Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Dátum

Megosztás

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább áthidalás addig, amíg helyre áll. Hová tűntek a vásárlók? Olyan embereknek is megmutatja a hirdetésünket, akik nem relevánsak. Teszi ezt akkor is, ha elég jól állítod be a célzást. Mi történik, mi a megoldás? Ezt beszéljük át, erre adok egy megoldást.

A fenti live-ban a témát átbeszéljük, de cikként is olvashatod azt, amiről szó van a videóban. Ha nem tölt be a videó, akkor kattints ide!

Szorosan a témához kapcsolódó cikk, anyag, amire szükséged is lesz (korábbi live): Reels, Shorts, Tiktok videók. Kezedben a nyertes lottószelvény?! Minner meeting felvétel

A stratégia a következő:

A Facebook hirdetéseknél a remarketing azért is szerepel gyengén, mert a süti korlátozások bevezetésével egyre jobban vakon van a Facebook. Ezt tudod javítani, ha a FB első adatbázisára is támaszkodsz. Ha már belevágtál a videó marketingbe, akkor azok a nézők, akik megnézték X ideig a videókat, pont jó célcsoport lesz számodra a követő hirdetésekben.

Rövid képbehozó

Az iOS korlátozás, a GDPR és hasonló nehezítő tényező miatt is egyre pontatlanabbak a hirdetések, célzás, remarketing. Közben a Facebook is ide-oda ugrál a funkciókban, megzavarta az organikus eléréseket is, erőlteti a Reelst, miközben nincs is lehetősége a felhasználónak csak úgy újra néznie a videókat… Ebből kell főzni. Már egyébként ha tágabb célcsoportot határozol meg akár hideg, akár „remarketing” hirdetésben lehet, hogy jobb eredményt érsz el. Hogyan? Miért csinálja ezt a Facebook? Ne ezért gyengék az eredmények. Változtassunk!

Remarketing hack – használjuk a Facebook belső remarketing listáját.

Már az is jó, hogy 365 napig tárolja el az embereket a Facebook belső adatbázisa, 80-90% pontossággal, szemben a weboldalas célközönség 25-40% pontosságával. Nos megmentjük, hogy ne égesd a pénzt a Facebookon, nem Szent Grál, de már hatékonyságon nagymértékben növelsz.

A hirdetéskezelőben a Célközönségek menüpontban tudod elővarázsolni ezt. Célközönség gombra kattintva, majd az Egyéni célközönség létrehozására kattintva ez a kép tárul eléd. Itt a Meta source részben találod azt, amiről most szó van, tehát a Facebook belső adataiból tudsz remarketing adatbázist létrehozni azokból az emberekből, akik kapcsolatba léptek a Facebook oldaladdal, hirdetéseiddel, videóiddal, Instagram oldaladdal…

Előző élő adásban átbeszéltük, hogy beléptünk a a rövid videós algoritmusok korába, vagyis erre kell neked is fókuszálnod. Itt most azt látod, hogy le tudod menteni adatbázisba azokat, akik megnézték a videóidat … %-ban. Majd az így eltárolt emberekre tudsz remarketing hirdetést létrehozni, vagyis tudod a követő hirdetést.

Miután kiválasztottad mit szeretnél, kiválasztod melyik videók nézőit tegye be egy adatbázisba, majd elnevezed az egyéni célközönségedet, hogy majd hirdetés létrehozásnál megtaláld.

Az alábbi képen azt mutatom, hogy Instagram fiókoddal kapcsolatba lépő, aktivitást végző személyekből is tudsz olyan adatbázist létrehozni, amit a hirdetésekben használni fogsz.

Hol tudod ezt használni? Hol varázsolod elő?

A hirdetéskezelőben, amikor új hirdetést hozol létre akkor a hirdetéssorozatban a Célközönségek blokknál az Egyéni célközönségeknél varázsolod elő. Nos figyelj itt! Mert amit beállítasz csak azoknak mutatja majd akkor azokat a hirdetéseket, ami ebben a hirdetéssorozatban van. Általában itt kevés összeget is kell beállítanod, hiszen alig néhány ezer emberről lehet szó (mondjuk nekünk most több Reels videós nézettség boom miatt több százezres a tömeg). Több egyéni célközönséget is be tudsz állítani a célzásban, és szűkíteni tudod akár a kort is, vagy a várost (mást nem érdemes).

+ ajánlott képzés, ha ennél tovább mennél a Facebook marketingben: Facebook marketing online képzés – FRISSÍTVE!

Ez jó volt! Van még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Őrült black friday marketing ötletek azoknak a cégeknek is, akik ki akarnak ebből maradni.

A fogyasztók is várják ezt az időszakot, talán a kereskedők is, akik ilyenkor óriási is nyerhetnek, sőt akár piacot is szerezhetnek. Aztán ott vannak,...

Kollaboráció segítheti ki a magyar vállalkozókat a bajból?

Nőtt a megszűnő cégek száma, visszaesett a vállalkozói kedv - szemléletváltással vajon megfordítható ez a negatív trend?

Ez a beállítás tönkreteszi a Facebook hirdetéseid!

A Facebook az utóbbi időszakban egyre jobban erőlteti, hogy megcsinál mindent helyetted. Ez az Advantage+ világa, ahol a hirdetés elemeinek elosztásától kezdve a hirdetésekre...

QR kód kell a boromra – Hogy csináljam? Mire figyeljek?

Decembertől megváltoznak a címkézési szabályok a boroknál. Talán már foglalkoztál vele, talán már régóta van QR kód az üvegeiden, de talán még csak most...

Kezdő vállalkozók digitális eszközei (ingyenesek). A képszerkesztéstől a weboldalon át az automatizációig

Ha már vállalkozó leszel, akkor természetesen a digitális megoldásokat érdemes górcső alá venni. A statisztikák is azt mutatják, hogy a digitális megoldásokat használó cégek...

A Lego így hekkelte be magát a vevői e-mailjébe. Pedig nehezebb helyzetben van

Egy nagy márkától ki szeretne e-maileket kapni, vagy hírlevelet? Képzeld el, hogy a Coca-Cola hírlevelét olvasod hétfőn, vagy a példaként felhozott Legoét. Ezek a...

Miért imádjuk az „utca embere” interjúkat a TikTokon?

Mit hallgatsz most? Mennyibe került az outfited? Hol laksz és mennyit költesz albérletre? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel támadják le a TikTokkerek az utca...