Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

Dátum

Megosztás

A napi 1%-os szemléletről már hallhattál a Minneren. Nehéz beiktatni a mindennapjainkba olyan apró feladatokat, amik mondjuk nem körülhatárolhatóak, vagy éppen anélkül is megy a biznisz, csak azzal a plusz dolgokkal azért mérföldekkel jobban tudna. Például valamit automatizálni, digitalizálni, lecserélni a weboldalt, felvenni egy új munkatársat, belevágni egy új projektbe… Gondoltam ideje nekem is csinálom egy napi 1%-os kihívást, és ezt be is mutatom nektek. Olyan feladatokat csinálok, amelyek mindössze napi 30 percet vesznek igénybe és beszámolok róla, hogy mi történt, vagy leírom mit csináltam.

Mi ez a napi 1%?

Dave Brailsford a Team Sky kerékpárcsapat vezetőjének a filozófiája a “marginal gains”. Az elmélete az, hogy ha minden nap csak 1%-kal javítjuk a teljesítményünket, ha tudunk javítani valami kis apróságban, akkor rövid időn belül sikereket érhetünk el. Ezt ő a csapatában olyan tökéletesre fejlesztette, hogy szinte a semmiből többszörös bajnok csapatot csinált (pl. 2012 és 2017 között, 6 éven keresztül 5-ször az ő csapatuk vitte el a trófeát, Froome és Wiggins). Hogyan? A táblázat alatt folytatom.

Az elmúlt tíz év Tour-bajnokai

2007: Alberto Contador (spanyol)
2008: Carlos Sastre (spanyol)
2009: Contador
2010: Andy Schleck (luxemburgi)
2011: Cadel Evans (ausztrál)
2012: Bradley Wiggins (brit) – Team Sky
2013: Christopher Froome (brit) – Team Sky
2014: Vincenzo Nibali (olasz)
2015: Froome – Team Sky
2016: Froome – Team Sky
2017: Froome – Team Sky

A recept:
Dave, a kerékpárcsapat vezetője mindenen javít, amin csak tud. Szerinte elég, ha csupán 1%-kal is, de amin lehetséges, próbáljunk meg javítani. Számításba vettek mindent, és fejlesztettek is mindenen. Például:

  • Úgy alakították ki a sportolók ruháját, hogy az számukra kényelmesebb legyen, kellemesebb anyagból készüljön.
  • Versenyzőik számára minden hotelbe saját párnát és takarót visznek, hogy mindig a már általuk megszokott ágyneműben aludhassanak.
  • Az étrendjüket is folyamatosan javították.
  • Sportolóik számára egyénre szabott kerékpárnyergeket alakítottak ki.

Ezeket folyamatosan alakították ki és tesztelték le. 2009-ben a vezetőség azt a célt tűzte ki, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a csapatuk 5 éven belül bajnoki címet szerez. A kitűzött céljuk három év múlva teljesült, sőt azóta uralják a Tour de France-t.

Így tudod ezt a módszert használni te is a mindennapokban

Általában túlbecsüljük egy adott esemény fontosságát (pl. a cég életében egy fordulópont), míg alábecsüljük a sok kicsit, rendszeres változást, vagy a (jelentéktelen) pillanatnyi döntés fontosságát. 

Na nem kell megijedni, sokkal egyszerűbb, mint ahogy most leírtam. A lényeg az, hogy folyamatosan, ahol csak tudod, javítsd, fejleszd a céged, a folyamataidat, termékedet, ajánlatodat, mert ezek később összességében nagy javulást fognak eredményezni. Mire gondolok konkrétan? Pontokba szedtem néhány példát:

  • 0. ötlet: Nézz fel heti 2X a Minnerre! Iratkozz fel a Minner hétfői hírlevélre!
  • A Facebook és Google Ads hirdetések optimalizálása, pl. új szövegek használata.
  • Egy-két új landing (promóciós) oldal változatot beüzemelsz vagy letesztelsz.
  • Egy-egy dolgot kiszervezel, pl. szövegírás.
  • Megpróbálsz csökkenteni a havi rendszeres kiadásaidon, pl. kedvezőbb telefonos díjcsomagot választasz, lemondod a ki nem használt szoftver előfizetéseket
  • Egy folyamatot automatizálsz, mondjuk számlázóprogramot kezdesz használni.
  • Produktivitás növelése, folyamatok javítása, pl. vásárlási adminisztráció, vásárlókkal való kommunikáció fejlesztése.
  • Meetingek szervezésének, utánkövetésének optimalizálása

A Minner napi 1%-os beszámolója

Napi 1% 1. nap: 15 különböző hirdetés létrehozása. Optimalizáljuk csúcsra!

Én is szenvedek azzal, hogy képes vagyok letudni egy-egy kampány / hirdetés esetében 3-4 variációban a benne található hirdetések számát. Itt ugye képekre, szövegekre, headline-okra értem. Illetve azon változtatni is kell, sőt akár több féle típust feltenni.

Van 30 percem. Ijj, az lehet kevés lesz 15 variációra. Stopper indul.

Lássuk a 15 headline-ból mennyit sikerül:

  • 10 percig átnézem az instrukciókat, címsor ötleteket, vázpontokat, és persze ismét a termékoldalt. Kis ötletmorzsákat írok, csak szavakat, mindezt kézzel, mert úgy indul be jobban a kreatív agyrész.
  • Hogyan szóhoz kapcsolódó szöveg: Ötlet 1: Nem tudod hogyan állj neki a következő nagy projektednek? Üzleti tanácsadásunkon átbeszéljük
  • Ötlet 2. Beszéld át a vállalkozásod olyan külső szakértővel, aki már több különböző vállalkozást látott
  • Ötlet 3. Valósítsd meg az üzleti ötletedet akkor is, ha most nincs időd rá. Erre való az üzleti konzultáció
  • Ötlet 4. A növekedés alatt álló vállalkozások üzleti tanácsadója: Minner üzleti konzultációs lehetőség
  • Ötlet 5. Szeretném átbeszélni a vállalkozásomat olyannal, aki látott már hasonló problémákkal küzdő céget
  • Ötlet 6. Sima Facebook poszt, story tellinggel: A sértődös ügyfél. Az üzleti tanácsadáson nem fogok bólogatni. – leírni néhány sztorit név nélkül (titoktartást betartva), hogy nem tetszett az ügyfélnek, hogy megmondtam, ez így nem lesz jó.
  • Ötlet 7. Sok ötletem van a vállalkozásomhoz, nem tudok dönteni. Megoldás: Üzleti konzultáció
  • Ötlet 8. Mi a következő lépés a vállalkozásodban? Beszéld át a Minnerrel! Üzlet tanácsadás
  • Ötlet 9. Találjuk ki hogyan lehet megvalósítani az ötleted! Felül szöveg: Kevés időd van, de tudod ideje lépni egy szinttel feljebb.
  • Ötlet 10. Nincs kivel átbeszélned üzleti stratégiáidat? Foglalj időpontot a Minnernél. – felső szöveg: 486 üzleti tanácsadással, több 1000 órányi üzleti probléma megoldással a hátam mögött fogok neked is segíteni
  • Ötlet 11. Ha 3 hónap múlva üzleti sikert akarsz elérni, akkor most
  • Ötlet 12. Kapcsoljuk be a nitrot a vállalkozásodban. Gyorsítsuk fel a fejlődést üzleti tanácsadással
  • Ötlet 13. Beszéljük át most a következő 6 hónapod üzleti stratégiáját! A végén lesz feladat, nem is kevés. Tapasztalat
  • Ötlet 14. Üzleti kérdésed van? Több mint 1000 óra üzlet tanácsadás tapasztalata fog neked is segíteni
  • Ötlet 15. Az egyik értékelést hirdetni – utolsó jó alibi volt. De azért lefárasztott. Persze ezeket később még itt-ott gyúrogatom, de már van egy jó kiindulási listám.
  • Innen már könnyű! Már csak hirdetni kell.

És most mi lesz?

Kíváncsi vagyok a Facebook hirdetéseknél melyik headline-ra jön a legjobb konverzió! Mérés indul! A napi 1% projektemet napi 30 percbe sűrítem, ez itt most csak az új headline-okra vonatkozott. A hirdetést egyébként is beállítottam volna. De most így még jobb lesz! Fejlődés érzek a levegőben!

Megállapítás: „Az egyed élvezte a hirdetési szövegek kitalálását. 8 perc után láthatóan flow állapotba került.”

Napi 1% 2. nap: Egy programot kattintgatok végig, kipróbálom. RPA

A 2. napi 1%-os challengem hétvégére esik, szombat van. Hétvégén szeretek felfedezni programokat, keresem azt, hogy mivel tudom javítani a CRM, vagy projektmendzsment szoftverünket, vagy cégstratégián agyalni. Hétköznap vannak a napi 1%-os projektben az igazi tettek.

Most az RPA-k világába vetettem bele magam, vagyis a robotizált folyamat-automatizációba (lásd cikk erről).

Azért kell tudnom, mert lényegében adott RPA programnak betanítunk egy képernyőn való tevékenységet, akkor ő azt meg tudja csinálni. Akár adatokat is lehet így mozgatni úgy, hogy integrációra nincs szükség. Ugye ez arra is, jó, hogy kiderüljön, hogy valóban kell-e azt az integrációt megcsinálni. Nagy bankok előszeretettel használják az RPA-kat.

