Online vállalkozás, termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány – 1. rész [podcast]

Dátum

Megosztás

Online termék, szolgáltatás elindítása még egyszerűbb mint gondolnád. Érdemes úgy elindítani a digitális termékedet, vagy szolgáltatásodat, hogy már működő dologra építesz. A Minner landing page készítőjének piacra bevezetését, létrehozását és hozzá kapcsolódó üzleti modell alakulását mutatom be ebben az esettanulmányban. Ez egy podcast sorozat lesz, terveim szerint 3-4 részes is lesz. Kezdjük!

A podcast

(Spotify link, Apple Podcast link, vagy itt beágyazva:)

Figyelem! A 2. rész is felkerült! Görgess a végére!

A podcast vázlatosan összefoglalva (ha éppen nincs időd hallgatni).

A Minner landing page készítőjét 1 hónappal ezelőtt február 29-én indítottam el, akkor volt elérhető a felhasználók számára. A landing page-t a cégek egy-két termék promóciójára használják, ami valójában egy weboldal. (landing page-ekről részletesen itt).

A Minner 6 éves születésnapjára akartam valami extrát az olvasóknak, ügyfeleknek. Jött egy ötlet alig 1,5 héttel a születésnap előtt, hogy lehetne egy landing page szerkesztő. Elkezdtem kutakodni és találtam több ún. white label megoldást. Kreatív voltam és weboldal szerkesztőt kerestem. Amikor is meglévő rendszert tudok licenselni, sőt a háttérben egy csapat fejleszti tovább, én csak fizetek a rendszerért. Találtam egy magyar nyelven is működő megoldást. Megvettem és beüzemeltem, melynek költsége összesen 200 000 forint volt. Ennyiből elindult ez a digitális termék. (A podcastban elmondom részletesen, beszélek a white label, sajátmárkás digitális termék megoldásokról).

A piacbevezetést úgy csináltam, hogy ingyenesen kipróbálhatják a felhasználók. Értelemszerűen főleg vállalkozók próbálták ki. A Minneren keresztül reklámoztam, így 0 forint marketing költsége volt (persze fel kellett építeni az oldalt, hogy havonta 115 000-en felkeressétek). De önmagában egy ilyen rendszert is könnyű reklámozni, főleg ha az elején ingyen van. Mivel free, így a felhasználóknak nem olyan nagy a rendszerrel kapcsolatos igényei.

Ki is derültek a problémák. De arról majd későbbi adásban, inkább most nézzük a számokat.

  • 1 hónapja indult – 2020. 02. 29-én.
  • 3642 érdeklődőből (akik látták a landing page szerkesztőt), lett 404 regisztrált felhasználó – értelemszerűen csak cégek, marketingesek.
    Regisztráció nélkül is ki tudja bárki próbálni, ha le akarod menteni az elkészült landing page-t, akkor kell beregisztrálni.
  • 147 teljes landing page készült el
  • Ügyfelek által küldött adatok alapján 5 millió forint bevételt termeltek már most egy hónap alatt. Több ügyfélnél is a konverzió 3-5% között van, sőt egyik ügyfélnél 7%.

Hallgasd meg a podcastot ezekről beszélek bővebben! A további részek hamarosan, plusz linkek alattuk.)

A podcast-sorozat részei:
2. rész: Marketing. Online termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány [podcast]

A podcast sorozat részei:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!