Olyan magas áron nem fogják megvenni! Fogd meg a söröm! [kutatás]

Sok piacon, szektorban, terméknél látni ádáz árversenyt. A piaci szereplők sokszor csak azt látják, itt árral lehet piacot szerezni. Ilyenkor derül ki egyébként, hogy a cégek az árral és az eladással, és nem a fogyasztóval foglalkoznak, vagyis annak problémájának megoldásával, igényének a kiszolgálásával. Kerestem néhány kutatást, ami egészen biztosan új megvilágításba helyezi az árazást a fejedben.

De mielőtt belevágnánk, egy fő gondolat!

Ha csak az ár számítana, akkor az már több száz évvel ezelőtt eldőlt volna.

Mándó Milán

Minden ársávban volt vásárló?!

Az alábbi kutatás főleg B2B piacon, vagy egyedi termékekre, szolgáltatásokra lehet igaz.

A University of Chicago Booth School of Business oldalán megjelent tanulmányban éles környezetben vizsgálták, hogy a piaci szereplőkre miként hat az ár (2015-ben volt a kutatás, 2018-ban publikálták).

A ZipRecruiter álláskeresési, fejvadász portál volt az, aki bevállalta, hogy a weboldal látogatói más-más árat kapjanak akkor, amikor a weboldalt használják. Az alap díja az oldalra való előfizetésnek 99 dollár, ez volt a kiindulási ár. Első hónapban 19 dollár és 399 dollár közötti véletlen árakkal találkoztak a felhasználók. Közben adatokat gyűjtöttek a felhasználókról. Második hónapban már egy algoritmus döntötte el, hogy 142 és 399 dollár között milyen árat kapnak az új felhasználók. Mi derült ebből ki?

Árduplázásnál, vagyis 199 dolláron bár elveszítették az új vásárlók 25%-át, ám a haszon még így is magasabb volt.Ez rámutatott arra, hogy a szolgáltatás alul van árazva. Persze az is kiderült, hogy minden árszinten volt vásárlójuk. A második hónapban 84%-kal nőtt a nyereség, ami köszönhető a magasabb árazásnak. A tesztből kiderült, hogy 249 és 299 között van az ideális előfizetési díj az oldalra. És rávilágított, hogy érdemes kutatni a saját áraidat is! Persze ez nem minden piacra igaz.

Na, de mi újság a kereskedelemben?

Egy korábbi kutatás (sajnos régebbi) szerint az Amazon naponta 2,5 milliószor változtatja meg a termékek árát (fel vagy le – Forrás: Quartz), akár 25%-kal is az előző árhoz képest.

A kereskedelemben jobban lehet tapintani az árversenyt, szinte érezzük a bőrünkön. Az elburjánzott e-kereskedelmi árharcot jól mutatja, hogy az új vásárló megszerzésének költsége egyre magasabb, több mint 50%-ot emelkedett az elmúlt években.

A fenti ábra is jól jelzi, hogy az árverseny miatt sokkal jobban meg kell terveznie egy kereskedőnek a felhasználói élettartam alatti vásárlást, életutat, vagyis a vevő megszerzésére és megtartására irányuló stratégiáját.

A másik érdekes trend, hogy egyre több kereskedő nyúl a sajátmárkás termékek felé, vagyis hoz létre saját márkát.

Nielsen 2018-as kutatásából kiderül, hogy az urbanizáció és az Y generáció egyre nagyobb pénzköltése miatt új lendületet kaptak a sajátmárkás termékek, és a vásárlók keresik az újdonságot, új termékeket, innovációt. Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadó cég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Látszik tehát, hogy a piac kezd reagálni az ádáz árversenyre, illetve a kereskedők keresik az utat, hogy finanszírozni tudják a működésüket, sajátmárkás termék esetében nagyobb a mozgástér. Gyártás kiszervezésére is sok lehetőségük van, ezt hívjuk bérgyártásnak.

A KPMG felméréséből kiderült, hogy természetesen fontos a vásárlás szempontjából az ár, de további egyéb tényezők is közrejátszanak a vásárlási döntés meghozatalában.

Az ár 27%-ban döntő tényező a vásárlásnál.

Kapcsolódó cikkek:

University of Chicago Booth School of Business / 2018
Amazon árváltoztatása / Quartz
ügyfélszerzés költsége / Profitwell
Nielsen
Solutions for Retail Brands Inc.
Fotó: Envato License

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI

MinnerInstant

Napok óta eltorlaszolja a tajvani Evergreen Marine hajózási társaság által üzemeltetett 220 ezer tonnás Ever Given nevű teherhajó. A tengeri világkereskedelem mintegy tíz százaléka ezen a csatornán keresztül történik.

Az eltorlaszolás nyomán feltartóztatott áru értéke naponta több milliárd dollárban mérhető. Bár a helyi illetékesek nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy megszüntessék a dugulást, előre figyelmeztettek, hogy ez még napokig, de akár hetekig is eltarthat, nem egy országban áruhiányt előidézve. 

Kiszabadult!

Forrás: Index


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek