Saját márkás influenszer termékek, Fizetésemelés helyett munkahelyváltás

Dátum

Megosztás

Dancsó Péter a szponzorok mellett új bevételi forrást talált. Saját terméket dobott piacra. Vajon sikerül neki folyamatos bevételt szereznie? Hogyan lovagolhatod meg az influencer sajátmárkás termék trendet? És, ha már termékek, akkor vajon a paródia márkák milyen hatással vannak a fő márkára? Gucci Cuggl vita, itt beszélünk erről. Van egy cég, aki eltörölte a meetingeket, szinte mindet. Ezt kellene más cégnél is? A podcastbe ezen kívül új rövid szakaszok is bekerültek, ebben jön heti statisztikában, hogy a munkát váltók több pénzt kapnak, mint aki fizetésemelést kér. A “hú ez jó ötlet” szakaszban bemutatunk egy üzleti könyv trükköt. A megnézzük, hogy ne pazarold az idődet blokkban pedig a Voiz hangoskönyves tapasztalatainkról lesz szó.

A podcast elérhetőségei + videó

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 1:03 – Gucci jogi vitája a paródiával
  • 6:50 – A Shopify leszámol a meetingekkel
  • 15:26 – Dancsó Péter saját termékek piaci trend
  • 29:45 – Olvasói történetek: A főnök nem tudja mennyit dolgozom
  • 38:55 – Heti statisztika: Az embereidnek megéri elmenni
  • 49:01 – Ez jó! Csináljuk meg: Böngéssz könyvesboltban
  • 56:27 – Kipróbáljuk helyetted: Voiz Hangoskönyvtár

Gucci Cuggl jogi vita

2021-ben a japán Nobuaki Kurokawa szerette volna bejegyeztetni új márkáját Cuggl néven. A csavar a dologban, hogy a hivatalos logón a nevet egy rózsaszín festékcsík takarja el részben, így a betűknek csak a felső része látszik és nem tudod megmondani pontosan mi van mögötte. Nyilván mindenki a legismertebb szóra asszociál ilyenkor, Gucci. Az olasz divatmárka meg is támadta a szabadalmi hivatalas előzetes bejegyzését, de mindenki legnagyobb meglepetésére a Gucci elvesztette a jogi vitát. A japánok szerint a két márka kellően különbözik, a döntés pedig sokak szerint nagy győzelem. A világmárkák túlvédik magukat és ellehetetlenítenek minden paródiát vagy alternatív felhasználást, nem értik a viccet, míg az emberek szeretik. Ráadásul nem zavarja össze őket egy ilyen trükkös logó, tudni fogják mi a paródia márka és mi az eredeti.

Kurokawa egyébként bejegyzett azóta csomó más lefestett szót, ami híres márkákra asszociál. A GUANFI lefedve CHANEL, az Azides Adidas, és van jelenleg is pár név ami épp döntésre vár, pl a BALENCIAGA helyett BAI FNGLACA. Takard le félig az ujjaddal és meglátod a hasonlóságot. 😉

Vajon jót tesz-e a paródia a nagy márkáknak? Vagy pont ellenkező hatást kelt?

Forrás: qz.com/

Naptártisztítás a Shopify-nál

“Tisztában vagyunk vele, hogy senki sem azért jött a Shopifyhoz dolgozni, hogy értekezleteken üljön” – mondta a Shopify termékért felelős alelnöke. 2023 a hatékonyságnövelés éve lesz a Shopifynál. Egyik első lépésként a cégnél örökre száműznek minden olyan ismétlődő értekezletet és megbeszélést, ami kettőnél több embert vesz igénybe, továbbá visszavezették azt a szabályt, hogy szerdánként tilos meetinget tartani. A dolgozókat ösztönzik arra, hogy nemet mondjanak a meetingekre, és kilépjenek a nagy céges csevegő csoportokból is. A Shopify ezzel elismerte amit az átlag alkalmazottak már rég tudnak: hogy a megbeszélések legtöbbje nemcsak unalmas, de kontraproduktív, időnyelő, és amíg tart, addig se tudnak a valódi munkavégzéssel foglalkozni a résztvevők.

Egy 2022-ben készült felmérés szerint a dolgozók átlagosan heti 18 órát töltenek értekezleteken, és az egyeztetések csupán 14 százalékát utasítják vissza, pedig 31 százalékukról szívesen lemondanának. A nagy szervezeteknél évente csaknem 100 millió dollárt pazarolnak el a nem létfontosságú értekezletek miatti időkiesés miatt.” – írja a Világgazdaság. A sok értelmetlen meeting ráadásul rontja a munkavállalói elkötelezettséget, növelheti a felmondási szándékot.

Forrás: vg.hu/

Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Dancsó Péter tavaly év végén dobott piacra egy sajátmárkás pulóvert (hoodie-t) és egy órát a Hypernova márkanév alatt. Zsozeatya már korábban piacra dobta Nber energiaitalát, és most Radics Peti jelent meg a piacon a saját sörével. Nos ez a Minner 2021-es üzleti ötletei közül az egyik pontosan beletalált ebbe a piacba (nemcsak viccből kutatjuk ezeket). Méghozzá abba, hogy te lehetnél egy-egy ilyen márkának a menedzsere, háttérüzemeltetője, akár bérgyártója…. , és hogy maga a piac nőni fog. Bár már idén a 2023-as üzleti ötletek is kijöttek, én azért is nyúlnék ehhez vissza, mert főleg Dancsó igazán inspirálni fogja a többi influencert celebet, egyéb híres embert, hogy ők is alkossanak valamit, egy saját terméket, szolgáltatást. Ez pedig jó lehet a háttérpiacnak, vagyis amire az említett 2021-es üzleti ötlet épül. A trend most lép az exponenciális növekvő szakaszba. Miért, hogyan lehet kiaknázni? Erről lesz most szó. Bővebben ebben a Minner cikkben:

Továbbiak erről a Minner cikkben: Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Ti kérdeztétek, olvasói sztori

Cégkultúra, szervezetfejlesztés, munkaerőmegtartás… na ezért nem csak üres buzzwordök!Egy ügyféltől hallottuk, de biztos neked is volt hasonló élményed mielőtt vállalkozóvá váltál volna: “Többször kértem fizetésemelést, hiába. Majd miután felmondtam, a főnök megdöbbent, hogy a mindennapi feladataim elvégzésére két, vagy inkább három embert kell majd felvennie.”Miután otthagytad a főállást, akár viccessé is válhatnak ezek az emlékek, de mi a helyzet, amikor te válsz cégvezetővé, főnökké? Mit teszel, hogy az alkalmazottaidnak ne legyen majd ilyen sztorija rólad?

Heti statisztika: Megéri job hoppernek lenni

A jelenlegi inflációs környezetben a bérek egyértelműen felfelé mennek. Munkaadóként nincs más választásunk, mint segíteni az alkalmazottaknak nem éhen halni, még akkor is, ha egyébként a cégek nagy része is épp küszködik a többi megnőtt költség miatt. Munkavállalói oldalon régóta meglévő jelenség a job-hopping, azaz hogy a cégen belüli előléptetések helyett munkahelyet váltanak az emberek. Sokszor a bér ennek a legnagyobb hajtóereje, vagy jobb pozíciót vagy ugyanazért a pozícióért jobb fizetést lehet kiharcolni ha kívülről érkezünk. Egy új felmérés szerint 10-ből 4 munkavállaló gond nélkül céget váltana egy 10%-os emelésért, de nem is ez a fontos statisztika most, hanem a következő. 2010 óta a munkahely váltók mindig is nagyobb bérnövekedést tudtak elérni, mint az egy helyben maradók, az utóbbi évben viszont durván elvált egymástól a két csoport. 8% körül mozog a job-hopperek 3 hónapos medián órabér növekedése, a munkahely megtartóké 6% alatt van. Soha még ekkora különbség nem volt.Szerintetek miért hajlandóak a cégek a kívülről jövő munkavállalónak többet fizetni, a meglévő alkalmazott megbecsülése helyett? A magas turnover rossz a cégnek vagy pont hogy a kintről jövő ötletek és innovációk kellenek? Ugyanez jó kérdés előléptetésnél. Sok cég egy vezetői pozira inkább kívülről hoz be valakit, akár magasabb fizetésért mint eredetileg tervezte, csakazértse léptet elő valaki a szervezet belülről.

Forrás: https://thehustle.co/

Hú de jó ötlet, csináljuk!

Tippünk, hogy csak úgy menj be egy könyvesboltba és irány az üzleti könyvek. itt válassz ki egy könyvet és kezdd el átlapozni. Először nézd meg a tartalomjegyzékét. Majd kezdd el lapozni, ne az elejétől olvass. Nézz meg egy ábrát, olvass bele 1-2 oldalba mélyebben. Nézd meg a fejezet címeket. 20 perc olvasás után már eléred azt a fázist, hogy tudod miről szól a könyv, tudod érdemes-e megvenned. Segít abban is, hogy kíváncsi legyél még jobban adott téma iránt, sőt a könyv iránt. Bővebben a videóban!

Leteszteljük helyetted!

A Voiz hangoskönyv tapasztalatainkat osztottuk meg a podcastben.

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...

Márkanév generátor, brandnév kereső AI segítségével

A Minner.hu is szeret kísérletezni az AI-val. Tudjuk, hogy milyen nehéz kitalálni egy márkaneve. A Minner névnek is kacifántos története van, de most a...