Ötletek, hogy mire használd a chatbotot a vállalkozásodban

Már biztosan találkoztál a chatbotokkal, mivel egyre több cég próbálja ki ezt az új marketing eszközt. A trendek azt is mutatják, hogy ideje foglalkozni vele, mert egyrészt sokan használják már a chat platformokat, másrészt a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook egyre jobban korlátozza az organikus (ingyenes) megjelenéseket. Utóbbi rákényszerít minket, hogy új megoldásokat keressünk. Nézzük is, mire érdemes használnod!

Mennyien használják itthon a chat applikációkat?

Az alábbi ábrán látható, hogy havonta már több mint 1,3 milliárd-an használják a Facebook Messengert, itthon ez a szám 4,7 millió fő. Sőt érdekes adat az is, hogy már 3 millióan chatelnek a Viberen is.

Mi a chatbot?

A chatbot egy előre programozott, adott kérdésekre megadott választ küldő chat alkalmazás. Képzeld el a chatbotot, mint egy lazább (és onlineabb), nyomógombos telefonos ügyfélszolgálatot. Utóbbit utálják az emberek, viszont a chatbot az online megoldás miatt sokkal gyorsabb és élvezhetőbb. Így akár menüt, vagy gombokat tudsz elhelyezni a chateden belül, és ha azokra kattint a felhasználó, vagy éppen kérdez, akkor az előre beprogramozott válaszokat kapja üzenetként. Már nagyobb programozói tudás sem kell hozzá, a legtöbb munka azzal lesz, hogy a válaszokat és az üzenet folyamokat előre tudd modellezni, és megfelelő adatbázist készíts. És még mindig ott van az is, hogy a felhasználó tud élő embert is kérni, hogyha azzal szeretne chatelni.
Programozói tudás nélkül például a ManyChattel és a Chatfuellel lehet könnyen elkészíteni a saját, első chatbotunkat.

Miért használj chatbotot?

A felhasználók már előbb küldenek el egy termék iránti érdeklődés esetén is egy chat üzenetet, minthogy emailt írjanak. Tudod, ha már a termék iránt érdeklődnek, az fél siker. És bizony ezt el lehet érni, hogy az emberek elindítsák a chatbotodat, vagy írjanak chaten keresztül. Sőt akár hírlevélként is felfoghatod, mivel akár értesítéseket, ajánlatokat is tudsz küldeni a chaten feliratkozott embereknek.

Egy egyszerű példa, hogy mikét tervezed meg a chat beszélgetést:

http://trendingdig.net/facebook-chatbot/
Forrás: http://trendingdig.net/facebook-chatbot/

Ötletek

  • Szervezz nyereményjátékot ezen keresztül, és sorsolj a válaszadók, chatbot elindítók között. Akár a feltétel az is lehet, hogy a bot segítségével kitöltsenek egy tesztet, kérdőívet.
  • Használd ügyfélszolgálatként! A gyakran ismételt kérdéseket el tudod helyezni a botba, így már azzal időt spórolsz. A továbbiak már tervezést igényelnek, de elérhető, hogy nagyon kis százalékban kelljen csak élő embernek beavatkoznia.
  • Piackutatás, kérdőívezés. A másik fontos területe a chatbotoknak. Ahogy lent is láthatod, egyrészt vevő minősítéseket tudsz készíteni vele, másrészt természetesen megismered a vevői igényeket, adatbázisod lesz a fontos kérdésekből, problémákból és természetesen az érdeklődési körökből.
  • Játék, kvíz készítése. A content marketing egyik újabb iránya, és trendje lesz most majd a kvízek és játékok készítése. Ezt nem csak weboldallal lehet megcsinálni, hanem akár chatbot segítségével is. Itt találsz néhány ötletet a Forbes.com oldalán.
  • Lead generálás, chatbot kampány, tartalomterjesztés:
    Érdemes adatbázis építő kampányokat csinálni (főleg Facebook Messengeren keresztül). Másik irány lehet még a tartalomterjesztés is. Vagyis ezzel rá tudsz segíteni például, hogy a blogbejegyzéseid, FB posztjaid, ebookod, videóid nagyobb figyelmet kapjanak.
  • Vevő minősítés
    A chatboton keresztül kommunikáló vevőidről még több információt tudsz begyűjteni, ami segít neked abban, hogy őt minősíteni tudd. Ez pedig már segít neked a későbbi kampányaidban, hogy számára egyedi ajánlatokat jeleníts meg akár remarketing segítségével, vagy emailes, chates megkeresésnél. Szinte vevő életgörbét tudsz majd készíteni.
  • Megrendelések, foglalások kezelése. ajánlatkérések kezelése chatboton keresztül.

Megtanulnád még jobban a chatbotok használatát? Szerezd be most a Minner Facebook marketing haladó (PRO) képzését! – 78 900 Ft: Vezesd és irányítsd az emberek figyelmét! Érd el, hogy terméked, ajánlatod járjon a fejükben! Már túl vagy a Facebook marketing alapokon, már jól kezeled a kampányaidat, de érzed, hogy még van mit javítani, sokkal hatékonyabban is tudnád? Vagy érzed, hogy emelkedtek a hirdetési árak, kattintási költségek és szeretnél lefaragni belőle? Akkor ez kell neked! Csak 100 fő használhatja a tanultakat 2018-ban! Kattints ide!

Fotó: octodev.net

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek