a Minner nagykereskedői ajánlóiban már megszokhattad, természetesen teljesen automatizált a cég felülete, fel van készítve a digitalizált Minner kereskedőkre. Például a rendszer 13:30-kor lezárja aznapra a befogadást és kimennek az ajánlatkérők és megversenyezteti automatikusan a beszállítókat és másnap reggel a legjobb ajánlat ott van a postaládában, amit azonnal tudsz rendelni és 1-3 munkanapon belül már nálad is van.

Most azon gondolkodok, hogy a Cleverline nagykereskedő, vagy inkább egy virtuális beszerző asszisztens. Kellene egy női név neki, mint az Alexa, Siri vagy hasonló. 

fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...