Te is éppen vacilálsz, hogy átköltöztesd a logisztikád egy fulfillment raktárba? Neked meg érné -e mindez? Valahol webshoposként erről álmodunk nem? Csak hátradőlsz és minden megy automatán. Aztán reggel beérsz, csomag problémák, rendelés reklamációk, beteget jelentett raktáros, igazán kijózanítóan felocsúdsz az álmodból. Nos valamennyire így volt ezzel a Hanza Cosmetisc is. A saját raktárukról váltottak fulfillmentre, amely folyamat néhány részletét olvashatjátok most cikkünkben.
Hová költöztek? Nos mint láthattad a Minner partnere az iLogistic, szóval természetesen hozzájuk. Viszont a cikk, bármelyik cég mellett is döntesz majd inspirálni fog, hasznos segítség lehet a döntésben.
A webshopról röviden
2020-ban indították webshopjukat, ami mellett saját üzletet (gyógyszertár) is üzemeltetnek. Vállalkozásuk már több száz milliós forgalomnál és havi ezer rendelés felett jár. Webáruházuk a Hanza shop, ahol arcápolási és kozmetikai termékeket értékesítenek. Webshopmotor tekintetében az opencartot használják, melyet integráltak az iLogistic raktárkezelő rendszerével.
Saját raktárral indultak, majd próbálkoztak
Először a lakásukban tárolták a termékeket, ott is csomagoltak, majd saját raktárba költöztek. Rengeteg időt és energiát emésztett fel a bevételezés és a csomagolás, melyben a rendelésszámok növekedésével egyre több hibát vétettek. Felmerült bennük a gondolat, hogy alkalmaznak valakit erre a feladatra, de be kellett látniuk, hogy az aktuális rendelésszámuk teljesítése nem fedné le egy ember teljes idejét, ráadásul tetemes kiadást is generálnának vele. Hozzá kell tegyem, hogy nem csak a kiadásokkal, hanem a szabadságokkal és az esetleges betegségekkel is kalkulálni kell, ami szintén meg tudja akasztani a napi menetrendet.
Más megoldást kellett találniuk, ekkor merült fel a kiszervezett logisztika gondolata. Leszerződtek egy kezdő fulfillment céggel, akik fő profiljukat tekintve b2b logisztikával foglalkoztak. Nos, itt sajnos nem az elvárásaik szerint alakultak a dolgok.
A hibákból adódóan a reklamációk kezelése is rengeteg időt emésztett fel. Az elképzelés, miszerint a kiszervezett logisztikával ezek a terhek lekerülnek és elég csak az eladások növelésére koncentrálni, hát szép lassan kezdett elképzelhetetlenné válni. A nyugodt mindennapok helyett egyre nőtt a feszültség, már a bejövő levelek olvasása is növelte az elkeseredést. A termékek minősége kifogásolhatatlan volt, ezért is volt még bosszantóbb, hogy nem tudják vevőiket az általuk elvártak szerint kiszolgálni. Felmérték, hogy ez nem működhet minden szolgáltatónál így, váltásra van szükség.
Elkezdték felmérni a fulfillment piacot egy tapasztaltabb szolgáltatót keresve. Ekkor találkoztak az iLogistic-el, akikkel kapcsolatban első körben túl kicsinek gondolták magukat, azt hitték, hogy egy ekkora mértékű shoppal nem is foglalkoznak, de nem volt mit veszteniük, felvették velük a kapcsolatot és azóta is velük dolgoznak.
Már 1,5 éve a fulfillmentben
Dr. Vass Viktória alapító kiemelte, hogy az együttműködésük óta az egyik fontos pozitívum, hogy bejövő e-mail esetén már végre nincsen gyomorgörcsük. Az e-kereskedelemben a vevői panaszok zöme, a csomagba kerülő rossz termékekről, felcserélt csomagokról vagy kiszállítási problémákról szólnak.
A végellenőr modul bevezetése óriási előrelépés volt. Ennek köszönhetően a csomagokba kerülő termékek kétszeri ellenőrzést követően kerülnek a csomagba, így nullára redukálva a hiba lehetőségét.
A logisztika egyik fontos része a csomagolóanyag beszerzés és tárolás, ami extra teendőket szokott okozni a webáruház tulajdonosoknak. Így volt ezzel Viktória is, akinek nagy segítséget jelent, hogy kiszervezett logisztikával ez a teher is lekerült a vállukról.
Vonalkódozás: Ahogy nő a rendelésszámunk, úgy már a saját raktár esetében is elkezdhetjük bevezetni a vonalkódos rendszert, ami könnyítést jelent a termékek kezelése kapcsán. Ha kiszervezett logisztikába megyünk, akkor mindenképpen bele kell vágnunk. Termékek vonalkódozásában segítséget tud adni a fulfillment szolgáltató is, nem kell azonnal GS1-hez rohanni. Arra akkor van szükség, ha kiskereskedelmen vagy üzletláncon keresztül értékesítenéd a termékeidet.
Raktárkezelő rendszer
Egy jó fulfillment szolgáltatás része a raktárkezelő rendszer, mely pár kattintással integrálható webáruházakkal. A szoftvernek köszönhetően pontos készletinromációkhoz és rendeléshez kapcsolódó adatokhoz juthatunk. A rendszerrel kapcsolatban előnyként emelte ki Viktória, hogy nincs rendelésszám korlát, teljesen átlátható, ellentétben a korábban használt exceles megoldásukkal. A rendszer használatával csökkennek az adminisztrációs terhek, a nap 24 órájában online elérhető adatszolgáltatást kapnak.
Export ugrás
A Hanzashop tervei a jövőre nézve az egyre szélesebb körű külföldi értékesítés. Mint minden webshop esetében ez egy nagyobb mérföldkő, amihez a jó fulfillment szolgáltató megfelelő hátteret tud biztosítani. Szállítási áraik nem csak belföldön, de külföldi viszonylatban is versenyképesebbek, mint saját logisztika esetén.
Érdekel a fulfillement? Erre tovább
- Mit kell tudni a fulfillment logisztikáról? Így működik a kiszervezett logisztika
- Haladj tovább ezen az úton, jelentkezz az iLogistic-nél, kérj részletes tájékoztatást! Kattints ide!
Fotó: Envato License