péntek, január 15, 2021

Online vállalkozás, termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány – 1. rész [podcast]

Online termék, szolgáltatás elindítása még egyszerűbb mint gondolnád. Érdemes úgy elindítani a digitális termékedet, vagy szolgáltatásodat, hogy már működő dologra építesz. A Minner landing page készítőjének piacra bevezetését, létrehozását és hozzá kapcsolódó üzleti modell alakulását mutatom be ebben az esettanulmányban. Ez egy podcast sorozat lesz, terveim szerint 3-4 részes is lesz. Kezdjük!

A podcast

(Spotify link, Apple Podcast link, vagy itt beágyazva:)

Figyelem! A 2. rész is felkerült! Görgess a végére!

A podcast vázlatosan összefoglalva (ha éppen nincs időd hallgatni).

A Minner landing page készítőjét 1 hónappal ezelőtt február 29-én indítottam el, akkor volt elérhető a felhasználók számára. A landing page-t a cégek egy-két termék promóciójára használják, ami valójában egy weboldal. (landing page-ekről részletesen itt).

A Minner 6 éves születésnapjára akartam valami extrát az olvasóknak, ügyfeleknek. Jött egy ötlet alig 1,5 héttel a születésnap előtt, hogy lehetne egy landing page szerkesztő. Elkezdtem kutakodni és találtam több ún. white label megoldást. Kreatív voltam és weboldal szerkesztőt kerestem. Amikor is meglévő rendszert tudok licenselni, sőt a háttérben egy csapat fejleszti tovább, én csak fizetek a rendszerért. Találtam egy magyar nyelven is működő megoldást. Megvettem és beüzemeltem, melynek költsége összesen 200 000 forint volt. Ennyiből elindult ez a digitális termék. (A podcastban elmondom részletesen, beszélek a white label, sajátmárkás digitális termék megoldásokról).

A piacbevezetést úgy csináltam, hogy ingyenesen kipróbálhatják a felhasználók. Értelemszerűen főleg vállalkozók próbálták ki. A Minneren keresztül reklámoztam, így 0 forint marketing költsége volt (persze fel kellett építeni az oldalt, hogy havonta 115 000-en felkeressétek). De önmagában egy ilyen rendszert is könnyű reklámozni, főleg ha az elején ingyen van. Mivel free, így a felhasználóknak nem olyan nagy a rendszerrel kapcsolatos igényei.

Ki is derültek a problémák. De arról majd későbbi adásban, inkább most nézzük a számokat.

  • 1 hónapja indult – 2020. 02. 29-én.
  • 3642 érdeklődőből (akik látták a landing page szerkesztőt), lett 404 regisztrált felhasználó – értelemszerűen csak cégek, marketingesek.
    Regisztráció nélkül is ki tudja bárki próbálni, ha le akarod menteni az elkészült landing page-t, akkor kell beregisztrálni.
  • 147 teljes landing page készült el
  • Ügyfelek által küldött adatok alapján 5 millió forint bevételt termeltek már most egy hónap alatt. Több ügyfélnél is a konverzió 3-5% között van, sőt egyik ügyfélnél 7%.

Hallgasd meg a podcastot ezekről beszélek bővebben! A további részek hamarosan, plusz linkek alattuk.)

A podcast-sorozat részei:
2. rész: Marketing. Online termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány [podcast]

A podcast sorozat részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Január 15-én lesz 20 éve, hogy elindult az online enciklopédia. Már több mint 55 millió szócikk található rajta, havonta 22 milliárdos nézettséget tud felmutatni. A Wikipédia adományokból tartja fenn magát, nincsenek rajta reklámok, bár a márkák is jelen vannak rajta.

MinnerInstant

A napokban nagyon népszerű lett a 444.hu egyik tartalma, ami a kiégésről szó. Igazán átfogó anyag lett, csak ajánlani tudom:

Fiatal felnőttek, akiknél a kiégés az alapállapot – 444.hu

És itt vannak erről a Minner anyagai is:

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…

MinnerInstant

Alig 6 napja posztoltam arról, hogy Livermore egykori tanai szerint 30 000-ről 40 000-ig lazán el tud száguldani, mert lendületben van a bitcoin. És valóban. Érdemes elolvasni Jesse Livermore tanairól szóló könyvet, a címe: Egy spekuláns feljegyzései


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek