Egyre több ételbe, termékbe kerülhet rovarfehérje, ám a magyarok 70%-a elutasítja a rovarfehérje ételeket. A cégek költséghatékonyság és zöldprogramjaik miatt egészen biztosan ráerőltetik majd a vásárlókra. Közben a Lidl is bejelentette, hogy a hazai üzleteiben is kevesebb húskészítményt lehet majd megvenni, csökken a kínálat. A hírszemlében szó lesz még arról, hogy újabban az influencerek megpróbálnak lebeszélni egyes termékekről, túlfogyasztásról. Vajon elérik a céljukat? A heti statisztikából kiderül, hogy a női alapítású startupokba fektetett pénz jobban megtérül. Produktivitási tippeket is kapsz, egyrészt mit kezdj a ritkán előforduló feladatokkal, hogyan vezesd őket, másrészt leteszteltünk két digitális naptár eszközt, megoldást. A mikrofonok mögött Sólyom Eszter, Nyiri Donát és Mándó Milán. A heti híreink és témáink:
A hírszemle hanganyaga, videója
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube-on itt éred el videóban, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
- (0:00) – Intro
- (1:17) – A Lidl húskínálat csökkentése logikus lépés?
- (8:37) – Egyre több a rovarfehérje, de már régóta esszük
- (17:24) – Új trend az anti-influenszerség (Mit NE vegyél)
- (29:31) – Ez jó ötlet, csináljuk: „Bizbasz” feladatok
- (34:47) – Heti statisztika: A női startupperek sikeresebbek?
- (43:04) – Kipróbáljuk helyetted: Akiflow és Motion AI
A Lidl csökkenti a hús kínálatát- Jó ötlet ez kereskedőként?
A Lidl nemrég megjelent közleményétől hangos a sajtó. Az áruházlánc a jövőben csökkenteni fogja húskínálatát a növényi alapú fehérjét tartalmazó termékek javára. A döntést lehet támogatni és ellenezni, de ez itt a Minner, nézzük meg kereskedői, vállalkozói oldalról!
Több kutatás is bizonyította, hogy a fiatal generációk klímaszorongása jóval erősebb, mint az időseké. Őket sokszor tényleg érdekli, hogy egy bolt mennyire fenntartható vagy egy márka mit tesz a bolygóért. Innen nézve a Lidl lépése növelheti a bevételeket, mert több fiatal szokik hozzájuk, a kialakult rutin pedig velük marad, amikor már nagyobb vásárlóerőt jelentenek. A rendszeres húsfogyasztóknak nehéz elképzelni, de most is csak a magyarok harmada eszik napi szinten húst. Innen nézve a kínálat megvágása sokaknak túlélhető, nem fognak emiatt teljesen elszokni onnan.
Forrás: penzcentrum.hu/
Rovarételek Magyaroszágon
Az Európai Bizottság döntése alapján a házi tücsökkel együtt már négy olyan rovarfajta van, amely a kereskedelmi forgalomban élelmiszerként, és élelmiszer-összetevőként jelenhet meg az Európai Unióban. A Nébih felmérés szerint a fogyasztók kevesebb, mint 5%-a fogyasztana szívesen rovarokból készült ételt, több mint 70%-uk pedig határozottan elzárkózik a lehetőségtől. Az Agrárminisztérium (AM) módosítja az élelmiszerek jelölési rendeletét azzal, hogy a rovarfehérjéket tartalmazó termékek jól megkülönböztethetők és elkülöníthetők legyenek a boltok polcain – jelentette be Nagy István tárcavezető.
A Nébih közleménye:
„Az ehető rovarfajok, mint a lisztkukac vagy a vándorsáska viszont a megtermelt fehérjéhez mérten más állatfajokkal összehasonlítva sokkal kisebb mértékű ökológiai lábnyomot hagynak maguk után. Amellett, hogy a rovarok kevesebb ráfordítást igényelnek a tenyésztés során, sokkal hatékonyabban alakítják a takarmányt saját testtömegükké, mint más állatfajok[…]. Ráadásul takarmányként felhasználhatók olyan mezőgazdasági, élelmiszeripari vagy éppen faipari melléktermékek, amelyeket ma sok esetben hulladékként tartunk számon.„
Forrás: penzcentrum.hu
Új trend az anti-influenszerség (mit NE vegyél)
Miközben egyre több márka érkezik a TikTokra, a TikTokMadeMeBuyIt hashtaggal jelölt videók 42 milliárd megtekintést tudhatnak magukénak, a virális termékeket pedig elkapkodják a polcokról a vásárlók, megjelent egy új trend a videós alkalmazásban: a deinfluencing. A túlfogyasztásból kiábrándult alkotók további vásárlásra ösztönzés helyett arra bátorítják a nézőiket, hogy mit NE vegyenek meg. Olyan videó címeket találunk a több, mint 76 millió megtekintést produkáló #deinfluencing hashtag alatt, mint például „Kultikus TikTok termékek, amiket utálok”.
