Napi 2 óra munka, havi 900 000 forint tiszta profit előfizetéses, havidíjas webshoppal

Mennyi profitot lehet elérni előfizetéses webáruházzal? Itt a válasz egy esettanulmányban, amit egy japán cukorkákat értékesítő webshop tulajdonosa készített. Folyamatosan vezeti az eredményeit, hogy megossza azt velünk. Gondolj bele mennyire merész, hisz a konkurenciája is látja ezt! A címben már láttad az eredményt, most nézzük meg mivel és hogyan érte el ezt valaki.

Az ötlet

(Röviden, tömören írom le). Egy finn srác japán nyelvet is tanult a finn egyetemen, sőt cserediák is volt Japánban. Majd feleségével kiköltöztek 2011-ben az ázsiai országba, a felesége odavalósi. Ott nem vállalt munkát, mert közben Finnországban több online projektet is elindított, de mikor azoknál apadni kezdtek a bevételek, új ötletek után kutatott. Felfigyelt a BirchBox sminkminta előfizetéses boxra (webshopra), aminek lényege, hogyha valaki előfizet rá, havonta küld sminkmintákat. – megjegyzés: itthon hasonlót a Pixibox csinált először.

Ekkor jött az ötlete, hogy ő is árulhatna valamit, elkezdte kutatni ,hogy mit is tudna folyamatosan küldeni így előfizetésesen. Sokat ötletelt majd a japán cukorkák értékesítése mellett tette le a voksát.

A megvalósítás

Elindította a www.candyjapan.com oldalt. Először egyetemi kapcsolatrendszerét használta ki és értékesített néhány előfizetést. Tehát 20-30 dollárt fizet valaki havonta addig, amíg szeretne havonta kapni ilyen japán cukorkás dobozokat, mindig más cukorka van benne, tudod a meglepetés faktor. A cél az, hogy több hónapon át is előfizető legyen, így visszatérő vásárló lesz.
Az ötletgazda felbuzdulva a visszajelzéseken és a néhány előfizetőn elkészítette a weboldalát, először csak egy egyoldalas weboldal (promóciós oldal, landing oldal) volt, majd folyamatosan (egy éven belül) több aloldalt is létrehozott és automatizálta a megrendeléseket. Hamar felfedezték bloggerek a jó ötletet, illetve a Youtubeosok is. Így rövid időn belül a Googleban is a “japanese candy” kulcsszóra a találati oldal elején volt.

Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember. Tehát 3 x 29 dollárt fizetnek.

Eredmények

  • 2011-ben elindult, első 2 előfizetője az egyetemi évei alatt elindított manga shopjának köszönhette. Első 2 hónapban csak ez a 2 előfizetője volt.
  • 2012 már 300 előfizetője volt már, ezt annak köszönhette, hogy a Hacker News oldalon írtak róla, és felkapta több blogger és Youtuber.
  • 2013-ban tartotta az előfizetők számát.
  • 2014-ben volt egy nagy megugrás, ez annak tudható be, hogy több konkurenciája is elkezdett ilyen japán cukorkák értékesítésével foglalkozni és a blogger, Youtubeos tartalmak is elkezdtek beérni és többen érdeklődtek a japán cukorkák iránt. Igen a konkurencia megjelenése az ő eladásait is megnövelte. (Itthon utóbbihoz hasonló jelenség volt egy másik területen, de az is érdekes. A GreenGo mellett idén elindult a MOL Limo is a városi autóbérlés piacon, és a GreenGo felhasználói száma megugrott emiatt a konkurencia megjelenésével.)
  • 2015-ben már 1200 előfizetője volt, igaz ekkor áldozata lett egy nagy bankkártyás csalássorozatnak is, de túljutott rajta és kis ráfizetéssel megúszta a hackerek álrendeléseit. Statisztikák szerint az online bankkártyás vásárlásoknál minden 100.-ra jut egy hamis fizetés (kártyalopás).
  • Ez bár nem tett be a biznisznek, de 2016-ban már visszaesés volt tapasztalható az előfizetésekben.
  • 2017-ben folytatódott a csökkenés ám így is az alábbi eredményeket tudja felmutatni:
    Bevétel (2017-es): 141.220 dollár
    Kiadások: 102 846 dollár  (cukorka, szállítmány, dobozok, hirdetések)
    Nyereség: 38 384 dollár, átszámolva 10 700 000 Ft
    Havi 19 000 látogatás az oldalon, 30% keresőből, 22% közösségi oldalakról, 13% fizetett hirdetésekből
    Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember.
  • Érdemes itt számolni azzal is, hogy egy előfizető legalább 3-4 hónapig ügyfél marad és havi 29 dollár fizet a dobozokért.
  • A kép alatt a folytatom!

Az alábbi ábrán az előfizetők számának alakulását látod 2011 és 2017 között

Napi 2 óra munka. Tudja, hogy még kell fejlődnie

A blogján azt is olvasni, hogy átlagosan napi 2 óra munkát vesz igénybe a webshop üzemeltetése. Továbbá a tapasztalatait is leírja, például azt, hogy Németországba nem érte meg neki az értékesítés és onnan nem is fogad már rendelést.
Amit megfigyeltem a leírásaiban, hogy a marketingben tényleg van mit fejlődnie, tesztel-tesztel, de van még mit tanulnia és bátrabban költeni hirdetésekre. Sőt ennyi év után már ideje megújulnia is, vagy éppen disztribúcióban gondolkodnia.

Kedvet kaptál az előfizetéses webshophoz? Itt tudsz informálódni még:

Összegyűjtöttem azokat a cikkeket, tartalmakat, amikben még olvashatsz erről és segítenek az indulásban.

Cikkek ötletek, előfizetéses és hagyományos webshophoz, termékmegtaláláshoz (Kattints a linkekre!): 

Webáruház indítása feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne.

Egyéb ehhez kapcsolódó cikkek: 

Forrás: candyjapan.com

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek