Önműködő online marketing. A vevők önként és dalolva jönnek, vásárolnak

Dátum

Megosztás

Melyik cég ne szeretne ilyet?! Képzeld el azt, hogy nem fut hirdetésetek, vagy alig, de a vevők vásárolnak, vagy éppen időpontot foglalnak hozzátok, megveszik a szolgáltatásodat…! Képzeld el, hogy mindenféle akció nélkül is felnéznek a weboldaladra az emberek, vagy bemennek a boltodba. Teljesen persze nem tudod megúszni a marketinget, de legyen a cél, hogy nincs akció, a vevők sok pénzt hagynak ott, és szinte saját magukat veszik rá erre. Jól hangzik ugye? 2 fontos faktorral, problémával kell foglalkozunk akkor, ha elhagyjuk az akciózást, és úgy is jönnek a vásárlók. Majd eggyel feljebb lévő szint, amikor már a marketinget is őrlángra tehetjük.

Miért is hallgass rám? A Minner önműködő módon szerez vásárlókat

Figyelem! Ez nem egy csali cikk vagy ilyesmi! A Minner alapból rengeteg ingyenes tartalmat, kipróbált módszert ad nektek, ahogy most is. Bizony itt nem adunk el semmit, de szólj, ha akarsz fizetni, fér még a pénztárcába!

Volt egy elvetemült gondolatom még 2019-ben. Irigykedtem a kávézókra, vagy éppen pékségekre, hogy a fogyasztók önként és dalolva bemennek hozzájuk, fogyasztanak, nem kell különösebb erőfeszítést tennie az adott cégnek.

Ez kell nekem! Ilyen kell nekem! Ez jó!

– mondtam magamban. Ez jó! Úgy kényszerítettem magamat rá, hogy elsőként beszántom az időközi akciókat, kedvezményeket. Utoljára nagy akciózás 2019. február 25-én volt a Minnerhez tartozó MinnerAkadémia oldalon, amikor 5 éves volt az oldal, azóta nem. Csak az úgy nevezett tanulásösztönző kedvezmény (ha 2-7 napon belül megnézed a képzéseket, olcsóbban megkapod) és csomagajánlat maradt meg. És milyen jó volt! Kellett hozzá kb. 3 hónap míg teljesen beállít, de sikerült lefaragni a hirdetési költségeket a harmadára, míg a bevétel nőtt is 30%-kal. Nézzük milyen recept, milyen mindset kellett hozzá!

Az akció bár lerövidíti a vásárlási időszakot, de pénzt is vesz ki a zsebünkből

Mindig azt szoktam mondani, hogy a kedvezménnyel, időszakos akciókkal az a baj, hogy még reklámozni is kell, tehát költünk még arra is, hogy eljusson az emberekhez. Így még nagyobb profitot vesz ki a zsebünkből. Amit valójában így „megveszünk”, az az, hogy előbb lesz vásárlónk valaki, de közben kevesebbet hagy ott. Az önműködő marketing esetében viszont hosszabb lesz a vásárlói döntés. Az elején a váltásnál ezért tapasztalhatunk majd kisebb visszaesést, 1-3 hónapon keresztül.

Ami kellett az önműködő marketinghez

Hirdetni és akciózni könnyű, a vásárló garantált
Igazából, ha a termékre van kereslet, az igény konkrét, akkor akciózással a könnyebbik végét fogjuk meg a marketingnek, vagyis csak hirdetni kell és jönnek a vevők. Az viszont hosszú távon rontja a vállakozások életképességét, a fogyasztók elvárják az akciózást, nem épül a márkánk. Erről kell most váltanunk!

Érzelmek, érzelmek mindenhol

Az akciózás nem csak a pénztárcánk megrövidítésével van kapcsolatban, hanem az érzelmekkel is, továbbá ahogy feljebb említettem az idővel kapcsolatban. Azonosítottuk tehát a kettő faktort, amit meg kell oldjunk az akciózás nélküli marketinghez.

  • Érzelmek:
    Valójában kiiktatjuk az érzelmi faktort, megspóroljuk, hogy hassunk a fogyasztóra. Ezt át kell hidalnunk, ami viszont melós. Ezt főleg a jobb szövegekkel érjük majd el, továbbá a social proof eszközökkel.
  • Idő:
    Akciózásnál nem kell hosszan megtartani a figyelmét a fogyasztónak, azonnal lecsapjuk (vagy rövidebb idő alatt). Tehát ezt az időfaktort meg kell oldjuk, hogy bent maradjunk a fejében, amikor kell, azonosítani tudjon minket.

Ez jó! Ez jó! Tudjuk, mi a gátja az akciózás nélküli marketingnek! Akkor vágjunk bele!

Kampányok – Jegyezzen meg! Teremtsünk Sherlock Holmes-okat!

A kommunikációnk ha egy időben nem egységes, akkor a sok összevisszaság miatt nem tud azonosítani minket a fogyasztó. Ezért találták ki a marketingben a kampányokat. Amikor is minimum 1 hónapon keresztül, de általában 2-3 hónapon keresztül egy dologra fókuszálunk, egy üzenetet használunk, egy termékkört, szolgáltatást reklámozunk.

A fogyasztó gondolkodik! A fogyasztó össze tud kapcsolni dolgokat. Hidd el, többet lát bele egyébként is a dolgokba, mint azt te elsőre gondolnád! Ha lát egy elektronikai terméket reklámban, akkor sejti, még hasonló termékeket is árulsz, és meg is fordul a fejében, hogy nálad rákeressen. Na itt jön a lényeg!

Nyomoz! És kiből lesz a legjobb vásárló? Az önként és dalolva kutató, nyomozóból. Nem abból, aki csak feljön egy akciós hirdetésre és nem lát semmit, mint az akciós árat. Nekünk az kell, aki érdeklődéssel jön felénk.

Anno Frey Kristóf jóbarátom előadásában egy frappáns feladatot adott marketing témában a közönségnek. Ez volt a prezentáción.

Az emberek két típusra oszthatók a világon:
1. Azokra, akik képesek következtetni hiányos információk birtokában is.

Leesett? Na ez tovább vihető a marketingben is, vagyis az a jó benne, hogy az emberi logikának hála, könnyen összekapcsolnak szolgáltatásokat az emberek úgy, hogy neked el se kell mondani minden részletet. Például egy mozi popcorn akciót hirdet, akkor értelemszerűen a filmeket is reklámozza. Ha csomagajánlatod reklámozod, akkor sejtik, hogy elemenként is meg tudják venni a termékeket/szolgáltatásokat.

Mit csinálj?
1.0. Megoldás: Gondold át, hogy mit tudsz úgy reklámozni, hogy 2 vagy akár több legyet ütsz egycsapásra. Tehát egy termékedet /szolgáltatásodat reklámozod úgy, hogy eladja a többit is, vagy egyből átmegy a vevőnek, hozzákapcsolja, hogy lehet nálad mást is kapni.
2.0 Megoldás: Ez már komolyabb lépés, amikor is egy-egy téma, ötlet, igény probléma köré készítesz kampányt, vagy akár egy szó köré. És ezt fenn is tartod.

Irány kampányolni! Legyen saját szezonod! Mintha saját Karácsonyod lenne!

Még több szöveg, még több ábra, még több leírás

Egyértelműen az önműködő marketinged egyik bástyája a weboldalad lesz. Nem tudod elkerülni, hogy ezt fejleszd, mind dizájnban, mind szövegezésben.

Az információ: Egy kutatásban is bebizonyították, hogy átlagosan 10 információra van szüksége a fogyasztónak, hogy a vásárlás mellett döntsön, amíg ezt nem szedte össze, nehezen tudjuk rávenni a vásárlásra. Ebben a cikkben írtam róla részletesen: 10-szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás

Adj esélyt rá, hogy Sherlock Holmes-t játszon! Na de ehhez találnia is kell információkat. Az információk, vagy például az olyan szövegek, amikor a fogyasztó problémájával kapcsolatban írsz, segítenek még abban is, hogy érzelmeket válts ki. Ahogy a szövegírás podcastban beszélgettünk Kovács Péterről, a fogyasztóból már akkor is érzelmeket váltasz ki, ha a problémájáról, igényéről, vagy valamilyen körülményről beszélsz, akár a termékeddel, szolgáltatással kapcsolatos rutinról.

A weboldal szövegek több mennyisége majd segíteni fog abban is, hogy előrébb kerülj a Google találati listáján, így el tudod érni még jobban az önműködő marketinget (lásd keresőoptimalizálás cikk). Ezzel nem azt mondom, hogy blogolj, a termékleírások, aloldalak, promóciós oldalak szövegezése bőven elég lesz, de persze ha igazán meg akarod fejelni a marketingedet, akkor vezess blogot is! De látod a példákból, ez annyira nem szükséges a sikerhez.

Ebben a következő cikkek tartalmak segítenek:

Social proof, társadalmi hatás, vélemények

El kell érnünk, hogy akarja. A különböző social proof eszközök, mint például a vélemények, értékelések elérik nekünk azt, hogy gyorsabban akarja a fogyasztó a vásárlást. El tudjuk érni a tömeghatást is, tudod, mint amit anno a Wall Street farkasa elért, hogy egy nagy teremből egyszerre telefonáltak. Úgy érezte a fogyasztó:

Na most igazán történik valami! Más is részt vesz benne, nekem is jó lesz! Erre megoldás majd, a 2. cikk, amit majd belinkelek ehhez a blokkhoz. Visszatérve a véleményekre, gyűjts legalább napi 1-et, mert azt már látjuk, hogy az legalább 20%-kal megdobja már kezdetben a forgalmat, ez nekünk is sokat jelentett az első hónapokban.

A social proof cikkek, tippek:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!