Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Dátum

Megosztás

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy esettanulmánnyal. Képzeld el a következőt:

  • El akarsz kezdeni vállalkozni
  • Tudod, mit értékesítenél, megvan a szolgáltatásod, kész az induló ajánlat
  • Már csak kellene
    • egy weboldal
    • egy rendszer, hogy el tudj adni
    • bankkártyás fizetőkapu, hogy ne kelljen utalni
    • automata számlázás
    • hirdetések, forgalomterelés

Bármilyen soknak is tűnik ez, valójában meglepően könnyű összerakni az értékesítési rendszert, ha már tudod mit szeretnél eladni. Sőt, mi van ha azt mondjuk neked az 1.0 szintre, hogy legalább vásárolni tudjanak tőled elég mindössze 4 óra? Hihetetlen, de így van.

Ebben az esettanulmányban megmutatjuk neked, hogyan tudsz elérni az ötlettől legalább egy olyan szintű megvalósításig, hogy a vevőid a weboldaladon keresztül a kosárba tudják tenni a terméked, kicsekkolnak vele és a megörténik a lényeg: VÁSÁROLTAK. A következő részben továbbmegyünk olyan fontos lépésekkel, mint a számlázás automatizálása és a bankkártyás fizetés bekötése. De ezek már mind plusz dolgok, amik az eladást segítik, a te munkádat és a vevő kényelmét. A legfontosabb részt ez alapján a guide alapján pár óra alatt össze tudod rakni. Kezdjünk is bele.

Ez a tartalom eredetileg videós esettanulmány, szóval bátorítunk, indítsd el a videót és akár valós időben, 1-1 szünettel menj végig a bemutatott lépéseken a még jobb élményért. De persze itt a cikkben is minden fontos lépést meg fogsz találni.

A projekt – Mit adunk el?

Esettanulmányunk alanya Sóvágó Petra fotós. Petra 3 éve foglalkozik fotózással. Fő profilja a brandfotózás, amikor is megmutatja egy vállalkozás valódi, emberi oldalát. NEM termékfotókat lő csak, hanem bemutatja a terméket használat közben (Ez sokkal jobban működik posztokhoz, hirdetésekhez, weboldalon felhasználva stb…).

Petra eddig főként ajánlások útján jutott el új ügyfelekhez és instagram jelenléten keresztül, de most szeretné végre online is eladni a szolgáltatásait. Tehát a vevő kifizeti, amit szeretne és utána egyeztetnek időpontot, nem lesz kapcsolatfelvétel, majd díjbekérő, majd utalás, majd számla. Vagyis lesz, csak nem Petra fogja manuálisan végezni mindezt.

A két fő termék, amit kitalált a nagyszülő fotózás és az említett brand fotózás. Csomagajánlatokban gondolkodik egy kis bump ajánlattal, ahogy azt kell. Az induláshoz neked is ki kell találnod, pontosan mit adsz el és mennyiért. Nem lehet mindig egyedi árakzást matekozni, az sajnos nem fenntartható.

Weboldal gyorsan – Wix.com

Sokan nem szeretik a Wixes weboldalakat és tény, hogy még sosem volt ilyen könnyű saját weboldalt szerkeszteni, mint a WordPress segítségével. Viszont ha szolgáltatóként nem mozogsz otthonosan a WP-ben, nem javasoljuk hogy nekiállj, ahogy nem is kötelező kifizetned egy weblaposnak százezreket. Egy profi weboldalt később is simán kifizethetsz, de az induláshoz tökéletes megoldás a Wix. Korrekt havidíjért magadnak tudod összektatintgatni, mit is szeretnél, tényleg nagyon felhasználóbarát és a domain nevet is le tudod rajta foglalni.

A domain tudod az a weboldal cím, amivel megtalálják az oldalad. Így néz ki: weboldaladneve.hu
Ezt bármilyen tárhelyszolgáltatónál meg tudod venni kb. 2500-3500 Ft-ért, pl. a Tárhely.eu-nál. (Cégnév, weboldalnév ötletek itt) Na de vissza Wix-re.

Na most a Wix legnagyobb hiányossága itt kerül elő, ugyanis nem tud .hu domain nevet foglalni. Petránál ez nem volt gond, mert ő a petrasovagophotography.com-ot foglalta le. Egy csomó tök jó végződésük van amúgy pl. .blog, .design, .info, .shop. Ha mindenképp .hu domaint szeretnél, azt muszáj lesz egy tárhelyszolgáltatónál megvennek és úgy összekötnöd a Wix rendszerével, de ez is pár kattintás.

Petra Wix regisztrációja után átmentünk az oldalak felületre és a create new site gombbal el is tudtuk kezdeni az alkotást.

Először a Home felületérkezve érdemes elrendezni 1-2 dolgot.

A Compare Plans linkre kattintva tudtudnk előfizetni, itt tudod Te is összehasonlítani a csomagokat és árakat. Petra a Core csomagot választotta, mert tökéletesen elég a 2 landing oldalas weboldalához. Szolgáltatóként vagy 1-2 termékkel szerintem neked se kell több az induláshoz.

Az email cím összekötése után, ami fontos még itt az a domain vásárlás. A Connect lila linkre kattintva tudod megadni az oldalad kívánt nevét vagy hozzáadni a már megvásárolt .hu domain neved. Ha a Wix tudja kezelni a neved, csak ki kell választani hány évre szeretnéd lefoglani és már fizethetsz is, ha saját domained van írd be és kattints a Yes I own this domain linkre.

Petra beírta az eddigre már megálmodott petrasovagophotography.com-ot és egy gyors fizetés+email megerősítés után rendben is volt a domain. Jöhetett a tényleges weboldal létrehozás.

A Design Site gombra kattintva eldöntheted hogy automatikusan a Wix tervezzen neked vagy választasz a sablonok közül. A sablonok elég jók és többféle területre szabva tudott Petra is válogatni. Kiválasztott egy sablont és ezt szerkesztette tovább, ezzel kapott egy alap oldalfelépítés és menü struktúrát is.

Maga a weboldal nagyon könnyen szerkeszthető, de ehhez most nem akarunk külön guideot csinálni. Állíthatsz betütípusokat, színeket, szövegeket. Minden teljesen intuitiv, pár kattintással testreszabhatod a sablont, feltöltheted a képeidet és információidat. Ami fontos, hogy a szolgáltatások aloldalon legyen minden megjelenítve, amit szeretnél értékesíteni és ezek fognak aztán saját landing oldalt, sales oldalt kapni. Miért fontos ez? Mert ezeken az oldalakon tudod elhelyezni a VÁSÁRLÁS gombot, ami majd a fizetési űrlapra viszi a vevőidet.

Szóval adj hozzá egy új oldalt. lehetőleg landing oldaltípust, vidd fel rá a szolgáltatásod adatait, az árakat, a csomagok tartalmát, hogy megismerjék a látogatók a terméked. Ehhez két Minner cikket tudok ajánlani:

A második átfogóbb anyag alapján biztosan fel tudod építeni te is az értékesítésre optimalizált oldalad.

Landing oldal sablon keresés
Sablon szerkesztése

Mint mondtam, a lényeg hogy legyen gomb az oldalon, ami a vásárlásra irányít majd át. Miután az alapok elkészültek, megcsinálhattuk Petra fizetési űrlapját.

+jótanács: Nem létezik kész weboldal, ide mindig vissza kell jönnie Petrának is javítgatni a szövegeket, képeket, elrendezéseket.

Fizetési űrlap a Formdealerrel

A Formdealer összerakásához külön útmutatónk is van a Minneren, de persze nézzük meg Petra lépéseit a gyakorlatban. Irány a Formdealer.hu!

Mi a Formdealer? Szeretnél online értékesíteni valamit, de azt nem tudod ráhúzni egy webshopra? Illetve te lehet csak egy szolgáltatást hirdetnél, eseményt, vagy egy-két terméket, és erre keresel egy olyan megoldást, ami majdnem úgy működik, mint egy webshop rendelési folyamat? Nos ezt hívják rendelés űrlapnak, ahol is automatizálni tudod a rendelés menetét, fizetést, számlázást, sőt még az időpont foglalást is (pl. időpontos szolgáltatás esetén).

A regisztrációkor meg kell adni a domain nevet, amit a Wixen megvásároltál vagy ott bekötöttél.

Majd Petra kiválasztotta magának a megfelelő csomagot:

Termékek létrehozása

Ezzel Petra megérkezett a kezdőlapra. Itt az első lépés az volt, hogy létrehozza a terméket/termékeket. Tudod, a szolgáltatásod is terméknek számít, üzleti, gazdasági nyelvezetben ugyanazt jelentik.

Petra esetében a Digitális terméktípusra esett a választásunk. Mivel ingázik városok között, nem tudja előre fixen beállítani az időpontokat a foglaláshoz és egyedileg kell egyeztetnie az ügyfelekkel helyszínt és időt. Ha neked van egy fix irodád, üzlethelységed és munkaidőd, amikor fogadnál ügyfelet nyugodtan válaszd ezt az opciót. A digitális termék lényege, hogy nem kell készlet számolni, ez is tökéletes szolgáltatásokhoz, de az időpontfoglalás típussal még több kényelmet tudsz adni a vevőidnek.

