Profitgyáros szövegírási tippek webáruház tulajdonosoknak

Dátum

Megosztás

Webáruházad van és köszönöd szépen, jól megy a bolt? Akkor bizonyára nem unatkozol az ünnepek előtt. Ahogy egyik kedves ügyfél írta pár napja: „kávé és a kóla tart életben”. De talán a decemberi őrület közepén is jut időd Minner cikket olvasni és agyalni a „hogy csináljunk jövőre több pénzt” kérdésen.

Ehhez hozok neked néhány ötletet neked a most következő néhány percben. Konkrét példákkal alátámasztva mutatom, hogy aknázhatsz ki többlet profitot a termékoldalaid, a kategória oldalaid és a blogod szövegeiből. Vágjunk is bele!

„Webshopom van, mégis mi dolgom lehet a marketingszövegírással?”

Az, hogy extra profitot hozhat neked anélkül, hogy költened kellene rá. Ha jól nyomod a marketingszövegeket, több lehet a látogatód, az emberek tovább maradhatnak a boltodban, és végül a kassza is gyakrabban csilingel.

A jó hír, hogy épkézláb termékleírásokkal és kategória oldal szövegekkel hazai piacon már elvered a konkurenciád nagy részét. Ha van egy profin összerakott blogod, akkor még inkább. Sőt, ha SEO-szempontból /apropó, ezt láttad már?/ optimalizálod a tartalmaid, a Google rangsorában is felfelé kúszhatsz.

Nem győzködlek tovább. Ha eltökélt szándékod fejleszteni a webshopod, mostanra úgyis a „mutasd, hogy csináljam” gondolat motoszkál a fejedben. Lököm is az igét mindjárt.

Így könnyítheted meg saját magadnak a munkát

Rutinos Minner olvasóként ugye eszedbe sem jut „az én termékem mindenkinek jó” gondolat? Azzal csak lyukra futnál. Célravezetőbb úgy finomhangolni a webshopod szöveges tartalmait, hogy részletesen kidolgozott buyer persona van előtted. 

Könnyítsd meg a munkát saját magadnak azzal, hogy megválaszolod a következőket:

  • Milyen korcsoporthoz tartozik az ideális vevőd? Milyen nemű? Hol lakik? Mennyit keres?
  • Mi a konkrét probléma, vágy, cél, amivel kapcsolatban nálad találhat megoldást?
  • Hol tájékozódik a vásárlási döntés előtt? Hol máshol fog még körülnézni?
  • Mi mindent vesz figyelembe a döntés meghozatalakor? Mi az, ami igazán fontos számára?
  • Milyen félelmek, kifogások tarthatják vissza a vásárlástól?
  • Mi kell ahhoz, hogy a Te webáruházad mellett döntsön?

Ha egy-egy kérdésnél legfeljebb tippelni tudsz csak, inkább nézz rá a sales riportokra, vagy egyszerűen kérdezd a leghűségesebb vevőid. Addig én megyek is tovább a legtöbb kibányászható profitot rejtő területtel: a termékoldalaid tartalmával.

Hogyan írj elementáris termékleírásokat, amik lekörözik a legjobb eladókat?

Nem vásárolok olyan webáruházban, ahol zéró tartalom segíti a döntésemet. Mintha belépnék egy üzletbe, ahol a kőbunkó eladó rám se hederít. Egy termékoldalon ideális esetben minden elérhető, amire szükség van a döntéshozatalhoz. Mintha egy készséges szakértő segítene választani búgó hangon.

„Jajj, de kinek van kedve, ideje, energiája szöveget írni minden termékemhez?” – mormolhatod magadban. No para, nem a Háború és békét kell megalkotnod. Elég az alábbiakat összeszedetten kitenned, és máris jobban csinálod a hazai webáruházak fájóan nagy arányához képest:

  • Melyek a terméked előnyei, mi a haszna? (terméktulajdonságok helyett ugyebár régóta előnyökről kommunikálunk) 
  • Hogy kell használni? Mit kell tudni az alkalmazásáról?
  • Kiknek ideális? Mikor ajánlott pont ezt választani?
  • Mi van benne? Mik az összetevői? Milyen az anyaga?
  • Ki az, akinél már működött? (minél több vásárlói visszajelzést teszel ki, annál több eladásra számíthatsz)
  • Jár-e mellé garancia? Ha igen, akkor milyen feltételekkel? 
  • Hogy lehet megrendelni és átvenni?

Nyilván lehet ezt még cifrázni storytelling elemekkel, érzékekre ható tartalmi elemekkel, stb. De már azzal is jó leszel, ha egy pár soros leírást is hozzácsapsz mindehhez, ami tökéletesen pariban van a vevői motivációkkal. 

Egyik kedvenc inspirációs forrásom a The Body Shop. Nézd csak, mennyire egyszerű, mégis nagyszerű termékoldalakkal dolgoznak:

Ugye, hogy nem nagy „was ist”? Pláne, ha ízléses designba csomagolod, illetve megtámogatod néhány szemléletes videóval és esztétikus fotóval.

Milyen szöveg működhet egy kategória oldalon?

Nemcsak a termékoldalak, hanem a kategória oldalak szövegezésében is van pénz. Felhasználóbarát szövegekkel tovább az oldalon tarthatod az érdeklődőket, elősegítheted a termékeid megvásárlását, és még a Google rangsorában is felfelé ugorhatsz.

Itt vannak azok az információ morzsák, amiket a vevőid szíves-örömest csipegetnek majd fel:

  • Tedd világossá, hogy milyen termékek találhatók az adott kategórián belül.
  • Nyugtasd meg az oldalra látogatókat, hogy a lehető legjobb helyen keresgélnek.
  • Adj hasznos tanácsokat az oldalon belüli minél könnyebb kereséshez.
  • Kínálj ízelítőt a kapcsolódó termékekből.
  • Motiváld az érdeklődőket a termékoldalakra való kattintásra.

A kategória oldalaid felső részén ennyi tökéletesen megteszi. Ha ihletet merítenél, nézz rá ennek a vérprofi bögrés webshopnak a kategória oldalaira:

A lab alján pedig további hasznos információkat oszthatsz meg:

így nem is túl sok a szöveg, mégis könnyű megtalálni minden fontos tudnivalót.

Miért éri meg ráfeküdni a blogolásra, ha webshopod van?

Sejtheted már, hogy a tartalomkészítésben is a „sales boost” lehetősége a vonzó. Ha rendszeresen blogolsz, vlogolsz és/vagy posztolsz, a potenciális vevők szélesebb rétege akadhat fenn a hálódon. Nem csak azok, akik vásárló üzemmódban vannak, és akikre minden versenytársad hajt.

Releváns tartalmakkal célba érhetsz azoknál is, akik épp csak az elakadásukat ismerték fel, akik elkezdtek megoldás után kutatni, vagy épp mérlegelik a szóba jöhető alternatívákat

A „miről írj” kérdésre pedig hadd hozzak neked példaként egy fiktív kerékpáros webshopot, mivel épp vezeték nélküli computert keresek az országúti bicómhoz:

  • Problémák és célok, amik fontosak a vevőidnek

Pl.: Hogyan válassz kerékpáros computert? Vezetékes vagy vezeték nélküli, melyik a jobb? Hogyan öltözz fel téli tekerésekhez? Melyek a kezdő bringások leggyakoribb hibái?

Megjegyzés: ahogy látod, egy adott terméken túl is lehet gondolkodni. Minden tartalom releváns, ami a vevőid szempontjából hozzáadott értékkel bír.

  • A termék használatával kapcsolatos tippek

Pl.: Hogy használd életed első bringás computerét? Hogy fejlődj tekerésről tekerésre?

  • Esettanulmányok, vevői sikertörténetek

Pl.: Esettanulmány: kezdő szinttől Balaton-kör egy nap alatt 6 hónapon belül, hogy csinálta?

  • Gyakran ismételt kérdések

Pl.: A leggyakoribb kérdések kezdő országúti kerékpárosként

Megjegyzés: a legjobb tartalmak a vevőktől érkező kérdésekből születhetnek. Használd őket, mert aranyat érnek.

  • Érdekességek, hírek, a célcsoportod számára izgalmas tartalmak

Pl.: Magyar versenyző a világ (egyik) legjobb World Tour csapatánál

Folytathatnám még. Mindegy melyik a piacod, kismillió tartalomötletet dolgozhatsz ki. Üljetek le a csapattal ötletelni, nézzetek rá a vevőktől érkező üzenetekre és jönni fognak a témák. Rakjatok össze egy tartalomnaptárt, az mindig megolajozza a folyamatot.

Még néhány gondolat a tartalomkészítésről

Nem feltétlenül kell abban gondolkodnod, hogy mostantól hetente minimum egy cikket publikálj. Többfajta tartalommarketing stratégia működhet:

  • a „kevesebb több” elven lehetnek skyscraper cikkeid, de azok tényleg legyenek fullosak;
  • írhatsz rövidebb, 5-600 szavas cikkeket is;
  • a lényeg, hogy adj értéket az érdeklődőidnek;
  • minden tartalmad egy-egy érdekes téma köré épüljön;
  • és felejtsd el a nulla értékes információt rejtő bullshit irományokat. 

Konklúzió

Mi tagadás, mehetnénk még mélyebbre is a témában, de első körben már ennyivel is csinálhatsz plusz pénzt. Ha szeretnél még plusz inspirációt, nézz rá ennek a szorgalmas Minner vállalkozónak a pöpec webshopjára. Ugye, hogy egy motoros kesztyűhöz is lehet patika leírást összerakni? 

Tudom-tudom, ez nem 5 perces feladat. De azt is tudjuk, hogy nincs ingyen ebéd. Amiben profit rejlik, azért meg kell dolgozni. A jó hír, hogy minél jobban kicsiszolod a webshopod szövegeit, annál több pénzt hoznak a konyhára.

Hajrá, sok sikert a megvalósításhoz!

Ez jó volt, van még ilyen tartalom?

Kiemelt kép: Pexels

Kovács Péter
Kovács Péter
"Miért vásárolnak az emberek?" - mindig is ez a kérdés vonzott a marketing irányába. Aztán kristálytiszta lett a fókusz, és immáron évek óta a szövegírás számít a szakterületemnek. Az egyik legértékesebb vállalkozói készséggel akarlak felruházni: az értékesítési szövegírással. Hogy iparágtól függetlenül képessé válj lebilincselően eredményes szövegekkel eladni.