Önerőből sikeresek. Ők kiléptek a mókuskerékből. 5 alkalmazottból vállalkozó sztori

Dátum

Megosztás

Gondolkozol a vállalkozás indításon? De úgy gondolod, hogy számodra elérhetetlen kategória? Most olyan vállalkozókat mutatok be, akik nem fektettek több millió forintot abba, hogy elinduljanak a vállalkozóvá válás útján. Akár te is egy lehetnél közülük, sőt remélem néhány év múlva rólad írok itt. Szerencsére most már nem kell extrém jó kapcsolatokkal rendelkezni, vagy kiváltságosnak lenni, hogy sikereket érjünk le, sőt még pénzben sem kell úszkálnunk. Az alábbi magyar vállalkozók mind nulláról indultak, nem verték magukat hitelbe, pályázatokat is csak bottal piszkálták, és közülük már van is egy milliárdos.

Lehet, hogy siker sztorikat látsz, de ne legyünk naivak. Ez nem olyan, hogy minden tökéletes volt. Mindenkinél volt rosszul sikerült hirdetés, vagy naívan gondolta mindegyikük, hogy minden vevő majd csak velük fog foglalkozni, voltak ballépések, panaszos ügyfelek, és olyan is, hogy nem tudták biztosan tudják-e folytatni.

Vállalkozni nem könnyű!

Alig 4 év alatt 0-ról jutott a DM, Rossman polcaira a terméke – Vadász Bálint, Activé Fiber Shake sztori

Vállalkozó, és a vállalkozás: Vadász Bálint – Activé Fiber Shake: activefibershake.com/
Vállalkozás, termék, szolgáltatás röviden: rostital, rost shake. Olyan por állagú készítmény, amit vízzel, tejjel keverve krémes desszerté sűrűsödik. Prémium ital, a fogyasztók azért veszik, mert egy adag már a napi rost bevitel 1/3-át fedezi. Egy teljes étkezést ki tud váltani, eltelít, fogyókúrára is használják a vevőik.
Kezdő tőke: 4 millió forint alatti összeg
Termék gyártása: Bérgyártásban készülnek a termékek, tehát megbízott egy gyártót, aki gyártja és csomagolja a termékét. Kihívás itt az is volt, hogy ízben a legjobbat tudják kihozni az összetevőkből, ami ilyen rost alapú italoknál igencsak nehézkes.
Hol értékesíti: Kezdetben online, webshopban értékesítette a terméket. A webshop úgynevezett bérelhető rendszerre épül, Shopify a rendszer neve (hasonló még a Shoprenter, Shoptet, Unas), kész webshop rendszer, nem igényel programozói tudást. Majd nyitott egy pop up store-t egy plázában. A terméke iránt úgy megnőtt a kereslet, hogy a DM és Rossmann beszerzési osztálya is rábólintott a termék polcra helyezésére.
Miben kiemelkedő?
A termék dizájnban is kiemelkedő, nemcsak díjat nyert, hanem a fogyasztók is előszeretettel teszik ki a konyhapultra, ami növelte a rutinba kerülést (néha ilyen „apróságokon” is múlik a siker. Több nemzetközi díjat is bezsebelt már az Activé Fiber Shake. Például a FiberShake-et a világ legjobb egészséges italának választotta a World Food Innovation Award zsűrije Londonban.
További célok: Német, osztrák, szlovák és svájci piacon is elindultak már, sőt most nyitják a lengyel piacot.
Idei várható forgalom: 1 milliárd forint
Mi kellett a sikeréhez?

  • A termékfejlesztésnél a kitartása, hogy nem hagyta azt, hogy rossz íze legyen a termékeinek, csak mert valami egészségeset akar.
  • A megfelelő pozícionálás, és célcsoport választás. Nem akar mindenkinek eladni. Ezt sokan nem tudják megállni, nem tudják betartani.
  • Erős online jelenléttel kapcsolatos tudás megszerzése. Az e-kereskedelemben az a nehéz, hogy nem elég jó kereskedőnek lenned, és jó termékednek lennie, mély online marketing tudás is kell, sőt ismerni az online, digitális rendszereket. Sőt fel kell ismerned mi az a házi feladat, amit nap mint nap el kell végezned.
  • Megtanulnád ezeket? Irány a Minner Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzése!

