Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Dátum

Megosztás

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább áthidalás addig, amíg helyre áll. Hová tűntek a vásárlók? Olyan embereknek is megmutatja a hirdetésünket, akik nem relevánsak. Teszi ezt akkor is, ha elég jól állítod be a célzást. Mi történik, mi a megoldás? Ezt beszéljük át, erre adok egy megoldást.

A fenti live-ban a témát átbeszéljük, de cikként is olvashatod azt, amiről szó van a videóban. Ha nem tölt be a videó, akkor kattints ide!

Szorosan a témához kapcsolódó cikk, anyag, amire szükséged is lesz (korábbi live): Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel

Rövid képbehozó

Az iOS korlátozás, a GDPR és hasonló nehezítő tényező miatt is egyre pontatlanabbak a hirdetések, célzás, remarketing. Közben a Facebook is ide-oda ugrál a funkciókban, megzavarta az organikus eléréseket is, erőlteti a Reelst, miközben nincs is lehetősége a felhasználónak csak úgy újra néznie a videókat… Ebből kell főzni. Már egyébként ha tágabb célcsoportot határozol meg akár hideg, akár “remarketing” hirdetésben lehet, hogy jobb eredményt érsz el. Hogyan? Miért csinálja ezt a Facebook? Ne ezért gyengék az eredmények. Változtassunk!

Remarketing hack – használjuk a Facebook belső remarketing listáját.

Már az is jó, hogy 365 napig tárolja el az embereket a Facebook belső adatbázisa, 80-90% pontossággal, szemben a weboldalas célközönség 25-40% pontosságával. Nos megmentjük, hogy ne égesd a pénzt a Facebookon, nem Szent Grál, de már hatékonyságon nagymértékben növelsz.

A hirdetéskezelőben a Célközönségek menüpontban tudod elővarázsolni ezt. Célközönség gombra kattintva, majd az Egyéni célközönség létrehozására kattintva ez a kép tárul eléd. Itt a Meta source részben találod azt, amiről most szó van, tehát a Facebook belső adataiból tudsz remarketing adatbázist létrehozni azokból az emberekből, akik kapcsolatba léptek a Facebook oldaladdal, hirdetéseiddel, videóiddal, Instagram oldaladdal…

Előző élő adásban átbeszéltük, hogy beléptünk a a rövid videós algoritmusok korába, vagyis erre kell neked is fókuszálnod. Itt most azt látod, hogy le tudod menteni adatbázisba azokat, akik megnézték a videóidat … %-ban. Majd az így eltárolt emberekre tudsz remarketing hirdetést létrehozni, vagyis tudod a követő hirdetést.

Miután kiválasztottad mit szeretnél, kiválasztod melyik videók nézőit tegye be egy adatbázisba, majd elnevezed az egyéni célközönségedet, hogy majd hirdetés létrehozásnál megtaláld.

Az alábbi képen azt mutatom, hogy Instagram fiókoddal kapcsolatba lépő, aktivitást végző személyekből is tudsz olyan adatbázist létrehozni, amit a hirdetésekben használni fogsz.

Hol tudod ezt használni? Hol varázsolod elő?

A hirdetéskezelőben, amikor új hirdetést hozol létre akkor a hirdetéssorozatban a Célközönségek blokknál az Egyéni célközönségeknél varázsolod elő. Nos figyelj itt! Mert amit beállítasz csak azoknak mutatja majd akkor azokat a hirdetéseket, ami ebben a hirdetéssorozatban van. Általában itt kevés összeget is kell beállítanod, hiszen alig néhány ezer emberről lehet szó (mondjuk nekünk most több Reels videós nézettség boom miatt több százezres a tömeg). Több egyéni célközönséget is be tudsz állítani a célzásban, és szűkíteni tudod akár a kort is, vagy a várost (mást nem érdemes).

+ ajánlott képzés, ha ennél tovább mennél a Facebook marketingben: Facebook marketing online képzés – FRISSÍTVE!

Ez jó volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...
00:31:42

A Youtube is egy közösségi média oldal?! Youtube marketing – Minner meeting szerda (felvételről)

A Facebook gyengébb elérései után sokan kacsintgatnak más közösségi média oldal iránt is. A Youtube igazán speciális eset, és jó alternatíva is lehet. A...
00:39:31

Kapcsolatépítés alapok, tippek, trükkök. Minner meeting szerda (felvételről)

Szeretnéd növelni a kapcsolati hálódat. Te is úgy gondolod, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér? Hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Mire használd? Milyen stratégiát...

AI Burger. Kísérletezés az AI-val, vagy marketing fogás a Bamba Marha Burger Bár kampánya?

Tavaly az NFT burgerükkel fogták meg ügyesen a kriptó körüli hypeot a Bamba Marha Burger Bárosok. Erről szintén beszámoltunk itt a Minneren, sőt podcast...

Hogyan ír egy zabtej márka olyan hírlevelet, amit el is akarsz olvasni?

Lehetséges olyan hírlevelet írni egy növényi tejalternatíváról, amitől nem alszik meg a feliratkozók szájában a (zab)tej? Az Oatly a bizonyíték, hogy igen. 
00:35:19

Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel

Szó szerint mondhatjuk, hogy az algoritmusok meg vannak bolondulva bármilyen közösségi média oldalt is nézzünk. A videós posztokat erőlteti már a Facebook is, és...

Apple, eMag, TAG Heuer, Mobilfox így fejleszt terméket. Kulisszák mögött

Legyen szó akár szolgáltatásról, akár termékről, egy idő után mindegyik megkopik a piacon, változtatni kell. Akár azért, mert egy másik piaci szereplő jobb, vagy...

Hogyan írjunk keresőbarát tartalmat a Google számára?

Minden weboldalra kikerülő tartalom azzal a céllal születik, hogy minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google és más keresőmotorok találati listáján. Azért írunk egy blogcikket,...