Saját márkás influenszer termékek, Fizetésemelés helyett munkahelyváltás

Dátum

Megosztás

Dancsó Péter a szponzorok mellett új bevételi forrást talált. Saját terméket dobott piacra. Vajon sikerül neki folyamatos bevételt szereznie? Hogyan lovagolhatod meg az influencer sajátmárkás termék trendet? És, ha már termékek, akkor vajon a paródia márkák milyen hatással vannak a fő márkára? Gucci Cuggl vita, itt beszélünk erről. Van egy cég, aki eltörölte a meetingeket, szinte mindet. Ezt kellene más cégnél is? A podcastbe ezen kívül új rövid szakaszok is bekerültek, ebben jön heti statisztikában, hogy a munkát váltók több pénzt kapnak, mint aki fizetésemelést kér. A “hú ez jó ötlet” szakaszban bemutatunk egy üzleti könyv trükköt. A megnézzük, hogy ne pazarold az idődet blokkban pedig a Voiz hangoskönyves tapasztalatainkról lesz szó.

A podcast elérhetőségei + videó

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, Youtube videóban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A heti híreink és témáink:

  • 0:00 – Intro
  • 1:03 – Gucci jogi vitája a paródiával
  • 6:50 – A Shopify leszámol a meetingekkel
  • 15:26 – Dancsó Péter saját termékek piaci trend
  • 29:45 – Olvasói történetek: A főnök nem tudja mennyit dolgozom
  • 38:55 – Heti statisztika: Az embereidnek megéri elmenni
  • 49:01 – Ez jó! Csináljuk meg: Böngéssz könyvesboltban
  • 56:27 – Kipróbáljuk helyetted: Voiz Hangoskönyvtár

Gucci Cuggl jogi vita

2021-ben a japán Nobuaki Kurokawa szerette volna bejegyeztetni új márkáját Cuggl néven. A csavar a dologban, hogy a hivatalos logón a nevet egy rózsaszín festékcsík takarja el részben, így a betűknek csak a felső része látszik és nem tudod megmondani pontosan mi van mögötte. Nyilván mindenki a legismertebb szóra asszociál ilyenkor, Gucci. Az olasz divatmárka meg is támadta a szabadalmi hivatalas előzetes bejegyzését, de mindenki legnagyobb meglepetésére a Gucci elvesztette a jogi vitát. A japánok szerint a két márka kellően különbözik, a döntés pedig sokak szerint nagy győzelem. A világmárkák túlvédik magukat és ellehetetlenítenek minden paródiát vagy alternatív felhasználást, nem értik a viccet, míg az emberek szeretik. Ráadásul nem zavarja össze őket egy ilyen trükkös logó, tudni fogják mi a paródia márka és mi az eredeti.

Kurokawa egyébként bejegyzett azóta csomó más lefestett szót, ami híres márkákra asszociál. A GUANFI lefedve CHANEL, az Azides Adidas, és van jelenleg is pár név ami épp döntésre vár, pl a BALENCIAGA helyett BAI FNGLACA. Takard le félig az ujjaddal és meglátod a hasonlóságot. 😉

Vajon jót tesz-e a paródia a nagy márkáknak? Vagy pont ellenkező hatást kelt?

Forrás: qz.com/

Naptártisztítás a Shopify-nál

“Tisztában vagyunk vele, hogy senki sem azért jött a Shopifyhoz dolgozni, hogy értekezleteken üljön” – mondta a Shopify termékért felelős alelnöke. 2023 a hatékonyságnövelés éve lesz a Shopifynál. Egyik első lépésként a cégnél örökre száműznek minden olyan ismétlődő értekezletet és megbeszélést, ami kettőnél több embert vesz igénybe, továbbá visszavezették azt a szabályt, hogy szerdánként tilos meetinget tartani. A dolgozókat ösztönzik arra, hogy nemet mondjanak a meetingekre, és kilépjenek a nagy céges csevegő csoportokból is. A Shopify ezzel elismerte amit az átlag alkalmazottak már rég tudnak: hogy a megbeszélések legtöbbje nemcsak unalmas, de kontraproduktív, időnyelő, és amíg tart, addig se tudnak a valódi munkavégzéssel foglalkozni a résztvevők.

Egy 2022-ben készült felmérés szerint a dolgozók átlagosan heti 18 órát töltenek értekezleteken, és az egyeztetések csupán 14 százalékát utasítják vissza, pedig 31 százalékukról szívesen lemondanának. A nagy szervezeteknél évente csaknem 100 millió dollárt pazarolnak el a nem létfontosságú értekezletek miatti időkiesés miatt.” – írja a Világgazdaság. A sok értelmetlen meeting ráadásul rontja a munkavállalói elkötelezettséget, növelheti a felmondási szándékot.