Felkeltette az érdeklődésedet? Szeretnél még Bálint sztorijáról részletesebben is hallani? Bálinttal készült teljes interjút itt találod, inspiráló sztori:

A friss milliárdos, akinek cégétől a Netflix is vett szolgáltatást. Csillag Péter

Péter akár lehetne, te vagy én is. Persze ő ül most éppen milliárdokon és végig dolgozott több mint 15 évet, csúcsra vitt egy céget. Ezt inkább úgy értem, nem azért lett sikeres, mert jó kapcsolatai voltak, vagy mert állami megrendeléseket kapott, vagy mert jó helyen volt jó időben. Egyszerűen csinálta azt amit szeretett, kutatta mit lehetne jobban csinálni, tanult, kipróbált dolgokat a vállalkozásában és most sikeres lett. Ez az út te előtted is ott van.

Vállalkozó, és a vállalkozás: Csillag Péter társaival közösen több mint 15 éve alapította a Starschema adatelemző és vizualizáció vállalkozását. Olyan nagy cégekkel dolgoztak már együtt, mint az Apple, Netflix, Spotify. https://starschema.com/
Vállalkozás, termék, szolgáltatás röviden: Szokták mondani, hogy az adatban van most a pénz. Nos a cégek is ezt látják, de nem tudják kiaknázni. A Starschema ebben segít nekik, méghozzá azt, hogy az adatokból információkat tudjanak kinyerni és abból terméket, szolgáltatást tudjanak fejleszteni, vagy még hatékonyabb vállalkozást. Tehát IT szolgáltatást végeznek.
Kezdő tőke: Klasszikus IT cégként vágtak bele, vagyis saját megtakarításaikat forgatták bele a vállalkozásba.
Hol értékesíti a szolgáltatását: Kezdetben direkt megkereséssel szereztek ügyfeleket, majd elkezdtek blogolni (angolul), ami eljutott olyan projektmenedzserekhez, IT fejlesztőkhöz, akik révén bejutottak még nagyobb cégekhez.
Miben kiemelkedő?
2019-ben a Financial Times az 1000 leggyorsabban növekvő európai vállalat listájára helyezte a Starschemát.
További célok:
Eladta cégét, és most üzleti angyal, befektető lett. 13 milliárd forintért adták el a cégüket, amelyből Péternek is több milliárd forint jut, mint alapító-tulajdonos.
Éves árbevétel, hogy tudj viszonyítani: 4-5 milliárd forint közötti forgalom.
Mi kellett a sikeréhez?

  • Felismerni, hogy miként lehet bejutni nagyobb cégekhez. Mindenhol emberek dolgoznak, és emberenként is lehet probléma, kihívás, amit meg kell oldaniuk. Így jutottak el ahhoz, hogy blogoljanak (céges blog). A nagy IT cégek munkatársainak írtak. Merjenek olyanról írni, amiért már valójában fizetnie kellene az ügyfélnek, de ők ingyen odaadják!
  • Szűkítették a célcsoportot. Ahogy Péter fogalmazott a lent belinkelt interjúban: „Félelmetes lehet az, hogy időnként nemet kell mondani. Ha jobban megismerjük a piacot, akkor meg tudjuk találni azt, hogy kinek tudunk a legjobban eladni, szolgáltatni. Azt láttuk, hogy lehet jobban csinálni más fejlesztőcégeknél.” – mondta Péter. Rájöttek, hogy sok olyan nehéz “adatos” terület van, amit mások nem vállaltak, vagy ha igen akkor extrém magas áron, pont a komplexitás, nehézség miatt. Erre jól rátapintottak és elkezdtek növekedni.
  • Utóbbinak a hatása az is, hogy elkezdték dobozosítani a szolgáltatásukat, amely így költséghatékony működést eredményezett és nagyobb profitot.
  • Megtanulnád ezeket? Irány a Minner Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzése!

Mit tanulhatunk egy milliárdostól? Bele látnál abba a cégbe, akik ügyfelei között tudják a Netflix-et. Az újdonsült milliárdossal, Csillag Péterrel készült interjút itt találod:

A multik ellen indított vállalkozást sikerrel. Biomodószer környezettudatos flakoncserével

Még mielőtt pontokba szedem a Balázs vállalkozását, számomra ő az igazi példakép. Azzal az alázattal és lelkesedéssel csinálja vállalkozását, amelyről mindenki példát vehetne. Még emlékszem, amikor először bio tisztítószerrel próbálkozott, és jött hozzám, hogy el tudta adni a termékeket, de visszatérő vásárlóra túl sokat kell várni. Ahogy ő mondta:

„sajnos annyit nem takarítanak az emberek, hogy ez profitos legyen. De mosni viszont mosnak, szóval bio mosószer lesz a tuti”.

