Olyan magas áron nem fogják megvenni! Fogd meg a söröm! [kutatás]

Sok piacon, szektorban, terméknél látni ádáz árversenyt. A piaci szereplők sokszor csak azt látják, itt árral lehet piacot szerezni. Ilyenkor derül ki egyébként, hogy a cégek az árral és az eladással, és nem a fogyasztóval foglalkoznak, vagyis annak problémájának megoldásával, igényének a kiszolgálásával. Kerestem néhány kutatást, ami egészen biztosan új megvilágításba helyezi az árazást a fejedben.

De mielőtt belevágnánk, egy fő gondolat!

Ha csak az ár számítana, akkor az már több száz évvel ezelőtt eldőlt volna.

Mándó Milán

Minden ársávban volt vásárló?!

Az alábbi kutatás főleg B2B piacon, vagy egyedi termékekre, szolgáltatásokra lehet igaz.

A University of Chicago Booth School of Business oldalán megjelent tanulmányban éles környezetben vizsgálták, hogy a piaci szereplőkre miként hat az ár (2015-ben volt a kutatás, 2018-ban publikálták).

A ZipRecruiter álláskeresési, fejvadász portál volt az, aki bevállalta, hogy a weboldal látogatói más-más árat kapjanak akkor, amikor a weboldalt használják. Az alap díja az oldalra való előfizetésnek 99 dollár, ez volt a kiindulási ár. Első hónapban 19 dollár és 399 dollár közötti véletlen árakkal találkoztak a felhasználók. Közben adatokat gyűjtöttek a felhasználókról. Második hónapban már egy algoritmus döntötte el, hogy 142 és 399 dollár között milyen árat kapnak az új felhasználók. Mi derült ebből ki?

Árduplázásnál, vagyis 199 dolláron bár elveszítették az új vásárlók 25%-át, ám a haszon még így is magasabb volt.Ez rámutatott arra, hogy a szolgáltatás alul van árazva. Persze az is kiderült, hogy minden árszinten volt vásárlójuk. A második hónapban 84%-kal nőtt a nyereség, ami köszönhető a magasabb árazásnak. A tesztből kiderült, hogy 249 és 299 között van az ideális előfizetési díj az oldalra. És rávilágított, hogy érdemes kutatni a saját áraidat is! Persze ez nem minden piacra igaz.

Na, de mi újság a kereskedelemben?

Egy korábbi kutatás (sajnos régebbi) szerint az Amazon naponta 2,5 milliószor változtatja meg a termékek árát (fel vagy le – Forrás: Quartz), akár 25%-kal is az előző árhoz képest.

A kereskedelemben jobban lehet tapintani az árversenyt, szinte érezzük a bőrünkön. Az elburjánzott e-kereskedelmi árharcot jól mutatja, hogy az új vásárló megszerzésének költsége egyre magasabb, több mint 50%-ot emelkedett az elmúlt években.

A fenti ábra is jól jelzi, hogy az árverseny miatt sokkal jobban meg kell terveznie egy kereskedőnek a felhasználói élettartam alatti vásárlást, életutat, vagyis a vevő megszerzésére és megtartására irányuló stratégiáját.

A másik érdekes trend, hogy egyre több kereskedő nyúl a sajátmárkás termékek felé, vagyis hoz létre saját márkát.

Nielsen 2018-as kutatásából kiderül, hogy az urbanizáció és az Y generáció egyre nagyobb pénzköltése miatt új lendületet kaptak a sajátmárkás termékek, és a vásárlók keresik az újdonságot, új termékeket, innovációt. Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadó cég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Látszik tehát, hogy a piac kezd reagálni az ádáz árversenyre, illetve a kereskedők keresik az utat, hogy finanszírozni tudják a működésüket, sajátmárkás termék esetében nagyobb a mozgástér. Gyártás kiszervezésére is sok lehetőségük van, ezt hívjuk bérgyártásnak.

A KPMG felméréséből kiderült, hogy természetesen fontos a vásárlás szempontjából az ár, de további egyéb tényezők is közrejátszanak a vásárlási döntés meghozatalában.

Az ár 27%-ban döntő tényező a vásárlásnál.

Kapcsolódó cikkek:

University of Chicago Booth School of Business / 2018
Amazon árváltoztatása / Quartz
ügyfélszerzés költsége / Profitwell
Nielsen
Solutions for Retail Brands Inc.
Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek