szombat, február 27, 2021

Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]

Ne csak webáruházban gondolkodj! Alig 1 év alatt futtatta fel legújabb vendégünk az új sajátmárkás termékét. Nézd csak ezt a felsorolást: sajátmárkás termék gyártása Kínában, import, viszonteladók, tavalyi éves árbevétel közel 200 millió forint, értékesítési csapat, saját raktár építése, idén már 1 millió forint napi forgalom. Meg kell tudnunk, hogy csinálta! És ki az importőre? Nem is kérdés: Csépe Gábor importszakértőnk. Természetesen így hármasban beszélgettünk ebben az adásban. Horváth Zoltán a Blue Chip Trade Kft -től, Csépe Gábor Kimport-tól és én, Mándó Milán a Minnertől. Vannak izgalmas részletek! Finomságok, amik hozzájárultak a sikerhez. A fő termék: led izzók.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast rövid leirata

Én mindig dolgozok…

Ez egy nagyon rövid és tömör válasza volt Zoltánnak arra a kérdésünkre, hogy mennyit is dolgozik egy nap, hogy ilyen gyorsan növekszik a vállalkozása. Ezen még mindig mosolygok. Hát igen, ahogy a Nike sztorijában is volt, és amit én is tapasztalok, vagy látok más cégvezetőknél, az első 10 év húzós.

Horváth Zoltán egy új márkával lépett a piacra tavaly a ledes izzók piacán, a márka neve Zelux. Ezen kívül a vállalkozásuk még árul különböző fényforrásokat, elemlámpákat, elemeket, elosztókat. Lényegében világítástechnikai-, villamossági -vagy barkács boltokat szolgálnak ki főleg. 30-40 000 db Zelux izzót adtak már el.

A Minner pirosban pompázó led izzó. Márka: Zelux

Az üzleti modellje az, hogy viszonteladókon keresztül értékesítik főleg a termékeiket (B2B). Ehhez értékesítési hálózatot tart fent, vagyis az értékesítői személyesen keresik fel a boltokat, partnereket. A rendeléseket a boltos később kapja meg (nem az értékesítőtől), futárral szállíttatják ki a raktárból (hamarosan már saját raktárból, most építik).

A termékeket Kínából importálja, sőt ott gyártatja, saját instrukcióik alapján, továbbá rányomva a saját márkáját. A termékminták megérkezése után sokáig tesztelték az égőket, hogy biztosan a legjobb minőséget tudják adni a fogyasztóknak. Az első rendelésnél majdnem megtöltöttek egy teljes konténert, ami néhány hónap alatt el is fogyott. Pedig közben ott voltak a Covid-19 miatti csúszások, nehéz volt az első szállítmányt megszerezni.

A napokban a Minneren megjelent kínai gyárlátogatós videóban pont neki keresték a legmegfelelőbb gyártókat Gáborék. Zoltán mondta is, hogy sokkal komolyabban vették a gyártók, hogy Csépe Gáborék helyi, Kínában született kollégájuk ment felkeresni leendő partnereiket. Erről a videó: Gyárlátogatás Kínában, 3 helyszínen, Budapestről. Megmutatjuk hogyan!

A doboz innovációjuk

Azt találták ki, hogy a meleg fehér színű izzók piros színű dobozt kapnak, míg a természetes fehér izzók kék csomagolást kapnak.

Ez felhasználóbaráttá tette a terméket. A konkurenciák általában ugyanolyan színű csomagolásba teszik az izzókat és a fogyasztóknak sokáig tart így megtalálni azt, amit éppen keresnek. Ez az apróság sokat segített nekik, hát még az eladások számának növekedésében. A másik újításuk, hogy 3000 k izzót kevés gyártó értékesít, pedig a fogyasztók keresik a boltokban, mert barátságosabb a színe.

Az árrés

Ahhoz, hogy kitermelje a profitot, a költségeket (értékesítők bére, logisztikai költségek, autó, munkatársak bére…). A disztribúciós üzleti modellnél magasabbak a költségek, igaz a viszonteladók miatt sokkal stabilabb a forgalom is. 100%-hoz közel kell tartania az árrést, ha az eladott áruk beszerzési értékével számolunk (értsd: Kínából a gyártótól beérkező termék ára).

Viszonteladókon keresztüli disztribúciót alkalmaznak.

Van egy értékesítési csapatuk, akik személyesen keresik fel a partnereket. Egészen pontosan 5-en járják az országot, de idén is bővülnek. Az értékesítési stratégiájuk fő része az is, hogy a salesesek egy tableten / PDA-n keresztül egy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak. Azon keresztül adják le a rendeléseket. Így érik el, hogy teljesen digitális legyen a vállalkozás, sőt azt is, hogy minden mérhető legyen, természetesen a raktárban is használnak raktár-automatizációs megoldásokat. 1000 felett van a partnerek száma. Sok partner viszont igényli az online rendelést is, erre is adnak lehetőséget. Tehát B2B esetén is fontos az online jelenlét is, de egyébként fogyasztóknak is értékesítenek közvetlenül.

A termékfejlesztés állandó

Zoltán úgy látja, hogy a skálázáshoz,

a növekedéshez elengedhetetlen lesz a további innováció, az új termékek piacra dobása.

Az értékesítők munkáját is megkönnyíti, továbbá a partnerek is várják az új termékeket, mert nekik segíti a forgalom növekedést.

Ehhez a részhez kapcsolódó cikkek a Minneren:

Hallgasd meg a teljes podcastot, mert mélyebben belemegyünk a fentiekbe!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sőt! Valaki már árulja is! Igaz még csak elővásárlás lehetséges. https://youtooz.com/

Hogy áll most a nagy tőzsdeharc? Inkább a nagy hedge fundok állnak nyerésre. Elon Musk még mindig Twitteren manipulálja az árfolyamokat. Még kriptopiacon is.

Van a Musk kedvenc coinjához, Dogecoin-hoz köthető meme is.

Hm. Meme figura shop, nem is rossz ötlet! Nincs védjegy gond.

MinnerInstant

Néhány napja írtunk egy cikket, amiben teljeskörűen bemutatjuk a hazai vonalkód igénylés menetét. Ide bemásolom az árral kapcsolatos részt:

A GS1 rendszerébe való bekerülés egyszeri díja 35.000 Ft.
A rendszer éves (365 napos) licencdíja bevételfüggő:

Forrás: https://gs1hu.org/data/documents/Dijjegyzek_2021.pdf

Együtt kiszámoltuk (lásd a cikkben), pontosan hány jegyű cégprefixre van szükséged, ennek regisztrációs díját értelemszerűen az határozza meg, melyik számtartományba kerülsz: 10 jegyű kódigénylés esetén 19.500 Ft, 9 jegyűnél 30.000 Ft, 6 jegyűnél már 225.000 Ft – bár valószínűleg nincs és nem is lesz ennyi terméked. A regisztrációban benne van az első év licencdíja, de ennek is lesz évente költsége: prefixenként 16.000 Ft / év.
Ezután jöhet a GTIN-8 azonosító szám: 4000 Ft a regisztráció, valamint az éves licencdíj is ugyanennyibe kerül kódonként.

Vonalkód igénylés részletesebben. Kattints ide!

MinnerInstant

Egy egész országot lekapcsolt a hírekről a Facebook.A Facebook egy önálló cég, nem az internet, ezért sem szabad 1000%-ban rá támaszkodni. Az ausztrálok tapasztalták ezt meg a héten, amikor is a Facebookon lekapcsolták a médiaoldalakat, sőt nem is lehet megosztani a portálok híreit a közösségi médiaoldalon. A drasztikus és barátságtalan lépésre azért szánta el magát a cég, mert az ausztrálok rá akarták kényszeríteni, fizessen ezentúl a híreket előállító oldalaknak az oldalain megjelenő tartalmakért.

Ezzel szemben a Google fizetni fog azért, hogy lényegében profitál a hírekből. A Google korábban már megegyezett az országgal. Legutóbb Robert Murdoch médiacége, a News Corp. jelentette be, hogy megegyezésre jutott a Google-el, aki hajlandó lesz nekik a jövőben fizetni a felhasznált tartalmakért cserébe.

Sok hazai vállalkozó szenved most a Facebook által egyre szaporodó tiltásokkal, amelyek 99,99%-ban tévesnek bizonyulnak. Letiltott hirdetési fiókok, elvett Facebook oldalak, sőt lekapcsolt ártatlan csoportok. Beszéltünk ennek kivédésről és megoldásokról ebben a podcastban: Facebook hirdetési fiók visszaszerzése tiltás után [podcast]

Forrás: Napi

MinnerInstant

Ha úgy nézzük a Koronás kristálycukornál is értelmesen kezelték a helyzetet az emberek. Így nem meglepő, hogy a sör sem szenvedett hátrányt, sőt néha az emberek a sörön poénkodva vezették le egy kicsit a vírushelyzet okozta feszültséget.

Forrás: Cbs, inews

MinnerInstant

Adótraffipax, 2021. Idén is elárulták merre vizsgálódnak főleg: Tételesen a 2021-es év kiemelt vizsgálati területei:

  • e-kereskedelem,
  • építőipar,
  • az élelmiszeriparral és a mezőgazdasággal összefüggő áruk, termények forgalmazása, beszerzése (cukor, étolaj, sajt, kávé, csokoládé, liszt, ásványvíz, üdítőital, mák, dióbél, rizs, szója, műtrágya),
  • használtgépjármű- és gépjárműalkatrész-kereskedelem, valamint gépjárműjavítás,
  • ingatlanközvetítés,
  • számítástechnikai termékek kereskedelme,
  • turizmus, vendéglátás, szálláshely-szolgáltatás,
  • zöldség- és gyümölcs-nagykereskedelem

Forrás: Index, Nav


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek