Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább áthidalás addig, amíg helyre áll. Hová tűntek a vásárlók? Olyan embereknek is megmutatja a hirdetésünket, akik nem relevánsak. Teszi ezt akkor is, ha elég jól állítod be a célzást. Mi történik, mi a megoldás? Ezt beszéljük át, erre adok egy megoldást.
A fenti live-ban a témát átbeszéljük, de cikként is olvashatod azt, amiről szó van a videóban. Ha nem tölt be a videó, akkor kattints ide!
Szorosan a témához kapcsolódó cikk, anyag, amire szükséged is lesz (korábbi live): Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel
A stratégia a következő:
A Facebook hirdetéseknél a remarketing azért is szerepel gyengén, mert a süti korlátozások bevezetésével egyre jobban vakon van a Facebook. Ezt tudod javítani, ha a FB első adatbázisára is támaszkodsz. Ha már belevágtál a videó marketingbe, akkor azok a nézők, akik megnézték X ideig a videókat, pont jó célcsoport lesz számodra a követő hirdetésekben.
Rövid képbehozó
Az iOS korlátozás, a GDPR és hasonló nehezítő tényező miatt is egyre pontatlanabbak a hirdetések, célzás, remarketing. Közben a Facebook is ide-oda ugrál a funkciókban, megzavarta az organikus eléréseket is, erőlteti a Reelst, miközben nincs is lehetősége a felhasználónak csak úgy újra néznie a videókat… Ebből kell főzni. Már egyébként ha tágabb célcsoportot határozol meg akár hideg, akár „remarketing” hirdetésben lehet, hogy jobb eredményt érsz el. Hogyan? Miért csinálja ezt a Facebook? Ne ezért gyengék az eredmények. Változtassunk!
Remarketing hack – használjuk a Facebook belső remarketing listáját.
Már az is jó, hogy 365 napig tárolja el az embereket a Facebook belső adatbázisa, 80-90% pontossággal, szemben a weboldalas célközönség 25-40% pontosságával. Nos megmentjük, hogy ne égesd a pénzt a Facebookon, nem Szent Grál, de már hatékonyságon nagymértékben növelsz.
A hirdetéskezelőben a Célközönségek menüpontban tudod elővarázsolni ezt. Célközönség gombra kattintva, majd az Egyéni célközönség létrehozására kattintva ez a kép tárul eléd. Itt a Meta source részben találod azt, amiről most szó van, tehát a Facebook belső adataiból tudsz remarketing adatbázist létrehozni azokból az emberekből, akik kapcsolatba léptek a Facebook oldaladdal, hirdetéseiddel, videóiddal, Instagram oldaladdal…
Előző élő adásban átbeszéltük, hogy beléptünk a a rövid videós algoritmusok korába, vagyis erre kell neked is fókuszálnod. Itt most azt látod, hogy le tudod menteni adatbázisba azokat, akik megnézték a videóidat … %-ban. Majd az így eltárolt emberekre tudsz remarketing hirdetést létrehozni, vagyis tudod a követő hirdetést.
Miután kiválasztottad mit szeretnél, kiválasztod melyik videók nézőit tegye be egy adatbázisba, majd elnevezed az egyéni célközönségedet, hogy majd hirdetés létrehozásnál megtaláld.
Az alábbi képen azt mutatom, hogy Instagram fiókoddal kapcsolatba lépő, aktivitást végző személyekből is tudsz olyan adatbázist létrehozni, amit a hirdetésekben használni fogsz.
Hol tudod ezt használni? Hol varázsolod elő?
A hirdetéskezelőben, amikor új hirdetést hozol létre akkor a hirdetéssorozatban a Célközönségek blokknál az Egyéni célközönségeknél varázsolod elő. Nos figyelj itt! Mert amit beállítasz csak azoknak mutatja majd akkor azokat a hirdetéseket, ami ebben a hirdetéssorozatban van. Általában itt kevés összeget is kell beállítanod, hiszen alig néhány ezer emberről lehet szó (mondjuk nekünk most több Reels videós nézettség boom miatt több százezres a tömeg). Több egyéni célközönséget is be tudsz állítani a célzásban, és szűkíteni tudod akár a kort is, vagy a várost (mást nem érdemes).
+ ajánlott képzés, ha ennél tovább mennél a Facebook marketingben: Facebook marketing online képzés – FRISSÍTVE!
Ez jó volt! Van még ilyen?
- Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel
- Készítettünk egy poszt ötlet gyűjteményt magunknak, és ti is használhatjátok. Letölthető + videó is tartozik hozzá magyarázatokkal. Közösségi média poszt ötletek – Letölthető ötletek
- Szavazós posztok. Te is látod a jó eredményeket? Magas eléréseket?