Forrás: vg.hu/

Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Dancsó Péter tavaly év végén dobott piacra egy sajátmárkás pulóvert (hoodie-t) és egy órát a Hypernova márkanév alatt. Zsozeatya már korábban piacra dobta Nber energiaitalát, és most Radics Peti jelent meg a piacon a saját sörével. Nos ez a Minner 2021-es üzleti ötletei közül az egyik pontosan beletalált ebbe a piacba (nemcsak viccből kutatjuk ezeket). Méghozzá abba, hogy te lehetnél egy-egy ilyen márkának a menedzsere, háttérüzemeltetője, akár bérgyártója…. , és hogy maga a piac nőni fog. Bár már idén a 2023-as üzleti ötletek is kijöttek, én azért is nyúlnék ehhez vissza, mert főleg Dancsó igazán inspirálni fogja a többi influencert celebet, egyéb híres embert, hogy ők is alkossanak valamit, egy saját terméket, szolgáltatást. Ez pedig jó lehet a háttérpiacnak, vagyis amire az említett 2021-es üzleti ötlet épül. A trend most lép az exponenciális növekvő szakaszba. Miért, hogyan lehet kiaknázni? Erről lesz most szó. Bővebben ebben a Minner cikkben:

Továbbiak erről a Minner cikkben: Dancsó Péter saját termékeket dobott piacra. Rendesen beletaposott ebbe a trendbe

Ti kérdeztétek, olvasói sztori

Cégkultúra, szervezetfejlesztés, munkaerőmegtartás… na ezért nem csak üres buzzwordök!Egy ügyféltől hallottuk, de biztos neked is volt hasonló élményed mielőtt vállalkozóvá váltál volna: “Többször kértem fizetésemelést, hiába. Majd miután felmondtam, a főnök megdöbbent, hogy a mindennapi feladataim elvégzésére két, vagy inkább három embert kell majd felvennie.”Miután otthagytad a főállást, akár viccessé is válhatnak ezek az emlékek, de mi a helyzet, amikor te válsz cégvezetővé, főnökké? Mit teszel, hogy az alkalmazottaidnak ne legyen majd ilyen sztorija rólad?

Heti statisztika: Megéri job hoppernek lenni

A jelenlegi inflációs környezetben a bérek egyértelműen felfelé mennek. Munkaadóként nincs más választásunk, mint segíteni az alkalmazottaknak nem éhen halni, még akkor is, ha egyébként a cégek nagy része is épp küszködik a többi megnőtt költség miatt. Munkavállalói oldalon régóta meglévő jelenség a job-hopping, azaz hogy a cégen belüli előléptetések helyett munkahelyet váltanak az emberek. Sokszor a bér ennek a legnagyobb hajtóereje, vagy jobb pozíciót vagy ugyanazért a pozícióért jobb fizetést lehet kiharcolni ha kívülről érkezünk. Egy új felmérés szerint 10-ből 4 munkavállaló gond nélkül céget váltana egy 10%-os emelésért, de nem is ez a fontos statisztika most, hanem a következő. 2010 óta a munkahely váltók mindig is nagyobb bérnövekedést tudtak elérni, mint az egy helyben maradók, az utóbbi évben viszont durván elvált egymástól a két csoport. 8% körül mozog a job-hopperek 3 hónapos medián órabér növekedése, a munkahely megtartóké 6% alatt van. Soha még ekkora különbség nem volt.Szerintetek miért hajlandóak a cégek a kívülről jövő munkavállalónak többet fizetni, a meglévő alkalmazott megbecsülése helyett? A magas turnover rossz a cégnek vagy pont hogy a kintről jövő ötletek és innovációk kellenek? Ugyanez jó kérdés előléptetésnél. Sok cég egy vezetői pozira inkább kívülről hoz be valakit, akár magasabb fizetésért mint eredetileg tervezte, csakazértse léptet elő valaki a szervezet belülről.

Forrás: https://thehustle.co/

Hú de jó ötlet, csináljuk!

Tippünk, hogy csak úgy menj be egy könyvesboltba és irány az üzleti könyvek. itt válassz ki egy könyvet és kezdd el átlapozni. Először nézd meg a tartalomjegyzékét. Majd kezdd el lapozni, ne az elejétől olvass. Nézz meg egy ábrát, olvass bele 1-2 oldalba mélyebben. Nézd meg a fejezet címeket. 20 perc olvasás után már eléred azt a fázist, hogy tudod miről szól a könyv, tudod érdemes-e megvenned. Segít abban is, hogy kíváncsi legyél még jobban adott téma iránt, sőt a könyv iránt. Bővebben a videóban!

Leteszteljük helyetted!

A Voiz hangoskönyv tapasztalatainkat osztottuk meg a podcastben.

Előző hírszemlék:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...