blank

Sajátmárkás termékek gyártása, forgalmazása – podcast

Dátum

Megosztás

Átalakulóban a hazai e-kereskedelem, feltörekvőben vannak a sajátmárkás termékek. Értelemszerűen a webáruház tulajdonosok tudják a legkönnyebben meglépni, hogy saját terméket vezessenek be. Erről beszélgettünk Csépe Gáborral a Minner kínai import szakértőjével.

A hanganyag, podcast (57 perc hosszúságú):

A hanganyag leirata

Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadócég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Sőt a Nielsen már most 100%-os növekedést mért 2018-ban.

Az e-kereskedelem nagy részét a nagyok viszik el, a másik oldalon a többi viszonteladóval kell harcolnunk. Óriási az árverseny és a webáruházak még rá vannak utalva az árösszehasonlító oldalakra, online hirdetésekre. Már itthon is megfigyelhető, hogy kezdenek átalakulni a webshopok, és új üzleti modellekre állnak át. Ezek között ott van a sajátmárkás termékek piacra dobása is.

Gyártás, bérgyártás, fejlesztés

Akár már meglévő termékeket is át tudunk címkéztetni, saját logót, márkát rátenni. Ez a leggyorsabb módja a saját termék piacra dobásának. És már itt megemlíthetjük a bérgyártást. Tehát a terméket nem nekünk kell gyártani, címkézni, azzal megbízzuk a bérgyártót (beszerzés, gyártás, logisztika). Erről bővebben ebben a cikkben: A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció

Indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció

Szolgáltatás a webáruházaknál?

Nem ördögtől való gondolat, főleg annak tudatában, hogy a hazai GDP 60%-át a szolgáltatások adják. Azt már láthatjuk, hogy a hibrid webáruházak teljesítenek jól, tehát amiknek van fizikai üzletük is. Ha már utóbbi egyik feltétele a jó működésnek, akkor egy kapcsolat szolgáltatás, ami a termékekhez kapcsolódik szintén része lehet.

Példának hoztuk a Laptopszakit. Akik először utángyártott töltőket hoztak be úgy, hogy különböző kínai gyáraktól hozták be a termékeket. Aztán néhány évvel ezelőtt egy sajátmárkás töltőt vezettek be a piacra. A Plugon márkát, amit szintén Kínában gyártanak. Ők persze kicsit fordítva indultak, szolgáltatás mellé indították el a sajátmárkás termékek forgalmazását.

További példák: Manna szappan, Szafi liszt

Kínai vs magyar gyártás?

Magyarságtudatunkat bánthatja, hogy miért nem itthon keresünk gyártót. Egyrészt láthatod, hogy a szolgáltatás piac húzza egyébként a GDP-t. Egyet meg kell érteni, oda kell menni, ahol a megfelelő technológia megvan, a megfelelő infrastruktúra. Élelmiszer gyártásra, bérgyártása jó a magyar piac, technológiai termékeknél inkább Kína, ruhában például mostanában Törökország a feltörekvő.

Milyen saját terméked legyen?

Erre azonnal nehéz válaszolni, mert nagyon sok a lehetőség, másrészt a te webáruházad, fogyasztóidhoz kell igazítani. Mondunk is egy példát. A WUP Coffee tulajdonosával, Tóth Farkas Gáspárral beszélgettünk pár hete. Speciality kávét értékesít. Azon gondolkodtunk, hogy mit lehetne a termék mellé még gyártatni. Mondtam neki, hogy mivel ez a prémium fogyasztói célcsoport, akkor mi lenne, ha a gazdagoknak gyártanánk kávéfőzőt. De hová? Hát a vitorlásaikra, yachtjaikra. Ami könnyen behelyezhető, használható. 3000 vitorlás, hajó található a Balatonon, ők lesznek a célcsoportja. Vegyék meg a kávéfőzőt, és utána természetesen a kávét is (otthonra is).

További példák és részletek a hanganyagban! Hallgasd meg! Görgess vissza!

Kapcsolódó cikkek, podcastok:

Fotó: Tamara Bellis / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Védett: Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész

Kezdjük egy példával #példa: A Blume2000 vállalat tulajdonosai tudják, hogy mit kell csinálni. Tudják, hogy át kell alakítani a termékpalettájukat a növekedéshez, tudják, hogy...

Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Már itt az elején spoilerezem, hogy igen lett bevétel a táblás gerillamarketing kampányukból. Bár nem ez volt a cél, hanem új emberek bevonzása. Elértük...

Itt az önvezető TAXI – WeWork a csőd felé száguld – A városoknak is kell marketing?

Készülhetnek a taxisok, ugyanis San Franciscoban hosszas tesztidőszak után két robotaxi vállalat is engedélyt kapott folyamatos, éles működésre, azaz önvezető autókban taxizhatnak már az...

6 eszköz, amikkel jobb hirdetéseket készíthetsz. Készülj fel a Q4-re!

Nyakunkon a Q4 és ez azt jelenti, hogy hamarosan sokkal nehezebb lesz kitűnni a hirdetési zajból mint most nyáron. Szerencsére azonban a vásárlóerő is...

ChatGPT vs The New York Times – Új import trend – Kötelező bérsáv az álláshirdetéseknél

A Hírszemle mai adásának első hírében a The New York Times viszi bíróság elé az OpenAI-t, mert a ChatGPT állítólag felhasználta a magazin tartalmait...

Kosárérték növelő megoldások webáruházaknak: Upsell, cross-sell és bump ajánlat

Most adnék 2,5 millió forintot elfogadnád? Nos én elfogadtam magamtól, mert pont ennyit kellett tennem ahhoz, hogy keressek csupán egy termék plusz ajánlásával az...

Védett: Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész

Tudod, a jelszó a BCG mátrix egyik eleme, a fejőstehén. Lényegében a termék, vállalkozás pozícióját is jelenti a piacon. A marketingünknek hosszú utat kell...

Egyedül maradt Oroszországban a Milka? – Lóerő előfizetés a Mercedestől – Repohár hírek – #Hírszemle

Ismét korábban feldolgozott hírek utóéletét követtük le a Hírszemle mai adásában. Kezdünk az egyre kínosabbá váló Musk vs Zuckerberg cicaharccal, bár egyre valószínűtlenebbnek tűnik,...