Sajátmárkás termékek gyártása, forgalmazása – podcast

Dátum

Megosztás

Átalakulóban a hazai e-kereskedelem, feltörekvőben vannak a sajátmárkás termékek. Értelemszerűen a webáruház tulajdonosok tudják a legkönnyebben meglépni, hogy saját terméket vezessenek be. Erről beszélgettünk Csépe Gáborral a Minner kínai import szakértőjével.

A hanganyag, podcast (57 perc hosszúságú):

A hanganyag leirata

Az angliai székhelyű Solutions for Retail Brands Inc. (S4RB). tanácsadócég előrejelzése szerint az elkövetkező 5 évben megnégyszereződik a sajátmárkás termékek piaca. Lehet túlzó a szám, de képzeld el, hogy az 50%-os bővülés is óriási. Sőt a Nielsen már most 100%-os növekedést mért 2018-ban.

Az e-kereskedelem nagy részét a nagyok viszik el, a másik oldalon a többi viszonteladóval kell harcolnunk. Óriási az árverseny és a webáruházak még rá vannak utalva az árösszehasonlító oldalakra, online hirdetésekre. Már itthon is megfigyelhető, hogy kezdenek átalakulni a webshopok, és új üzleti modellekre állnak át. Ezek között ott van a sajátmárkás termékek piacra dobása is.

Gyártás, bérgyártás, fejlesztés

Akár már meglévő termékeket is át tudunk címkéztetni, saját logót, márkát rátenni. Ez a leggyorsabb módja a saját termék piacra dobásának. És már itt megemlíthetjük a bérgyártást. Tehát a terméket nem nekünk kell gyártani, címkézni, azzal megbízzuk a bérgyártót (beszerzés, gyártás, logisztika). Erről bővebben ebben a cikkben: A webshopoknál indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció

Indul a sajátmárkás trend – Webáruház transzformáció

Szolgáltatás a webáruházaknál?

Nem ördögtől való gondolat, főleg annak tudatában, hogy a hazai GDP 60%-át a szolgáltatások adják. Azt már láthatjuk, hogy a hibrid webáruházak teljesítenek jól, tehát amiknek van fizikai üzletük is. Ha már utóbbi egyik feltétele a jó működésnek, akkor egy kapcsolat szolgáltatás, ami a termékekhez kapcsolódik szintén része lehet.

Példának hoztuk a Laptopszakit. Akik először utángyártott töltőket hoztak be úgy, hogy különböző kínai gyáraktól hozták be a termékeket. Aztán néhány évvel ezelőtt egy sajátmárkás töltőt vezettek be a piacra. A Plugon márkát, amit szintén Kínában gyártanak. Ők persze kicsit fordítva indultak, szolgáltatás mellé indították el a sajátmárkás termékek forgalmazását.

További példák: Manna szappan, Szafi liszt

Kínai vs magyar gyártás?

Magyarságtudatunkat bánthatja, hogy miért nem itthon keresünk gyártót. Egyrészt láthatod, hogy a szolgáltatás piac húzza egyébként a GDP-t. Egyet meg kell érteni, oda kell menni, ahol a megfelelő technológia megvan, a megfelelő infrastruktúra. Élelmiszer gyártásra, bérgyártása jó a magyar piac, technológiai termékeknél inkább Kína, ruhában például mostanában Törökország a feltörekvő.

Milyen saját terméked legyen?

Erre azonnal nehéz válaszolni, mert nagyon sok a lehetőség, másrészt a te webáruházad, fogyasztóidhoz kell igazítani. Mondunk is egy példát. A WUP Coffee tulajdonosával, Tóth Farkas Gáspárral beszélgettünk pár hete. Speciality kávét értékesít. Azon gondolkodtunk, hogy mit lehetne a termék mellé még gyártatni. Mondtam neki, hogy mivel ez a prémium fogyasztói célcsoport, akkor mi lenne, ha a gazdagoknak gyártanánk kávéfőzőt. De hová? Hát a vitorlásaikra, yachtjaikra. Ami könnyen behelyezhető, használható. 3000 vitorlás, hajó található a Balatonon, ők lesznek a célcsoportja. Vegyék meg a kávéfőzőt, és utána természetesen a kávét is (otthonra is).

További példák és részletek a hanganyagban! Hallgasd meg! Görgess vissza!

Kapcsolódó cikkek, podcastok:

Fotó: Tamara Bellis / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...