Az UI.Vision ingyenes, Chrome böngészőre épülő RPA-t próbáltam ki. Az UIPath -hoz képest könnyebben kezelhető rendszer. Az irodaházban pont van egy RPA fejlesztő cég, és tőlük hallottam, hogy sufni megoldás az UI.Vision, mondom nekem pont tökéletes.

Mit tudtam varázsolni? Felvette a rendszer (Record gomb) az adott tevékenységet. Majd meg tudta csinálni

Betanítottam, hogy

  • Felmenjen a minnerakademia.hu -ra
  • Majd az értékesítés menüpontnál a legördülőben kattintson a Vásárlások menüpontra
  • Majd várjon, és kattintson rá az Excel export gombra.
  • És bámm működött!

Annyira könnyű a rendszer első beállítása, hogy lazán belefértem a mai 30 percbe is (napi 1% challenge-t olvasod most).

Most a következő, hogy felírtam minek kell utána nézni. Például hogyan lehet ellenőriztetni vele a dátumot, vagy adatot, kiválasztani…

Nos a Zapier mellett úgy látom ez a megoldás 1 éven belül be fog épülni a Minnerbe. A Zapier már kisegített ilyen integrációban, automatizációba. Most ha itt sikerül kitanulni egy-két dolgot, akkor még jobb műszerfalam lesz. Zapier cikket olvastad? Az is mondhatni napi 1% volt, óriási fejlődés a cégben, csak az még a challengem előtt volt. Kössünk össze két rendszert kódolás nélkül. Zapier, automatizálás, adatküldés

Napi 1% 3. nap: Előkészület az ajánlói rendszer beüzemeléséhez

Úgy 2,5 hónapja halogatom a Minner hírlevél ajánlói rendszer beindítását. Március 20-án vittem fel a projektek közé ezt a taskot, illetve az altaskokat (feladatokat). A képen is látod, hogy lényegében van is csekklistám mi kell hozzá. A képen a Clickup feladatmenedzsment szoftverünket látod, hasonló mint a Trello (lényegében ugyanaz). Kép alatt folytatom.

A vasárnap egyébként is hírlevélé nálam. Ilyenkor készítem el úgy 1-1,5 óra alatt hétfői hírlevelet, amiben 5 üzleti hírt foglalok össze (teszem ezt már 4 éve). Szóval nem esek ki a szerepből.

A Minner hírlevélhez készítek egy ajánlói rendszert. A hírlevél végén ott lesz egy ajánlat, hogyha elküldöd az adott linket vagy a hírlevelet másnak és arról mondjuk 3 ember feliratkozik, akkor nyerhetsz valamit, ha 20 feliratkozó jön tőled akkor pedig óriási dolgot nyerhetsz. A mostani Minner hétfői hírlevél 7100 feliratkozószámát akarom felnyomni 20 000-re ezzel a módszerrel. Tehát csak feliratkozók vehetnek részt benne.

Erre a Sparkloop és a Viral-loops rendszert találtam megfelelőnek. Mivel Mailerlite hírlevélküldő integrációt a Sparkloop tud, így azt választottam. Egy egyedi linket (mezőt ad minden felhasználónak az adott hírlevél szoftverben), azon keresztül méri az ajánlásokat. Nem olcsó! 99 dollár / hónap lesz a díja, a kisebb csomagot már kinőtte a Minner. Viszont minden automata, egyszer kell jól beállítani.

A mostani napi 1%-os 30 percben ezt csinálom:

  • Sparkloop regisztráció
  • Mailerlite összekötés
  • Rendszer megismerése, egy kis teszt belefér.
  • Jövő héten pedig a csapattal kitaláljuk a nyereményszinteket (reward).

A Mailerlite összekötés már a regisztráció során megtörtént.

Aztán elég jó kis feladat lista elé állított a rendszer. Tetszik, hogy még időbecslést is adtak hozzá, eléggé felhasználóbarát.

Nos, elkezdem akkor végigzongorázni.

Napi 1% 4. nap: Chatbot örömhír és rendszer átnézés. Bármennyi üzenetet küldhetek? Hogyan?

Most jött a hír, hogy visszatér a régi Facebook chatbot vadnyugat egy kis szelete. Ez pedig az, hogy engedi a Facebook a Messenger üzeneteket küldeni úgy is, hogy a felhasználónak 24 óra után is küldünk üzenetet. Persze így sem korlátlanul küldhetünk üzenetet. A chatbot képzésünkben bemutatott Manychat (chatbot készítő platform) is lehozta a hírt, hogy tudunk küldeni chatüzenetet a feliratkozóinknak, ha bejelölik, hogy kérnek. És már működik!

  • Napi, heti, vagy havi üzenetekre iratkozhat fel a felhasználó.
  • Ilyenkor a rendszerből tudsz küldeni ún. Broadcast üzenetet, de akár automata üzenetet is, például feliratkozik napi értesítésre, „chatbot hírlevélre”.
  • Tehát a rendszer (FB) nem tilt le, ha olyanoknak küldünk üzenetet, akik bekatintották a feliratkozásnál, hogy kérnek rendszeres üzeneteket. Egy új funkcióról van szó a rendszerben is.
  • Forrás: Manychat, Facebook és hamarosan lesz részletes Minner cikk is a témában. Minner chatbot képzés itt – használjuk is a tanultakat!

A Napi 1% challenge ugye az, hogy mindennap egy kicsit javítom a Minner folyamatait. Most a hír miatt előre is vettem a chatbot átnézést, frissítést.

Amit most tehát tettem,

  • egyrészt átnéztem a Manychat oldalán a hírt, de múlt héten már a Minner Extra Facebook csoportban olvastam a chatbotos oktatónk, Benkő Bencének a posztját, és beszélgettem is róla.
  • A Manychat-nek jó kis oktatóvideója volt a témában. De ezt most azonnal nem fogom megcsinálni.
  • Most a next step, hogy felkészítem a chatbotomat egy későbbi ilyen kampányra. Hiszen erre akkor lehet építeni, és elérni, hogy több ezer feliratkozó legyen így. Már van is ötletem!
  • A chatbotnál van az ún. welcome üzenet, amit akkor kap valaki, hogyha rácsatlakozik a chatbotra. Nos ezt ideje frissíteni, és a menüt is át kell néznem.
  • Szerinted kibírtam, hogy ne kattintsam végig? Persze, hogy nem, így a a feljebb lévő pontot felül is írhatnám, de ezt a posztot úgy írom, hogy közben csinálom a napi 1%-ot.

Így, hogy már rutinos chatbot készítő vagyok és a ManyChat leírás alapján 7 perc alatt készen is volt egy kis demo, amit le is teszteltem.

A welcome üzenet is frissítve, a napi 1% meglett, sőt több is kicsit. Most már csak ki kell forrjon hogyan tudom rávenni az embereket a rendszeres üzenet bekattintására és hogyan működik majd a küldés.

Merre tovább? Egyik legújabb chatbot kvízünket kitöltötted már? Üzleti tippjáték 2. Teszteld le mennyire tippelsz jól az üzleti életben!

Napi 1% 5. nap: Majdnem alibi nap. Fejlesztettük a személyes konzultációt

Reggel úgy értem be az irodába, hogy zavart néhány dolog a 486. személyes konzultációmat követően. Mindig gyűjtöm a visszajelzéseket, és nézem, hogy mit fejleszthetnék. Nos ezt reggel 8:45-ös meetingen a csapat elé tártam azokat a megfigyeléseket, amelyeke már többször is feljegyeztem a konzultációk alatt. Persze mindent nem fogok most elárulni.

Szóval egyébként is a Minner 10 alapelvei között ott van 3-ként, hogy:

Ezt elég aktívan szoktuk is, sűrűbben, mint 3 hónap. Nos a konzultáción van egy áthidaló probléma, hogy néha úgy érzem, hogy maga az ügyfélnek mikor prezentálom a tanácsadásra készített ötleteket, megoldásokat, mintha egy alkalmazott lennék. Mivel nem az ügyfél ötlete amiről éppen beszélünk, így persze, hogy időnként győzködni, érvelni kell többet. Ami pusztán azért is érdekes, hogy pont azért keresnek meg, mert az én kreatív megoldásaimért jönnek. De nincs lehetetlen.

Kidolgoztunk 2 új dolgot, amit alkalmazni fogok a konzultáción, ami gördülékenyebbé és még jobbá teszi a személyes üzleti konzultációkat. Na pont ez az a napi 1%, amiről szól ez a challenge! Napi 30 perc cégfejlesztés is már sokat jelent. És ez nincs benne a napi rutinodba, feladataid között. Így nekem most bekerült és ez jó!

Napi 1% 6. nap: Fejtágítás, esemény, új piac megismerése a másik oldalról

Egy igazán sikeres vállalkozó csak úgy falja az információkat, persze meg is kell rágni és szűrni, de nincs olyan, hogy elég. A konferenciára járás amennyiben tudatos tudja fejleszteni a céget.

Ma picit több volt az a napi 1%, mint 30 perc. A csapattal szervezetfejlesztési, HR konferencián voltunk, amit a BlueColibri szervezett, illetve társszervezőként egyik partnerunk a ValueTeam is. Több legyet is ütöttem, sőt ütöttünk egy csapásra:

  • Megismertük a 20 fő feletti szervezetek kihívásait, problémáit
  • Külsősként máris észrevettünk olyan dolgokat, amikből jó kontent is lehet, illetve a jó megoldásokat a 20 fő alatti cégek is hasznosítani tudják. Sok esettanulmányt hallottunk.
  • Eszter és Donát készít egy átfogó cikket a témában, amelyhez jó támpontot adott az esemény. És itt jött egy plusz napi 1% feladat is részemről, amit már holnap, vagy jövő héten abszolválnom is kell.
  • Ez pedig a többszerzős modul beillesztése a Minner.hu -ba. Eddig ilyen nem volt, bár már szerettünk volna. Na majd most!
  • A Napi 1% pedig most ezeken felül még az volt, hogy: Bevezettük most, hogy milyen ilyen konferencia (vagy képzés) után 3 pontban mindenki összefoglalja, hogy mit vitt el az eseményről, mi az ami felkeltette a figyelmét (amivel foglalkoznunk kell), vagy mi az ami vitaindító lehet. Nagyon jól összeszedték a munkatársaim. Itt nektek elárulom ez azért is fontos (remélem Eszterék nem olvassák – na majd kiderül), hogy rögzüljön bennük az, hogy: A Minnernél megtanultam azt, hogy ….
    Igen ezt a Minnernél tanulta, attól még, hogy konferencián kapta az információt.
  • Az előadások, panelbeszélgetések alatt nekem is cikáztak a gondolataim, elképzeltem a 10 fős Minnert is. Hasznos volt az esemény!

Napi 1% 7. nap: A hírlevél ajánlási rendszert készre kell tenni

Hú de halogattam volna még. De hétfőn menjen ki az első levél! A korábbi napi 1%-os posztban már bemutattam, hogy sikerült megcsinálni az összekötést az ajánlórendszert lebonyolító megoldás és a hírlevél szoftver között. A teszt is működött, minden hírlevél feliratkozóhoz adott egy egyedi REF linket (ajánlói linket). Ami hátra maradt és a mostani napi 1%-os challengem része:

  • kitalálnia jutalmazási szinteket. Mit kap az aki 3 hírlevél feliratkozót hoz, mit kap az aki 5-öt, 10-et és mondjuk 20-at. Ez nehéz! Főleg a kicsiknél, hogy legyen elég motiváció.
  • beállítani a rendszerbe ezeket, és hogy mi történik, ha eléri az adott szintet (ez még kérdés nekem is)
  • megnézni miként működik az e-mail automatizmus. Pl. 2 feliratkozót hozott már valaki azáltal, hogy megosztotta a linket (chaten, elküldte…), akkor jelezzen neki, hogy már csak 1-et kell szereznie és …. nyer valamit. De izgalmas! És milyen ördögi, és mellé automata, és ösztönző.
  • Az ajánlói rendszerről korábban írtam – Napi 1% 3. nap: Előkészület az ajánlói rendszer beüzemeléséhez
  • Hírlevél feliratkozás, ha majd te is szeretnél résztvenni benne: Hírlevél feliratkozás

Ez igazi napi 1%-os! Egyrészt projekt, másrészt igazán felfejleszti a hírlevelet. Ami ilyen gyenge social media elérések mellett jó is lesz.

Na, de azok fránya reward szintek. Essünk neki! Jöjjön a gondolatmenet, tervezés (jó is, ha követed).

  • 3 feliratkozót hoz valaki. Könnyen teljesíthető, ám azért bele kell tenni energiát. Valamivel motiválni kell, de értelemszerűen nem azonnal Minner bögrét kap. Az kicsit költséges lenne. Na ezt nem tudom. Van egy ötletem. Egy Minneres jegyzettömb és egy toll.
  • 5 feliratkozó: Nos ezért még jobban meg kell küzdeni. Nem tudom. Huhh de nehéz ez! Alszok rá egyet.
  • 10 feliratkozó: egészen biztosan ajándék képzés, minikurzus. – ezt be tudom állítani most
  • 20 feliratkozó: VIP ajánlat. Ez fix, üzleti ebéd vele, Mándó Milánnal – ezt be tudom állítani most
  • 50 feliratkozót hozol: Minner megjelenés vagy marketing segítség, és ajándék 2 óra üzleti konzultáció
  • Na arra is rájöttem, hogy a hírlevél rendszerbe hogyan méri, és hogy elraktározza mennyi feliratkozónál jársz. Így ki is tudom írni e-mailben.

És mi lett ebből? Hát nem ez!

Miközben készítettem rájöttem néhány dologra. Jegyzettömb elküldése elég sok logisztikával és költséggel jár. Így ez lett a végeredmény:

Update: Elindult a hírlevél ajánlói rendszer hétfői nappal. Tehát alig 1 hét alatt sikerült bevezetni a cégben. Ez jó! Irány a 20 000 feliratkozószám!

Napi 1% 8. nap: Mi van a főoldalon? Frissítsük. Salest neki!

Ez az a napi 1%-os küldetés, amit te is jó, ha alkalmazol. Ugye a cikksorozat célja az is, hogy rögzítsem én hogyan haladok és a végén ebből esettanulmány legyen. Te fel tudod használni arra, hogy akár magad is bevezess hasonló kihívást, ehhez inspirációt adhat az, amit itt csinálok. Néhány hónapja a Minnerakadémián frissítettünk, amit csak lehet. A képzések képei, a főoldal szövegei képei, az e-mail sablonok szövegeit. Nos még a napi 1%-os challegem előtt a Minner főoldalát is újraszabtuk, de néhány dolog kimaradt, amit már nem szabad halogatnom.

A mostani tehát, hogy a főoldalra egy új képzés boxot tettem. Amolyan 1.0 verzió. UTM paramétert is tettem a linkekhez, hogy lássam a Google Analytics-ben, hogy mennyien jöttek a Minner főoldaláról.

Te mikor módosítottad utoljára a főoldalad? Apropó tudtad, hogy a Minner.hu megújult? És még fog újulni, kell 1-2 hét míg végleges lesz. Kattints ide és nézd meg! https://minner.hu

Napi 1% 9. nap: Húú de régen frissítettem ezt is! Most jött a kamatos kamat!

A digitalizáció egyik rákfenéje, hogy nem tudjuk megfogni és nem érzékeljük, hogy ideje cserélni, váltani. A héten, ahogy már olvashattad (5. nap) a személyes konzultációnak a szolgáltatás nyújtását fejlesztettük, hogy még jobb legyen üzleti tanácsadásra jönni hozzánk. Nos ehhez viszont a hozzá kapcsolódó promóciós oldalt nem frissítettem. Pedig ráférne, mert jó ideje nem nyúltam hozzá. Kb 4. hónapja.

  • Most lecseréltem a borítóképet
  • Jól jöttek a napi 1% challenge 1. napi hirdetés szöveg ötletei. Ugye! Itt érzed a napi 1%-ot igazán, jött a kamatos kamat! Erről szól ez a napi 1%-os projekt, hógolyószerűen egymásra épülnek a napi javítások, fejlesztések. A személyes konzultációs promóciós oldalon az első cím: Üzleti kérdésed van? Több mint 1000 óra üzlet tanácsadás tapasztalata fog neked is segíteni
  • Az elejére teljesen új bekezdést írtam, és bekerült egy ilyen rész is lejjebb a pontokhoz: Azt is mondhatjuk, hogy: Személyre szóló „cikket írok neked a vállalkozásodról, amit csak te olvashatsz el. Benne javaslatokkal, piacismerettel, kreatív megoldásokkal, amelyek természetesen profitot is hoznak”. Természetesen ezt a konzultáció formájában, élőben átbeszélve, de lesz írásos anyag is róla. 
  • A végeredmény: Személyes üzleti tanácsadás

Napi 1% 10. nap: WordPress bővítmények keresése. pl. SEO

Na, megint nem azzal foglalkozok, amivel kellene. Vagyis elvileg a mai nap a több szerzős modult kellene telepítene, ha már megtaláltam volna a legjobb verziót erre. Múlt héten egy HR konferencián jött az ötlet, hogy legyen olyan modul, opció nálunk, hogy egy cikknél akár több szerzőt is megjelenítünk. Nos miközben ma elkezdtem keresni a legjobb megoldást bevillant valami.

Na, de miért is csinálom ezt a napi 1%-ban. Miért is tartozik a napi 1%-os challengbe az, hogy a napi 30 percben én például csak keresgélek. Nos a válasz, mert mikor máskor. Hiszen nincs úgy benne a rutinunkban, feladatunkban, hogy utána nézzünk, keressünk új megoldásokat.

Említette Martincsek Zsolt (keresőoptimalizálás szakértőnk) a Minner7-en a faq schema beállítást, funkciót. Lényege, hogyha ilyen modult használunk a weboldal tartalmánál, ahol gyakran ismételt kérdés van, akkor azt a Google előre hozza a találati listában. Hát ilyen kell! Egy komplett nyári kampányt húzok fel rá, ha kell, ha bejön.

Ilyen kell nekem is! Ott lesz a Minner találat a Google-ban így szépen kiemelve. Csak okosan kell csinálnom.

Ami szerencse, hogy kis keresgélés után rájöttem a SEO bővítményünkben ez benne van. De jó! Mondjuk eddig nem a PRO verziót használtam, de most már ideje azt használni. Nos ott fogom meg a pénzt ahol lehet, sokszor átnézem a digitális rezsit és ezekre figyelek.

A másik esetben, a több szerzős modult már nem úszom meg ennyivel. De ott pedig az Envato Element havi előfizetés segít. Főleg stock képek, videók, zenék letöltésére használjuk (korlátlan), de WordPress és egyéb kódos dolgokat is le lehet tölteni. Most igénybe veszem.

Napi 1% 11. nap: Folytattam az RPA robot felfedezését

Igazi 2in1 dolgot csináltam ma. Az UI.Vision-ról egy cikket már korábban elkezdtem készíteni (még nem fejeztem be). Ma pedig a kellemeset a hasznossal, sőt inkább a hasznosat a hasznossal kötöttem össze. Belemerültem jobban a robotizált-folyamatautomatizációs szoftver használatába. Kipróbáltam, hogy miként tudom betanítani egy új folyamatra a rendszert. Arra, hogy számlákat töltsön le. Egyébként a következő kihívást már meg is határoztam, szeretnék rájönni arra, hogyan tudok kimásolni adatokat és átmásolni egy táblázatba (pl. Google Drive). Ezzel integrációkat tudok megkönnyíteni, bár már a Zapier tudás is a kezemben.

Na, de a mostani UI.Vision kalandjaimról videót is készítettem. A korábbi napi 1%-os tartalmat, belinkelem a videó alá.https://www.youtube.com/embed/veZ8y4SfTDk

Napi 1%. 12. nap: Örülünk, hogy díjat nyertünk + társszerző megjelenítése

Nos az ünneplés megvolt, miután tegnap este megkaptunk a Bridge Budapest legaktívabb üzleti közössége díját. Izgalmas volt a díjátadó, mert az elején kitették kik vannak versenyben, hát mondtuk, hogy nem biztos, hogy nyertünk, hiába vagyunk ott. Nos minket hívtak ki elsőként, szóval szuper jó érzés volt. A csapatnak is nagy löketet ad. A Minner csoport keménymagjának köszöntem meg a díjat, akik eszméletlen nagy energiával segítenek a többi tagnak is. Mi csak megteremtjük a jó közeget. Az eseményen pedig hasznos új kapcsolatokra is szert tettünk. Sok új közös projekt indult el a közeljövőben.

Na, de hogy haladjak is a napi 1%-os challengemmel. Megtaláltam a bővítményt, ami jól együttműködik a Minner rendszerével. Nem kellett sokat keresni, beírtam a sablon support részéhez. Mivel ez egy média oldalakra specializálódott sablon, így naná volt rá megoldás.

Már tegnap kiment egy cikk, amit vendégszerzőnk, az árazás trénerünk írt és segített neki Sólyom Eszter is. Most még csak vendégszerző van rajta, de így már hozzá tudjuk kapcsolni Esztert is. Nos már annyi megvan, hogy tudom kezelni a több szerzőt. Most már csak a megjelenítésen kell ügyködni. Adok magamnak még ehhez 10 percet.

 

Napi 1% 13. nap: Új visszahívási rendszer tesztelése

Bevezetjük, hogy a vásárlóinkat, ügyfeleinket többször hívjuk miután valamit vettek a Minneren, vagy például jöttek eseményünkre. Felhívtam 2 ügyfelet is, amivel persze bőven túl léptem a 30 percet. Tanulság, valahogy nagyon le kell rövidíteni ezt. Persze én hívtam őket, megértem többet csacsogtak, de szerintem más minneres munkatárs esetében is sokáig tartana a beszélgetés. Nos erre ki kell valamit találni. Fel is írtam a 2 hét múlva kezdődő kreatív hetünkre, mint napirendi pont. De addig lehet még kitapasztalom én is.

Jó volt beszélgetni az ügyfelekkel. Többet kell ilyet csinálni. Egyébként hiába van kint a telefonszámom, nem mernek hívni 
A konzultációs naposoknál volt ilyen rendszer, az nagyon bejött. Te fel szoktad hívni az ügyfeleket? Próbáld ki!

Napi 1%. 14. nap: Hogyan is állunk?

Nos a legelső nap, 2 hete a személyes konzultációhoz kapcsolódóan készítettem 15 különböző headline ötletet. Ennek eredménye nem csak az lett, hogy új Facebook kampányt indítottam, hanem ha már vannak új szövegek, frissítettem a promóciós oldalt (termékoldalt) is – ezt a 9. napon írtam le.

8 órányi tanácsadást értékesítettem az elmúlt 7 napban. Ez mindenképpen a frissített szövegek eredménye. Volt aki azt mondta, hogy már gondolkodott rajta, hogy foglaljon időpontot, és most valahogy elkapták a szövegek. 312 000 forint most nem jött volna (na jó fele igen), ha nem javítok ezen.

De ez még semmi! Már az 5. napon is volt a konzultációhoz kapcsolódóan egy fejlesztés, ugye javítottunk a konzultációs szolgáltatáson a csapattal és egy külsős tanácsadót is igénybe vettem hozzá. Nos ezt már ma teszteltem is, és valóban még többet tudok segíteni az ügyfeleimnek.

A hírlevél ajánló rendszer többet hozott, mint én gondoltam. Már több mint 20 feliratkozó jött a ajánlás útján. Már 8 ember sikeresen invitálta így ismerőseit, 2-en elérték az első mérföldkövet és kaptak ajándékot.

A mai nap ellenőriztem az ajánló rendszer működését, az e-mailek kiküldését. Szerencsére minden flottul megy.

Nos ma ilyen összegzős nap volt. De holnap Minner esemény, nem is fér bele több. Szombaton kezdő vállalkozók jönnek, sőt sokan még vállalkozás indítás előtt állnak. 34 résztvevő jön (fizetős esemény). Szoríts! Izgalmas lesz!

Napi 1% 15. nap: Minner esemény, üzleti taxi, brainstorming program

Szombaton kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk volt. 34-en jöttek el, nagyon jól sikerült, és a még a Minner Klubból is voltak vendégeink (lásd a képen). A napi 1% persze nehezen volt teljesíthető így, hogy reggel 9 és 15 között tartott az esemény. Ami ilyenkor azt jelenti reggel 7 és 16 között ott kell lenni fejben és testben is.

Nos azt találtam ki, hogy napi 1%-ként kipróbálom kezdő vállalkozók esetében is azt a workshop szerű dolgot, amit már a Minner7-en is alkalmaztam. Méghozzá azt, hogy élőben ötleteltünk. Ez volt a legjobb rész a visszajelzések alapján, így ezt már fel is írtam, hogy a kreatív héten (6 hetente van) a csapattal átbeszéljük, és tervezzünk vele.

Ami napi 1% még, hogy már automatizáltuk a céges taxi rendelést, hogy minden számla meglegyen. Erre a Boltot használjuk. A munkatársak is egyből a Minner bankkártyájával tudnak fizetni (nem látják az adatokat), és kiállítja a rendszert a számlát (Bolt Business). Érdekes dolog, de most ételt is a Woltról rendeltünk a közel 40 főnek. A partnerünk, aki a hamburgert hozta volna nem tudta vállalni (Minner vállalkozó), így meg kellett oldanunk máshogy. Jó is volt, mint kiderült, üzleti célra is jól tudjuk használni a Woltot.

Napi 1% 16. nap: Hogyan lehetne franchiseosítani mindent?

Na azért ne menjünk ennyire előre, nem Minner franchise-ban gondolkodok. Bár pont a no-code témában jött egy ötlet, hogy a Minner mintájára beindítani úgy tematikus oldalakat, hogy franchise tagok viszik. De most nem erről van szó (de ha csatlakoznál írj, egy beszélgetést megér). Másról van szó most!

A V mítosz könyvet ajánlotta Balogh Petya elolvasásra. Leggyorsabban hangoskönyvben tudtam beszerezni. Jó! Jó a könyv! Ebben van egy rész, ami azt mondja, hogyha úgy tekintünk a vállalkozásunkra, mintha franchise lenne, akkor sokkal jobban le lesznek írva a folyamatok, sokkal jobban rendszerbe lesz az egész. Továbbá folyamatosan ugyanazt a minőséget tudnánk adni.

Igaza van a könyvnek. Abszolút jó hasonlat. Azt kell mondjam a Minner folyamatainak 70%-ával elégedett vagyok, de van úgy 30% ahol le kellene jobban tisztázni a lépéseket. Ez egyébként egybe megy azzal a napi 1%-os feladattal, amit már korábban felírtam, hogy össze kell rakni a cég teljes körű tudásbázisát. Minden folyamat, lépés rögzítve legyen.

A hazai cégek alig 26%-a használ tudástárat, folyamatleírásokat, derül ki a Digiméter 2021-es kutatásából. Ez hasznos lehet az onboardingban is.

Mi jön most? Létrehoztam egy taskot a projektekben. Hála égnek most több projektet is lezárhattunk, így van hely. Például a Kezdő vállalkozók napja projekt lezárult. Nos a ClickUp rendszerbe (hasonló mint a Trello. Elkezdtem felvinni mivel is kellene foglalkozni. Ezek csak ötletek, ebből altaskokat kell csinálnom a következő időszakban. De, ha ezt ma nem csinálom meg, akkor biztos nem mostanában állok neki. Még rengeteg folyamat van, néhányat felírtam. A franchise képzésünkbe (külsős oktató tartja) is jobban belenézek, hátha jön ihlet még ehhez.

