A termékkereső oldalunk elindulásának 2. részét látod. Az ire.hu egy ajándék, lakberendezés, hobbi piactér lesz. A videó első részében bemutatjuk, belülről hogyan is néz ki a rendszer, maga a piactér, hová kerülnek a termékek. Aztán termékleírásokat írunk a már feltöltött termékekhez, majd újabb termékvadászatba kezdünk, sőt a piackutatásba is beleláthatsz. Majd válaszolok arra a nézői kérdésre, hogy mi történik, ha valaki a kattintás után másik eszközről megy fel a webshopra, lemondunk a jutalékról vagy megkapjuk…?
Ne feledd!
- A 0. lépés az üzleti terv volt, amit nagyrészt megtalálsz ebben a cikkben: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást
- Az első részben pedig bemutattuk magát a piacteret, annak működését, terveket: Piactér születik. Üzleti esettanulmány EP#1 – Vállalkozás bemutatás, oldal leleplezése [videó][podcast]
- Az ire.hu a piactér.
- Itt pedig az összes epizódot megtalálod: Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány
Ha a videó a fenti beágyazásban nem tölt be, akkor kattints ide a Youtube linkre.
A 2. epizód jegyzete, fontosabb információk
A piactér belülről
A videó első részében az ire.hu -t mutattam meg a motorháztető alatt. Ahogy már első részben mondtam, ez egy WordPress weboldalrendszerre épülő webshop, piactér. WooCommerce bővítmény segítségével tudunk termékeket beletenni a WordPress rendszerünkben, weboldalunkba. Mi olyan piacteret üzemeltetünk, amin keresztül nem közvetlenül tudnak vásárolni a fogyasztók, hanem a Favi.hu -hoz hasonlóan tovább navigáljuk a felhasználót a partner webáruházakhoz. Csak mi jutalékot kapunk érte.
A képen azt látod, hogy WooCommerce termékekként hozzuk létre a termékeket.
Így néz ki a termékmódosítás, termékek adatlapjának szerkesztése. Importálás után érhető el.
Termékleírások készítése
A héten elkezdtük írni a már meglévő termékekhez a termékleírásokat. Első, amivel kezdtük: a képkeretek, méghozzá az egyedi képkeretek. Ez volt az első termék, amit úgy vásároltak az ire.hu -n keresztül, hogy még alig volt éles az oldal, nem is volt kész, sőt most is béta még. Ehhez két termékleírást készítettünk.
A termékleírásokat természetesen felvezetjük a Trello projektmenedzsment szoftverbe is. Ezt látod az alábbi képen
Még készítettünk 2 termékhez is termékleírást, olyanhoz is, amit az új termékvadászatunkban találtunk.
Termékvadászat, új termékek importálása, piackutatás
Két új potenciális terméket találtunk. Egyik a képen balra felül látható persely, ami cica és panda verzióban is van. A másik pedig a Newton bölcsője. Utóbbihoz már termékleírást is írtunk, lásd itt.
Na, de a piackutatás alatt mire jöttünk rá! A persely szóra megnéztük, hogy mit mutat a Google kulcsszótervezője. Ezt már bemutattuk a 3 perc biznisz MinnerAkadémia videósorozatban is (első videó). Kiderült, hogy havonta több mint 10 000-szer keresnek rá a persely szóra, és hirdetés sincs rá. Wow! Jó ajándék gyerekeknek, izgalmas termék a Cica persely, ez a pénzlenyúlós. Közben ki is derült, hogy a különleges persely szóra sokan keresnek rá, ami a termékleírásunkban, keresőoptimalizálásunkban majd fontos lehet. Amit látunk, hogyha sikerül a persely szóra a top 10 első felébe kerülni, akkor naponta 50-100 látogatóra számíthatunk a weboldalon csak innen, és ezekre a termékekre.
Nézői kérdés: mi van akkor, ha kikerül minket a látogató, felmegy az oldalra másik készülékről?
Az ire.hu 1.0 verziójában erről le fogunk mondani, hiszen nekünk csak akkor származik jutalékunk, ha követni tudjuk a látogatókat. Amit egyébként követő linkkel sikerül megtenni, és 30 vagy 60 napon belüli vásárlásra is vonatkozik. Bátran lemondunk, mert jelen tesztek alapján ez a bevétel maximum 20-25%-át jelenti. Ami első hónapokban nem lesz olyan borzasztó. Viszont nagyon könnyen beindítható így a vállalkozás, könnyen tesztelni tudunk és nem kell nagyobb erőforrást rátenni (pénz, idő…) Az ire.hu 2.0 esetében, már fel fogunk erre készülni.
Nézd meg a videót! Bővebben láthatod a fentieket!
Podcast verzióban, ha csak hallgatni szeretnéd
Javaslom viszont azt, hogy most ezt videóban is nézd meg, mert sok képernyővideó is van.
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ban itt