Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet (Frissült)

Hallottál a Bónusz Brigád botrányról? A legnagyobb kuponos piaci szereplő éppen a csőd szélén. Elégedetlen partnerek, nem kapják meg a jutalékot, elégedetlen kuponozók (vevők), mert nem tudják érvényesíteni a kuponjaikat. Bár azt is mondhatnánk, hogy ez akár el is vehette az emberek kedvét a kuponozástól, ez azért nem így van. Ez a mi szerencsénk! Most egy olyan lehetőség kínálkozik ezen a piacon, amibe te be tudsz csatlakozni. Lássuk is, miről van szó!

A Bónusz Brigádnál kihullottak a csontvázak a szekrényből

A kuponos oldal úgy adta el a kuponokat, hogy a partnerek részét az ajánlatokból nem különítette el, hanem saját pénzként forgatta. Mondván, ő is az amerikai Groupon kuponos oldal modelljét követi. Tehát valójában egy idő után a bevételekből fedezte a kiadásait, és fizette a jutalékot. És jött a vírus, a kuponos eladások a mélybe zuhantak, mert az oldal egyébként is a tavaszi időszakban főleg az utazós ajánlatokból élt (turizmus). A jutalékokat pedig már elköltötte, tehát a partnerek felé is rengeteg tartozása lett. Nem is akármekkora összeg, több mint 1 milliárd forint (400 millió forint a partnerek felé, 1 milliárd forint kupon tartozás). Ez tudod mit jelent? Azon kívül, hogy sok a károsult, a másik oldalon látod, mekkora a piac a legnagyobb szereplőnél.

Ez történt a céggel az elmúlt hónapokban:

  • 2020. március végén egyre több Bónusz Brigád károsultak csoport jött létre a Facebookon. Láthatóan a fogyasztóknál is több száz fő található, és a vállalkozóknál (partnereknél, kuponelfogadó helyek) szintén.
  • 2020. április végén csődvédelmet kértek. Mondván próbálják megoldani és átvészelni a hitelezőkkel (partnerek) az időszakot. Azt találták ki, hogy folytatják a bizniszt, ugye így jön bevétel és ki tudják fizetni majd a partnereket. Elvileg. Gyakorlatilag ez nem így történt, mert közben a kuponozókat a partnerek így nem szolgálták ki. A forgalom 0 közeli, nincs új bevétel. Forrás: Index.hu
  • A látogatottság nem csak a vírus miatt harmadolódott le, hanem a botrány miatt is. (Forrás: Similarweb)
  • 2020. június 2-án bejelentették, hogy csak a 19%-át tudják kifizetni a hitelezőknek (főleg partnerek, kupon elfogadóhelyek). Ez 400 millió forint összeg (ennek 19%-át fizetnék ki), de van még egy 1 milliárdos tétel is, ami bónusz tartozás. Forrás: HVG
  • A Facebook oldalukon nem kerül ki úgy Facebook poszt, hogy ne legyen alatta panasz mindkét oldalról (fogyasztói és céges). Egy kommentből például kiderült, már csak egy ember látja el a supportot.
  • A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.
  • Update 2021. május:
    • Túl élte a csődöt
    • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
    • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
    • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
    • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A lehetőség – ÚJ kuponos oldal megjelenése

A kuponos piac legnagyobb szereplője 90% eséllyel ezt nem fogja túl élni, vagy ha igen, akkor is pici szereplő lesz, sőt muníciója sem lesz nagy. Partnerei közül sokat elveszített, a fogyasztók szintén találkoznak a negatív online jelenléttel. Biztosan sokatok fejében megfordult az utóbbi időben, hogy ilyen kuponos oldalt indítsatok. De a piacon már elég biztos helyen volt a legnagyobb, a Bónusz Brigád, már sok partnerrel, nehéz volt beindítani egy másikat. Ez most megváltozott.

Nincs is jobb lehetőség, minthogy most lépjünk piacra egy kuponos oldallal. A következő 2-3 hétben ezt a cikket folyamatosan frissítjük ehhez kapcsolódó ötletekkel. Erről itt, és a főoldalon is értesülni fogsz.

