A keresőoptimalizálás alapjai cikkemből már megtudhattad, hogy melyek a SEO fő területei. Ezeket kell megvizsgálnod, és a legtöbb esetben hosszan, nagyon kemény munkával fejlesztened, hogy előrébb kerülhess, mint a versenytársak.
A legtöbb komplex SEO eszköz is ezekben tud segíteni: technikai audit, kulcsszókutatás, tartalmi keresőoptimalizálás, rangsorolás-követés, backlinkek vizsgálata…
A piacon elég sok ilyen komplex SEO eszköz megtalálható, és szerencsére a jobbak a magyar piacon is használhatóak.
Ezeket például sok SEO szakember és marketinges használja a munkája során: Ahrefs, Moz Pro, Semrush, SEO PowerSuite.
Vannak persze olyan további eszközök is, amelyek egy-egy területre specializálódtak, és abban váltak profivá. Például a Screaming Frog és a Majestic… (De az egyik, ha nem a legjobb a Google saját eszköze, a Google Search Console.)
Természetesen a piacon rengeteg SEO szoftver található még, de sokszor fontos arra is szűrni, hogy magyar nyelvű kulcsszavakat is lehessen kutatni, és a rangsorolás követésében is elérhető legyen a magyar nyelvű Google…
A magyar SEO szakemberek egyébként a legtöbb esetben ezt a három komplex SEO eszközt használják: Ahrefs, Semrush, SEO PowerSuite.
Én most ezek közül az SEO PowerSuite szoftvereit mutatom be. Több szoftver közül ezt évek óta használom, és ezalatt nagyon sok fejlesztésen ment keresztül.
Rövid bemutatás
Ez az eszköz abban különbözik a legtöbb versenytársától, hogy nem online, böngészőből érhető el, hanem telepíteni kell, mint egy programot a laptopon/számítógépen. (Windows, macOS, Linux rendszereken elérhető.)
Az SEO PowerSuite 4 külön szoftverből/programból áll:
Rank Tracker: kulcsszavak, keresési kifejezések helyezéseit lehet követni. Kulcsszókutató eszközében rengeteg lehetőség van.
Website Auditor: a weboldal technikai elemzésére és a tartalom optimalizálásra használható.
SEO SpyGlass: a weboldalak backlinkjeinek felkutatására használható. Összeköthető a Search Console fiókkal, így a saját weboldalunk backlinkjei gyorsan bevihetőek, jobban át lehet látni őket, sok hasznos adat megjelenik. Versenytársak backlinkjeinek felkutatásához, összehasonlításához is remek eszköz.
Link Assistant: őszinte leszek, én erre a szoftverre nem fizetek elő, ebben nincs tapasztalatom. Linképítéshez nyújthat segítséget. Meg lehet találni olyan oldalakat, lehetőségeket, ahonnan backlinkeket tudsz szerezni. Nem tudom, hogy a magyar piacon mennyire működik jól az eszköz, így erről nem lesz szó a cikkben a továbbiakban.
Mennyibe kerül?
Igen, tudom, hogy egy jól összerakott landoló oldalon is csak az előnyök, funkciók, problémamegoldás után jön az ár, de én itt azért előre vettem a cikkben.
Több komplex SEO szoftver havi díja (Ahrefs, Moz Pro, Semrush) 100 dollártól indul per hó, és nem adnak túl hosszú próbaidőt sem.
A SEO PowerSuite továbbra is megtartotta az örök ingyenes részeit, amelyek a legtöbb esetben még funkciókban sem korlátozottak.
Az a közös mind a négy ingyenes felhasználású SEO PowerSuite szoftverben, hogy nem lehet menteni!
Tehát, ha mondjuk lefuttatsz egy rangsorolás-követést, beállítasz 30-40 kulcsszót, megnézed, hogy a weboldalad hányadik helyen rangsorol a Google találati listáján (pl.: Budapestről keresve, mobilos keresőben), utána nem tudod ezt elmenteni. Bezárod a szoftvert, és legközelebb, ha megnyitod, akkor újra be kell töltened a kulcsszavakat, el kell végezned a beállításokat, stb…
Funkciókban talán kissé korlátozott az SEO SpyGlass szoftver, mivel ingyenesen használva, egy weboldalt vizsgálva maximum 1100 backlinket fog csak megmutatni, míg a fizetős változatban 40 ezret jelenít meg.
A négy szoftver ára összesen 299 dollár (+ÁFA)/év. De elő lehet fizetni 1-1 szoftverre is, akkor az ár 124 dollár (+ÁFA)/év, szóval 3 szoftver esetén már jobban megéri mind a négyre előfizetni.
Rank Tracker
A négy szoftver közül ez a legismertebb, és szerintem ennek a van a legtöbb előfizetője is.
A kulcsszavak rangsorolásának követéséhez nagyon sokan használják. Az elmúlt évben rengeteget fejlesztettek rajta, és a kulcsszókutató eszközeit is maximalizálták.
Legfontosabb funkciói:
– Végtelen számú kulcsszóra lehet kutatást végezni (persze egy idő után már nagyon erős számítógépre is szükség lesz ehhez, több ezres, tízezres kulcsszólistáknál…).
– Magyar nyelvű kulcsszó-adatbázissal is rendelkezik, ezt folyamatosan fejlesztik, és még nem annyira komplex, mint az Ahrefs. Ezenkívül a Googe Ads fiók beköthető, és használható!
– Desktop és mobil Google helyezéseket külön vizsgálja, ezenkívül Google térképes helyezéseket is tud vizsgálni (tehát, hogy hányadik helyen jelenik meg a Google Cégem profil), nem csak Magyarországra, hanem városokra is lehet külön a helyezéseket vizsgálni.
– Google Analytics és Search Console fiók is beköthető, így átláthatóbban lehet követni az organikus forgalmat.
– A különböző kulcsszavakra megvizsgálja az elől rangsoroló weboldalakat, és egy úgynevezett keyword difficulty mutatót is megad (kulcsszó nehézségi szint).
Ehhez az eszközhöz már 4 videót is készítettem, amelyekben a funkciókat mutatom be példákon keresztül:
(Tipp: mindegyik videónál leírásában megtalálható a videó tartalma/részei, időpontokkal)
SEO PowerSuite – Rank Tracker bemutatása »
Rank Tracker – Google helyezés vizsgáló »
Google helyi rangsorolás pozíciók vizsgálata »
Rank Tracker – Kulcsszókutatás funkciók »
Elérhető továbbá egy teljes útmutató blog cikkem is, sok-sok képpel, ha olvasni szeretnél inkább. 🙂
Website Auditor
A technikai- és tartalmi-keresőoptimalizálás (on-page SEO) részeinek fejlesztésében ez az eszköz fog Neked segíteni!
Gyorsan kigyűjti a technikai hiányosságokat, egy könnyen átlátható auditot végez el:
A másik része a tartalmi-keresőoptimalizálás. Megadod az aloldalt és a fontosabb kulcsszavakat, majd átnézi a szöveges tartalmat és a többi on-page SEO elemet. Ha valahol hiányosság van, azt jelzi a szoftver, és utána ezeket ki tudod javítani az oldaladon.
Amit pedig még nagyon sokan használnak ebben a szoftverben, és a legtöbben ezt a funkcióját említik a Website Auditort meghallva: a TF-IDF kulcsszókutató-eszköz.
A keresőoptimalizálás alapjai cikkemben kitértem a kulcsszókutatásra is, és azon belül az LSI kulcsszókutatási módszerre. Ezt érdemes elsődlegesen használni, de lehetnek olyan esetek, amikor a TF-IDF kulcsszókutatási módszer lesz a segítségünkre inkább.
