Napi 2 óra munka, havi 900 000 forint tiszta profit előfizetéses, havidíjas webshoppal

Dátum

Megosztás

Mennyi profitot lehet elérni előfizetéses webáruházzal? Itt a válasz egy esettanulmányban, amit egy japán cukorkákat értékesítő webshop tulajdonosa készített. Folyamatosan vezeti az eredményeit, hogy megossza azt velünk. Gondolj bele mennyire merész, hisz a konkurenciája is látja ezt! A címben már láttad az eredményt, most nézzük meg mivel és hogyan érte el ezt valaki.

A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!

Az ötlet

(Röviden, tömören írom le). Egy finn srác japán nyelvet is tanult a finn egyetemen, sőt cserediák is volt Japánban. Majd feleségével kiköltöztek 2011-ben az ázsiai országba, a felesége odavalósi. Ott nem vállalt munkát, mert közben Finnországban több online projektet is elindított, de mikor azoknál apadni kezdtek a bevételek, új ötletek után kutatott. Felfigyelt a BirchBox sminkminta előfizetéses boxra (webshopra), aminek lényege, hogyha valaki előfizet rá, havonta küld sminkmintákat. – megjegyzés: itthon hasonlót a Pixibox csinált először.

Ekkor jött az ötlete, hogy ő is árulhatna valamit, elkezdte kutatni ,hogy mit is tudna folyamatosan küldeni így előfizetésesen. Sokat ötletelt majd a japán cukorkák értékesítése mellett tette le a voksát.

A megvalósítás

Elindította a www.candyjapan.com oldalt. Először egyetemi kapcsolatrendszerét használta ki és értékesített néhány előfizetést. Tehát 20-30 dollárt fizet valaki havonta addig, amíg szeretne havonta kapni ilyen japán cukorkás dobozokat, mindig más cukorka van benne, tudod a meglepetés faktor. A cél az, hogy több hónapon át is előfizető legyen, így visszatérő vásárló lesz.
Az ötletgazda felbuzdulva a visszajelzéseken és a néhány előfizetőn elkészítette a weboldalát, először csak egy egyoldalas weboldal (promóciós oldal, landing oldal) volt, majd folyamatosan (egy éven belül) több aloldalt is létrehozott és automatizálta a megrendeléseket. Hamar felfedezték bloggerek a jó ötletet, illetve a Youtubeosok is. Így rövid időn belül a Googleban is a „japanese candy” kulcsszóra a találati oldal elején volt.

Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember. Tehát 3 x 29 dollárt fizetnek.

Eredmények

  • 2011-ben elindult, első 2 előfizetője az egyetemi évei alatt elindított manga shopjának köszönhette. Első 2 hónapban csak ez a 2 előfizetője volt.
  • 2012 már 300 előfizetője volt már, ezt annak köszönhette, hogy a Hacker News oldalon írtak róla, és felkapta több blogger és Youtuber.
  • 2013-ban tartotta az előfizetők számát.
  • 2014-ben volt egy nagy megugrás, ez annak tudható be, hogy több konkurenciája is elkezdett ilyen japán cukorkák értékesítésével foglalkozni és a blogger, Youtubeos tartalmak is elkezdtek beérni és többen érdeklődtek a japán cukorkák iránt. Igen a konkurencia megjelenése az ő eladásait is megnövelte. (Itthon utóbbihoz hasonló jelenség volt egy másik területen, de az is érdekes. A GreenGo mellett idén elindult a MOL Limo is a városi autóbérlés piacon, és a GreenGo felhasználói száma megugrott emiatt a konkurencia megjelenésével.)
  • 2015-ben már 1200 előfizetője volt, igaz ekkor áldozata lett egy nagy bankkártyás csalássorozatnak is, de túljutott rajta és kis ráfizetéssel megúszta a hackerek álrendeléseit. Statisztikák szerint az online bankkártyás vásárlásoknál minden 100.-ra jut egy hamis fizetés (kártyalopás).
  • Ez bár nem tett be a biznisznek, de 2016-ban már visszaesés volt tapasztalható az előfizetésekben.
  • 2017-ben folytatódott a csökkenés ám így is az alábbi eredményeket tudja felmutatni:
    Bevétel (2017-es): 141.220 dollár
    Kiadások: 102 846 dollár  (cukorka, szállítmány, dobozok, hirdetések)
    Nyereség: 38 384 dollár, átszámolva 10 700 000 Ft
    Havi 19 000 látogatás az oldalon, 30% keresőből, 22% közösségi oldalakról, 13% fizetett hirdetésekből
    Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember.
  • Érdemes itt számolni azzal is, hogy egy előfizető legalább 3-4 hónapig ügyfél marad és havi 29 dollár fizet a dobozokért.
  • A kép alatt a folytatom!

Az alábbi ábrán az előfizetők számának alakulását látod 2011 és 2017 között

Napi 2 óra munka. Tudja, hogy még kell fejlődnie

A blogján azt is olvasni, hogy átlagosan napi 2 óra munkát vesz igénybe a webshop üzemeltetése. Továbbá a tapasztalatait is leírja, például azt, hogy Németországba nem érte meg neki az értékesítés és onnan nem is fogad már rendelést.
Amit megfigyeltem a leírásaiban, hogy a marketingben tényleg van mit fejlődnie, tesztel-tesztel, de van még mit tanulnia és bátrabban költeni hirdetésekre. Sőt ennyi év után már ideje megújulnia is, vagy éppen disztribúcióban gondolkodnia.

Kedvet kaptál az előfizetéses webshophoz? Itt tudsz informálódni még:

Összegyűjtöttem azokat a cikkeket, tartalmakat, amikben még olvashatsz erről és segítenek az indulásban.

Cikkek ötletek, előfizetéses és hagyományos webshophoz, termékmegtaláláshoz (Kattints a linkekre!): 

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne.

Egyéb ehhez kapcsolódó cikkek: 

Forrás: candyjapan.com

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...