Ne rohanj egyből fejlesztőhöz! Vagyis ne egyből millió fejlesztéssel kezd! Majd később. Először érdemes letesztelned, hogy te alkalmas vagy-e ilyen oldalt üzemeltetni. Tudod, mindig indulj -1-ről, butítsd le a vállalkozási ötleted. Ennek köszönhetően kisebb kockázattal lépsz a piacra. Ehhez ötletek:

  1. Egy olyan weboldal, ahol csak 10-15-ös ajánlatok vannak. Amolyan listák, akár kategóriánként is, vagy csak napi ajánlatok. Úgy néz ki, mint egy blogbejegyzés. Volt is ilyen már a Minneren, egy példa: Az alábbi cikket több mint 7000-en olvasták és volt belőle 2900 kikattintás! Wow! >>> 5 kütyü startupoktól, amit most olcsón be tudsz szerezni
    – Kell egy dizájnos blogsablon, vagy weboldal (itt találsz) sablon mondjuk WordPress weboldal-rendszerre.
    – Ahogy majd a többinél is, fel kell partnerekkel venni a kapcsolatot. Ötlet, legyen egy induló kampányod. Keress 20-30 céget, akik kuponajánlataikkal először kerülhetnek fel. Tervezz úgy, hogy lehessen időponthoz kötni az indulást, ez segíti rávenni is őket.
  2. Már az elején el tudsz indulni egy kész kuponos oldallal, ami WordPress weboldal-motorra épül. Itt találsz több ilyen kész kuponos oldalt, ami tudja kezelni a kuponokat is, felhasználókat is, és könnyű magyarosítani és az áruk 15-20 000 forint. Az alábbi képeken például a Kupon nevű sablon 2 verziója (több is van), ide kattintva élőben is meg tudod nézni (live preview-ra kattintva)

  3. Kuponos platform és közben kuponos piactér is. A legnehezebb dolgot fogjuk most megoldani, ami egy ilyen vállalkozás, startup esetében előfordulhat, ez pedig az, hogy melyik legyen előbb: a kuponozó cégek vagy a felhasználók (tyúk vagy tojás probléma).
    Azok a vállalkozások sikeresebbek, akik képesek széles spektrumban gondolkodni a vevők kiszolgálásában. Így sikerül kiaknázni jobban a lehetőségeket és megtalálni a működésünkben a szinergiákat.
    Az ötlet a következő: két pillérből áll.
    Egy olyan platform létrehozása, ami képes kezelni egy cégnek (partnernek) a saját kuponos ajánlatait. Tehát egy cég a saját honlapján például beágyazva el tudja helyezni a kuponos ajánlatait a mi rendszerünkön keresztül (mintha egy videót ágyazna be, vagy egy űrlapot). A cél, hogy segítsük egy automata rendszerrel a kuponjaihoz tartozó marketing tevékenységet, elszámolását, fogyasztók után követését, fizetést, számlázást… Sőt később akár további marketing tevékenységét, például landing page, weboldal készítés lehetősége, CRM rendszer… Ez hasonló elven is működhet, mint a naptár foglaló rendszerek (pl. Booked4us), csak ott ugye nem gyűjtik egy helyre össze a különböző naptárakat. De az ötlet első részét jól szemlélteti.
    A rendszerünkbe bejövő kuponajánlatokat egy központi oldalon is megjelenítjük. És ha tőlünk jött foglalás, azért jutalékot számolunk fel. A kuponos megoldásnál el tudjuk érni, hogy így a fizetés is nála történik, mi majd később benyújtjuk a jutalékra az igényt, a platformért így is fizet fix díjat (havi 5-20 000 Ft között be tudjuk ezt árazni). Ez a két pillér jól kiegészíti egymást és így egy fix + jutalék rendszerben sokkal kiszámíthatóbb bevételünk lehet.
    Tehát kuponkezelő rendszert adunk a cégeknek, hogy ezzel adjuk egy kuponmarketing eszközt a kezükbe (foglalás, e-mail automatizáció, számlázás, online fizetés, után követés…). Ezért fizetnek fix díjat. És amiket ők maguk beállítanak a rendszerükbe aktuális kuponként, az látszik nálunk egy központi oldalon is, ebből pedig jutalékot kérünk.

Kuponozás és a cégek (Leendő partnereid)

A hazai cégek többsége előszeretettel alkalmazza a kedvezményeket, akciókat a marketing kampányaikban. Keresik is az ilyen lehetőségeket. Az ilyen kuponos verziót azért is szeretik, mert felér egy reklámmal is, hiszen megjelenés ingyenes, teljesítményarányos a fizetés (részükről a kuponos oldal felé). Korábban írtam is marketing tippet, hogy milyen marketing stratégiát érdemes egy cégnek alkalmaznia kuponos oldalakon: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek…

Óriási lehetőség! Gyere vissza később az új információkért, de közben már te is kezdd el tervezni!

Másik ötletet keresel? Nézd meg a 2020-as üzleti ötleteket: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!

Fotó: Morning Brew / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek