Online rendelési űrlap létrehozása FormDealer rendszerrel. Útmutató

Dátum

Megosztás

Szeretnél online értékesíteni valamit, de azt nem tudod ráhúzni egy webshopra? Illetve te lehet csak egy szolgáltatást hirdetnél, eseményt, vagy egy-két terméket, és erre keresel egy olyan megoldást, ami majdnem úgy működik, mint egy webshop rendelési folyamat? Nos ezt hívják rendelés űrlapnak, ahol is automatizálni tudod a rendelés menetét, fizetést, számlázást, sőt még az időpont foglalást is (pl. időpontos szolgáltatás esetén). Ezt mutatjuk meg most egy új magyar, online rendelési és fizetési automatizációs rendszeren keresztül, ez a FormDealer.

FormDealer rendelési űrlap rövid bemutatása:

Weboldal: formdealer.hu

Milyen rendelési űrlapot tudsz létrehozni?

  • Termékértékesítés. Beállítod, hogy egy adott űrlapon milyen termékek legyenek. Ezekből tud megadni mennyiséget a vevő, majd leadni a rendelést, sőt egyből fizetni is.
  • Időpontfoglalás fizetéssel együtt. Ha például szolgáltató vagy, és szeretnéd automatizálni az időpontfoglalásokat, sőt a fizetést is, akkor ezt meg tudod tenni.
  • Események jegyének értékesítése
  • Egyedi szolgáltatás hirdetése: Mi például most a Minner média megjelenéseket fogjuk így automatizálni. Kiküldjük a rendelési űrlap linkjét, és ott fizetni is tudja a szponzorunk, továbbá egyből kiállítja a rendszer a számlát.
  • Digitális szolgáltatások, termékek értékesítése mindenféle bonyolult programozás nélkül. Például letölthető ebook, képzés, hirdetési felület…

Tudod mi a legjobb érzés egy ilyen automata rendszerben? Bárhol is legyél, jöhet egy vásárlás és csak azt látod jön az e-mail, hogy valaki vett tőled valamit. Ez az érzés felbecsülhetetlen!

Miben segít a FormDealer rendelési űrlap?

  • A teljes rendelés automatizálása az űrlapok létrehozásától, a termékek / szolgáltatások létrehozásán át egészen a fizetésig és a számlázásig.
  • A rendelések nyomonkövetése, státuszának menedzselése. Fizikai termék esetén még inkább fontos lehet neked.
  • Vásárlás visszaigazoló e-mailek.
  • Kuponok kezelése, beállítása
  • Egyedi kedvezmények, időszakos akciók
  • Fizikai termékek esetében szállítási opciók

Egy képen mindaz, amit akkor lát a felhasználó, mikor rákattintott a vásárlás gombra.

Mennyibe kerül?

Legalacsonyabb csomagjuk ára havonta 4990 Ft + áfa, amely megfelelő arra, hogy elkezd használni.

FormDealer rendelési űrlap beállítása, útmutató

Lássuk csak mire is van szükségünk ahhoz, hogy működőképes legyen a rendelési űrlapunk, és fizetni tudjanak automatikusan az ügyfelek:

  • FormDealer regisztráció https://formdealer.hu/
  • Általános szerződési feltételek és adatvédelmi tájékoztató dokumentum (A bankkártyás fizetést lebonyolító szolgáltatók sem lépnek addig, ameddig ezt nincs meg).
  • Aldomain beállítása. Érdemes rendeles.domaineved.hu / vasarlas.domaineved.hu.. aloldalt beállítani. Tárhelyszolgáltatónál kell ezt beállítani, majd szintén felvinni a FormDealer-be. Ehhez is kapsz videós útmutatót).
  • Ha automatikus számlázást szeretnék akkor, regisztrálnom kell egy számlázó rendszerbe. A Billingo és a Számlázz.hu van integrálva a rendszerbe, vagyis ezekhez kell regisztrálni ahhoz, hogy biztosan automatikusan kiállítsa a számlát.
  • Bankkártya elfogadóhely regisztrációja a Bairon-on vagy a Simple Pay (OTP Mobil)-en, vagy mindkettőre.
  • Termékek, szolgáltatások létrehozása a FormDealer-ben.
  • Űrlapok létrehozása a FormDealerben
  • Teszt vásárlások bankkártyás cégeknél, élesítés
  • Űrlap linkjét rátenni vásárlás gombra, vagy beletenni közösségi média posztba, vagy kiküldeni e-mailben az érdeklődőnek.

Lássuk ezt képernyőképekkel, nagyobb lépésekben, csak hogy lásd, mire számíthatsz.

Miután a regisztráción végigmentél (regisztráció), ez a kép tárul eléd, vagyis a kezelőfelülete a rendelési űrlap készítőnek. Itt már fel is hívnám a figyelmedet a logó mellett található Beállítási útmutató-ra. Ahol részletes videós útmutató kapsz, hogy mit kell beállítani.