Napi 1%. 17. nap: Tudástár létrehozására ez a program jó lesz?

A 16. napon, vagyis előző napi 1%-os napomon a tudástár projektbe kezdtem bele. Bár úgy látszik, mintha mindenhová belekapkodnék, de pont ez a lényege, mindig javítani egy picit, amit lehet. Sőt láthatod is, hogy szépen egymásba érnek a dolgok majd. Nos a tudástár létrehozására már felírtam két rendszert:

Loom és a Scribe-ot (Scribenow).

A Loom az inkább képernyőfelvételről szól, míg a Scribe az igazán guide készítő rendszer: scribehow.com

Nos miközben próbáltam, hogy akkor készítek képernyőfotót, azonnal ott is voltam, hogy elkezdtem használni a rendszert. Így a napi 1%-ot a rendszer tesztelgetésével töltöttem.

Amit tud a rendszer, hogy felveszel egy folyamatot, abból ő lépéseket készít. Wow! Persze ez főleg digitális folyamatok esetén jó, de szeretnék készíteni nem digitális folyamatokat is, például eseményszervezéshez. Kép alatt folytatom!

Ahogy láttam, el lehet küldeni az adott folyamat linkjét adott munkatársnak, vagy be lehet linkelni a tudástárunkba. A másik előnye ahogy látom lehet PDF-et készíteni. Nos még ha eseményt is szervezünk, akkor is lépéseket rögzíteni kell online platformunkon, ClickUP, tehát mindenképpen kell majd oda is képernyőfelvétel / kép.

Ezzel akár guide-okat is létre lehet hozni, például ha felhasználóink vannak, vagy be szeretnénk mutatni egy folyamatot a weboldalon.

Napi 1%. 18. nap: Kezdő vállalkozók hírlevele, ajánlói rendszer itt is

A hírlevél marketingre jobban ráfekszünk a következő időszakban. A néhány nappal ezelőtti bejegyzésben említettem, hogy volt egy egész napos kezdő vállalkozóknak szóló eseményünk. 34 résztvevővel. Nos a résztvevőknek küldtem utánkövetéses e-mailt, benne a prezentációkkal, letölthető dokumentumokkal, hasznos cikkekkel.

A napi 1% az volt, hogy létrehoztam a hírlevél szoftverben egy új csoportot, a kezdő vállalkozókat.

  • Kiküldtem a listára az első e-mailt. – Hírlevélküldéshez tudásanyag: Hírlevél, e-mail marketing minikurzus
  • A következő lépés, hogy automata hírlevél sorozatot készítsek. 2 naponta kapnak 3-4 héten át kezdő vállalkozóknak szóló cikkeket.
  • Utána pedig a kezdő vállalkozóknak szóló cikkekbe, cikksorozatba beágyazom a feliratkozó formot.
  • És természetesen ott is lesz ajánlói program beágyazás.

+ információ: Egy tegnapi meetingen felvetettük, hogy a Minner Instant a hétfői Minner hírlevélbe költözik teljes egészében. Ráerősítve arra, hogy még jobban fókuszálunk a hétfői levélre. Ezt a jövő heti kreatív héten fogjuk igazán eldönteni, átbeszélni.

Napi 1%. 19-20-21. nap: pihenés

3 napra pihenni megyek, Szilvásváradra utazunk párommal egy kis pihenésre. Kell is, sőt a napi 1%-ba is ez sokat fog nyomni.

Napi 1% 22. nap: 10 000 Tiktok követőről 30 000. Lesz bevétel?!

A napi 1%-os challengemben ez a következő lépés többet is fog hozni, mint 1%, persze utána még kell vele foglalkozni. Tudod, amit most látsz az, hogy naponta 30 percet fejlesztem, javítom a vállalkozásomat, ami napi 1%-os javulást eredményez legalább, és ezek szépen felszorzódnak a végén. Már a 22. napnál járunk. Lássuk a mostanit!

3,5 hónap kellett ahhoz, hogy Tiktokon elérjük a 10 000 követőt. Van olyan videónk, ami már elérte a 1,4 milliós nézettséget is. De több is van 100 000 felett.

Mi kellett hozzá? Sokat segített Márton Viktor tudásanyaga (Minnerakadémia). Neki több mint 170 000 követője van, így jó támpontot adott mi kell ahhoz, hogy 10 000-et elérjük, és hogy legyen virális videónk. Következő cél a 30 000 követőszám, amit szeptember-október magasságára céloztam meg. Munkatársak még nem is tudják. Jövő héten lesz kreatív hét (6 hetente szokott lenni), akkor bedobom nekik az ötleteim. Amit most csináltam, a napi 1%-os teendőim:

  • Ismét megnéztem a Tiktok videós kurzus ötlet részeit – kattints ide
  • Úgy látom a live és a duettes videók kellenek most a következő nagy mérföldkőhöz. Készítünk egy videót, amivel duettezni tudnak a felhasználók. Utána pedig több live-ot, amiben a duettekre reagálunk. Ördögi terv  Az emberek szeretnek szerepelni ezen a platformon, értékelik, ha még jobban kiemeljük őket. Akár duett, akár live esetében.
  • Ezekre készítettem egy izgalmas tervet, ötletbörzét, sőt stratégiát.
  • A cél, hogy most elkezdjük nemcsak növelni a feliratkozók számát, hanem beterelni több ezer embert a Minner marketing funnelbe és természetesen bevételt generálni belőlük.
  • Minner Tiktok csatornája

Napi 1% 23. nap: Hirdetési kreatívok cseréje, Google Ads hirdetések

Tudod mi a FB hirdetésekben a nehéz? Új képeket keresni. Nos az a taktikám a cserénél, amit folyamatosan futó hirdetéseknél alkalmazni szoktam, hogy látva a kreatív (hirdetési kép vagy szöveg) „kiégését” lemásolom az adott hirdetést és kicserélem a képet. Szöveget ritkábban szoktam, a vizuális tartalom előbb „elfárad”. Adott hirdetés sorozaton belül tehát lemásoltam és betettem új képeket.

személyes tanácsadás kreatívjait módosítottam első körben. Továbbá a kezdő vállalkozó cikksorozatnál cseréltem le a cikket.

A Google Ads-ben van egy nagyon jól futó hirdetés, ahol 12%-os CTR-t tudok elérni, és természetesen az utána lévő konverzió is nagyon jó. Nos most azt szeretném úgymond leklónozni más típusú hirdetésre is, új kampányokat indítani.

És el is telt 40 perc.

Napi 1% 24. nap: Mennyire aktívak az ajánlásból érkező feliratkozók? Nem kamuk?

Ahogy több napi 1%-os posztban is beszámoltam róla, az egyik nagy fejlesztés, napi 1%-os challenge a hírlevél ajánlói rendszer elindítása. Ez nagyon jól halad, már 44 új feliratkozót hoztak a tagok 2 hét alatt. Olvastam több tanulmányt, kell idő míg beindul. Ez meg is látszik, például most volt aki egy hét alatt 18 feliratkozót hozott. Na, de mennyire valósak ezek?

Most ami napi 1%-os fejlesztés volt, hogy az e-mail értesítőket teljesen levettem. Lesz biztosan e-mail fiók tisztítás napi 1%-om is, valamit be kell vezetnem, egy új rendszert, mert most jelenleg nagy káosz van. Pedig majdnem sikerült tartani, amikor bevezettem a zero inboxot, de elhasaltam rajta.

Na, de az ajánlói program!

  • Most párhuzamosan el akarok indítani egy nagy feliratkozó kampányt is, és párhuzamosan növelem a kettőből származó feliratkozószámot, egymást erősítik is majd (esettanulmányokból ezt szűrtem le).
  • A fenti képen látható felhasználó mindjárt a 3. mérföldkövet is teljesíti, ami üzleti ebéd velem.
  • Átnéztem a rendszert, nem láttam rendellenességet. Amire rá akartam nézni, hogy az ajánlásból érkező feliratkozók mennyire aktívak. Nos semmi probléma, nincs eltérés megnyitási arányokban, kattintásokban. 2 esetben láttam, hogy visszaélés szerű dolog történhetett, de szerintem csak tesztelte a rendszert. Erre nem is gondoltam! Ilyen is lehet! Rákérdezek!
  • A napi 1%-om ma ennél most az volt, hogy egy új képet készítettem a hírlevélhez, mert nem tetszik, ami most benne van, rövidebbre akarom azt a blokkot.

Napi 1% 25. nap: Ajánlói rendszer továbbfejlesztése

Ezt nézzétek! Beérik a napi 30 perces munka? Lesz itt napi 1%? A képen azt látod, hogy egy hírlevél feliratkozónk úgy 1,5 hét alatt elérte azt, hogy 19 embernek ajánlotta a Minner hírlevelet. Wow! Ennyi feliratkozót hozott nekünk. Már üzleti ebéd mérföldkőnél tart, és lassan eléri a legnagyobb nyereményt. 4 mérföldkőből teljesített 3-at már. Sok vállalkozó regisztrált miatta a Minner hírlevélre.

Napi 1% = napi 30 percben fejlesztem a cégemet, és ezzel az a célom, hogy napi 1%-ot javuljon a cégem, ami kamatos kamattal még több is lesz.

Most amivel fejlesztem, hogy értesítőt küld akkor, ha már közel van valaki adott mérföldkőhöz, és ösztönzöm e-mailben arra, hogy elérje a szintet. Juhhú! A rendszer működik, automatizmust még azért tesztelgetem. Mailerlite könnyű, de néha megviccel. Szerintem még ki kell forrnia, hogy miben tudom ösztönözni, hogy segítem, hová tegye ki. Például beszéltem Szabolccsal, megkérdeztem, hogy ő hogyan érte el a 19-et ilyen gyorsan. Az már jó támpont. Jó volt vele beszélgetni.

Napi 1%. 26. nap: Olyat csinálok a vállalkozásomban, amit még soha

Valahogy így kellene működnie egyébként is nem? Nos a napi 1% challenge-em magyarázatánál nem tudom elégszer ragozni, hogy a cél tehát az, hogy naponta javítsak valamit a vállalkozásomon, vagy felkészüljek a javítással. Ezek az apró fejlesztések összeadódnak, egymásra épülve kamatos kamattal hozzák el a cégfejlődését. Ezt láthattad is az elmúlt 24 napban. Napi 30 percet foglalkozok a vállalkozásom fejlesztésével, és itt beszámolok nektek róla, vezetve a fejlődést is.

A mai nap olyan dolgot találtam ki, ami úgy gondolom a megvalósításkor 500-1000%-ot is fog hozni. Kezdem úgy érezni, hogy a napi 1%-os dolgot úgy is mutathatnám be, hogy lényegében az innovációt, cégfejlesztést napi rutinná teszem.

Na, de a mai nap! Már a 9. napon volt egy napi 1%-os feladat, hogyha már az 1. nap annyi hirdetés szöveget összeírtam, abból kiindulva frissítettem a személyes tanácsadás promóciós oldalát. Utána láthattad is, hogy a konverzióra hatással is volt mind. Nos néhány napja érlelődött bennem a gondolat, hogy mi lenne, ha a videós képzéseink promóciós oldalát („termékoldal”‘) mind-mind lecserélnénk, sőt teljesen újragondolnánk!

Ma munkatársammal Eszterrel ültem össze – aki a Minnerakadémia oktatásszervezője -, hogy összeállítsunk egy tervet. Abból indulunk ki, hogy oké, volt eddig valami, elértünk vele X eredményt, akkor most frissítsük.

  • Cseréljük le a szövegeket teljesen – a szövegírónk kurzusa most ismét jól fog jönni, jó pár sablonja van a témában, amiből könnyű kiindulni (lásd itt).
  • Nézzük meg a betűméretet és elrendezést
  • Tegyünk bele több piktogramot, képet ahová tudunk,
  • Első három pontnál lévő dolgoknál kutassuk, hogy másnál mi vált be.
  • Szedjük elő a fókuszcsoportos interjúknál, hogy mit mondtak a promóciós oldalról a vásárlónk (vannak meglepő dolgok). Szedjük elő a kérdéseket, amit az elmúlt 2 évben feltettek a képzésekkel kapcsolatban. Ezek is segíthetnek.
  • Tervezzük meg, hogy lecseréljük az összes promóciós videót augusztus 31-ig – jó ha újat látnak az emberek (képzések beltartalma is frissült közben)
  • Készítsünk extra videókat a promóciós oldalak intróinál, főleg ott, ahol külsős szakértő van. Mi beszéljünk.
  • Tervezzük meg azt, hogy milyen hírlevél, e-mail automatizmust tudnánk beletenni – például űrlap, érdeklődő feliratkozik és kap 1 hét alatt 3 levelet. A még gondolkodókat megfogjuk. Ezt külön-külön minden képzésre – ez melós lesz!
  • Eszter ötlete az, hogy ez alapján legyen egy külön Minnerakadémia hírlevél. Nekem erre az ötletem az, hogy nevezzük el napi 1% hírlevélnek – na ezen még ötletelünk! Ez adja magát!

Nem lehet az a munka végeredménye, amit most látunk! Teljesen más nézőpontot kell alkalmaznunk!

És bele is vágtunk! Igen itt delegálás is történt. Hiszen napi 1%-ot fejlesztem a cégem, ezt más is csinálhatja. Eszter kutatómunkát vállalata, és hogy egyik képzésnél kipróbál ezt-azt. A szövegelrendezést, logikai felépítést pedig jövő hétre toltuk. Én az e-mail automatizmust fogom, de Esztert is bevonom, meg akarom tanítani neki. Le se írom ez már milyen napi 1%-hoz kapcsolódik. Készíteni akarok egyébként is egy infografikát a beszámolókhoz.

Vágj bele te is egy napi 1%-os projektbe! Válassz egy képzést a MinneAkadémián, azt pont jó challenge-et, feladatokat ad számodra. Tudod! Azonnal használható tudást kapsz. Kattints ide!

Napi 1% 27. nap: Hírlevél beágyazás, feliratkozó gyűjtés, űrlap

Ahogy már olvashattad, átnyálaztam több hírlevél ajánlói rendszer esettanulmányát. Ezekben benne volt, hogy érdemes az ajánló rendszer mellett mi magunknak is begyújtani a rakétákat és gyűjteni feliratkozót, mert a kettő együtt hozza legjobb eredményt. Ajánlói rendszer elindítását végigkövethetted már a napi 1% beszámolómban, jól is teljesít, van aki egymaga hozott 1,5 hét alatt 21 feliratkozót!!! Wow!

Szóval a hírlevélküldő szoftverben létrehoztam egy új formot, hogy külön mérni is tudjam a cikkekből származó feliratkozókat. Lásd az alábbi képen. És így legalább a cikkekbe is bele illik a szöveg.

Minden cikk végén megjelenik, és a főoldalon is most még megjelenik. Sőt jobb ötletem támadt miközben ezt leírtam. A footerbe (lábléc, lapalján lévő nagy sáv kellene valahogy beletennem. Tesztelem. Huhh ezt már régen meg kellett volna tenni! Meg is csinálom.

Most kampányolni is fogok a feliratkozó gyűjtésre! Napi 1%? Dehogy is, ez sokkal több volt.

Fejlessz te is valamit a vállalkozásodban! Válassz egy képzést és csinálj belőle napi feladatokat! Például indítsd be a Tiktok csatornád, e-mail marketingedet, fejleszt a marketingedet, importálj Kínából, regisztrálj az Amazon.com-ra, legyenek jobb szövegeid! Indíts el valamit!  minnerakademia.hu

Napi 1% 28. nap: Szemléletváltó nap

Ma Biros Levente Szemléletváltó napján (Meglökő nap) voltam reggel 10 és 17 között. Így ma annyira ide-oda cikáznak a gondolataim, hogy a napi 1%-ra nem fogok időt szánni. Tudom fél óra, de így is annyi új nézőpontot kaptam, ötletet, hogy bőven túl teljesítem. Azért nézzünk csak bele picit!

Az új nézőpontok, segítettek benne, hogy megerősítsenek abban, hogy jó irányba kapirgálok a Minnernél.

  • Például a 16. napon leírt gondolatomban, hogy kell egy rendszer
  • Megerősített a visszahívásos rendszer ötletében is
  • Egy üzleti modell problémámban, és arra épülő ötletemben is megerősítettek a kérdések, előadások. Jó ilyen mastermindra menni.
  • Szervezetfejlesztésben pedig ma fejlődtem egy óriásit. Vagyis úgy fogalmaznék még jobban tudom mit kell kell tudnom, csinálnom. A hogyant még persze meg kell keresni, és csinálni.

Napi 1% 29. nap: Folytatni kellene a tudástár részt? Vagy mást?

A 29. napon ránéztem, hogy mit kellene csinálom, hogy a tudástár részt kellene szerkeszteni, hát elfogott egyfajta félelem, vagy hogy is fogalmazzak. Még nagy falatnak látom, nincsenek meg a főbb támpontok ezért félek nekikezdeni. A 17. napon kezdtem felvetni, hogy létre kellene hoznom egy ilyet.

Na inkább ráfekszem arra, amihez jobban van kedvem és az eddigiekre is jobban építkezik. Ez pedig bármi, ami hírlevél – hírlevél ajánlói rendszer tengelyen mozog. Hírlevél ajánlói rendszer elindítva, működik. Feliratkozó box minden cikk végén betéve.

Na és akkor most jön egy újabb feladat:

  • Van egy kezdő vállalkozó cikksorozat. Mándó Milán tanácsai kezdő vállalkozóknak.
  • Ezt reklámozzuk most a kezdő vállalkozóknak.
  • A cél kezdő vállalkozóknak szóló hírlevél sorozatot létrehozni. Beágyazni a feliratkozást csak erre a kezdő vállalkozó hírlevélre a cikkbe.
  • Amibe most beleütköztem még problémába. A fenti cikksorozatban szintén van feliratkozó box a nagy Minner hétfői hírlevélre, szóval be kell állítani, hogy ezek majd kivételek legyenek  – Meg lehet oldani szerencsére.
  • Mai napi 1% challenge lépései:
    • Feliratkozó form létrehozása, hiszen ebből indul ki majd az automatizmus. – Egyszerűen lemásoltam a korábbi cikk űrlapot és beállítottam, hogy a kezdő vállalkozók hírlevélre iratkoztassa fel azokat, akik azt töltik ki.  Persze a welcome e-mail és a feliratokat módosítani kell.
    • A Mailerlite-ba beállítani az automatizmust, legalább az első leveleket. 2 naponta kap egy új e-mailt. A cél ma az első e-mailt megcsinálni, és felrajzolni az e-maileket is.
    • Ezt képzéseknél is meg akarjuk csinálni, úgy hogy jó lenne valami rendszert is beletenni.

Napi 1% 31. nap: Folytatom a hírlevél sorozatot 2. rész

Húú de jó lesz! A héten kész lesz az 5-7 e-mailből álló cikksorozat. Ez motivál, miközben rájövök azért legyen komolyabb, minthogy kiküldök néhány cikket hírlevélben.

  • Ma dolgozok a tárgymezőkön az első három hírlevélnél.
  • Átstrukturáltam, először ismerjen meg engem, az én céljaimat, miért indítottam el a vállalkozásomat, de úgy röviden. Ez a welcome e-mail lényegében.
  • Második e-mailben jönnek a további hasznos cikkek.
  • Pénteket jelöltem meg azt az időpontot, hogy elinduljon.
  • Közben lemértem, elég a footerbe betenni a fő feliratkozó hírlevelet. Így könnyű lesz és nem zavar be, hogy egy cikken belül két hírlevél űrlap kerül. Ugye így csak egy lesz a kezdő vállalkozóknak szánt cikkekben.
  • Egyébként ennél a projektnél látom, hogy 30 perc nem sokra elég  DE apránként összeáll. Péééntek! Meglesz!

Napi 1% 32. nap: Menü napi 1%

Mai nap futottunk a csapattal több napi 1%-ot is, és bele is számolom a napomba.

  • 1,5 órán dolgoztunk azon, hogy újra strukturáljuk a Minnerakadémia képzések promóciós oldalát. Sikerült. Egyik új kedvenc részem a miért ne vedd meg ezt a képzést, vagyis a nem neked szól, ha … Következő 2 hónapban mindegyiket lecseréljük. Tudod ez korábbi napi 1%-os felismerés volt. Nos ez merőben felfogja pörgetni az eladásokat. Még a CTA gombokat is megváltoztatjuk.
  • És ami ma igazán nagy ugrás, a menüt változtattam kicsit. Belekerült a Tanácsadás, mert már ennek régóta ott lenne a helye. Hiszen heti 3-5 konzultációm van, keresik az emberek. Nos még könnyebben megtalálják, és egyébként a menüpont való kattintás a képzésekre is nagy mennyiségben történik. Így jobbra mellé került. UTM paraméterrel mérni is fogom, számításaim szerint ez idén 30-40 további üzleti konzultációt fog eredményezni. Összegben 1-1,2 millió forintot.

Napi 1% 33. nap: Micsoda? Átlag 9 perc látogatás a weboldalon?

A tegnapi napon bevetett Tanácsadás menüpontról már több mint 23-an átkattintottak és átlagosan 9 percet töltöttek a MinnerAkadémián, és 2 már meg is nézte, hogy tud fizetni (megrendelem gombra kattintott, de nem fejezte be). Ó, hogy nem régebben tettem be! Ezt UTM paraméterrel tudom mérni, követni.

Na, de természetesen hajtom a kezdő vállalkozó hírlevél sorozatot. Rájöttem csinálom azt, ami könnyebb, vagyis a 2 és 3 levél. Az elsőnek valami igazán lenyűgözőnek kell lennie. Szóval míg a 2. és 3. megvan, ma nekiestem az elsőnek. Eszternek pitcheltem, hogy legyen valaki, akivel ötletelni tudok, és ne gondoljam túl. És bámm! Ez lett a felütés, a bevezető:

Ezt a levelet azért kapod, mert valószínűleg vállalkozás indítás előtt állsz, vagy éppen most taposod az első időszakod. 8 évvel ezelőtt én is a helyedben voltam. Szia! Én Mándó Milán vagyok, a Minner.hu alapítója. Szeretném megosztani vele azt a felismerést, hogyha a mai tudásommal indítanám el a vállalkozásomat, akkor az első napom teljesen máshogy nézne ki. 

Érdekel a válasz igaz? Ha tudni akarod kérdezd meg chaten!

Még gyúrnom kell ezt természetesen. Második bekezdés már sztorizós, de hamar lecsapom, levágom a történetet és ahogy megszoktad tőlem egyből jönnek a tények. Hm lehet meg is hagyom, igaz, ezt kapja később is. Alig várom hogy beinduljon! Na befejezem az első levelet, de félek a pénteki határidő csúszni fog.

Napi 1% 34. nap: A social media farkasa – Á nem, az sértő is lenne. Na, de mik ezek a számok?

Elmúlt 30 napban igazán felpörgettem a Minner Facebook oldalán az interakciók számát. Neked is feltűnt? Az eddigi átlagos néhány lájk, kommentet elérő posztok felkúsztak 40-80 kommentre, sőt nem ritka a 100 feletti kommentek száma, lájkokban pedig egy-egy poszt esetében a 40-200 lájk között tudunk elérni. De hogy lesz ebből pénz?

Hát igen mindig meg lehet újulni. 8 év alatt többször voltak ilyen fellendülések, de egyébként 30 napig nehezen tartottam fent, most más koncepciót alkalmazok. És itt nem állok meg!

Június hónapban a forgalmunk 27%-ot nőtt. Amennyire tudtuk visszamértük, hogy ezt a forgalom növekedést hogyan értük el. A vásárlói visszajelzések alapján a 27%-os forgalom növekedés 72%-a tudható be a nagyobb közösségi média aktivitásunknak, a többi a korábbi Minner7 eseménynek és a kezdő vállalkozók napja eseménynek tudható be.

És akkor jöjjön a napi 1%-os feladatom. Tudod napi 30 percet javítom a vállalkozásomat, a Minnert. Arra gondoltam, hogy ezt vigyük feljebb.

Tudod miért? Mert azt érzik az emberek, hogy: huhh itt aztán valami történik. Figyeljünk a Minnerre. Beszélgetve az ügyfelekkel, ez valóban így van.

  • Már elkezdtem megtanítani a FB algoritmusnak, hogy képes posztoknál is nálunk nagy az interakciók száma. Eddig főleg ilyen szöveges, hátteres posztokat alkalmaztam, amit a FB felkínált. De utóbbiakat nem lehet hirdetni, képeset is.
  • Fel akarom vinni az átlag lájkot posztonként úgy, hogy többnél is legyen 300 lájk, és 100 komment. Sőt távoli cél, hogy ez felmenjen 500-800 lájkra és 200 komment fölé.
  • Láthatóan már belejöttek a kommentelésbe a követők.
  • Összeírtam témákat, amelyek jól kapcsolódnak hozzánk és tudunk vele új követőket, embereket is szerezni, és persze eszméletlen sok interakciót lehet velük elérni.
  • A Pandóra trükköt is be fogom vetni (Nem ismered? Nos csak ügyfeleink ismerik, képzés vásárlók, tanácsadás résztvevők – kerülj te is közéjük!).
  • Erre épülő marketing stratégiát is most felállítok, megfelelő konverziós céllal. Első ötletem persze, hogy hírlevélre tereljük őket, de egyébként már az, hogy többet olvassák a Minnert már jó, tudtunk már most több látogatót átterelni.
  • Használom a remarketing stratégiában is. Facebook marketing képzésben van egy stratégia erre.

Tudod miben haladtunk?! Emlékszel az új termékoldal, nálunk képzés oldal megújító napi 1%-os alprojektre? Nos már egyik képzésnél készen is vagyunk (90%-ban még jön egy plusz csavar bele). Átfogó marketing online képzés. Alapok + haladó

Napi 1% 35. nap: Csinálok valamit és az további feladat elé állít

Dolgozok nagyban a kezdő vállalkozók hírlevél sorozatán. Amiben egyébként ahogy csinálom úgy változtatok a levelek tartalmán, sorrendjén. Az első és egyben meghatározó levél szövegezése 100%-ban kész. Aztán mikor azon gondolkodtam, hogy oké egy ilyen ütős hírlevél után mit kapjon, akkor jöttem rá, hogy kezdő vállalkozóknak szánt központi oldalt is frissítenem kell. A friss Mándó Milán tanácsai kezdő vállalkozóknak szóló cikksorozatot oda még nem tettem be.

Hát így fejlődik a Minner. Ez a napi 1% csoda, mondhatjuk akár ezt is.

Tudtad? Van ilyen:

Ez jó lesz! A cél, hogy a hírlevélsorozatra több ezer ember feliratkozzon. Nem kapkodom el. A pénteki határidőt nem tudtam tartani ezzel kapcsolatban. De ahogy előtte már írtam lehet nem is mértem fel rendesen a rá szánt időt. A napi 30 perc kevés így 4-5 nap alatt egy minőségi hírlevélsorozathoz. 5 automata levél, linkkekkel kb 8-10 óra. Így most hétvégén kicsit többször leülök 1-2 órára, hogy haladjak.

Napi 1% 36. nap: Kezdő hírlevél picit félretolva, landing page turbozás ON

Ahogy néhány nappal ezelőtt írtam, a Minner csapattal nekiestünk a Minnerakadémia promóciós oldalainak átszabásának. Már a struktúrát jól kitaláltuk. Nos mai nap pontot tettünk az első ilyen oldal átalakításának végére. Az Átfogó marketing stratégia képzés. Alapok + haladó kapott egy teljes ráncfelvarrást. Tettem rá Hotjar hőtérképet, hogy lássuk majd mennyire nézik az új részt.

Nos középen van az igazán nagy újítás, máshol csak átírtuk a szövegeket. Belekerült egy olyan rész, ahol lényegében elmondjuk azt is, hogy mit nem kapsz. Kíváncsi leszek.

Bemásolom ide:

„Nyílt lapokkal játszunk: könnyen lehet, hogy ez a képzés nem neked való 

Tisztázzuk az elvárásokat, lássuk mi NINCS a tananyagban, és mi az amire biztosan számíthatsz:

  • X Nem ez a te kurzusod, ha titkos rendszert, vagy polcról levehető dobozos megoldást keresel, ami gombnyomásra milliárdost csinál belőled
  • X Nem neked szól ez az oldal, ha már napi 100 vásárló ostromolja az üzleted (vagy amennyi a piacodon elegendő)
  • X Ne készítsd elő a bankkártyád, ha csak azért vennéd meg a kurzust, hogy utána rá se nézz. Sőt megnézni sem elég a videókat, gyakorlatba kell ültetni utána!
  • X Nem ez lesz a te kurzusod, ha már tűpontos marketingstratégiád van. Ha social prooffal kelsz és call to actionnel fekszel hogy aztán Hotjar elemzésekkel álmodj, akkor inkább nézz körül a haladó kurzusaink között!

A munkát neked kell elvégezned (vagy kiszervezned), de megmutatjuk mit csinálj, és inspirálunk a hogyanban. 

Mit tanítunk neked? A képzés segítségével…

  •  Megismered, melyek a leginkább sikerre vivő marketingeszközök, és hogyan használd ezeket (a hazai piacon is)
  •  Egymást támogató marketing megoldásokat tudsz használni, ezzel növelve a hatékonyságod és a marketing hatásosságát
  •  Nem költesz feleslegesen a bevételt nem hozó csatornákra, nem érzed többet, hogy a lefolyón öntöd le a marketingbüdzsédet
  •  Megtanulsz konverzióra optimalizált weboldalt építeni, használni a Facebookot, és elindítani az e-mail marketingedet
  •  Biztos alapokon vághatsz bele a blogmarketingbe
  •  Növelheted a konverziós rátád és a vásárlók számát”

Napi 1% 37. nap: A hírlevélíráshoz még mindig nincs kedvem. Landing page-t folytatjuk inkább a csapattal

Jó ez a napi 1%! Odafigyelek, hogy mindig legyen a pufferbe más feladat is, mert néha az embernek nincs kedve, főleg egy nagyobb volumenű feladat esetén. Annyira jó látni, ahogy lecserélődik valami, felfrissül és már látom magam előtt a növekvő forgalmat. Bizony! Le kell cserélni időnként az online szövegeket, képeket… Tudod mintha kirakat lenne, azt is le kell mosni, lecserélni, hogy ismét lenyűgözzük az embereket. Nos a Márkaépítés a közösségi médiában I FB – IG – YTube képzésnél teljesen újraszabtuk a promóciós oldalt, mondhatni termékoldalt.

Bemásolom a NE részt! Tudom merész, de hát ezt nem csinálná más! Márkaépítés képzés ajánlatnál.

Még ne nyisd a pénztárcádat – lehet, hogy ez a képzés nem neked való! 

  • X Nem segít a képzés, ha még nincs folyamatos marketinged, online jelenléted, például kész honlapod és aktív közösségi profiljaid. A képzésben már erre építünk!
  • X Nem neked való a tudásanyag, ha teljesen kezdő vállalkozóként keresel közösségi média tippeket. Nem social media menedzsmentről, tartalomnaptárról és Canváról lesz szó, hanem (közép)haladó márkaépítési praktikákról. Ha az előbbire van szükséged, nézz körül a kezdő vállalkozóknak szóló kurzusaink között!
  • X Nem nyújt a képzés megoldást rossz termékre, szolgáltatásra. Márkaépítés során szembetűnően ki fog bukni, ha a terméked nem eladható.
  • X Ne itt keresd a választ az offline márkaépítés titkaira – itt most a közösségi média platformokra fókuszálunk.

Viszont ha már alapszintű marketing tudással, validált termékkel keresed a megoldást arra, hogy a vásárlók önként és dalolva jöjjenek, majd örömmel vigyék a híredet, ajánljanak – akkor is, amikor éppen nem aktívan kampányolsz vagy árakciózol – akkor neked készült ez a képzés!”

Nézd meg mit alkottunk! Sólyom Eszter kolléganőm is sokat segített benne! Márkaépítés a közösségi médiában I FB – IG – YTube

Napi 1% 38. nap: 8 konzultáció a héten? Hogyan is állnak a hirdetések

Nos az új headline-ok (emlékszel! Ezzel indult a Napi 1%), és a közben lecserélt képek meghozták az eredményüket. Folyamatosan volt hétről-hétre 3-5 konzultáció és ez csúcsosodott most. 8 konzultációm van beidőzítve a hétre. Huhh! Nem mondom melós lesz. Főleg ma, 3 is lesz! Ahogy egyik üzleti partnerünk mondta: „Milán, te egy igazi üzleti információs szupersztráda vagy”. Nos igen, edzésben tart a sok konultáció.

Ma a feladat, ránézni a hirdetésre, optimalizálni, van még hirdetésszöveg, amit nem lőttem el, azt beépíteni. Azt hiszem arra a landing-re is ráfér egy frissítés majd. Személyes üzleti tanácsadás, konzultáció

Az új hirdetés:

Napi 1%.: 39. nap 4. levél kész a Minner kezdő vállalkozó hírlevél sorozatból.

Nehéz szülés? Ez az! Jó tudom ahhoz hasonlítani picit túlzás. De hogy 4 levélen ennyit gondolkodok. Nos igen, nem vagyok már kezdő vállalkozó, nehéz olyan fejjel gondolkodni, és igazán ütős hírleveleket akarok. Tanítson de közben szórakoztató is legyen és igazán segítse a kezdő vállalkozókat. És még lehet az is, hogy ezt is A/B tesztelnem kell. Oké,

  • szóval nehéz volt megszülni 4 e-mailt,
  • és akkor most amint kész leszek 5-tel,
  • elindítom a kampányt 100 feliratkozóig ezt használom
  • Picit manuális a/b teszt lesz, mert utána klónozom az egészet és teljesen más struktúrával írok hírlevelet.

Na dolgozok az 5. levélen! Indul a kampány nemsokára! Napi 1%!!!!!

Napi 1% 40. nap: Dupla annyi könyvet, podcastot feldolgozni ugyanannyi idő alatt

Mióta meghalottam egy interjúban Sárospataki Albert módszerét a gyorsabb könyvfeldolgozásról, azóta nem hagyott nyugodni, hogy ezt én is el akarom érni. Február végén A Billingo vezetőjével készült interjút hallgattam és megakadt a fülem, hogy Albert 2-szeres gyorsítással hallgatja a hangoskönyveket. Azt mondta, hogy nagyon izgalmas az agyunk, egy idő után megszokja. Persze először 1,2-szeres gyorsítással kezdte, majd így ment feljebb és feljebb. Wow!

Nos kipróbáltam! Kezdtem 1,2-vel, az néhány hét után 1,3-1,4-re módosult. Majd beálltam az elmúlt 3 hétben 1,5-re. És működik. Hasznos és ugyanúgy felfogom legyen az hangoskönyv, vagy podcast. Reggel munkába menet szoktam hallgatni, és most a 30 percnyi útba simán belefér 40-48 perces anyag is már! Sőt több is!

Persze egy kívülállónak furcsa lehet, sőt érthetetlen ahogyan hallgatom most már. 1,3-as gyorsítás nekem is furcsa volt.

A 2X gyorsasághoz közel kerültem ma, amikor 1,8X-vel hallgatom. Érdekesség, 1,5-ről 1,6-1,7 nem sok ugrás, bár szerintem beszélőtől is függ. Az 1,8 most számomra kicsit kényelmetlen, de érthető egyébként. Kísérletezek a 2X-el is majd hamarosan, de félek elvész a szöveg értelmezése, mert annyira gyors. Na majd kiderül mit bír az agyam. Már ez is óriási!

Szabó Péter készített vele interjút, meghallgattam, mert kíváncsi voltam Albert mit mond magáról, és sok új dolgot megtudtam a Billingo előtti vállalkozásairól. 

Én is beszélgettem már vele, főleg a Billingo ökoszisztéma érdekelt engem. Azt az interjút itt találod (Youtube)

A napi 1%-os esettanulmány többi posztját megtalálod itt egyben: Napi 1%-ot fejlődik a Minner. Élő esettanulmány

Napi 1% 41-45. nap: Termékoldalak, promóciós oldalak, weboldal frissítése

Kezdem azt érezni, hogy ez a napi 1% arra jó lehet később, hogy bevezessünk olyan rutinokat a cégbe, ami mondjuk csak időnként kerül elő. Mint például a promóciós oldalak frissítése. Most összevontam 5 napot, kések is az utánkövetéssel is. Eszterrel és Donáttal közösen annyira belejöttünk a Minnerakadémia frissítésébe, és közben egy kampány ötlet is született, hogy felülírtam mindent. Már most látszik, hogy a frissített oldalakon nőtt a konverzió.

Ezeket frissítettük most egy új séma szerint:

Kapcsolódó tartalmak

Fotó: Canva.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!