Talán leáldozóban van az influencer szakma, mert a nagy kreátorok tartalma már nem úgy hat ránk, mint egy barát személyes ajánlása? A cinikusabb hozzáállás, hogy ez a deinfluencing is csak egy buzzword, ami az aktuális gazdasági helyzetre reflektál. Ráadásul a formátum sikere emlékeztet a TikTok What’s Next Riport előrejelzésére: a TikTok felhasználók szeretnek nyomozni, átveréseket, mítoszokat leleplezni, a túl magasra hype-olt termékek és influencerek ennek eshetnek most áldozatául.
Forrás: today.com/
Hú ez jó ötlet, csináljuk! – Bizbasz feladatok
Volt is már cikk a Minneren a csip-csup feladatok kezelése. Ezek azok a kis, akár ad-hoc, akár rendszertelenül ismétlődő feladatok, amiket nem tudsz hova bekategorizálni a szokásos folyamataidban. Ezt kezdtük el mi is a gyakorlatban alkalmazni, tesztelni. A project management szoftveren belül (ClickUp) létrejött egy teljesen új rész, amit mi bizbasz feladatoknak neveztünk el. Ide dobálunk be minden olyan feladatot, ami a szokásos workflowba nem illeszthető. A bizbasz feladatokat aztán bárki bármikor kezelheti és rájuk nézhet, amikor épp nem tud vagy nem akar már másnak nekiállni. Nagyon jó ezeket az ebéd vagy hazaindulás előtti utolsó fél órában megnyitni, amikor már komoly elmélyülést igénylő feladatnak nincs elég idő nekiállni. De lehet ez egy meeting előtti üres 20 perc, vagy amikor már vársz valakire. Olyan is van, hogy valaki dedikált időt hagy és a naptárba berakja az ezekre szánt időt.
Bővebben erről ebben a Minner cikkben: Work hack: A csipp-csupp feladatokat így iktasd be a napodba
Heti stat: Startup megtérülés férfi vs női alapítókkal
Miért kapnak több befektetést a férfiak alapította startupok? Üzletileg ezek a megtérülőbbek? Nem feltétlenül, sőt. A női alapítók jobban teljesítenek, mint férfi társaik. A Boston Consulting Group 2018-as tanulmánya 350 vállalatot értékelt, amelyek részt vettek a MassChallenge nevű startup-gyorsító programban. A tanulmány feltárta, hogy minden dollárnyi befolyt befektetés után a nők által vezetett startupok 78 cent bevételt generáltak, míg a férfiak által vezetett startupok csak 31 centet. A nők annak ellenére nyújtottak jobb teljesítményt férfitársaiknál, hogy kevesebb pénzt gyűjtöttek össze a vizsgált programban, és globálisan is sokkal kevesebb kockázati tőke megy női alapítású startupokhoz (az összes körülbelül 2%-a).
Ez összhangban van számos más tanulmánnyal. A First Round Capital által gyűjtött adatok például azt mutatják, hogy a cég által finanszírozott, női alapítású cégek 63%-kal jobban teljesítettek, mint a kizárólag férfiakból álló alapítócsapatok. A Ewing Marion Kauffman Alapítvány kutatása szerint a nők által vezetett csapatok 35%-kal magasabb befektetésarányos megtérülést eredményeznek, mint a csak férfiakból álló csapatok.
Megnézzük blokk, hogy ne pazarold az idődet – Akiflow, Motion Ai produktivitás növelő eszközök
Két hatékonyságnövelő eszközt teszteltem, még részletesebb tapasztalatok a podcastben!
- Akiflow – Havonta 15 dollár – nem tud többet, mint egy ClickUP, vagy Trello – Az ígérete nagy volt, hogy beköthetsz minden toolt, ahonnan feladat jöhet (Naptár, Google, Trello, Cickup… ). Talán akkor van erre szüksége valakinek, ahol tényleg egyszerre sok rendszerrel dolgozol, például szabadúszó vagy, és több helyről, rendszerből dolgozol ügyfelekkel. A leírások nagyon gyengék, funkciókban is ezért kicsit fapadosabb.
- Motion Ai – usemotion.ai – havonta 20 dollár – Talán az Ai reklámjuk miatt figyeltem fel rá, hogy képes tovább tolni a saját maga a feladatokat, például egy változtatás után. Már a regisztrációs lépések is izgalmasak, főleg ahogy rávesznek ajánld barátaidnak. Na, de a szakmai része! Funkciókban fürdünk, rengeteg használati útmutatót, guide-ot kapunk. Ez kell is, mert elsőre bonyolult lesz a rendszer.
Előző hírszemlék:
- Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – 2023. 02. 02.
- A vállalkozó nem dolgozik? A generációs marketing hazugság. Nincs is recesszió? – 2023. 01. 26.
- A munkaerőt megfigyelni vagy motiválni kell? Rekord szinten a luxusipar – 2023.01.19.
- Saját márkás influenszer termékek, Fizetésemelés helyett munkahelyváltás – 2023. 01. 12.
- Fellendült a használtpiac (KSH). Egy meglepő új marketingfogás a Coca-Colától – Hírszemle – 2022. 01. 05.