Petra és István (a Formdealer alapítója) aktívra állították a termék státuszát, hogy az élesben használható legyen, és már mehettek is tovább.

A termék nevén nincs mit magyarázni. Az egyedi azonosító igazából neked van, hogy lásd később a felületen mi történt, ki mit vásárolt. A leírás egy rövid 1 mondatos szöveg, ami majd megjelenik az űrlapon. István tanácsa, hogy itt már nem kell értékesítened. Eddigre a vevő megismerte a szolgáltatásod, nem itt kell meggyőznöd, inkább csak egyértelműsítsd, hogy jó helyen van, jó termék került a „kosarába”.

Az alap adatok után jön az ár megadása. Petra esetében például a Brandfotózás 70.000 Ft. és alanyi adómentes ÁFA kulcsot állított be, mivel EV-ként végzi a tevékenységét. Akciós árat is itt tudsz majd állítani, ha olyan időszakod lesz, de egyelőre ilyen nem volt fotósunknál.

Mivel Petra digitális terméket választott, így lehetősége lenne egy ilyen feltöltésére. Ide mehetne fel bármilyen hanganyag, ebook, oktatási anyag, videó, PDF, bármi. Itt volt egy tök jó ötlete, hogy a fotózás menetéről és lépéseiről összerak egy PDF-et és ide feltölti. Ilyenkor a vásárlás után ezt a PDF-et azonnal megkapja a vevő, és tudja mikkel kell készülnie, mire számítson.

Mentés után a Brandfotózás, mint termék el is készült. Petra még gyorsan felvitte a Nagyszülő fotózást is, ugyanezekkel a lépésekkel és el is készült a két termék:

Aldomain létrehozása

Az űrlaphoz viszont még szükség van egy aldomain létrehozására. Az aldomain igazából egy előtagos weboldalcím, ami az oldaladhoz kapcsolódik, de teljesen külön állítható mi legyen rajta. Így kell elképzelned:

Itt igazából mindegy milyen előtagot választasz, de célszerű valami értékesítéshez kapcsolódot, hogy profin nézzen ki. Pl. sales.domain.hu, megrendelo.domain.hu. Ez a rész most lehet ijesztőnek fog tűnni, de nem kell tartani tőle, kövessétek a lépéseket és minden működni fog.

Visszatérve a Wix felületre, a beállításokban a domainekbe kell belemenni és itt a lefoglalt domain neve mellett a Manage DNS records gombra.

Itt a CNAME (Aliases) részen adták hozzá az aloldalt. Ahogy látod is, meg kell adni az előtagot, ami most Petrának bio lett. Tehát lett egy bio.petrasovagophotography.com aloldal. Ezután a Value mezőbe beírta István hogy app.formdealer.hu

Neked is ezt kell beírnod, így fog létrejönni a kapcsolat a Wixes domain és a Formdealer között. Ha nem Wixen van az oldalad, akkor is találsz a tárhelyszolgáltató felületén DNS rekordokat a beállításokban és ott is lesz CNAME rész, ahol pontosan ugyanígy hozzá tudod adni az előtagot és beírni ezt a Value mezőbe. Ezzel a lépéssel létrejött Petra rendelési aloldala.

Ezután a FormDealer felületén írták be az aldomaint. Profil beállítások fül alatt találod a Subdomain-re kattintva. Ide csak másold be, amit kitaláltál, nekünk most ez a bio.petrasovagophotography.com

Nincs más hátra, mint létrehozni egy űrlapot és rátenni azt a weboldalon a Megrendelem gombra. Ez az 1.0 verzió, amit említettem. Számlázás és bankkártyás fizetés a következő részben lesz, de ezzel már tudnak nálad vásárolni.

Rendelési űrlap létrehozása

A Formdealer menüjében a Checkout űrlapok menüpont alatt az Űrlap hozzáadása gombbal mehetünk tovább. Ha hozzáadtad a Formdealerben az aldomaint, itt látni fogod, hogy kitölti vele az URL részt:

Az űrlap neve megjelenik majd az oldal tetején címsorként, az admin név neked van, csak te látod. Az URL mezőbe tudod megadni az űrlap végleges címét. Az aldomain előtagja mellett kell még egy szó a végére is. Petra annyit adott meg, hogy megrendelourlap, de lehet ez urlap, megrendelo-urlap vagy amit szeretnél. Szóközt nem használhatsz benne!

A leírást üresen hagyta Petra. Leírhatsz bármilyen infot a rendelésről, a termékről, de nem kell semmit iderakni. Továbblépbe a kiválasztás gombbal rátette Petra a Brandfotózást az űrlapra.

