Ötletek, hogy mire használd a chatbotot a vállalkozásodban

Dátum

Megosztás

Már biztosan találkoztál a chatbotokkal, mivel egyre több cég próbálja ki ezt az új marketing eszközt. A trendek azt is mutatják, hogy ideje foglalkozni vele, mert egyrészt sokan használják már a chat platformokat, másrészt a legnagyobb közösségi oldal, a Facebook egyre jobban korlátozza az organikus (ingyenes) megjelenéseket. Utóbbi rákényszerít minket, hogy új megoldásokat keressünk. Nézzük is, mire érdemes használnod!

Mennyien használják itthon a chat applikációkat?

Az alábbi ábrán látható, hogy havonta már több mint 1,3 milliárd-an használják a Facebook Messengert, itthon ez a szám 4,7 millió fő. Sőt érdekes adat az is, hogy már 3 millióan chatelnek a Viberen is.

Mi a chatbot?

A chatbot egy előre programozott, adott kérdésekre megadott választ küldő chat alkalmazás. Képzeld el a chatbotot, mint egy lazább (és onlineabb), nyomógombos telefonos ügyfélszolgálatot. Utóbbit utálják az emberek, viszont a chatbot az online megoldás miatt sokkal gyorsabb és élvezhetőbb. Így akár menüt, vagy gombokat tudsz elhelyezni a chateden belül, és ha azokra kattint a felhasználó, vagy éppen kérdez, akkor az előre beprogramozott válaszokat kapja üzenetként. Már nagyobb programozói tudás sem kell hozzá, a legtöbb munka azzal lesz, hogy a válaszokat és az üzenet folyamokat előre tudd modellezni, és megfelelő adatbázist készíts. És még mindig ott van az is, hogy a felhasználó tud élő embert is kérni, hogyha azzal szeretne chatelni.
Programozói tudás nélkül például a ManyChattel és a Chatfuellel lehet könnyen elkészíteni a saját, első chatbotunkat.

Miért használj chatbotot?

A felhasználók már előbb küldenek el egy termék iránti érdeklődés esetén is egy chat üzenetet, minthogy emailt írjanak. Tudod, ha már a termék iránt érdeklődnek, az fél siker. És bizony ezt el lehet érni, hogy az emberek elindítsák a chatbotodat, vagy írjanak chaten keresztül. Sőt akár hírlevélként is felfoghatod, mivel akár értesítéseket, ajánlatokat is tudsz küldeni a chaten feliratkozott embereknek.

Egy egyszerű példa, hogy mikét tervezed meg a chat beszélgetést:

http://trendingdig.net/facebook-chatbot/
Forrás: http://trendingdig.net/facebook-chatbot/

Ötletek

  • Szervezz nyereményjátékot ezen keresztül, és sorsolj a válaszadók, chatbot elindítók között. Akár a feltétel az is lehet, hogy a bot segítségével kitöltsenek egy tesztet, kérdőívet.
  • Használd ügyfélszolgálatként! A gyakran ismételt kérdéseket el tudod helyezni a botba, így már azzal időt spórolsz. A továbbiak már tervezést igényelnek, de elérhető, hogy nagyon kis százalékban kelljen csak élő embernek beavatkoznia.
  • Piackutatás, kérdőívezés. A másik fontos területe a chatbotoknak. Ahogy lent is láthatod, egyrészt vevő minősítéseket tudsz készíteni vele, másrészt természetesen megismered a vevői igényeket, adatbázisod lesz a fontos kérdésekből, problémákból és természetesen az érdeklődési körökből.
  • Játék, kvíz készítése. A content marketing egyik újabb iránya, és trendje lesz most majd a kvízek és játékok készítése. Ezt nem csak weboldallal lehet megcsinálni, hanem akár chatbot segítségével is. Itt találsz néhány ötletet a Forbes.com oldalán.
  • Lead generálás, chatbot kampány, tartalomterjesztés:
    Érdemes adatbázis építő kampányokat csinálni (főleg Facebook Messengeren keresztül). Másik irány lehet még a tartalomterjesztés is. Vagyis ezzel rá tudsz segíteni például, hogy a blogbejegyzéseid, FB posztjaid, ebookod, videóid nagyobb figyelmet kapjanak.
  • Vevő minősítés
    A chatboton keresztül kommunikáló vevőidről még több információt tudsz begyűjteni, ami segít neked abban, hogy őt minősíteni tudd. Ez pedig már segít neked a későbbi kampányaidban, hogy számára egyedi ajánlatokat jeleníts meg akár remarketing segítségével, vagy emailes, chates megkeresésnél. Szinte vevő életgörbét tudsz majd készíteni.
  • Megrendelések, foglalások kezelése. ajánlatkérések kezelése chatboton keresztül.

Megtanulnád még jobban a chatbotok használatát? Szerezd be most a Minner Facebook marketing haladó (PRO) képzését! – 78 900 Ft: Vezesd és irányítsd az emberek figyelmét! Érd el, hogy terméked, ajánlatod járjon a fejükben! Már túl vagy a Facebook marketing alapokon, már jól kezeled a kampányaidat, de érzed, hogy még van mit javítani, sokkal hatékonyabban is tudnád? Vagy érzed, hogy emelkedtek a hirdetési árak, kattintási költségek és szeretnél lefaragni belőle? Akkor ez kell neked! Csak 100 fő használhatja a tanultakat 2018-ban! Kattints ide!

Fotó: octodev.net

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!