Kezdőlap Digitális ninja Online szórólap. Így tudsz ilyet csinálni. Ez legyen rajta

Online szórólap. Így tudsz ilyet csinálni. Ez legyen rajta

-

Vigyázz! Cseles megoldáshoz folyamodok éppen. Sokszor szóba kerülnek a promóciós oldalak, vagy más néven landing page-ek. De valahogy a vállalkozókat nem hozza lázba, pedig nagyon jó eszközök, hogy ne kelljen szétaprózódnunk a marketingben, és hatékonyabbak legyenek az online hirdetéseink. Múltkor egy ügyféltalálkozón a cégvezetőnek meséltem, hogy milyen eredményeket lehet elérni a promóciós oldalakkal. Valahogy nem hozta lázba, ám mikor megérkezett a friss kávénk az első hörpintés után egyszer csak azt mondtam neki: “Végül is ez olyan, mintha egy online szórólap lenne”. Mire ő: “Áhh de hisz az nagyon jó! Így már értem!”

Vágjunk is bele!

Összefogott a Minner és Billingo, hogy a digitalizáció igazán kézzel fogható legyen egy magyar vállalkozás számára is. Te is legyél innovátor! Használd a digitális megoldásokat! Mutatjuk hogyan kell. 

Online szórólap = Promóciós oldal. Kampányolj online!

Tehát akkor az online szórólap = promóciós oldal, vagy landing page, vagy kampány oldal.

A kampány szót nem véletlenül használom. Egy szórólapra sem teszel rá mindent, hanem általában aktuális ajánlatot, új terméket, kedvezményt.

Például a Minner piacterén, az ire.hu-n éppen egy képkeretkampány megy. Már éles az első verziója, de ezt még alakítjuk. Azt látod képernyőképeken az alábbi részen.

Így néz ki egy klasszikus online szórólap, landing page:

Ezt itt picit levágtam.

Élesben ide kattintva látod: Ire.hu képkeret kampány

Most készítjük a 2. verzióját, tudod a marketing abból áll, hogy tesztelünk.

Hová kerül az online szórólap? Hol éri el a látogató?

Kezdjük először, hogy hol helyezkedik el a weboldalon.

Röviden: a fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/landingpage), vagy aldomainra (landingpage.domaineved.hu). Akár be is linkelheted a menüben, vagy elérhető lehet a főoldaladról valamelyik elemre kattintva. 

Ha szigorúan nézzük, akkor az aktuális kampányt (kiemelt landing page-ünket) szoktuk csak belinkelni a főoldalon. 

Lássuk kicsit bővebben! Rövid weboldal gyorstalpaló

A főoldal célja

Soha nem ide navigáljuk a látogatókat. Ezt az emberek megtalálják, sőt, teljesen más optimalizálást (szövegek, kommunikáció), logikát követ emiatt a főoldal. A főoldalra vagy a Google-ból vagy direkt jutnak el az emberek, vagy éppen egy aloldalról kattintva. 
A főoldal annak a célcsoportnak szól, akik kutakodni akarnak, még információhiányuk van, vagy már meglévő vásárlók. 

A weboldalad többi része, aloldalak, termékoldalak, szolgáltatás bemutatása

Amikor reklámozol a Google-ben, vagy Facebookon, vagy éppen hírlevélben, akkor mindig valamelyik aloldaladat linkeled be, oda tereled a látogatót. Ilyen aloldal a termékoldal, szolgáltatást bemutató oldal, de ilyen a kampányoldal is, vagyis az online szórólap.

