Napi 2 óra munka, havi 900 000 forint tiszta profit előfizetéses, havidíjas webshoppal

Mennyi profitot lehet elérni előfizetéses webáruházzal? Itt a válasz egy esettanulmányban, amit egy japán cukorkákat értékesítő webshop tulajdonosa készített. Folyamatosan vezeti az eredményeit, hogy megossza azt velünk. Gondolj bele mennyire merész, hisz a konkurenciája is látja ezt! A címben már láttad az eredményt, most nézzük meg mivel és hogyan érte el ezt valaki.

Az ötlet

(Röviden, tömören írom le). Egy finn srác japán nyelvet is tanult a finn egyetemen, sőt cserediák is volt Japánban. Majd feleségével kiköltöztek 2011-ben az ázsiai országba, a felesége odavalósi. Ott nem vállalt munkát, mert közben Finnországban több online projektet is elindított, de mikor azoknál apadni kezdtek a bevételek, új ötletek után kutatott. Felfigyelt a BirchBox sminkminta előfizetéses boxra (webshopra), aminek lényege, hogyha valaki előfizet rá, havonta küld sminkmintákat. – megjegyzés: itthon hasonlót a Pixibox csinált először.

Ekkor jött az ötlete, hogy ő is árulhatna valamit, elkezdte kutatni ,hogy mit is tudna folyamatosan küldeni így előfizetésesen. Sokat ötletelt majd a japán cukorkák értékesítése mellett tette le a voksát.

A megvalósítás

Elindította a www.candyjapan.com oldalt. Először egyetemi kapcsolatrendszerét használta ki és értékesített néhány előfizetést. Tehát 20-30 dollárt fizet valaki havonta addig, amíg szeretne havonta kapni ilyen japán cukorkás dobozokat, mindig más cukorka van benne, tudod a meglepetés faktor. A cél az, hogy több hónapon át is előfizető legyen, így visszatérő vásárló lesz.
Az ötletgazda felbuzdulva a visszajelzéseken és a néhány előfizetőn elkészítette a weboldalát, először csak egy egyoldalas weboldal (promóciós oldal, landing oldal) volt, majd folyamatosan (egy éven belül) több aloldalt is létrehozott és automatizálta a megrendeléseket. Hamar felfedezték bloggerek a jó ötletet, illetve a Youtubeosok is. Így rövid időn belül a Googleban is a “japanese candy” kulcsszóra a találati oldal elején volt.

Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember. Tehát 3 x 29 dollárt fizetnek.

Eredmények

  • 2011-ben elindult, első 2 előfizetője az egyetemi évei alatt elindított manga shopjának köszönhette. Első 2 hónapban csak ez a 2 előfizetője volt.
  • 2012 már 300 előfizetője volt már, ezt annak köszönhette, hogy a Hacker News oldalon írtak róla, és felkapta több blogger és Youtuber.
  • 2013-ban tartotta az előfizetők számát.
  • 2014-ben volt egy nagy megugrás, ez annak tudható be, hogy több konkurenciája is elkezdett ilyen japán cukorkák értékesítésével foglalkozni és a blogger, Youtubeos tartalmak is elkezdtek beérni és többen érdeklődtek a japán cukorkák iránt. Igen a konkurencia megjelenése az ő eladásait is megnövelte. (Itthon utóbbihoz hasonló jelenség volt egy másik területen, de az is érdekes. A GreenGo mellett idén elindult a MOL Limo is a városi autóbérlés piacon, és a GreenGo felhasználói száma megugrott emiatt a konkurencia megjelenésével.)
  • 2015-ben már 1200 előfizetője volt, igaz ekkor áldozata lett egy nagy bankkártyás csalássorozatnak is, de túljutott rajta és kis ráfizetéssel megúszta a hackerek álrendeléseit. Statisztikák szerint az online bankkártyás vásárlásoknál minden 100.-ra jut egy hamis fizetés (kártyalopás).
  • Ez bár nem tett be a biznisznek, de 2016-ban már visszaesés volt tapasztalható az előfizetésekben.
  • 2017-ben folytatódott a csökkenés ám így is az alábbi eredményeket tudja felmutatni:
    Bevétel (2017-es): 141.220 dollár
    Kiadások: 102 846 dollár  (cukorka, szállítmány, dobozok, hirdetések)
    Nyereség: 38 384 dollár, átszámolva 10 700 000 Ft
    Havi 19 000 látogatás az oldalon, 30% keresőből, 22% közösségi oldalakról, 13% fizetett hirdetésekből
    Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember.
  • Érdemes itt számolni azzal is, hogy egy előfizető legalább 3-4 hónapig ügyfél marad és havi 29 dollár fizet a dobozokért.
  • A kép alatt a folytatom!

Az alábbi ábrán az előfizetők számának alakulását látod 2011 és 2017 között

Napi 2 óra munka. Tudja, hogy még kell fejlődnie

A blogján azt is olvasni, hogy átlagosan napi 2 óra munkát vesz igénybe a webshop üzemeltetése. Továbbá a tapasztalatait is leírja, például azt, hogy Németországba nem érte meg neki az értékesítés és onnan nem is fogad már rendelést.
Amit megfigyeltem a leírásaiban, hogy a marketingben tényleg van mit fejlődnie, tesztel-tesztel, de van még mit tanulnia és bátrabban költeni hirdetésekre. Sőt ennyi év után már ideje megújulnia is, vagy éppen disztribúcióban gondolkodnia.

Kedvet kaptál az előfizetéses webshophoz? Itt tudsz informálódni még:

Összegyűjtöttem azokat a cikkeket, tartalmakat, amikben még olvashatsz erről és segítenek az indulásban.

Cikkek ötletek, előfizetéses és hagyományos webshophoz, termékmegtaláláshoz (Kattints a linkekre!): 

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne.

Egyéb ehhez kapcsolódó cikkek: 

Forrás: candyjapan.com

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!