Online vállalkozás, termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány – 1. rész [podcast]

Dátum

Megosztás

Online termék, szolgáltatás elindítása még egyszerűbb mint gondolnád. Érdemes úgy elindítani a digitális termékedet, vagy szolgáltatásodat, hogy már működő dologra építesz. A Minner landing page készítőjének piacra bevezetését, létrehozását és hozzá kapcsolódó üzleti modell alakulását mutatom be ebben az esettanulmányban. Ez egy podcast sorozat lesz, terveim szerint 3-4 részes is lesz. Kezdjük!

A podcast

(Spotify link, Apple Podcast link, vagy itt beágyazva:)

Figyelem! A 2. rész is felkerült! Görgess a végére!

A podcast vázlatosan összefoglalva (ha éppen nincs időd hallgatni).

A Minner landing page készítőjét 1 hónappal ezelőtt február 29-én indítottam el, akkor volt elérhető a felhasználók számára. A landing page-t a cégek egy-két termék promóciójára használják, ami valójában egy weboldal. (landing page-ekről részletesen itt).

A Minner 6 éves születésnapjára akartam valami extrát az olvasóknak, ügyfeleknek. Jött egy ötlet alig 1,5 héttel a születésnap előtt, hogy lehetne egy landing page szerkesztő. Elkezdtem kutakodni és találtam több ún. white label megoldást. Kreatív voltam és weboldal szerkesztőt kerestem. Amikor is meglévő rendszert tudok licenselni, sőt a háttérben egy csapat fejleszti tovább, én csak fizetek a rendszerért. Találtam egy magyar nyelven is működő megoldást. Megvettem és beüzemeltem, melynek költsége összesen 200 000 forint volt. Ennyiből elindult ez a digitális termék. (A podcastban elmondom részletesen, beszélek a white label, sajátmárkás digitális termék megoldásokról).

A piacbevezetést úgy csináltam, hogy ingyenesen kipróbálhatják a felhasználók. Értelemszerűen főleg vállalkozók próbálták ki. A Minneren keresztül reklámoztam, így 0 forint marketing költsége volt (persze fel kellett építeni az oldalt, hogy havonta 115 000-en felkeressétek). De önmagában egy ilyen rendszert is könnyű reklámozni, főleg ha az elején ingyen van. Mivel free, így a felhasználóknak nem olyan nagy a rendszerrel kapcsolatos igényei.

Ki is derültek a problémák. De arról majd későbbi adásban, inkább most nézzük a számokat.

  • 1 hónapja indult – 2020. 02. 29-én.
  • 3642 érdeklődőből (akik látták a landing page szerkesztőt), lett 404 regisztrált felhasználó – értelemszerűen csak cégek, marketingesek.
    Regisztráció nélkül is ki tudja bárki próbálni, ha le akarod menteni az elkészült landing page-t, akkor kell beregisztrálni.
  • 147 teljes landing page készült el
  • Ügyfelek által küldött adatok alapján 5 millió forint bevételt termeltek már most egy hónap alatt. Több ügyfélnél is a konverzió 3-5% között van, sőt egyik ügyfélnél 7%.

Hallgasd meg a podcastot ezekről beszélek bővebben! A további részek hamarosan, plusz linkek alattuk.)

A podcast-sorozat részei:
2. rész: Marketing. Online termék létrehozása kevés tőkével esettanulmány [podcast]

A podcast sorozat részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Ott a termék, szolgáltatás a weboldalon. Tiszta sor, hogy jó a termék, veszegetik is, vagy ahogyan a kínai importosunk szokta mondani: csipegetik. Nos felmerül...

Így áll a 3 friss vállalkozás néhány héttel az indulásuk óta – Business GYM

A Minner Business GYM-be nem csak cikk formájában szeretnénk tartalmat gyártani, hanem videó formátum is segíteni fog még jobban elmélyülni a vállalkozás indítás rejtelmeibe....

Hírszemle: Saját fizetését emelte a CEO válságban, étel dropshipping, IKEA víztakarékos megoldása

Egy légitársaság vezetője béremelést eszközölt saját magának akkor, amikor is a cég éppen válságban van. Roppant érdekes helyzetet szült, természetesen sokan támadták. A közösségi...

Gerillamarketing: Ízteszt, termelői vs bolti zöldség. Lecsó kóstolás, vakteszt

Na ezt már szeretem! Amikor egy beszélgetésből tettek születnek. Azért vagyunk vállalkozók, hogy problémákat oldjunk meg és persze kipróbáljunk minél több dolgot, hogy lássuk...

Nekem ezért fognak fizetni? Egy leendő és egy veterán szabadúszóval beszélgettem [podcast]

A felvétel még nyáron készült, amikor is összejött egy tucat szabadúszó a Minner főhadiszálláson. Olyan digitális szabadúszók, akiknek mindössze egy laptop is elég a...

Esettanulmány – Így vezette be a Google Workspace-t a Tumblebee

Még a tavasszal volt egy olyan akció a Minnernél, amely esetén ha megvett valaki adott üzleti kurzusokat, akkor a vásárlás után egy hónappal egy...

Hírszemle: Energiaválság, csődhullám. Beszéljünk a fizetésről? Web3 tényleg működő része

A cégek csődjeit hozza a rezsiválság, a cégek áremeléssel és takarékoskodással próbálják elejét venni ennek. 1600 vállalatvezető nyilatkozott erről a Portfóliónak, ezt a hírt...

Csökkenő szállítási díjak Kínából. Jó hír, vagy a recesszió előszele?

Olyan alacsony díjszinteken lehet konténereket Európába szállítani Kínából, amelyek a koronavírus okozta árrobbanást követően sokáig elképzelhetetlennek tűntek. Kétéves mélyponton vannak mind a tengeri-, vasúti és...