Az opcionális mezőt nem engedélyezte, mivel 1 db brandfotózást mindenképp meg kell vásárolni. Ha lenne valamilyen kiegészítő szolgáltatás, tegyük fel „extra 20 db nyomtatott kép”, akkor az már lehetne itt opcionálisan. A Szállítási módok részt átugorhatta, mivel nincs fizikai termék, de fizetési módot muszáj hozzáadnod. A legegyszerűbb és elindulni ez is elég, hogy utalást adsz hozzá. Petra továbbnyomott a fizetési módok kezeléséhez.

Fizetési mód hozzáadásánál egyelőre tehát típusnak kiválasztotta, hogy átutalás és megadta a bankszámla számot. Ezt fogja az űrlap automatikusan megadni a vevőnek, innen tudja hova utaljon.

A többi mező magától értetődő, csak el kell nevezned valahogy a fizetési módot a rendszerben. Utalási instrukcióknak a bank nevét adhatod meg például, mert van akinek erre szüksége lesz az utaláshoz. De ide írhatod azt, hogy a közleménybe mi kerüljön, mondjuk kérsz nevet és dátumot, hogy neked könnyebb legyen követni a fizetéseket. Ezután folytathatta Petra a checkout űrlapot, ahol már hozzá tudta adni az átutalást, mint fizetési módot.

A kedvezményeket, kuponokat, köszönőoldalt átugrottuk. Az oldal alapból kiírja, hogy köszöni a megrendelést, nem kell túlextrázni semmit. Végigérve a lépéseken létrejött a fizetési űrlap, amit már csak engedélyezni kellett.

Az űrlap végleges címe tehát bio.petrasovagophotography.com/megrendelourlap lett és ezt a címet gyorsan be is állította Petra a weboldalán a Megrendelem gombnak.

Így amikor valaki rányom a rendelésre, vásárlásra, a Formdealeres rendelési űrlap fogadja majd és ezzel a lényeg el is készült. A Formdealeren belül a beállításokban Petra megadta a különböző vállalkozási adatait, itt tudott hozzáadni logót és márkanevet is. Itt kell hozzáadni ÁSZF-et és Adatkezelési tájékoztatót is. Mindekttő kötelező, de jó hír, ebben is segít a Minner:

ÁSZF minta
Adatvédelmi minta

Utolsó simítások és kész is vagyunk

A Formdealer menüsáv tetején a Stílus menüponttal pedig az űrlap hátterének színét tudta beállítani és a betütípust is a magára szabhatta. Ha bármiben elakadtál használd a Formdealer saját videós útmutatóját vagy a Minner részletesebb útmutatóját.

Petra rájött még, hogy jó lenne valami bump ajánlatot bedobni, így az előbb említett extra képes példa nem csak elméleti példa volt. A már leírt módon hozzáadott egy új terméket, majd a checkout űrlapon is hozzáadta a terméket és ezt már opcionálisra állította, korlátlan mennyiséggel. A végleges elkészült űrlap tehát így néz ki, ez fogadja a vevőt, amikor a weboldalon a gombra kattint:

Ezután a vásárlód tovább tud menni, megadni az adatait, kiválasztja a fizetési módoknál az átutalást (szállítási módot átugorja a rendszer) és végül leadja a rendelést.

Mit szólsz? Mennyire érzed nehéznek? A weboldallal persze el lehet pepecselni, de 2 óra alatt egy landing oldal sablont fel tudsz tölteni a saját szövegeiddel és képeiddel, még saját elemeket is tehetsz rá. A domain vásárlás, aldomain létrehozás szó szerint pár kattintás, ha már látod mit csinálsz és hova kell nyomnod. A Formdealer regisztráció és termékek felvitele nincs 1 óra, hogy elkészüljön, ezt is át lehet pörgetni ha már tudod mit csinálsz. Fantasztikus korban élünk, ahol erre a szintre ténylegesen 4 óra alatt el lehet jutni. 4 óra kell, hogy a szolgáltatásodnak legyen egy weboldala és azon vásárolni tudjanak emberek. Ugyan még csak utalva, de ezzel már elindultál, éles a vállalkozásod. A következő részben pedig minden még jobb lesz, a vevők tudnak kátyával fizetni és nem kell nekik manuálisan számláznod. Sőt, még hirdetést és indítunk, hogy legyen forgalom a szép új oldaladon. Nézz majd vissza a folytásért!

A folytatás:

Már nem csak a bankkártyát és a számlázórendszert állítjuk be, de már a hirdetéseket is!

Dőlj hátra és hagyd, hogy fizessenek – Online értékesítés esettanulmány 2. rész

Ez jó volt! Olvasnék még!

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.