A Website Auditor szoftverről is készítettem egy külön videót, a videós tartalom itt is megtalálható, az előzőeket, és még sok mindent részletesebben elmondok, megmutatok:
Website Auditor bemutatása és használata »
SEO SpyGlass
A Rank Tracker után ezen az eszközön végeztek el egy óriási technikai fejlesztést az elmúlt évben! Ez az eszköz a megadott domainek/weboldalak backlinkjeit kutatja fel.
Ehhez a legjobb backlinkkutató eszközök, mint a Ahrefs, a Majestic, a Semrush, vagy a Moz Pro nagyon sok szervert használnak, és folyamatosan vizsgálják a világ weboldalait, hogy milyen kapcsolatok, milyen átlinkelések vannak, szóval tényleg rengeteg adatfeldolgozás megy végbe…
A SEO SpyGlass a nagy technikai fejlesztés után azt írta ki a weboldalára, hogy az ő szoftverük találja meg a leggyorsabban a weboldalaknál az új backlinkeket. Szerverei naponta 7,1 milliárd weboldalt térképeznek fel (crawling), és frissítik a backlink adatbázist.
Az Ahrefs szoftverét mondják többen a legjobbnak a backlink adatbázis tekintetében (7,2 milliárd weboldal feltérképezése naponta). Több weboldalnál megvizsgáltam mind a két eszközzel a backlinkeket. Azt tapasztaltam, hogy tényleg a SEO SpyGlass-nál voltak a legfrissebb adatok a legtöbb esetben, de a többéves előny azért látszik az Ahrefs-nél, hiszen volt pár weboldal, amit a SEO SPyGlass még nem térképezett fel, az Ahrefs viszont már tudott backlinkeket mutatni az adott oldalnál.
Ezenkívül a sokak által ismert DA (domain authority) értékeket is megmutatja a SEO SpyGlass. A DA név a Moz szoftveréből ered, és sokan még mindig ezt az adatot nézik meg egy weboldalnál – pl., ha egy ilyen weboldalon meg szeretnének jelenni, és fizetni is kell érte, linképítés esetén.
De a DA érték is a backlinkekből ered. Tehát a backlinkkutató szoftverek megvizsgálnak egy weboldalt, annak a backlinkjeit, és azok minőségét, majd egy 1-100 közötti értéket adnak. Minél magasabb ez az érték, annál jobb minőségűnek számít az adott weboldal a Google szemében (persze a Google közleménye szerint nem ilyen értéket használnak a rangsorolás kialakításához).
Többször tapasztalható az, hogy a Moz a magyar weboldalaknál kicsit késve találja meg az új backlinkeket, így a DA érték sem mindig a legfrissebb. Persze ott is folyamatos a fejlesztés, és egyre gyorsabban próbálják felkutatni a backlinkeket a weboldalaknál.
De nem hiába több SEO szakember használja az Ahrefs mutatóját (DR – domain rating), mert ennél nagyon gyakran frissül az adatbázis, naprakész adatok vannak, így a megadott domain minőségi mutató is valósabb képet mutat.
A tesztek alatt ezeket a mutatókat (Domain InLink Rank) is megnéztem, és szinte mindig egyezést vagy nagyon közeli számokat találtam a SEO SpyGlass-nál, szóval a naprakész adatok miatt ezeket az értékeket érdemes követni a weboldalakkal kapcsolatban.
Az SEO SpyGlass szoftverről is készítettem egy videót, szokásosan a videó tartalmát megtalálod a linkre kattintva a YouTube videóm alatt, de, ha az egész videót az elejétől a végéig meg szeretnéd nézni, akkor el sem kattintanod a cikkből. 🙂
SEO SpyGlass bemutatása és használata »
A cikkben megadott ajánlati link egy affiliate link. Ha nem értenél ezzel egyet, akkor más forrásból is rá tudsz találni az akciós ajánlatra. Remélem, hogy a videómat és a cikkeimet legalább hasznosnak találod. 🙂