Ők váltottak. Alkalmazottból vállalkozók lettek. 5 álommegvalósító sztori

Vállalkozás indításon gondolkozol, vagy csak szeretnél új lendületet kapni a vállalkozásod működtetésében? 5 vállalkozó elindulásába, sikereibe nyújtunk betekintést ebben a cikkben. Mintákból, példákból tanulunk igazán, és pont egy ilyen nagyfokú karrierváltás tartogathat meglepetéseket, kihívásokat. Miközben készítettem ezt a cikket, feltűnt az, hogy mind az 5 cégvezetőnek, vállalkozónak sikerült elérni az önmegvalósítást, ami annak is köszönhető, hogy az évek során kellő önismeretre tettek szert. Vágjunk is bele, nézzük meg ezeket a vállalkozói életutakat, amelyek azért is izgalmasak, mert bebizonyították, hogy néhány év is elég itthon a sikerhez. 

A vállalkozókkal már itt-ott találkozhattatok a Minner “hasábjain”, ők is aktív Minner olvasók, követők, vállalkozók. Végigkövettem vállalkozásuk alakulását az indulástól a mai napig. Azonos kérdésekkel készültem, mindezt úgy, hogy ne egy unalmas sikersztorit olvass, hanem betekintést nyerj milyen vállalkozói attitűdöket sikerült magukra venniük az interjú alanyoknak. Továbbá olyan szektorokból hoztam példákat, amelyek most igazán forróak, jövedelmező területek. 

Losonczy Marcell – Maran Cafe 

Vállalkozásod rövid bemutatása: 

Egy specialty kávémárkát indítottam útjának 2017-ben, a Café Maran-t. Több irányba is építettem a vállalkozásomat. A specialty kávét vendéglátóegységeknek értékesítem, továbbá a fogyasztók a webshopomon keresztül is meg tudják vásárolni az ízletes kávé különlegességeimet. Utóbbi a Covid időszak alatt igazán fókuszba került, és fellendült. Café Maran Siófok néven üzemeltetünk egy saját kávézót, ahogy a nevében is benne van, Siófokon. 

Mit csináltál, mivel foglalkoztál a vállalkozásod indítása előtt?

A Pannon Egyetemen nemzetközi gazdálkodás szakon szereztem diplomát. A gyakorlatomat egy nagy italgyárban töltöttem, és már itt eldöntöttem, szeretnék egy saját vállalkozást. Volt egy több éves időszakom, amikor profi pókerezésből kerestem pénzt. 

Honnan jött a vállalkozásod ötlete? 

Amikor megízleltem a minőségibb kávékat egy kecskeméti kávézóban. Az íze miatt sokat jártam oda, majd amikor Budapestre kerültem, egy újabb löketet kaptam a specialty kávézókban szürcsölt kávék után. Rájöttem, hogy imádom a kávét, és szeretek vele foglalkozni, elmélyülni benne. Elkezdtem jobban foglalkozni a kávéval, baristákkal beszélgettem, információkat gyűjtöttem, tanultam. Az üzleti oldalával is kezdtem  megismerkedni, így a hazai kávépiacot is tanulmányoztam. 

Mi volt a legnehezebb, legnagyobb kihívás eddig a vállalkozásodban? 

Minden szakasznak megvannak a nehézségei, kihívásai. Így nehéz kiemelni valamelyiket. De szeretnék válaszolni a kérdésre: talán a legnehezebb, hogy mindent nekem kellett csinálni, és nehéz volt delegálni. Utóbbi a munka-család egyensúlyra is hatással volt, el tudtam veszni a munkában. 

Mi volt az átütő siker, amikor érezted, na végre megérkeztél? Mi volt az a mérföldkő? 

Amikor 2020 év elején bekerült a kávém egy frekventált helyen lévő specialty kávézóba. Továbbá az is, amikor elértem először egy adott hónapban az 1 millió forint bevételt. 

Mit szólt hozzá a környezeted? 1-5 skálán, ahol az 5 a nagyon támogattak

5 egyértelműen, mert előéletemben ott volt a póker, és utóbbit nehezebb volt átvinni rajtuk. Mondhatni örültek, hogy vállalkozok és nem a pókerezésre koncentráltam. 

Mi a terved a következő 1-3 évre? Lesz új termék, új szolgáltatás, valamilyen változás? 

Brand megújulás van éppen folyamatban. Új dizájn, továbbá a webshopomat is  megújítom. Eltelt 4 év, én is változtam, úgy éreztem, hogy a márkát is hozzáigazítom.

Bernáth Melinda – Smarta.hu

Vállalkozásod rövid bemutatása: 

2016 óta vezetem a Smarta névre keresztelt blogomat, és YouTube csatornámat, ahol főként ételekkel, főzéssel, háztartási terméktesztekkel foglalkozom. A YouTube csatornámon már 27 000 feliratkozónál járok. A vállalkozásom fő területe tehát a tartalomgyártás, és marketing tanácsadás. Emellett most vágtam bele az ételfotózásba.

Mit csináltál, mivel foglalkoztál a vállalkozásod indítása előtt?

Marketingesként végigjártam a klasszikus ranglétrát,, asszisztensből vezető lettem egy háztartási termékeket értékesítő kereskedő cégnél. 

Honnan jött a vállalkozásod ötlete? 

Korábbi munkaviszonyommal összefüggött az első vállalkozásom. Ami azért is jött létre, mert úgy éreztem, tudom ezt jobban csinálni. És egyszer csak a saját vállalkozás működtetése közben jöttem rá, hogy beleszerettem a tartalomkészítésbe. Ezért indítottam el a blogomat, YouTube csatornámat. 

Mi volt a legnehezebb, legnagyobb kihívás eddig a vállalkozásodban?

A bizonytalanság. Mind a szponzoráció esetében, mind a külső marketinges munkáimnál  hullámzó volt a megkeresések száma. Főleg a Covid alatt, ahol a cégek egy csapásra megállították a marketingköltéseiket. Összeségében nem az van, hogy minden hónapban csippen a fizetés, mint alkalmazottként, hanem vannak szezonális ingadozások, bevétel hullámzások. Kihívás az önfoglalkoztatói önfegyelem, a munka – magánélet egyensúly megtartása. Például önmagunknak kell kialakítani a folyamatrendszert. 

Mi volt az átütő siker, amikor érezted, na végre megérkeztél? Mi volt az a mérföldkő?

Amikor az Aldi leszerződött velem egy nagyobb kampányra, alig volt követőszámom akkor még, teljesen az elején történt. Bizalmat szavaztak nekem, a munkámnak, az akkor nagyon sokat jelentett. Utána lényegesen könnyebben nyíltak az ajtók. Saját önbizalmamat is megerősítette, hogy van itt keresnivalóm. 

Mit szólt hozzá a környezeted? 1-5 skálán, ahol az 5 a nagyon támogattak

Abszolút támogató közegben voltam, vagyok. Természetesen az elején láttam aggodalmat a közeli hozzátartozóimon,  de senki nem ellenezte. Így egyértelműen 5, nagyon támogattak. 

Mi a terved a következő 1-3 évre? Lesz új termék, új szolgáltatás, valamilyen változás? 

Az ételfotózás szolgáltatásomat szeretném felfuttatni, ami a Youtube, blogos karrieremből alakult ki. Továbbá sok megkeresést kaptam, hogy szeretnének tőlem tanácsot kérni tartalomgyártásban, blogkészítésben, videózásban. Így utóbbi vonalon az oktatás irányba is el szeretnék mozdulni.

Háromfai Balázs – Biobubi

Vállalkozásod rövid bemutatása: 

Betétdíjas biomosószer kereskedelemmel foglalkozom, saját területi képviselőkkel megoldva a kiszállítást. Tehát a fogyasztó nemcsak egy szuper biomosószert kap, hanem a flakoncsere miatt környezettudatos megoldással is óvja a környezetét. A Biobubi mondhatni lovebrand lett, a fogyasztók egymásnak ajánlják.

Mit csináltál, mivel foglalkoztál a vállalkozásod indítása előtt?

Alkalmazottként háztartási gépeket, bútorokat szállítottam házhoz. Például vittük fel 4 emeletre, lényegében rakodó voltam. Ezt még a vállalkozásom első évében is csináltam párhuzamosan, amolyan biztonsági játékként.

Honnan jött a vállalkozásod ötlete? 

Személyes indíttatásból, hogy ne nyomjuk tele a saját kukánkat műanyaggal, környezetszennyező szeméttel. A párom nevelt rá az ökotudatosságra. És jött az ötlet, úgy gondoltam egy vállalkozás elindításával is tudok tenni a társadalomért. Lehetővé teszem a fogyasztóknak, hogy legyen környezettudatos alternatívájuk például a mosószerre, mindezt betétdíjas formában.

