Saját raktárból fulfillmentbe. Esettanulmány

Dátum

Megosztás

Te is éppen vacilálsz, hogy átköltöztesd a logisztikád egy fulfillment raktárba? Neked meg érné -e mindez? Valahol webshoposként erről álmodunk nem? Csak hátradőlsz és minden megy automatán. Aztán reggel beérsz, csomag problémák, rendelés reklamációk, beteget jelentett raktáros, igazán kijózanítóan felocsúdsz az álmodból. Nos valamennyire így volt ezzel a Hanza Cosmetisc is. A saját raktárukról váltottak fulfillmentre, amely folyamat néhány részletét olvashatjátok most cikkünkben. 

Hová költöztek? Nos mint láthattad a Minner partnere az iLogistic, szóval természetesen hozzájuk. Viszont a cikk, bármelyik cég mellett is döntesz majd inspirálni fog, hasznos segítség lehet a döntésben. 

A webshopról röviden

2020-ban indították webshopjukat, ami mellett saját üzletet (gyógyszertár) is üzemeltetnek. Vállalkozásuk már több száz milliós forgalomnál és havi ezer rendelés felett jár. Webáruházuk a Hanza shop, ahol arcápolási és kozmetikai termékeket értékesítenek. Webshopmotor tekintetében az opencartot használják, melyet integráltak az iLogistic raktárkezelő rendszerével. 

Saját raktárral indultak, majd próbálkoztak

Először a lakásukban tárolták a termékeket, ott is csomagoltak, majd saját raktárba költöztek. Rengeteg időt és energiát emésztett fel a bevételezés és a csomagolás, melyben a rendelésszámok növekedésével egyre több hibát vétettek. Felmerült bennük a gondolat, hogy alkalmaznak valakit erre a feladatra, de be kellett látniuk, hogy az aktuális rendelésszámuk teljesítése nem fedné le egy ember teljes idejét, ráadásul tetemes kiadást is generálnának vele. Hozzá kell tegyem, hogy nem csak a kiadásokkal, hanem a szabadságokkal és az esetleges betegségekkel is kalkulálni kell, ami szintén meg tudja akasztani a napi menetrendet. 

Más megoldást kellett találniuk, ekkor merült fel a kiszervezett logisztika gondolata. Leszerződtek egy kezdő fulfillment céggel, akik fő profiljukat tekintve b2b logisztikával foglalkoztak. Nos, itt sajnos nem az elvárásaik szerint alakultak a dolgok. 

A hibákból adódóan a reklamációk kezelése is rengeteg időt emésztett fel. Az elképzelés, miszerint a kiszervezett logisztikával ezek a terhek lekerülnek és elég csak az eladások növelésére koncentrálni, hát szép lassan kezdett elképzelhetetlenné válni. A nyugodt mindennapok helyett egyre nőtt a feszültség, már a bejövő levelek olvasása is növelte az elkeseredést. A termékek minősége kifogásolhatatlan volt, ezért is volt még bosszantóbb, hogy nem tudják vevőiket az általuk elvártak szerint kiszolgálni. Felmérték, hogy ez nem működhet minden szolgáltatónál így, váltásra van szükség. 

Elkezdték felmérni a fulfillment piacot egy tapasztaltabb szolgáltatót keresve. Ekkor találkoztak az iLogistic-el, akikkel kapcsolatban első körben túl kicsinek gondolták magukat, azt hitték, hogy egy ekkora mértékű shoppal nem is foglalkoznak, de nem volt mit veszteniük, felvették velük a kapcsolatot és azóta is velük dolgoznak. 

Már 1,5 éve a fulfillmentben

Dr. Vass Viktória alapító kiemelte, hogy az együttműködésük óta az egyik fontos pozitívum, hogy bejövő e-mail esetén már végre nincsen gyomorgörcsük. Az e-kereskedelemben a vevői panaszok zöme, a csomagba kerülő rossz termékekről, felcserélt csomagokról vagy kiszállítási problémákról szólnak.

A végellenőr modul bevezetése óriási előrelépés volt. Ennek köszönhetően a csomagokba kerülő termékek kétszeri ellenőrzést követően kerülnek a csomagba, így nullára redukálva a hiba lehetőségét. 

A logisztika egyik fontos része a csomagolóanyag beszerzés és tárolás, ami extra teendőket szokott okozni a webáruház tulajdonosoknak. Így volt ezzel Viktória is, akinek nagy segítséget jelent, hogy kiszervezett logisztikával ez a teher is lekerült a vállukról. 

Vonalkódozás: Ahogy nő a rendelésszámunk, úgy már a saját raktár esetében is elkezdhetjük bevezetni a vonalkódos rendszert, ami könnyítést jelent a termékek kezelése kapcsán. Ha  kiszervezett logisztikába megyünk, akkor mindenképpen bele kell vágnunk. Termékek vonalkódozásában segítséget tud adni a fulfillment szolgáltató is, nem kell azonnal GS1-hez rohanni. Arra akkor van szükség, ha kiskereskedelmen vagy üzletláncon keresztül értékesítenéd a termékeidet. 

Raktárkezelő rendszer 

Egy jó fulfillment szolgáltatás része a raktárkezelő rendszer, mely pár kattintással integrálható webáruházakkal. A szoftvernek köszönhetően pontos készletinromációkhoz és rendeléshez kapcsolódó adatokhoz juthatunk. A rendszerrel kapcsolatban előnyként emelte ki Viktória, hogy nincs rendelésszám korlát, teljesen átlátható, ellentétben a korábban használt exceles megoldásukkal. A rendszer használatával csökkennek az adminisztrációs terhek, a nap 24 órájában online elérhető adatszolgáltatást kapnak. 

Export ugrás

A Hanzashop tervei a jövőre nézve az egyre szélesebb körű külföldi értékesítés. Mint minden webshop esetében ez egy nagyobb mérföldkő, amihez a jó fulfillment szolgáltató megfelelő hátteret tud biztosítani. Szállítási áraik nem csak belföldön, de külföldi viszonylatban is versenyképesebbek, mint saját logisztika esetén. 

Érdekel a fulfillement? Erre tovább

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...

E-kereskedelmi körkép 2023 – Webshop statisztikák

1323 millárd forinton osztozkodtak tavaly a hazai e-kereskedelmi szereplők. Míg 2020-2021 igazi pénzeső volt az e-kereskedelemben, 2022-ben már egy számjegyű növekedés volt csak, és...

Új fizetőkapu megoldás online kereskedőknek. Így működik a Shoptet Pay

A Shoptet webshop motor újításával nem kell harmadik szereplőt hozzákapcsolnod a webáruházadhoz, hogy bankkártyával is tudjanak fizetni az online vásárlóid. Az eddig ismert Barion,...

Mit kell tudni a fulfillment logisztikáról? Így működik a kiszervezett logisztika

Az első, amin le fogsz döbbenni, hogy a fulfillment valójában költségcsökkentéssel jár a szolgáltatást igénybe vevő kereskedők számára. Ez azért furcsa, mert azonnal a...

A Facebook algoritmusa 2023-ban: hogyan befolyásolja az elérést és mit tehetünk azért, hogy javítsunk rajta

Te is tapasztaltad, hogy hirtelen mintha elvágták volna az eléréseket? Míg korábban 5-10%-ot is teljesített egy közepesen jó poszt, addig most hiába a lájkok,...

Mi történik a Pizza Hut franchise csatlakozás első 3 hónapjában?

Igazán nehéz dolga van egy magyar vállalkozónak, ha a top étteremláncok valamelyikéhez szeretne csatlakozni. Az elmúlt hónapokban már megismerhetted a Pizza Hut franchise lehetőséget,...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...