Nem akarom kirakni az 1318. Instagram, Facebook posztot

Dátum

Megosztás

Volt már neked is ilyen érzésed? Ez nem véletlen, hiszen aki aktív volt az elmúlt időszakban a hazai piacon népszerű közösségi média platformokon, mint például a Facebook, bizony elpuffogtathatott már szinte minden témát, posztot. Például a csúcson, 2015-2017 között kezdted a Facebook marketingedet akkor már lehet nincs kedved ugyanazt kitenni hatodszorra, sőt az 1318. poszthoz sincs kedved. És közben megváltoztak a fogyasztói igények is, máshogy használjuk a közösségi médiát mint néhány éve. A Facebook is szigorított itt-ott. Ha igaz rád, ha érzed a címben feltett megállapítást, akkor segítségedre lehet ez a cikk. Lesz olyan, amira azt mondod: „na várjunk csak! Ezt átgondolom!

Az elmúlt 8 évben a Facebook marketing bugyraiban benne voltam, és még mindig aktívan alkalmazzuk a Facebook marketinget a Minnernél. Személyes konzultációkon viszont arra lettem figyelmes, hogy a cégek máshogy állnak a Facebookhoz, Instagramhoz, mint eddig! Korábban egy átlagos személyes konzultáción az idő 20-30%-ában biztosan szó volt a Facebook marketingről, ez 2021-2022-ben lecsökkent 15%-ra!

Mit élhetsz át még a közösségi média marketingben és milyen megoldások léteznek erre

Gyengék az elérések – a követőid nagy részét nem éred el

Ez a Facebook algoritmusának megváltozásának is köszönhető. Előrébb tolta a Facebook csoportok posztjait, lejjebb csavarta az eléréseket, hogy még több hirdetés beférjen a felhasználók hírfolyamába, időnként előtérbe hozza a fogyasztók ismerőseinek posztjait a page posztokkal szemben. És az sem elhanyagolható, hogy rengeteg poszt kerül ki egy nap.

De van üzleti vonala is ennek! Ami a te cégedtől függ!

Továbbá lehet az is, hogy bizony a céged, márkád követői már nem aktív vásárlóid, érdeklőid. Na ez érdekes! Ezen majd gondolkodj el! Mi például 3 havonta törölgetjük a követőket, ezzel megtudtuk tartani valamennyire az eléréseket. DE! Mi média oldal vagyunk, annyira azért nekünk nem mérvadó, de még nálunk is érzékelhető eredményt hozott. Képzeld el például egy webshop esetében. Na várjunk csak! Akkor!

  • Lehet érdemes egy B oldalt elindítani, egy második oldalt? Pl. Márkanevem 2 FB oldalt? Lehetséges! Sőt egyébként izgalmas dolog, hogy hirdetéseknél így két oldal nevében hirdetsz (jobb kattintási költségeket kapsz). Kezdünk megérkezni igaz?!
  • Vagy a fő oldalnál nyomni egy RESETET? Nem, a fenti verzió jobb.
  • És itt viszont a következő dolog is eszünkbe juthat: Régebben is szajkóztuk, hogy ne lájkokat gyűjts, hanem vásárlókat, az max extra, hogy látják organikusan is a posztokat. Na, de ugye akkor most még inkább ez validálta, hogy nem a lájkok gyűtése a minden. Hm, de akkor miért is legyen B terv, B oldal. Na igen, akkor igazán rá kell kapcsolni, de egy új oldallal valóban magasabbak az elérések.
  • Csak is akkor gondolkodj el valamiféle lépésben a fenti Márkanevem 2 FB oldal létrehozásával kapcsolatban, ha valóban rányomsz egy nagyobb kampányt, és tudod, hogy megvan a tudásod befogni a megnövekedett organikus elérés szelét.

Organikus elérés növeléséhez készítettünk egy esettanulmányt az Átfogó marketing alapok online képzésünkbe. El tudod érni, hogy az eléréseid 5-10%-ról felmenjenek 30-50%-ig! Sőt még több lájk, megosztás, kattintás jöjjön a posztodra! Kattints ide!

A trash az új trendi – A gagyi az új menő?

Egy jól megkomponált, kamerával készített kép (sőt megszerkesztett) töredék emberhez ér el, mint a mobillal készített, mondhatni gagyibb képek.

A menő posztok már-már gagyiknak számítanak, a gagyik pedig menőnek? 

Megkeresett egy ügyfelünk, akinek jól megkomponált Facebook posztjai voltak, tehát jó volt a szövegezés, valamint a képek minősége is kifogástalan volt. A posztjait lájkolták is, de nem érezte, hogy mégis eredményesek lennének. Nem tudta bevonni a közönségét, mintha “üres” közönsége lenne. Ennek az egyik oka az egyoldalú kommunikáció, tehát a közösségből a posztjai nem váltottak ki extra érzéseket, vagy bármi olyat, amihez hozzá tudtak volna szólni, igazán azonosulni tudtak volna vele. 

Azt javasoltuk neki megoldásként, hogy – akár tesztjelleggel is – próbáljon meg az előre beállított képek helyett “gagyibb” képeket készíteni, fényképezőgép helyett telefonnal. A fiatalabb generációnak ugyanis ma már sokkal inkább számít az őszinteség és a kendőzetlen igazság, mint a csilli-villi magamutogatás. Talán emiatt is kezdenek kiábrándulni az Instagramból a fiatalabb felhasználók, mivel ott csak a tökéleteset lehet látni, ami a valóságban közel sem annyira tökéletes. Egy gyengébb vizuállal rendelkező poszt is teljesíthet jól, sőt jobban, mert a fogyasztók közelebbinek érzik, jobban tudnak vele azonosulni. 

Csöpögős posztok óriási, interakciókkal konverzióval – A lájkbajnokok

Láttad már, hogy van olyan márka, vagy kisvállalkozás, aki kitesz egy gagyibb képet, majd jön egy sztorival (időnként nyálas, vagy megható…) és csak úgy ömlenek a lájkok a tartalmaira (és hidd el a vevők is)! Nos igazán eljött az ilyen minőségibb kontenteknek az ideje! Egy történettel azonosulni tud a fogyasztó, de az üzleti oldalalt tekintve viszont van egy küszöb, amit meg kell ugrani. Ez pedig az, hogy jó történetet leírni nehéz! Milyen érdekes igaz? Miközben egy gagyi képet felteszel, és mellé egy ütős sztorit aközben eme érdekes elegy lehozza a csillagokat (és a vevők pénzét a tárcádba).

Kovács Péter szövegírónkkal beszélgettünk erről a napokban, sőt a Minneren is már sokszor használtuk a storytelling technikát. Ösztönösen belénk van kódolva, hogy a történeteket el tudjuk képzelni, bele tudjuk élni magunkat; a leírt tárgyaknak az illatát is képesek vagyunk érezni. Tehát egy jól megírt storytelling poszt több érzékszervre is hathat. Valójában egy évben elég 12 ilyen sztorit írni egy cégnek, és a lájkbajnokságot ezzel már meg is nyerheti. Erről cikk, podcast itt.

Miért futnak ennyire a Facebook csoportok? 

Először is jöjjön néhány statisztika, nem csak csoportokról. Az AdEspresso 2021-es Facebook kutatásában az alábbi adatokat olvashatóak:

  • 1,82 milliárd ember napi szinten használja a közösségi oldalt
  • A Facebook felhasználók legalább 74%-a napi szinten rákeres egy oldalra
  • Az átlagos organikus elérés egy üzleti oldal esetében az oldalt követők 5,2%-a
  • 1,4 milliárd ember csatlakozott olyan Facebook csoportokhoz, ahonnan kapott már  valamilyen értéket. 
  • Egy átlagos Facebook felhasználó egy hónapban 11 hirdetésre kattint. Forrás:adespresso.com/

Nem azt mondjuk, hogy csinálj Facebook csoportot, hanem szeretnénk rávilágítani egy érdekes összefüggésre. A csoportok azért működnek jól, mert a tagokról szól, mert tematikusak, mert a posztok nem eladásról szólnak, jobban azt érzik, hogy egy közösség tagjai. De, ha azt szeretnénk ezt átfordítani és felhasználni a feedünkön, akkor:

  • többet kell posztolni azokról a témákról, dolgokról, problémákról, ami a fogyasztókat körülveszi,
  • érdeklődni kell utánuk, meghallgatni őket,
  • reagálni a kommentjeikre,
  • erősíteni a kétirányú kommunikációt játékokkal, kérdésekkel, amit előző bekezdésben láthattál is. 

Kiteszel egy átlagos posztot és 0 embert érdekel. A középszerűségnek vége

2022-ig el lehetett lavírozni a Facebookon középszerű tartalmakkal. Mármint ilyen átlagos, csak posztolok egy tartalmat, aztán meglátjuk mi lesz. Ez igazából időnként hozott eredményt régebben, ami beleringathatott minket abba, hogy végülis működik. Ez 2022-ben már nincs így. Akár fel is lehet tenni a kérdést, hogy biztosan kell neked a Facebook marketing. 2022-ben azt kell mondjam, hogy nem kell minden cégnek ott lennie. Hirdetéssel persze lehet, de ha középszerű marketinggel akarsz organikusan (ingyen) elérni embereket, az nem fog menni.

Érdekes például, hogy a cégek miért is tudnak ilyen nagy sikert elérni a TikTokon most. Mindenki arra fogja, hogy mert az organikus elérés… Nos, mi azt látjuk, hogy ez annak köszönhető, hogy ott teljesen a fogyasztóra kell gyártanod a tartalmat, és valahogy így is fog a többség hozzá. Nem a cégről, hanem a fogyasztóról szól a videó, és a TikTok maga eléri, hogy a márkák így kommunikáljanak. Lásd itt ebben a cikkben bemutattuk. Mit művel a Philips és az Euronics a Tiktokon? Ez jó! Tiktok példák, ötletek

Heti 5 poszt helyett elég 2, sőt az is inkább legyen kampány

A saját propagandád megvan már? 

A tapasztalataink alapján ott szokott probléma lenni, ahol egyszerre több témában, több termékről / szolgáltatásról posztolnak egy időszakon belül. Valahogy az emberek nem tudnak rácsatlakozni igazán a posztokra. A következetes témafeldolgozás, a kampányszerű posztolás elősegíti az elérések növekedését. 

Tudod, ha mindenről posztolsz, akkor valójában semmiről. Az ügyfeleinknél a hirdetések és organikus posztok esetében is 2-3 hónapos kampányokra álltunk rá, ahol is vagy egy terméket, termékcsoportot, kategóriát vagy témát emelünk ki és arra van következetesen felépítve a kommunikáció, vagyis a marketing kampány.

Elgondolkodtató volt? Még körbe járom a témát és bővítem a cikket.

Addig is, javaslom a következő tartalmainkat:

Fotó: Envato Elements

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!