Mi volt a legnehezebb, legnagyobb kihívás eddig a vállalkozásodban?

Klapka György mondta anno, hogy nem nyit pékség, ha nem tud sütni zsemlét. Nos ebből fakadt az, hogy meg akartam tanulni, megismerni minden feltételt. Mosószer, tisztítószer, gyártás, összetevők, csomagolás. Például ez kellett a tárgyalásokhoz, partnerek felkutatásához. Az információ megszerzése, összegyűjtése nagy feladat volt, sőt időigényes. 

Mi volt az átütő siker, amikor érezted, na végre megérkeztél? Mi volt az a mérföldkő?

Az, amikor megtalált egy kisbefektető, hogy szeretne részese lenni a vállalkozásomnak. Továbbá az első 10 milliós forgalmú hónap, az az érzés felbecsülhetetlen. 

Mit szólt hozzá a környezeted? 1-5 skálán, ahol az 5 a nagyon támogattak

Ez 2-es volt az az elején. Később ez változott, amikor már látták, hogy ez tényleg komoly, és jönnek is az eredmények.  Tehát félév alatt felment 4-esre, és most már 5-ös, megnyugodtak, hogy sínen vagyok. 

Mi a terved a következő 1-3 évre? Lesz új termék, új szolgáltatás, valamilyen változás? 

Új termékek bevezetése, több kategóriában is. Hiszen ott vagyunk az ügyfél kapujában, pénztárcájában. Sok lojális fogyasztót szereztünk, szerzünk és az igény is mutatkozik, hogy több terméket is szeretnének tőlünk vásárolni. 

A Biobubi sikerét ti is végigkövethettétek már a Minneren. Azért, hogy ilyen dinamikusan növekedni tudjon egy stabil rendszert kellett választani a webshopjához. Először dobozos webshoppal indult, majd a nagy növekedés közben bevezették a Shoprentert, amit a Minnernél többször ajánlottunk már, sőt még a Digitális ninja kategóriánkban be is mutattuk. Az e-kereskedelem most újabb lendületet kapott, érdemes elolvasni a Shoprenter blogján ezt a tartalmat: Miért most indíts webshopot?

Varga Renáta – Gardróbom

Vállalkozásod rövid bemutatása: 

A Gardróbom egy használt ruha adásvételi applikáció, aminek segítségével tovább adhatod a már megunt ruháidat/kiegészítőidet és helyettük újakat szerezhetsz. Az applikáció célja a használt ruha adásvétel élvezetessé, egyszerűvé és biztonságossá tétele.

Mit csináltál, mivel foglalkoztál a vállalkozásod indítása előtt?

Vállalkozásom előtt közszférában dolgoztam, személyügyi referensként. Szerettem, de mindig tudtam, hogy létre szeretnék hozni valamit, ami a sajátom és a magam ura lehetek.

Honnan jött a vállalkozásod ötlete? 

Az ötlet egy személyes probléma kapcsán jött, amikor nem tudtam, mit kezdjek a már nem használt ruháimmal, az inspirációt pedig hasonló, Amerikában évek óta működő használtruha adásvételi applikációk nyújtották.

Mi volt a legnehezebb, legnagyobb kihívás eddig a vállalkozásodban?

A legnehezebb az applikáció készítése és megjelenése során felbukkanó nem várt problémák kezelése/megoldása volt. Szeretnénk a fogyasztóknak a legjobbat adni, de már most tudom, hogy soha nem lesz kész, ahogy ezt Zuckerberg is szokta mondani: a kész jobb, mint a tökéletes.

Mi volt az átütő siker, amikor érezted, na végre megérkeztél? Mi volt az a mérföldkő?

A Gardróbom TikTok profilja által már az alkalmazás megjelenése előtt több ezer feliratkozónk volt, ez már akkor egy átütő siker volt számomra és éreztem, hogy ez működni fog. Jelenleg még teszt verzióban fut az app, a megjelenése óta pedig közel 60.000 felhasználónk lett. A hivatalos változata, amivel egyben át is alakul a platform, a hetekben érkezik, remélem hasonló sikereket hozva!

Mit szólt hozzá a környezeted? 1-5 skálán, ahol az 5 nagyon támogattak

A családom és barátaim mindig is mellettem álltak, a Gardróbommal kapcsolatban is próbáltak segíteni, illetve motiválni, bár nem mindig értették, miről is beszélek. Összességében én 5-re értékelném.

