blank

Napi 300 érdeklődővel chatelni? Chatbot kvíz marketing

Dátum

Megosztás

Gondolj arra most, hogy írnak Messengeren a cégeddel kapcsolatban napi 3-5-en. Már az is jó számnak tekinthető. A chaten érkezők még potenciálisabb érdeklődők lehetnek a vállalkozásoddal kapcsolatban. A chatbot marketingről már évek óta olvashatsz a Minneren, sőt kvízeimmel is már több éve találkozhattál. Érdekes volt látni, hogy míg mi használjuk, a többség csak legyint rá. Ám most, mikor megtudtátok, hogy egy új vállalkozásomnál 2 hónap alatt 20 700-an vettek részt chatbot kvízünkben, vagyis napi 345 (!)-en. És ez még csak a kezdet! Na akkor, igazán felkaptátok a fejeteket! Persze jön a kérdés, hogy akkor erre biztosan sokat költöttünk. Nos az első érintés átlagosan mindössze 5 forintba került! Ennyi kellett ahhoz, hogy belekerüljünk a Messengerébe az embereknek. Oda, ahol egyébként rajtunk kívül a barátaikkal, ismerőseikkel beszélgetnek. Miért most? És mit kezdj ezzel?

Fontos! Ez haladó marketing! Ezt a hazai cégek 99,9999999999999%-a nem csinálja. Sokan mondják, hogy jó lenne, ha időben szólna valaki egy jól működő marketing rendszerről, stratégiáról. Nos mit itt szóltunk (már egy ideje). Azért meg kell ugrani egy két lépést, azért is merem kitenni. Mi ebből most sok pénzt és sikert ki fogunk venni (vettünk már ki). Rajtad ál, hogy te is. Mi szóltunk!

  • Azért is érdeklődtök most a chatbot iránt, mert egyre nehezebb ingyenesen az emberek elé kerülni, az elérések a béka segge alatt vannak.
  • A hirdetések persze hoznak (remélem hirdettek), de hatékonyságon mindig van mit javítani.
  • A fogyasztók igénylik a kétirányú kommunikációt, de ez eszméletlen időigényes.
  • Nos erre megoldás a chatbot és azon belül is például a chatbot kvízek.

Már a chatbotos termékajánlós cikkünkben érintettük ezt a témát. Az emberek szeretik kattintgatni. Itt találod ezt a cikket: Termékajánló chatboton keresztül. Perszonalizált üzenet

Tehát a chatbot jó arra, hogy

  • Termékajánlót csinálj, amiben a fogyasztónak felteszel kérdéseket, ő kattintással válaszol. pl. Milyen célra szeretné vásárolni a terméket… És 3-4 kérdés után ez alapján ajánlasz neki terméket.
  • Már akkor irányítani tudod az embereket, amikor írnak neked chaten. Tudsz gombokat tenni az üdvözlő üzenetbe, és csak utána tudnak írni neked. Például linket is be tudsz állítani.
  • Tudsz ilyen játékos kvízt készíteni, amiről beszélünk majd lejjebb. Ebből elég 3-4, amivel már meg tudod támogatni adott kampányodat.
  • Sokkal hatékonyabb nyereményjátékot tudsz indítani. Pl. akik kommentelnek a nyereményjátékra, azok kapnak chatüzenetet. ahol vagy kapnak még lehetőséget extra nyereményre, vagy küldesz információt nekik, kupont…

Mivel tudod megtenni?

A Messenger összekapcsoljuk a Manychat platformmal. Így ott be tudjuk állítani mikor mi jelenjen meg. És ehhez programozói tudás sem kell. A MinnerAkadémián a chatbot képzésünkben (kattints ide!)átólzéig megtanítjuk a chatbot készítést, a Manychat használatát. Sőt a kvízekhez, vagy chatbot nyereményjátékhoz.

Chatbot képzés a MinnerAkadémián+ sablonokkal, útmutatókkal!

Lásd alábbi képeken.

Ezt látják akik beszélgetést kezdeményeznek a Minner.hu -val

blank

Ez pedig a ManyChat szerkesztője: (meg lehet tanulni)

blank

Másik nagy előnye, hogy bizony ott leszel az emberek ismerősei közötti beszélgetésben. Jó ha lát ott is!

blank

A Minner chatbot kvíz projekt, chatbot kvíz marketing

Én is meglepődtem, hogy az emberek mennyire szeretnek játszani. (felnőttek is)

Két projektemben is használtam már a kvízeket, chatbotot a Minner életében.