Szabályzatok feltöltése (ÁSZF, GDPR – adatvédelmi tájékoztató)

Nos addig, amíg csak tesztelgeted (pl. próba termék, utalásos verzió), addig lehet, hogy csak ideiglenes szöveget ide bemásolsz. De, amikor bankkártyás szolgáltatóval szerződsz, akkor legyen ÁSZF és adatvédelmi tájékoztató is.

Aldomain beállítás

Bár lehetséges a FormDealer domaint is használni az űrlapos rendeléshez, én akkor is az aldomaint javaslom. Itt két lépés lesz.

  1. Tárhely szolgáltatódnál aldomain létrehozása. pl. https://rendeles.domainneved.hu
    A FormDealer által megadott IP cím beállítása.
  2. A FormDealer felületén megadni az aldomaint. Profil beállítások fül alatt találod a Subdomain-re kattintva.

Számlázás beállítása

Ezt a tesztek létrehozásakor elhagyatod (értsd, saját teszt űrlap létrehozásakor), de élesítés előtt állítsd be!

Maradunk a profil beállítások menüpontban. Itt két lépésünk van, egyrészt válaszd ki, hogy automatikus számlázás legyen vagy nem. Aztán ki kell választani a Billingo vagy Számlázz.hu -t, attól függően hol regisztráltál. Ezután az adott számlázó rendszerben keresd meg az API / integráció beállítást. És generálj le egy új api kulcsot. (Api kulcs – segít a két rendszer közötti adattovábbításban).

Fizetési módok beállítás

Nos igen, még terméket nem hoztunk létre, de jobb ezeket végig zongorázni. Főleg azért is, mert egy bankkártya szolgáltatás aktiválása 2 hét legalább. Mire van szükség?

Simple Pay, vagy Barion regisztrációra. Simple Pay csatlakozásnál kell fizetni 49 000 forintot. Barion esetében 0 Ft a csatlakozás. Tranzakciónként 1,1-1,3% jutalékot kell fizetni mindkét helyen. Simple-t annyival jobban szeretjük, hogy sokan lementik a bankkártyájukat, láthatóan sokan kedvelik, ismerik. Bariont is több éve használjuk mindkettővel meg vagyunk elégedve.

Ha megvan a szerződés, akkor mindkét cégnél:

  • A rendszerek adnak olyan adatokat, amit be kell másolnod a FormDealer felületére. Kapsz hozzá útmutatót.
  • Várni kell egy tesztvásárlásra
  • Majd élesíteni lehet a bankkártyaelfogadást.
  • A Barionnál akkor utalsz ki pénzt, amikor akarsz. A Simple Pay heti egyszer számol el alapesetben (szerdán).

Termékek, szolgáltatások létrehozása

Ezt azért kell, mert amikor a rendelési űrlapot állítod össze, ott ki kell jelölni milyen termékek kerüljenek bele. A fogyasztó a rendelésnél tudja változtatni, hogy 0 db, vagy 1-2-5 vagy akár több darabot akar venni.

Ha időpontfoglalással kapcsolatos a szolgáltatásod, akkor időpontokat is meg tudsz adni, ha esemény, akkor esemény időintervallumát. Érdemes felfedezni a funkciókat!

Űrlap létrehozása:

Ahogy láthatod azért is kellettek a fenti beállítások, hogy be tudd állítani az űrlapot. Nos a Szállítási módok-at nem mutattam be, de ott az akkor kell, ha fizikai terméked adsz el.

A Termékek fülön állítod be, hogy adott űrlapnál milyen termékek jelennek meg a vevő előtt. (ha valahol 0 db-ot állít majd be a vevő az űrlapon, abból nem vesz értelemszerűen). Lásd itt teszt környezetben a működését: https://app.formdealer.hu/demo

Miután végigkattintgattad, meg tudod nézni a legenerált linken az űrlapod. Annak a linkjét kell rátenni egy vásárlás gombra, vagy e-mailben linkre, vagy közösségi média posztban linkként, vagy közösségi média profilod bio-jába.

A felhasználó megadja az adatait, (magánszemély és céges adatokat is tud kezelni).

Ha digitális terméket értékesítesz, és letölthető, vagy link tartozik hozzá azt a végén a fizetés után meg is kapja a vásárlód. Minden esetben kap a rendelésről e-mailt, sőt ezt te magad testre is tudod szabni, mármint annak tartalmát.

Rendelések fül

Itt tudod kezelni a rendeléseket, ha valaki végigment az űrlapon, ő ide kerül be, itt tudsz státuszokat kezelni. Ha nincs beállítva automatikus számlázás, akkor számlát generálni…

A célom az volt, hogy nagy vonalakban lásd, hogy mit is kell csinálni, mit kell beállítani, ha úgy is arra adod a fejed, hogy kipróbálod ott lesznek a FormDealer bemutató videói. A Minneren ezzel kapcsolatban több cikk is lesz majd, gyere vissza később is.

Gondold át, hogy mit tudsz eladni online, az automatizmus már létezik, amivel ezt meg tudod oldani. Próbáld ki a FormDealer-t! Kattints ide: Rendelés űrlap integráció, online fizetési űrlap

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!