Mi a terved a következő 1-3 évre? Lesz új termék, új szolgáltatás, valamilyen változás? 

A következő évekre a terv az applikáció tökéletesítése, majd a nemzetközi piacnyitás. Több terv is van a fejemben, a Gardróbom kiegészítő szolgáltatásaival kapcsolatban, de ez egyelőre még titok.

Kállai Jankó – Forever Hands 

Vállalkozásod rövid bemutatása: 

Kézszobor készítő szettet árulok. Minden hozzávalót megkapnak a vásárlók ahhoz, hogy otthon gipszbe öntsék kezüket, és a produktum igazán részletgazdag lesz. Forever Hands néven megtalálod a brandem.

Mit csináltál, mivel foglalkoztál a vállalkozásod indítása előtt?

Édesapámnak segítettem grafikus dolgokban, marketinggel kapcsolatban, családi vállalkozásunkban. Ez az időszak segített, hogy átlássam egy vállalkozás működését, de mégis alkalmazottként dolgoztam. Egy digitális ügynökségnél is voltam egy ideig, például videóvágás volt a feladatom, tartalomkészítés. Jó volt látni, hogy egy 30 fős cég hogyan működik, azt figyeltem, az én vállalkozásomba mit lehet majd átvinni.

Honnan jött a vállalkozásod ötlete? 

Vírus alatt jött az ötlet, a polcon láttam a nappaliban egy kiskoromban készült kézszobrot. Utána rövid időn belül összegyűjtöttem az információkat, hogy mi kellhet egy ilyen készlethez, és hogyan lehet piacképes termékké varázsolni az ötletet. 

Mi volt a legnehezebb, legnagyobb kihívás eddig a vállalkozásodban?

Szerepeltem a Cápák Között műsorban és az azt követő nagy növekedés menedzselése nem kis feladat volt számomra. Átlátni minden részt, mindenre figyelni, közben ott volt az is, hogy a “Cápákkal” is aláírtuk a befektetői szerződést.

Mi volt az átütő siker, amikor érezted, na végre megérkeztél? Mi volt az a mérföldkő?

Az első sikert akkor éreztem, amikor 2-3 hónap után elindult a webshop. Ez szeptember 5-én volt, és azonnal jött 8-10 vásárlás. Éreztem, hogy a 3 hónap munka beért. És természetesen utána a legnagyobb lehetőség, és siker a Cápák között szereplés, ahol befektetőkre is szert tettem és a médiafigyelem még jobban feltette a céget a térképre. 

Mit szólt hozzá a környezeted? 1-5 skálán, ahol az 5 a nagyon támogattak

5, mindenki támogatott, baráti kör is, nagyon lelkesek voltak. Egyedül a nagymamám mondta, hogy az egyetemmel kellene foglalkozni. Azóta a baráti körben 10 emberből 4 elkezdett foglalkozni az e-kereskedelemmel.

Mi a terved a következő 1-3 évre? Lesz új termék, új szolgáltatás, valamilyen változás? 

Új termékeket szeretnénk piacra dobni, és ahogy már több helyen is említettem, még a Minneren is, hogy több országba értékesíteni a termékeket. 

Ez izgalmas volt! Önmegvalósítókat és karrierváltókat is láthattunk. Mi kell a sikerhez? 

Ahogy láthattuk, a környezetünk támogatása fontos lehet (küldd el nekik ezt a cikket), de többségében féltenek minket a kudarctól, azért érezhetjük, hogy nem olyan nagyfokú a támogatásuk. Mindegyik vállalkozónál érezni azt, hogy a váltáshoz új ismereteket kellett szerezni. Mondhatjuk azt is, hogy tanultak, de sokkal jobb kifejezés, hogy összegyűjtötték azokat az információkat, feltételeket, ami az ő vállalkozásuk sikerességéhez kell. Például, ha webshopot indítasz, járd körbe, milyen lehetőségek vannak webáruház üzemeltetéséhez, lásd: bérelhető webshopmotorok, például a Shoprenter. Járd körbe, hogy mennyi látogató kell a sikerhez, milyen konverzióval dolgoznak a többiek (mi az a konverzió), milyen marketingcsatornákat éreznek sikeresnek. Ezekre egyébként a Shoprenter éves kutatásai mindig jó támpontot adnak (link). 

Legyél bátor, mint a fenti 5 vállalkozó! Valósítsd meg álmaidat! Ha kérdésed van, bátran fordulj hozzánk! 

Fotó: bruce mars / Unsplash

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek