Napi 1 milliós forgalom, viszonteladók, sajátmárkás termék Kínából [podcast]

Dátum

Megosztás

Ne csak webáruházban gondolkodj! Alig 1 év alatt futtatta fel legújabb vendégünk az új sajátmárkás termékét. Nézd csak ezt a felsorolást: sajátmárkás termék gyártása Kínában, import, viszonteladók, tavalyi éves árbevétel közel 200 millió forint, értékesítési csapat, saját raktár építése, idén már 1 millió forint napi forgalom. Meg kell tudnunk, hogy csinálta! És ki az importőre? Nem is kérdés: Csépe Gábor importszakértőnk. Természetesen így hármasban beszélgettünk ebben az adásban. Horváth Zoltán a Blue Chip Trade Kft -től, Csépe Gábor Kimport-tól és én, Mándó Milán a Minnertől. Vannak izgalmas részletek! Finomságok, amik hozzájárultak a sikerhez. A fő termék: led izzók.

A podcast hanganyaga

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón:

A podcast rövid leirata

Én mindig dolgozok…

Ez egy nagyon rövid és tömör válasza volt Zoltánnak arra a kérdésünkre, hogy mennyit is dolgozik egy nap, hogy ilyen gyorsan növekszik a vállalkozása. Ezen még mindig mosolygok. Hát igen, ahogy a Nike sztorijában is volt, és amit én is tapasztalok, vagy látok más cégvezetőknél, az első 10 év húzós.

Horváth Zoltán egy új márkával lépett a piacra tavaly a ledes izzók piacán, a márka neve Zelux. Ezen kívül a vállalkozásuk még árul különböző fényforrásokat, elemlámpákat, elemeket, elosztókat. Lényegében világítástechnikai-, villamossági -vagy barkács boltokat szolgálnak ki főleg. 30-40 000 db Zelux izzót adtak már el.

A Minner pirosban pompázó led izzó. Márka: Zelux

Az üzleti modellje az, hogy viszonteladókon keresztül értékesítik főleg a termékeiket (B2B). Ehhez értékesítési hálózatot tart fent, vagyis az értékesítői személyesen keresik fel a boltokat, partnereket. A rendeléseket a boltos később kapja meg (nem az értékesítőtől), futárral szállíttatják ki a raktárból (hamarosan már saját raktárból, most építik).

A termékeket Kínából importálja, sőt ott gyártatja, saját instrukcióik alapján, továbbá rányomva a saját márkáját. A termékminták megérkezése után sokáig tesztelték az égőket, hogy biztosan a legjobb minőséget tudják adni a fogyasztóknak. Az első rendelésnél majdnem megtöltöttek egy teljes konténert, ami néhány hónap alatt el is fogyott. Pedig közben ott voltak a Covid-19 miatti csúszások, nehéz volt az első szállítmányt megszerezni.

A napokban a Minneren megjelent kínai gyárlátogatós videóban pont neki keresték a legmegfelelőbb gyártókat Gáborék. Zoltán mondta is, hogy sokkal komolyabban vették a gyártók, hogy Csépe Gáborék helyi, Kínában született kollégájuk ment felkeresni leendő partnereiket. Erről a videó: Gyárlátogatás Kínában, 3 helyszínen, Budapestről. Megmutatjuk hogyan!

A doboz innovációjuk

Azt találták ki, hogy a meleg fehér színű izzók piros színű dobozt kapnak, míg a természetes fehér izzók kék csomagolást kapnak.

Ez felhasználóbaráttá tette a terméket. A konkurenciák általában ugyanolyan színű csomagolásba teszik az izzókat és a fogyasztóknak sokáig tart így megtalálni azt, amit éppen keresnek. Ez az apróság sokat segített nekik, hát még az eladások számának növekedésében. A másik újításuk, hogy 3000 k izzót kevés gyártó értékesít, pedig a fogyasztók keresik a boltokban, mert barátságosabb a színe.

Az árrés

Ahhoz, hogy kitermelje a profitot, a költségeket (értékesítők bére, logisztikai költségek, autó, munkatársak bére…). A disztribúciós üzleti modellnél magasabbak a költségek, igaz a viszonteladók miatt sokkal stabilabb a forgalom is. 100%-hoz közel kell tartania az árrést, ha az eladott áruk beszerzési értékével számolunk (értsd: Kínából a gyártótól beérkező termék ára).

Viszonteladókon keresztüli disztribúciót alkalmaznak.

Van egy értékesítési csapatuk, akik személyesen keresik fel a partnereket. Egészen pontosan 5-en járják az országot, de idén is bővülnek. Az értékesítési stratégiájuk fő része az is, hogy a salesesek egy tableten / PDA-n keresztül egy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak. Azon keresztül adják le a rendeléseket. Így érik el, hogy teljesen digitális legyen a vállalkozás, sőt azt is, hogy minden mérhető legyen, természetesen a raktárban is használnak raktár-automatizációs megoldásokat. 1000 felett van a partnerek száma. Sok partner viszont igényli az online rendelést is, erre is adnak lehetőséget. Tehát B2B esetén is fontos az online jelenlét is, de egyébként fogyasztóknak is értékesítenek közvetlenül.

A termékfejlesztés állandó

Zoltán úgy látja, hogy a skálázáshoz,

a növekedéshez elengedhetetlen lesz a további innováció, az új termékek piacra dobása.

Az értékesítők munkáját is megkönnyíti, továbbá a partnerek is várják az új termékeket, mert nekik segíti a forgalom növekedést.

Ehhez a részhez kapcsolódó cikkek a Minneren:

Hallgasd meg a teljes podcastot, mert mélyebben belemegyünk a fentiekbe!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!