  • Minner.hu -n már többször találkozhattál kvízekkel, chatbot ajánlóval.
  • Kvizzy.hu– Decemberben indult be igazán a projekt, kvízplatform, kvízoldal. Első körben chatbot kvízekre épül. Azért is, mert igazán kedvező áron tudunk akár szük célcsoportot elérni és chaten belül újra el tudjuk érni az embereket.
    • A fő cél, hogy játszanak, töltsenek ki minél több kvízt.
    • További cél, hogy tereljük (kismértékben) a kvízkitöltőket például a Minner.hu -ra, vagy a piacterünkre, és majd márciustól szponzorok is vehetnek tőlünk ilyen tartalmi kvízeket, ahová az ő reklámjuk kerül bele.

Csak egy példa: 18-25 év között nők elérése mindössze ennyibe kerül.

blank

Mennyi? 20 000 ember? Napi 345 chat üzenet? (2 HÓNAP ALATT)

blank

A kvíz.

Bár lehet, hogy már próbálta, azért csak nézzük meg, hogy mit is lát a fogyasztó, mikor rákattint például egy linkre. A platform generál egy Messenger linket, amire ha kattint, akkor egyből átnavigálj őt a Messengerre. Például így néz ki a Kvizzy-n található Teszteld le mennyire van benne a vállalkozói véna kvíz esetében: https://m.me/kvizzyhu?ref=w18278924 – ezt lehet linkelni FB posztokban, weboldalon…

Az alábbi képen látod, hogy gombokon keresztül irányítjuk a beszélgetést a kvízben. Nem is engedjük, hogy mást beírjon.

blank

5-6 kérdés elég, többet nem érdemes beletenni, mert nem kattintják végig (bár utána érdekes, új kvíz esetén játszanak tovább, ha betesszük a végére).

És a végén rá tudod őt terelni másik kvízre, amit a cégeddel, témáddal kapcsolatban csináltál, és persze weboldalra, ajánlatra… Sőt még olyat is tudsz, hogy 1 óra múlva küldesz neki egy plusz üzenetet. Tudsz gombot tenni, arra linket, vagy éppen másik chatbot „folyamra” (flow) küldeni a felhasználót, és akkor Messengeren belül marad. A fantáziádra bízom!

blank

600 000 kvízjátékosig meg sem állok idén a Kvizzy-n!

Sőt Aktív 20 000 feliratkozót szeretnék! Akik hétről-hétre új kvízt fognak kapni. Ezt most állítjuk be éppen, nem kell hozzá programozói tudás!

És akkor ráteszünk egy lapáttal, amikor végzett a játékos és 1 óra múlva kap egy üzenetet.

blank

1 hónapon belül legyen chatbot kvízed, kvíz marketinged!

Tudom, hogy neki kell ülni, először megtanulni, aztán kvízt összeállítani (5 kérdés kell, 2-3 válasszal). És utána azt beállítani (bár az első alkalommal lehet 2 óra lesz, de utána 1 óra alatt a technikai része megvan kvízenként).

  1. Próbáld ki valamelyik chat kvízünket:
    1. Teszteld le mennyire van benned a vállalkozói véna! Üzleti kvíz – Kvizzy projektem kvíze, Minnerre tereljük a sok-sok új olvasót! Sokan itt találkoznak most először a Minnerrel. Izgalmas!
    2. Itt van egy régebbi: Teszteld le mennyire tippelsz jól az üzleti életben! Kvíz
    3. Itt egy másik: Üzleti tippjáték 2. Teszteld le mennyire tippelsz jól az üzleti életben!
  2. Chatbot képzésbenaz útmutatón végigrágod magad. Manychat platformot megismered, tudni fogod használni. Kattints ide!

Ha nem érdekel a chatbot marketing, csak a Kvizzy-re vagy kíváncsi és arra a vállalkozásomra:

Az ötlet röviden:

Egy folyamatosan frissülő kvízportál, ahol belső csapat készíti a feladványokat. No-code rendszerre épül, vagyis itt chatbot rendszert használunk a vállalkozás elindításakor (Messengerben lehet játszani). Közelebb áll egy tartalomkészítő oldalhoz, mint egy játékoldalhoz a vállalkozás, a cél a figyelem megszerzése, megtartása és monetizálása.

Itt vannak a hozzá kapcsolódó üzleti információk, esettanulmány:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...