Vállalkozó, és a vállalkozás: Háromfai Balázs – biobubi.hu/ – 20 éves kora elején már belevágott a vállalkozásba.
Vállalkozás, termék, szolgáltatás röviden: A Biobubi flakoncserés bio mosószer vállalkozásként indult, ma már szélesebb a termékpalettája. Alig 4 éves cégről beszélünk.
Kezdő tőke: Balázs korábban Százhalombatta és környékén mobil autókozmetikával foglalkozott. Házhoz ment és ott tisztította kívül-belül az autókat. Az itt megszerzett nyereség egy részét forgatta be a vállalkozásba, ami 1 millió forint alatti összeg volt.
Termék készítése, gyártás: Bérgyártásban készülnek a termékek. Itt megjegyzem, hogy mikor ő indult, párhuzamosan más is próbálkozott azzal, hogy bérgyártásban készít bio mosószert és értékesíti (ugyanannál a bérgyártónál volt egyik konkurenciája). Balázs győzött a jobb koncepcióval, és jobb vállalkozás működéssel.
Hol értékesíti a szolgáltatását: Főként online marketingcsatornát használnak. Facebook, Google reklám.
Miben kiemelkedő?
Kiszolgálás, kedvesség és őszinte kommunikáció. Elhiszed, hogy ők jót akarnak és jó a termékük. Valószínűleg azért ilyen sikeres a cég mondjuk egy multival szemben, akinek termékeit az üzletláncok polcairól veszed le. Sőt elérhetőnek tűnnek (nemcsak annak tűnnek, azok is).
További célok:
Új termékek kifejlesztése, franchise rendszer tökéletesítése
Éves árbevétel, hogy tudj viszonyítani: 100 millió forint felett.
Mi kellett a sikeréhez?

  • Ahogy feljebb Bálintnál is említettem, Balázsnak is kellett, hogy elmerüljön a digitális rendszerekben, és az online marketingben. Ez annyira jól sikerült neki, hogy volt olyan, hogy a próba csomag reklámozása egy új helyen annyira bejött, hogy 100 weboldal látogatóból 11 azonnal vásárolt. Ez jó szám, több mint ötszöröse egy átlagos vállalkozás online eredményének.
  • Merjen elindulni úgy, hogy még mindig nem tökéletes. A Biobubi mai arculata több mint 2 év után állt össze. Nem várt a tökéletesre, és nem kellett neki 10 termék, hogy elinduljon. Mindössze 2 termékkel indult, abból is főként a bio mosószeren volt a fő hangsúly.
  • Megtanulnád ezeket? Irány a Minner Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzése!

Mit tanulhatunk egy újhullámú vállalkozás sztorijából, ami rövid időn belül több városban is elindult? Balázzsal készült interjút itt találod:

A konkurensek csak legyintettek. Ki az aki online rendel, webshopból nyomdai anyagot. Anita

Azt hitted itt csak férfi sztorik lesznek? Bár valóban túlsúlyban vannak a férfi üzleti interjúk minden felületen, a Minner esetében szinte 50-50% az arány, ahogy olvasnak minket, vagy ügyfeleinket nézve.

Vállalkozó, és a vállalkozás: Doleschall Anita, https://www.printeraktiv.hu
Vállalkozás, termék, szolgáltatás röviden: Nyomdai webshop. Kiválasztod például a szórólapot, vagy jegyzetfüzetet, majd rámész a szerkesztőre, megszerkeszted mi hová kerüljön, milyen szöveg, kép vagy egyéb ábra (logó) és online megrendeled. Ennyire egyszerű, mondhatni a nyomdai szolgáltatás digitalizációja.
Kezdő tőke: Nála ezt sajnos nem tudjuk, de ismerve Anitát nem kockáztatott sokat.
Hol értékesíti a szolgáltatását: Online felületeken keresztül, Facebook, Google, kapcsolatrendszer, ajánlás.
Miben kiemelkedő?
Megrendelőként mindent azonnal tudsz, mi mennyibe kerül, mire készül el, emberrel sem kell beszélned csak online mindent kattintgatással meg tudsz rendelni. Online szerkesztő felülete már-már startup kategóriába sorolható. Hazai piacon kevesen futottak annak neki, hogy például online szórólap szerkesztőt adjanak a vásárlóiknak.
Éves árbevétel, hogy tudj viszonyítani:
50-100 millió forint között
Mi kellett a sikeréhez?

  • Ki kellett lépnie abból a szektorra jellemző megszokásból, hogy nem árajánlatot küldünk, hanem azonnal elérhetővé tesszük az árakat. Nehéz a berögzült rutinokat levetni magunkról.
  • Átment a vállalkozása egy offline vállalkozásból digitális vállalkozásba. Új rutinokat kellett bevezetni, digitális automatizmusokat beépíteni a cégbe. Nem kellett több tízmillió forintot invesztálni az online kiadványszerkesztőbe, ezt annak köszönhette, hogy utánajárt a dolgoknak (lásd lejjebb az interjúban).
  • Felismerni, hogy az SOS rendelésekből lehet többet is profitálni. Tudod a nyomdai anyag tegnapra kell. Nekem üzletileg és ügyfél szempontból is tetszik az a megoldás, transzparencia hogyha gyorsan kell a nyomdai anyag, akkor többet kell fizetned. Vagy fordítva, ha előre gondolkodsz, akkor jobb áron kapod.
  • Megtanulnád ezeket? Irány a Minner Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzése!

Anita mesél, hogy miként tudta minimális fejlesztési költségből megvalósítani az online szerkesztőt, és milyen digitális dolgot használnak még azért, hogy hatékonyan folyjon a munka.

24 évesen saját motoros-ruházati márkája lett. Egyik leggyorsabban növekvő új magyar márka

Amikor bemész a boltjába ő fog kiszolgálni az esetek 99%-ában (bár szerintem lassan erre nem lesz ideje). Látod majd mennyire csillog a szeme, annyira szereti azt amit csinál. Nem, nem akarja rád sózni a termékeket, csak azt ajánlja, ami neked jó lesz. Amióta ismerem csak azt látom megy előre, és töri át az újabb szinteket.

Vállalkozó, és a vállalkozás: Kürti Péter, https://www.serpentize.hu/
Vállalkozás, termék, szolgáltatás röviden: Motoros-ruházati termékek, kiegészítők értékesítése saját márkaként, saját tervezésű ruhák, csizmák, kabátok…
Kezdő tőke: 2 millió forint alatti összeg.
Hol értékesíti a szolgáltatását: Online és helyi üzletben. Reklámozni főleg online, de már volt kitelepülve autó-motor eseményen.
Miben kiemelkedő?
Termékfejlesztésnél a legapróbb részletre is figyel. Ennek köszönhetően aki egyszer megízleli a márkát újra vissza fog térni.
Éves árbevétel, hogy tudj viszonyítani:
100 millió forint felett
Célok: Nemzetközi piacon is szeretné értékesíteni termékeit. Ott nem saját márkaüzletben, hanem helyi viszonteladókon keresztül.
Mi kellett a sikeréhez?

  • Meg kellett tanulna varrni és szabásmintákban gondolkodni, hogy le tudja adni rendeléseit a bérgyártójának. Nem volt kifogás, hogy ráhagyja, hiszen ahhoz a minőséghez, amit ő akart, kellett a plusz ismeret.
  • Kereskedelmi vénát rövid idő alatt magára kellet szednie. Gondolj bele csak csizmából mennyi féle méretet kell tartani fajtánként. Ahhoz, hogy ne készletben álljon a pénze, bizony kereskedői szemmel kellett nap mint nap terveznie.
  • Nem azonnal 20-30 termékkel kezdte a vállalkozását, hanem alig héttel. 3 kesztyűvel 1 csizmával és 3 táskával indult el az értékesítés a webshopban. Ezek mind sajátmárkás termékek voltak. Tehát itt még szerencse és a lehetőségek is korlátozták azt, hogy kevés termékkel induljon. Legtöbb kezdő vállalkozó, kezdő kereskedő ott rontja el, hogy azt gondolja azonnal több tucat, sőt több száz termékkel kell elindulni. Pedig tudod mi a jó ebben? Még nem is kell annyira mélyen a zsebedbe nyúlni, olyan nagy tőkét beleinvesztálni.
  • Megtanulnád ezeket? Irány a Minner Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó képzése!

Péter alig néhány termékkel indult, ma már több mint 40 féle terméke van. Erről az útról mesélt nekem az interjúban:

Most te jössz! Rólad írunk 4-5 év múlva?

Bálint, Péter és Balázs is alig 4 év alatt eljutottak egy olyan szintre önerőből, ami kevés vállalkozó tud felmutatni. Mi a közös bennük? Nos kiderítették, hogy mi az a recept, amit követve sikeresek lesznek. Utánajártak, hogy mi a házi feladatuk, tanultak, fejlesztették vállalkozói tudásokat, szemléletüket. Több mint 12 000-en tanulnak már nálunk üzleti képzéseinkből, tegyél próbára minket te is!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!