Mennyi profitot lehet elérni előfizetéses webáruházzal? Itt a válasz egy esettanulmányban, amit egy japán cukorkákat értékesítő webshop tulajdonosa készített. Folyamatosan vezeti az eredményeit, hogy megossza azt velünk. Gondolj bele mennyire merész, hisz a konkurenciája is látja ezt! A címben már láttad az eredményt, most nézzük meg mivel és hogyan érte el ezt valaki.

Az ötlet

(Röviden, tömören írom le). Egy finn srác japán nyelvet is tanult a finn egyetemen, sőt cserediák is volt Japánban. Majd feleségével kiköltöztek 2011-ben az ázsiai országba, a felesége odavalósi. Ott nem vállalt munkát, mert közben Finnországban több online projektet is elindított, de mikor azoknál apadni kezdtek a bevételek, új ötletek után kutatott. Felfigyelt a BirchBox sminkminta előfizetéses boxra (webshopra), aminek lényege, hogyha valaki előfizet rá, havonta küld sminkmintákat. – megjegyzés: itthon hasonlót a Pixibox csinált először.

Ekkor jött az ötlete, hogy ő is árulhatna valamit, elkezdte kutatni ,hogy mit is tudna folyamatosan küldeni így előfizetésesen. Sokat ötletelt majd a japán cukorkák értékesítése mellett tette le a voksát.

A megvalósítás

Elindította a www.candyjapan.com oldalt. Először egyetemi kapcsolatrendszerét használta ki és értékesített néhány előfizetést. Tehát 20-30 dollárt fizet valaki havonta addig, amíg szeretne havonta kapni ilyen japán cukorkás dobozokat, mindig más cukorka van benne, tudod a meglepetés faktor. A cél az, hogy több hónapon át is előfizető legyen, így visszatérő vásárló lesz.
Az ötletgazda felbuzdulva a visszajelzéseken és a néhány előfizetőn elkészítette a weboldalát, először csak egy egyoldalas weboldal (promóciós oldal, landing oldal) volt, majd folyamatosan (egy éven belül) több aloldalt is létrehozott és automatizálta a megrendeléseket. Hamar felfedezték bloggerek a jó ötletet, illetve a Youtubeosok is. Így rövid időn belül a Googleban is a “japanese candy” kulcsszóra a találati oldal elején volt.

Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember. Tehát 3 x 29 dollárt fizetnek.

Eredmények

  • 2011-ben elindult, első 2 előfizetője az egyetemi évei alatt elindított manga shopjának köszönhette. Első 2 hónapban csak ez a 2 előfizetője volt.
  • 2012 már 300 előfizetője volt már, ezt annak köszönhette, hogy a Hacker News oldalon írtak róla, és felkapta több blogger és Youtuber.
  • 2013-ban tartotta az előfizetők számát.
  • 2014-ben volt egy nagy megugrás, ez annak tudható be, hogy több konkurenciája is elkezdett ilyen japán cukorkák értékesítésével foglalkozni és a blogger, Youtubeos tartalmak is elkezdtek beérni és többen érdeklődtek a japán cukorkák iránt. Igen a konkurencia megjelenése az ő eladásait is megnövelte. (Itthon utóbbihoz hasonló jelenség volt egy másik területen, de az is érdekes. A GreenGo mellett idén elindult a MOL Limo is a városi autóbérlés piacon, és a GreenGo felhasználói száma megugrott emiatt a konkurencia megjelenésével.)
  • 2015-ben már 1200 előfizetője volt, igaz ekkor áldozata lett egy nagy bankkártyás csalássorozatnak is, de túljutott rajta és kis ráfizetéssel megúszta a hackerek álrendeléseit. Statisztikák szerint az online bankkártyás vásárlásoknál minden 100.-ra jut egy hamis fizetés (kártyalopás).
  • Ez bár nem tett be a biznisznek, de 2016-ban már visszaesés volt tapasztalható az előfizetésekben.
  • 2017-ben folytatódott a csökkenés ám így is az alábbi eredményeket tudja felmutatni:
    Bevétel (2017-es): 141.220 dollár
    Kiadások: 102 846 dollár  (cukorka, szállítmány, dobozok, hirdetések)
    Nyereség: 38 384 dollár, átszámolva 10 700 000 Ft
    Havi 19 000 látogatás az oldalon, 30% keresőből, 22% közösségi oldalakról, 13% fizetett hirdetésekből
    Kiszámolva átlagosan 3 hónapig marad előfizető egy ember.
  • Érdemes itt számolni azzal is, hogy egy előfizető legalább 3-4 hónapig ügyfél marad és havi 29 dollár fizet a dobozokért.
  • A kép alatt a folytatom!

Az alábbi ábrán az előfizetők számának alakulását látod 2011 és 2017 között

Napi 2 óra munka. Tudja, hogy még kell fejlődnie

A blogján azt is olvasni, hogy átlagosan napi 2 óra munkát vesz igénybe a webshop üzemeltetése. Továbbá a tapasztalatait is leírja, például azt, hogy Németországba nem érte meg neki az értékesítés és onnan nem is fogad már rendelést.
Amit megfigyeltem a leírásaiban, hogy a marketingben tényleg van mit fejlődnie, tesztel-tesztel, de van még mit tanulnia és bátrabban költeni hirdetésekre. Sőt ennyi év után már ideje megújulnia is, vagy éppen disztribúcióban gondolkodnia.

Kedvet kaptál az előfizetéses webshophoz? Itt tudsz informálódni még:

Összegyűjtöttem azokat a cikkeket, tartalmakat, amikben még olvashatsz erről és segítenek az indulásban.

Cikkek ötletek, előfizetéses és hagyományos webshophoz, termékmegtaláláshoz (Kattints a linkekre!): 

Egyéb ehhez kapcsolódó cikkek: 

Forrás: candyjapan.com