A landing page-ed, promóciós oldalad célja

  • Landing page, vagy más néven promóciós oldal, sales page célja mindig a konverzió. Konverzió lehet:
    • egy űrlap kitöltése (megadja az adatait visszahívásra, e-mail tájékoztatást, ajánlatot kér…).
    • azonnali vásárlás (webshopoknál is hatékonyabb így, mint egyből a termékoldalra navigálni). 
    • hírlevél feliratkozás
  • Egy jó landing page konverziós rátája 8-15%, de már egy átlagos promóciós oldallal is el tudod érni a 3-5%-ot, ami duplája az átlagos weboldal konverziónak. 
  • Menü nélkül tesszük közzé az oldalt (nincs felül semmi, nem tud kikattintani a látogató). Menü nélkül 30-100%-ot is nőhet a konverziós rátád, vagy a vásárlások száma. A cél itt mindig az, hogy a landing page szelektálja a látogatókat, ha nem csinál semmit az érdeklődő, menjen tovább, aki viszont érdeklődik, azt le kell zárnia az egy oldalas webpage-nek. 
  • A landing page-en egy-két terméket helyezünk csak el. Mivel a cél, hogy a vevő fő problémájára, fájdalompontjára élezzük ki a promóciós oldalt, amire értelemszerűen egy vagy két terméked lesz csak a megoldás. Minél több termék szerepel a promóciós oldalon, annál jobban csökken a konverziós ráta. Ha egynél több termék szerepel a promóciós oldalon, akkor több mint a felére csökken a konverziós ráta (Bluleadz). 
  • A landing page vevőfókuszú és nem termékfókuszú. Tehát a promóciós oldalon található szöveg 80%-ban szóljon a vevőről, annak problémájáról, és csak 20%-ban a termékedről. Nehéz megállni, de ha sikerül, többszörösét keresed, mint most! 
  • Új trendek: akár teljes termékoldalt is megcsinálnak már landing page-nek. Erre legjobb példa a Casper matracgyártó
  • A cél, hogy ide tereld a látogatókat a reklámjaidban. Google Ads, Facebook Ads, Facebook posztok, hírlevél. 
  • A weboldalad aloldalára kerülnek a landing page-ek, mindegyik külön linkkel értelemszerűen. Ettől még SEO-ban nem veszítesz (Google-ben megtalálhatóak lesznek), és érdemes belinkelni az oldaladon belül őket (pl. főoldal, blogok). De a landing page-ről ne linkelj kifelé, csakis a konverziós linkeknél legyen hivatkozás. A fő weboldalad aloldalára (domainneved.hu/ landingpage), vagy aldomainre (landingpage.domaineved.hu). 
    De értelemszerűen a főoldaladról nem fogod mindet belinkelni. 20-30 landing page hozza el igazán a profitnövekedést, ötszörözheted a mostani bevételed. 
  • Minél több szöveg, annál több vevő. A hosszabb promóciós oldalak 220%-kal növelik a konverziós rátát. Miért? Mert egy terméket reklámozol egy fő problémára, igényre, vagy éppen célcsoportra. A vevőd fókuszáltan fogja olvasni, nem kalandozik el. (Marketingexperiments)
  • A Milliárdos forgalmuk van, mit csinálnak online cikksorozatban több cég weboldalát is elemeztük. Abból is sokat tanulhatsz a weboldalakról. Volt is egy jó példa, az Umbroll terasztetőket értékesítő cégről. Most éppen az okos árnyékoló rendszerre csináltak promóciós oldalt, kampányoldalt. A főoldalra kitették ezt:

Majd a promóciós oldaluk az érdekel gombra kattintva:

Mi szerepel a promóciós oldalon?

A landing page magyarul promóciós oldal, vagy még sales oldalnak is szoktuk hívni. A landing page a weboldaladhoz tartozó aloldal (akár több is lehet), célja egy-két termék vagy ajánlat promotálása úgy, hogy a vevő problémájára, fájdalompontjára koncentrálsz. Kapcsolódhat időszakos kampányokhoz is, amikor egy-egy téma köré készítesz promóciós oldalt, de akár nyereményjáték felhívást is érdemes így elkészíteni. Kampányoldalnak is szoktuk hívni.

Az utóbbi izgalmas lehet, vagyis az éppen futó kampányod, amit egy téma / termék / promóció / ajánlat / esemény köré találtál ki pont jó ötlet egy promóciós oldal létrehozására. 

Érdemes 

  • bemutatni a fő problémákat 
  • kifogásokat
  • leírni a körülményeket, amik körülveszik a terméket 
  • gyakran ismételt kérdéseket megválaszolni
  • és persze bemutatni a terméked / szolgáltatásodat 
  • vélemények részt se felejtsd el

Egyéb jellemzők, tudnivalók, felépítése:

  • Nincs felül menüpont, el szoktuk rejteni, vagy nem is teszünk oda. Menü nélkül azonnal növekszik a konverziós rátád. 
  • Az első blokkba kerül a fő fájdalompont / igény, ami a vevőidhez, vagy a termékhez kapcsolódik. 
  • Több blokkból áll a landing page, amin minél több információ szerepel a vevővel kapcsolatban. A vevő van fókuszban, az ő nyomógombjait keressük, triggereket helyezünk el. 
    Ezeket érdemes beleírni, akár külön blokkokban kifejteni:
    • Mi a fő probléma? A vevők problémája mi, mi a fő igény?  – Ez lesz a fő headline – Ebben a blokkban természetesen szerepel már a termék is, sőt gomb a vásárláshoz, vagy feliratkozáshoz, vagy egyéb konverzióhoz.
    • Mit kell tudni erről a problémáról, részletezzük – vevőről szól
    • Mit élhet át, mit használ még a probléma, vagy annak megoldása közben. Milyen alternatívákat, kivel használja…. – vevőről szól
    • Mi a megoldás erre a problémára / igényre? – maga a termék, na ide kerül a reklám. 
    • +segítség: ez még segíthet a vevő fejével gondolkodni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
    • Figyelem! Egy landing page soha nincs kész! Folyamatosan írj hozzá szöveget. 
  • A cél a konverzió, ami lehet vásárlás (például gombbal), vagy űrlap kitöltése, időpontfoglalás. Fontos! A konverzió növelését akkor tudod elérni, ha egy vagy két terméket reklámozol így egy oldalon, vagy maximum egy-két ajánlat szerepel. 
  • Több landing page: akár egy termékhez több landing page-et is érdemes készíteni. Általában külön célcsoportra vagy problémára szoktuk készíteni. Ez SEO-ban, vagyis keresőoptimalizálásban is segíteni fog.

Landing page, promóciós oldal hirdetése, marketing: 

Amikor készen vagy a promóciós oldaladdal, akkor jön az igazi feladat: hirdetni kell. 

  • A fő headline-t, a fő problémát hirdesd új célközönségre – Ez általában 2-3 különböző hirdetést jelent, más képekkel, más hirdetés címekkel, szövegekkel. 
    Ez menjen nagyobb marketing költséggel, hogy töltsd a remarketing adatbázisodat. Naponta 2-10 000 forint közötti összeget határozz meg rá promóciós oldalanként. 
  • A landing page-ed alrészeiben, különböző szakaszokban található információkat hirdesd azokra, akik már látták a landing page-edet (remarketing hirdetés). – Ez legalább 5-8 különböző hirdetést jelent. Tehát a promóciós oldalad szövegezését úgy kell kialakítanod, hogy azokból ki tudj venni hirdetésszövegeket. Tapasztalat, hogy ha nem tudsz kivenni belőle, akkor nem is annyira jó a szövegezés, dolgozz még rajta!  
    A hirdetéssorozatban célzol tehát a remarketing célközönségre. Naponta erre a fenti összeg 30%-át (naponta). Pl. Ha fenti összeg 3000 ft, akkor erre a remarketingre 1000 Ft.

A Billingo a digitális ninja rovat támogatásával is sokat segített hogy kiaknázd a digitalizációban rejlő lehetőségeket. Ha már rákanyarodtál erre az útra, ne állj meg! Nézz körül Billingo digitális megoldásai között és kezdd el őket használni! Digitalizációra, innovációra fel! Kattints ide

Mi szerepeljen a promóciós oldalon?

Másik példa, ha még olvasnál hasonló témában: Xiaomi vs Alza vs CCC – Táskareklám verseny

Fotó: Envato License

Üzleti képzések - Tudásrészvény

Fektess a tudásba a MinnerAkadémia üzleti képzésein keresztül! Azonnal használható tudást adunk a kezedbe videókon és letölthető útmutatókon keresztül. Megnézed és használod. És így lesz a tudásból profit.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek