Végre! Már beindult igazán az ire.hu piacterünk. A 4. héten már élesítettem a Facebook hirdetéseket, 10 000 forint teszthirdetés lement. Közben jött újabb 2 vásárló. És tudatosult bennem, hogy már a karácsonyi szezonra is készülni kell, mert igazán nagy ugrást hozhat majd a piacterünk sikerességében. Most beszélek a kezdeti marketing lépésekről, így az első Facebook tesztek után.
Ha a videó nem töltene be, akkor kattints ide, és Youtbe-ra navigállak.
A 4. adás jegyzete, fontosabb információk
Elindultak az első teszthirdetések az ire.hu -ra. Ami egyrészt azért történt, hogy a Facebook szokja az új hirdetési fiókot, az új oldalt. Másrészt lássam, bejön-e a számításunk, mit csinálnak a látogatók.
A számításom bejött, de nem gondoltam volna, hogy ennyire. 3-4 Ft között van a kattintási költsége a blogbejegyzésnek, a videó is aránylag jól teljesít, de direktben a termékek hirdetése nem. Utóbbi nem is baj, hiszen
- közvetlenül a terméket egyébként is inkább remarketingben, vagy kampány közben kapnák a látogatók,
- ez egy piactér, ahol nem közvetlenül vásárolhatnak a látogatók (más a cél),
- ha termékeket reklámozni akarok, akkor galériás hirdetést kell alkalmaznom (utóbbit is be kell izzítani).
Az 5. héten elindul egy Facebook kampány, aktívabb FB jelenlét. A videóból kiderül, mi lesz a fő irányvonal.
Megjöttek az első igazi vásárlók!
2 konverzió volt a 4. héten, ami már teljesen betudható nem Minnerről jövő látogató, vásárlónak. Nehéz megtisztítani a kattintásokat, konverziót az esettanulmány nézőitől, de ökölszabályként most jelenleg 30%-kal számolunk. A képen az edognet rendszerét látod, tudod, ő bonyolítja le az elszámolást, mérést, nyomon követést az ire.hu és a partner webshopok között.
Jelenlegi kalkuláció alapján 8 Ft/kattintásra jön ki az az érték, amivel össze tudjuk hasonlítani a hasonló piaci szereplővel, vagyis a favi.hu -val az oldalunkat. Ők 15 ft-ot kérnek kattintásonként a webshopoktól. Mivel én jutalékos módot választottam, így kell egy másik mérőszám is, amivel össze tudom hasonlítani. Ez a kattintásonkénti bevétel.
Hőtérképes analízist végeztem már most.
Természetesen a Hotjar segítségével. Ebből kiderült, hogy sejtésünk bebizonyosodott, az emberek elolvassák a hosszabb leírásokat, és az ilyen gif-es megoldások a leírásokban igen figyelemfelkeltőek. Hőtérképről anyag itt: Hőtérkép a weboldaladról. Tudd meg, mit csinálnak a látogatóid. Hotjar használata
Keresőoptimalizálás, SEO
Kellenek az ingyen látogatók a Google-ból ahhoz, hogy fenntartható legyen az üzleti modell, profit legyen belőle. WordPress oldalt használok, így természetesen egy WP bővítménnyel oldom meg. Méghozzá Martincsek Zsolt keresőoptimalizálás képzésében is ajánlott Yoast SEO. Igen, a képzésekben elmondottakat beépítem az ire.hu működésébe. Például a képeket feltöltésükkor már keresőoptimalizálás szempontjából el kell neveznem, aztán „alt tag”-ek, leírások megfelelő kitöltése is fontos feladat. Átfogó Google keresőoptimalizálás (SEO) képzés a MinnerAkadémián itt érhető el.
Karácsonyi szezonra készülődés
November elejére 1000%-ban működőképes oldalnak kell lennie, mert az év végi ünnepi szezont meg akarom fogni, és 1 millió látogatást akarok az oldalra. Fontos mérföldkő lehet az oldal szempontjából a Karácsony.
Ha podcast verzióban szeretnéd hallgatni, akkor linkek:
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
Ne feledd! Itt elérhető a teljes esettanulmány, minden epizód, rész, jegyzet: Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány