Saját raktár vs kiszervezett logisztika (fulfillment) költségösszehasonlítás

Dátum

Megosztás

Amikor még csak 1-2 fős a kereskedőcégünk, webáruházunk, akkor lehet nem is érezzük még a költségek súlyát, nem számolunk utána mindennek. Már kezdő webshopként is gondolkodhatunk kiszervezett logisztikában, nagyobb cégként pedig egy-két fejfájásos szezon időszak után, vagy raktárbővítéskor jön szóba, vagy esetleg egy-két munkatárs probléma hozza el a kiszervezést. Lássuk a költségeket!

Készítettünk egy infografikát, amibe bele tudod helyezni majd a saját számaidat is. A Minner logisztikai partnere az iLogistic segített egy olyan kalkulációt készíteni, ami támpontot ad neked is, hogy mit kell figyelembe venned.

Mit látunk a fenti ábrán?

Láthatod azt, hogy a saját raktár esetében a bérköltség (ami lehet a sajátod, vagy munkatársadé) igencsak megnyomja a kiadásokat, míg ugyanezt szolgáltatásként az összekészítési díjban fizeted meg a kiszervezett logisztikai partnernél, akik ezt sokkal hatékonyabban tudják üzemeltetni. Már itt csomagonként fogtál 200-400 forint közötti összeget, ami nálad marad. Csomagolóanyagnál a nagy mennyiség miatt jobb árat tud szerezni egy kiszervezett logisztikai cég, ám vedd figyelembe, ha egyedi dobozigényeid vannak, akkor lehetséges, hogy ez nem lesz előny. A legtöbb esetben a saját raktár méretedhez kapcsolódó költségeken is tud lecsípni költségben a logisztikai cég.

Nos, tudom mire gondolsz! Nem is azért készítettük a cikket, hogy most azonnal rohanj, mert olcsóbb. Egyébként, ha ugyanolyan áron is kapod akkor is jó lenne, hiszen a felelősséget áthárítottad, kiszervezeted a tevékenységed egy részét. A legtöbb esetben nagyobb raktárba költözéskor merül fel a cégekben a fulfillment, vagy például akkor, amikor egyszerűen nem találnak jó munkaerőt, akik tartani tudnák azt a munkatempót, amit elvárnánk.

100 nm bérlés esetén fulfillmenttel nagyságrendileg csak a fele területtel kell számolni, mert fulfillment esetén csak azért a területért fizetsz, amit a valóságban el is foglalnak a termékeid. Nincs egyéb terület, folyosó, közösségi tér, csomagolóterület, öltöző, semmi, amivel saját raktár bérlése esetén számolni kell, szóval fulfillment esetén ezek a költségek rugalmasak, mindig az adott hónapban lévő termékmennyisége szerinti méretet kell fizetnie.

Ami még fontos tényező lehet, hogy szezonban miként ugranak meg a költségeid, ott még nagyobb megtakarítást tapasztalhatunk a kiszervezett logisztikában.

Minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy mérje fel a lehetőségeket. Menjen el egy raktárbemutatóra az iLogistic-be. Kérdezzen, kalkuláljon, mérje fel neki mennyit könnyítene a mindennapokban. Hiszen ez a cél, ne belehaljunk a munkába, hanem élvezzük azt, amit megteremtettünk.

Belemerülnél a kiszervezett logisztikába?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!