Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]

Ne csak webáruházban gondolkodj! Alig 1 év alatt futtatta fel legújabb vendégünk az új sajátmárkás termékét. Nézd csak ezt a felsorolást: sajátmárkás termék gyártása Kínában, import, viszonteladók, tavalyi éves árbevétel közel 200 millió forint, értékesítési csapat, saját raktár építése, idén már 1 millió forint napi forgalom. Meg kell tudnunk, hogy csinálta! És ki az importőre? Nem is kérdés: Csépe Gábor importszakértőnk. Természetesen így hármasban beszélgettünk ebben az adásban. Horváth Zoltán a Blue Chip Trade Kft -től, Csépe Gábor Kimport-tól és én, Mándó Milán a Minnertől. Vannak izgalmas részletek! Finomságok, amik hozzájárultak a sikerhez. A fő termék: led izzók.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast rövid leirata

Én mindig dolgozok…

Ez egy nagyon rövid és tömör válasza volt Zoltánnak arra a kérdésünkre, hogy mennyit is dolgozik egy nap, hogy ilyen gyorsan növekszik a vállalkozása. Ezen még mindig mosolygok. Hát igen, ahogy a Nike sztorijában is volt, és amit én is tapasztalok, vagy látok más cégvezetőknél, az első 10 év húzós.

Horváth Zoltán egy új márkával lépett a piacra tavaly a ledes izzók piacán, a márka neve Zelux. Ezen kívül a vállalkozásuk még árul különböző fényforrásokat, elemlámpákat, elemeket, elosztókat. Lényegében világítástechnikai-, villamossági -vagy barkács boltokat szolgálnak ki főleg. 30-40 000 db Zelux izzót adtak már el.

A Minner pirosban pompázó led izzó. Márka: Zelux

Az üzleti modellje az, hogy viszonteladókon keresztül értékesítik főleg a termékeiket (B2B). Ehhez értékesítési hálózatot tart fent, vagyis az értékesítői személyesen keresik fel a boltokat, partnereket. A rendeléseket a boltos később kapja meg (nem az értékesítőtől), futárral szállíttatják ki a raktárból (hamarosan már saját raktárból, most építik).

A termékeket Kínából importálja, sőt ott gyártatja, saját instrukcióik alapján, továbbá rányomva a saját márkáját. A termékminták megérkezése után sokáig tesztelték az égőket, hogy biztosan a legjobb minőséget tudják adni a fogyasztóknak. Az első rendelésnél majdnem megtöltöttek egy teljes konténert, ami néhány hónap alatt el is fogyott. Pedig közben ott voltak a Covid-19 miatti csúszások, nehéz volt az első szállítmányt megszerezni.

A napokban a Minneren megjelent kínai gyárlátogatós videóban pont neki keresték a legmegfelelőbb gyártókat Gáborék. Zoltán mondta is, hogy sokkal komolyabban vették a gyártók, hogy Csépe Gáborék helyi, Kínában született kollégájuk ment felkeresni leendő partnereiket. Erről a videó: Gyárlátogatás Kínában, 3 helyszínen, Budapestről. Megmutatjuk hogyan!

A doboz innovációjuk

Azt találták ki, hogy a meleg fehér színű izzók piros színű dobozt kapnak, míg a természetes fehér izzók kék csomagolást kapnak.

Ez felhasználóbaráttá tette a terméket. A konkurenciák általában ugyanolyan színű csomagolásba teszik az izzókat és a fogyasztóknak sokáig tart így megtalálni azt, amit éppen keresnek. Ez az apróság sokat segített nekik, hát még az eladások számának növekedésében. A másik újításuk, hogy 3000 k izzót kevés gyártó értékesít, pedig a fogyasztók keresik a boltokban, mert barátságosabb a színe.

Az árrés

Ahhoz, hogy kitermelje a profitot, a költségeket (értékesítők bére, logisztikai költségek, autó, munkatársak bére…). A disztribúciós üzleti modellnél magasabbak a költségek, igaz a viszonteladók miatt sokkal stabilabb a forgalom is. 100%-hoz közel kell tartania az árrést, ha az eladott áruk beszerzési értékével számolunk (értsd: Kínából a gyártótól beérkező termék ára).

Viszonteladókon keresztüli disztribúciót alkalmaznak.

Van egy értékesítési csapatuk, akik személyesen keresik fel a partnereket. Egészen pontosan 5-en járják az országot, de idén is bővülnek. Az értékesítési stratégiájuk fő része az is, hogy a salesesek egy tableten / PDA-n keresztül egy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak. Azon keresztül adják le a rendeléseket. Így érik el, hogy teljesen digitális legyen a vállalkozás, sőt azt is, hogy minden mérhető legyen, természetesen a raktárban is használnak raktár-automatizációs megoldásokat. 1000 felett van a partnerek száma. Sok partner viszont igényli az online rendelést is, erre is adnak lehetőséget. Tehát B2B esetén is fontos az online jelenlét is, de egyébként fogyasztóknak is értékesítenek közvetlenül.

A termékfejlesztés állandó

Zoltán úgy látja, hogy a skálázáshoz,

a növekedéshez elengedhetetlen lesz a további innováció, az új termékek piacra dobása.

Az értékesítők munkáját is megkönnyíti, továbbá a partnerek is várják az új termékeket, mert nekik segíti a forgalom növekedést.

Ehhez a részhez kapcsolódó cikkek a Minneren:

Hallgasd meg a teljes podcastot, mert mélyebben belemegyünk a fentiekbe!

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később