Hallottál a Bónusz Brigád botrányról? A legnagyobb kuponos piaci szereplő éppen a csőd szélén. Elégedetlen partnerek, nem kapják meg a jutalékot, elégedetlen kuponozók (vevők), mert nem tudják érvényesíteni a kuponjaikat. Bár azt is mondhatnánk, hogy ez akár el is vehette az emberek kedvét a kuponozástól, ez azért nem így van. Ez a mi szerencsénk! Most egy olyan lehetőség kínálkozik ezen a piacon, amibe te be tudsz csatlakozni. Lássuk is, miről van szó!
A Bónusz Brigádnál kihullottak a csontvázak a szekrényből
A kuponos oldal úgy adta el a kuponokat, hogy a partnerek részét az ajánlatokból nem különítette el, hanem saját pénzként forgatta. Mondván, ő is az amerikai Groupon kuponos oldal modelljét követi. Tehát valójában egy idő után a bevételekből fedezte a kiadásait, és fizette a jutalékot. És jött a vírus, a kuponos eladások a mélybe zuhantak, mert az oldal egyébként is a tavaszi időszakban főleg az utazós ajánlatokból élt (turizmus). A jutalékokat pedig már elköltötte, tehát a partnerek felé is rengeteg tartozása lett. Nem is akármekkora összeg, több mint 1 milliárd forint (400 millió forint a partnerek felé, 1 milliárd forint kupon tartozás). Ez tudod mit jelent? Azon kívül, hogy sok a károsult, a másik oldalon látod, mekkora a piac a legnagyobb szereplőnél.
Ez történt a céggel az elmúlt hónapokban:
- 2020. március végén egyre több Bónusz Brigád károsultak csoport jött létre a Facebookon. Láthatóan a fogyasztóknál is több száz fő található, és a vállalkozóknál (partnereknél, kuponelfogadó helyek) szintén.
- 2020. április végén csődvédelmet kértek. Mondván próbálják megoldani és átvészelni a hitelezőkkel (partnerek) az időszakot. Azt találták ki, hogy folytatják a bizniszt, ugye így jön bevétel és ki tudják fizetni majd a partnereket. Elvileg. Gyakorlatilag ez nem így történt, mert közben a kuponozókat a partnerek így nem szolgálták ki. A forgalom 0 közeli, nincs új bevétel. Forrás: Index.hu
- A látogatottság nem csak a vírus miatt harmadolódott le, hanem a botrány miatt is. (Forrás: Similarweb)
- 2020. június 2-án bejelentették, hogy csak a 19%-át tudják kifizetni a hitelezőknek (főleg partnerek, kupon elfogadóhelyek). Ez 400 millió forint összeg (ennek 19%-át fizetnék ki), de van még egy 1 milliárdos tétel is, ami bónusz tartozás. Forrás: HVG
- A Facebook oldalukon nem kerül ki úgy Facebook poszt, hogy ne legyen alatta panasz mindkét oldalról (fogyasztói és céges). Egy kommentből például kiderült, már csak egy ember látja el a supportot.
- A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.
- Update 2021. május:
- Túl élte a csődöt
- Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
- A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
- Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
- A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).
A lehetőség – ÚJ kuponos oldal megjelenése
A kuponos piac legnagyobb szereplője 90% eséllyel ezt nem fogja túl élni, vagy ha igen, akkor is pici szereplő lesz, sőt muníciója sem lesz nagy. Partnerei közül sokat elveszített, a fogyasztók szintén találkoznak a negatív online jelenléttel. Biztosan sokatok fejében megfordult az utóbbi időben, hogy ilyen kuponos oldalt indítsatok. De a piacon már elég biztos helyen volt a legnagyobb, a Bónusz Brigád, már sok partnerrel, nehéz volt beindítani egy másikat. Ez most megváltozott.
Nincs is jobb lehetőség, minthogy most lépjünk piacra egy kuponos oldallal. A következő 2-3 hétben ezt a cikket folyamatosan frissítjük ehhez kapcsolódó ötletekkel. Erről itt, és a főoldalon is értesülni fogsz.
Ne rohanj egyből fejlesztőhöz! Vagyis ne egyből millió fejlesztéssel kezd! Majd később. Először érdemes letesztelned, hogy te alkalmas vagy-e ilyen oldalt üzemeltetni. Tudod, mindig indulj -1-ről, butítsd le a vállalkozási ötleted. Ennek köszönhetően kisebb kockázattal lépsz a piacra. Ehhez ötletek:
- Egy olyan weboldal, ahol csak 10-15-ös ajánlatok vannak. Amolyan listák, akár kategóriánként is, vagy csak napi ajánlatok. Úgy néz ki, mint egy blogbejegyzés. Volt is ilyen már a Minneren, egy példa: Az alábbi cikket több mint 7000-en olvasták és volt belőle 2900 kikattintás! Wow! >>> 5 kütyü startupoktól, amit most olcsón be tudsz szerezni
– Kell egy dizájnos blogsablon, vagy weboldal (itt találsz) sablon mondjuk WordPress weboldal-rendszerre.
– Ahogy majd a többinél is, fel kell partnerekkel venni a kapcsolatot. Ötlet, legyen egy induló kampányod. Keress 20-30 céget, akik kuponajánlataikkal először kerülhetnek fel. Tervezz úgy, hogy lehessen időponthoz kötni az indulást, ez segíti rávenni is őket. - Már az elején el tudsz indulni egy kész kuponos oldallal, ami WordPress weboldal-motorra épül. Itt találsz több ilyen kész kuponos oldalt, ami tudja kezelni a kuponokat is, felhasználókat is, és könnyű magyarosítani és az áruk 15-20 000 forint. Az alábbi képeken például a Kupon nevű sablon 2 verziója (több is van), ide kattintva élőben is meg tudod nézni (live preview-ra kattintva)
- Kuponos platform és közben kuponos piactér is. A legnehezebb dolgot fogjuk most megoldani, ami egy ilyen vállalkozás, startup esetében előfordulhat, ez pedig az, hogy melyik legyen előbb: a kuponozó cégek vagy a felhasználók (tyúk vagy tojás probléma).
Azok a vállalkozások sikeresebbek, akik képesek széles spektrumban gondolkodni a vevők kiszolgálásában. Így sikerül kiaknázni jobban a lehetőségeket és megtalálni a működésünkben a szinergiákat.
Az ötlet a következő: két pillérből áll.
Egy olyan platform létrehozása, ami képes kezelni egy cégnek (partnernek) a saját kuponos ajánlatait. Tehát egy cég a saját honlapján például beágyazva el tudja helyezni a kuponos ajánlatait a mi rendszerünkön keresztül (mintha egy videót ágyazna be, vagy egy űrlapot). A cél, hogy segítsük egy automata rendszerrel a kuponjaihoz tartozó marketing tevékenységet, elszámolását, fogyasztók után követését, fizetést, számlázást… Sőt később akár további marketing tevékenységét, például landing page, weboldal készítés lehetősége, CRM rendszer… Ez hasonló elven is működhet, mint a naptár foglaló rendszerek (pl. Booked4us), csak ott ugye nem gyűjtik egy helyre össze a különböző naptárakat. De az ötlet első részét jól szemlélteti.
A rendszerünkbe bejövő kuponajánlatokat egy központi oldalon is megjelenítjük. És ha tőlünk jött foglalás, azért jutalékot számolunk fel. A kuponos megoldásnál el tudjuk érni, hogy így a fizetés is nála történik, mi majd később benyújtjuk a jutalékra az igényt, a platformért így is fizet fix díjat (havi 5-20 000 Ft között be tudjuk ezt árazni). Ez a két pillér jól kiegészíti egymást és így egy fix + jutalék rendszerben sokkal kiszámíthatóbb bevételünk lehet.
Tehát kuponkezelő rendszert adunk a cégeknek, hogy ezzel adjuk egy kuponmarketing eszközt a kezükbe (foglalás, e-mail automatizáció, számlázás, online fizetés, után követés…). Ezért fizetnek fix díjat. És amiket ők maguk beállítanak a rendszerükbe aktuális kuponként, az látszik nálunk egy központi oldalon is, ebből pedig jutalékot kérünk.
Kuponozás és a cégek (Leendő partnereid)
A hazai cégek többsége előszeretettel alkalmazza a kedvezményeket, akciókat a marketing kampányaikban. Keresik is az ilyen lehetőségeket. Az ilyen kuponos verziót azért is szeretik, mert felér egy reklámmal is, hiszen megjelenés ingyenes, teljesítményarányos a fizetés (részükről a kuponos oldal felé). Korábban írtam is marketing tippet, hogy milyen marketing stratégiát érdemes egy cégnek alkalmaznia kuponos oldalakon: 5 cég, akik tényleg jól használják a kuponoldalakat, és többet profitálnak, mint a többiek…
Óriási lehetőség! Gyere vissza később az új információkért, de közben már te is kezdd el tervezni!
Másik ötletet keresel? Nézd meg a 2020-as üzleti ötleteket: Vállalkozási ötletek 2020-ra. Milyen vállalkozást indítsak? Új ötletek!
Fotó: Morning Brew / Unsplash