Olyan magas áron nem fogják megvenni! Fogd meg a söröm! [kutatás]

Sok piacon, szektorban, terméknél látni ádáz árversenyt. A piaci szereplők sokszor csak azt látják, itt árral lehet piacot szerezni. Ilyenkor derül ki egyébként, hogy a cégek az árral és az eladással, és nem a fogyasztóval foglalkoznak, vagyis annak problémájának megoldásával, igényének a kiszolgálásával. Kerestem néhány kutatást, ami egészen biztosan új megvilágításba helyezi az árazást a fejedben.

De mielőtt belevágnánk, egy fő gondolat!

Ha csak az ár számítana, akkor az már több száz évvel ezelőtt eldőlt volna.

Mándó Milán

Minden ársávban volt vásárló?!

Az alábbi kutatás főleg B2B piacon, vagy egyedi termékekre, szolgáltatásokra lehet igaz.

A University of Chicago Booth School of Business oldalán megjelent tanulmányban éles környezetben vizsgálták, hogy a piaci szereplőkre miként hat az ár (2015-ben volt a kutatás, 2018-ban publikálták).

A ZipRecruiter álláskeresési, fejvadász portál volt az, aki bevállalta, hogy a weboldal látogatói más-más árat kapjanak akkor, amikor a weboldalt használják. Az alap díja az oldalra való előfizetésnek 99 dollár, ez volt a kiindulási ár. Első hónapban 19 dollár és 399 dollár közötti véletlen árakkal találkoztak a felhasználók. Közben adatokat gyűjtöttek a felhasználókról. Második hónapban már egy algoritmus döntötte el, hogy 142 és 399 dollár között milyen árat kapnak az új felhasználók. Mi derült ebből ki?

Árduplázásnál, vagyis 199 dolláron bár elveszítették az új vásárlók 25%-át, ám a haszon még így is magasabb volt.Ez rámutatott arra, hogy a szolgáltatás alul van árazva. Persze az is kiderült, hogy minden árszinten volt vásárlójuk. A második hónapban 84%-kal nőtt a nyereség, ami köszönhető a magasabb árazásnak. A tesztből kiderült, hogy 249 és 299 között van az ideális előfizetési díj az oldalra. És rávilágított, hogy érdemes kutatni a saját áraidat is! Persze ez nem minden piacra igaz.

Na, de mi újság a kereskedelemben?

Egy korábbi kutatás (sajnos régebbi) szerint az Amazon naponta 2,5 milliószor változtatja meg a termékek árát (fel vagy le – Forrás: Quartz), akár 25%-kal is az előző árhoz képest.

A kereskedelemben jobban lehet tapintani az árversenyt, szinte érezzük a bőrünkön. Az elburjánzott e-kereskedelmi árharcot jól mutatja, hogy az új vásárló megszerzésének költsége egyre magasabb, több mint 50%-ot emelkedett az elmúlt években.

A fenti ábra is jól jelzi, hogy az árverseny miatt sokkal jobban meg kell terveznie egy kereskedőnek a felhasználói élettartam alatti vásárlást, életutat, vagyis a vevő megszerzésére és megtartására irányuló stratégiáját.

A másik érdekes trend, hogy egyre több kereskedő nyúl a sajátmárkás termékek felé, vagyis hoz létre saját márkát.

Nielsen 2018-as kutatásából kiderül, hogy az urbanizáció és az Y generáció egyre nagyobb pénzköltése miatt új lendületet kaptak a sajátmárkás termékek, és a vásárlók keresik az újdonságot, új termékeket, innovációt. Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadó cég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Látszik tehát, hogy a piac kezd reagálni az ádáz árversenyre, illetve a kereskedők keresik az utat, hogy finanszírozni tudják a működésüket, sajátmárkás termék esetében nagyobb a mozgástér. Gyártás kiszervezésére is sok lehetőségük van, ezt hívjuk bérgyártásnak.

A KPMG felméréséből kiderült, hogy természetesen fontos a vásárlás szempontjából az ár, de további egyéb tényezők is közrejátszanak a vásárlási döntés meghozatalában.

Az ár 27%-ban döntő tényező a vásárlásnál.

Kapcsolódó cikkek:

University of Chicago Booth School of Business / 2018
Amazon árváltoztatása / Quartz
ügyfélszerzés költsége / Profitwell
Nielsen
Solutions for Retail Brands Inc.
Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később