Sok helyen hallani, hogy legyen piackutatásod, mielőtt belevágsz egy vállalkozás elindításában. Nos ez részben igaz, mindenhol kicsit körül kell nézni, de más mértékben kell egy helyi kávézó esetében, mint mondjuk egy webáruház, vagy egy applikáció startup indításánál. Egy biztos, bajunk nem lesz, ha több információt gyűjtünk össze, és próbáljuk minél jobban feldolgozni. Nem száraz cikkel készültem, ahogyan a Minnertől megszokhattad, gyakorlatias, könnyen érthető üzleti tartalmat hoztam nektek.
#kutatás – A Piackutatás fontossága kutatásokkal alátámasztva
Peter Cohen kutató több mint 200 induló vállalkozást vizsgált több éven keresztül és hasonlította össze piaci szereplőkkel. Azt vizsgálta, mivel tűnnek ki azok, akik sikeresek. Természetesen jött egy sor általános megállapítás is, mint a célok és mérföldkövek kitűzése (most hiába mondanánk, hogy tűzzél ki, annyira megfoghatatlan, hogy azzal sokra nem mész). De van itt használható anyag is. Amit kiemel, hogy a sikeres cégek vezetői mélyen ismerik az iparágukat, de tényleg ismerik, nem csak mondják, ismerik a fogyasztókat, a problémáikat, a lehetőségeket, a konkurencia mit és hogyan csinál… Ezt a piacismeretet az alapítók általában alkalmazottként szedték magukra. Tudod legtöbbször az: “én jobban csinálnám, mint a főnök” gondolat indítja el a legtöbb embert a saját vállakozás irányába. Ez pedig már már kellő piacismeretet adhatott nekik. Később pedig piackutatással bővítették a piacismeretüket. Ha nem alkalmazottként, akkor még nagyobb szüksége van egy leendő vállalkozónak a piackutatásra. Rengeteg vállalkozóval dolgozok együtt és azoknál a cégeknél, ahol alig növekszik a bevétel, mindig arra lyukadunk ki, hogy valójában olyan piacon van, amit felületesen ismer csak. De ezeken könnyű változtatni!
A másik érdekesebb információ, amit még szintén több kutatásban is megtaláltam, hogy mintha piaci rést találtak volna, de inkább úgy fogalmaz a legtöbb kutató, hogy olyan igényt szolgálnak ki, amit a többi piaci szereplő figyelmen kívül hagy. Tudom, hogy nehezen változtatsz az irányon, egyrészt majd érdemes lesz ezzel foglalkoznod, de lesz még itt olyan tipp, amit azonnal használni tudsz változtatás nélkül.
Változtatás nélkül is tudsz úgy sikert elérni, hogy alapból keresed az új piaci szegmenseket. Megvizsgálod, hogy te hogyan tudod kielégíteni a szükségletüket, így megmaradhat a régi is, de legyen új. Azok a cégek tűntek ki a tömegből, akik megújították termékeiket, szolgáltatásaikat (újítás, vagy teljesen újakat hoztak létre).
A Hinge Research Institute friss 2019-es kutatásának eredményéből kiderült, hogy azok a cégek, akik piackutatást végeztek, még ha alkalmanként is, több mint 10X-es növekedést tudnak felmutatni éves szinten (év/év alapon), sőt profit rátájuk átlagosan 27%-kal magasabb. Az alábbi ábra eléggé szemléletes:
Csilag Péter milliárdos (eladta adatelemző cégét) mondta egy korábbi Minner interjúban, hogy : „Félelmetes lehet az, hogy időnként nemet kell mondani. Ha jobban megismerjük a piacot, akkor meg tudjuk találni azt, hogy kinek tudunk a legjobban eladni, szolgáltatni. Ha egy piacot nem szolgálunk ki, akkor egyébként is megjelenik ott egy másik piaci szereplő, adjunk lehetőséget másnak is.
Azt láttuk, hogy lehet jobban csinálni más fejlesztőcégeknél.”
– mondta Péter. Rájöttek, hogy sok olyan nehéz “adatos” terület van, amit mások nem vállaltak, vagy ha igen akkor extrém magas áron, pont a komplexitás, nehézség miatt. Erre jól rátapintottak és elkezdtek növekedni. Az interjút itt találod: 15 év után eladta startupját, most milliárdos befektető lett. Csillag Péter interjú (Starschema exit)
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)