Te is tapasztaltad már, hogy a nagy e-kereskedő piaci szereplők szinte uralják a PPC piacot? Természetesen így is lehet forgalmat generálni Google vagy Facebook Ads hirdetéssel is, ám óriási a verseny. Mit lehet tenni? Keresni a megoldásokat, amellyel előnybe kerülhetsz kiskereskedőként (1 milliárd forint alatti forgalom). Ebben a cikkben szeretném bemutatni neked, hogy a Google Shoppingot nemcsak a Google-ön keresztül tudod használni, hanem az ún. külső CSS szolgáltatók használatával iss sőt akár 20%-os árelőnyöd is lehet (CPC alapon).
Google Shopping – Google vs CSS szolgáltatók
Alapozó információk: A Google Shopping elindulását követően az EU rákoppintott a Google orrára, mondván ezzel monopól előnybe kerülhet az ár-összehasonlító oldalakkal szemben, sőt egy egész iparágat taszít a porba. Így 2017-ben monopolellenes szabályozás következtében rákényszerítették a Google-t, hogy nyissák meg a Shopping hirdetési felületet a Comparison Shopping Service (CSS) szolgáltatók felé. Mindezt úgy, hogy ezek a szolgáltatók, ha a Shopping-on keresztül hirdetnek, akkor azt nyereségesen tudják működtetni. Ezt úgy oldotta meg a Google, hogy a licitálásnál kb. 20%-kal alacsonyabb árat kap a CSS szolgáltató (értsd itt ár-összehasonlító oldal).
A Minner által itt most ajánlott ROIshopper is egy ilyen CSS szolgáltatóként lép be a Shopping hirdetésekbe. A Growww Digital marketingügynökséghez tartozik a platform. A ROIshopper-nek, mint CSS szolgáltatónak van egy fő Merchant Center Account (MCA) fiókja. A hozzá csatlakozó kereskedők MC fiókja alfiókként (sub-account) fog megjelenni egy mindössze 5 perces összekapcsolás után.
Ahogyan a Google Shopping hirdetésnél (ha Google-ből használjuk) is látjuk, hogy a termék keresésnél felül kártyaként megjelennek a termék hirdetések. Itt nem a Google felirat lesz látható, hanem a példában szereplő ROIShopper.
Hol kap előnyt az e-kereskedő, ha külsős CSS szolgáltatót használ?
Miután szinte egy kattintással bekötötted a ROIshoppert, a korábbi adatok alapján is láthatod majd, hogy az alábbi három mutatónál jelentkezhet az előnyöd:
- Keresési megjelenési arány (összes lehetséges megjelenés közül mennyiszer jelenik meg a te hirdetésed – ez növekedni szokott)
- CPC – csökken, vagyis ugyanannyi kattintást kapsz, de olcsóbban
- Megjelenések száma nő
Erre itt egy példa, a Growww Digital egyik ügyfele a Roishopper CSS megoldását használva sokkal magasabb a megjelenés arány, javult a piaci pozíciója a cégnek.
Mit csinálnak mások? Használják? Hogyan?
Kezdjük általánosságban a Shopping hirdetésekkel. A legtöbb e-kereskedőnél nagyon fontos marketingcsatorna a Google-nek a Shopping rendszere, amelyen keresztül az összes reklámköltésük kb. 60-70%-a realizálódik. Természetesen ez mindenkinél más, e-kereskedőnként ez változhat egy 30–90%-os tartományban.
A nagyok többségében nem a Google-t, hanem külső CSS megoldást használnak. A Growww Digital felmérése alapján a hazai piac legnagyobb forgalmú 15 kereskedője közül (GKID alapján) 5 használja Google nyújtotta Shoppingot, 9 (!!!) külső CSS megoldást használ, vagyis olyat, mint a ROIshopper.
Nagyságrendileg 15-20%-ot lehet spórolni a Shopping hirdetések költségein a CSS megoldással, a Growww Digital ROIshopper CSS licenszének használatával ilyen mértékű megtakarítás volt tapasztalható az ügyfeleiknél.
„Mi a következő lépés? El akarom kezdeni a CSS hirdetést a ROIshopperen keresztül”.
- Jelentkezel a ROIshopper űrlapon keresztül.
- A ROIshopper elfogadja a jelentkezésed, átadod a Merchant Center fiók azonosítód.
- A Google Merchant Centeredben kapsz egy meghívást az ő CSS fiókjukhoz.
- Kezdődik a közös munka. A ROIshopper kiemelt támogatást nyújt a Shopping fiókod optimalizálásához, supportálási problémák elhárításában.
Performance Max mindenhol
Nem mehetünk el szó nélkül Google sikerújítása, a Performance Max kampányok mellett. Egyrészt tudjuk, hogy ti is már kipróbáltátok, szeretitek, és hogy természetesen kapcsolatban áll a Shopping hirdetésekkel is. A ROIshopper segítségével ki tudod deríteni, hogy a PMAX kampányon belül mekkora a Shopping hirdetésre elköltött részarány. Jó a PMAX kampány, de ilyenkor a rendszer nem mindig optimálisan osztja el az összeget. Ez sokszor félreviheti az e-kereskedői célokat, mert lehet, hogy a Shopping arány alacsony a hirdetéseknél.
Következő lépés: Vedd fel a kapcsolatot a ROIshopperrel, hogy a legjobb üzleti döntést tudd hozni Shopping hirdetés témakörben. Tudod, a marketing alapszabálya a tesztelés! Kattints ide! A Growww Digital csapata már több éve élvezi a Minner bizalmát, mi is sokat tanultunk tőlük, ügyfeleink is. Most te is aknázd ki ezt a lehetőséget!