Sikerül eladnunk egy 200 millió forint forgalmú webshopot? Webáruház eladás esettanulmány

Dátum

Megosztás

Te hol hirdetnél meg egy webáruház eladási szándékát? Egy Facebook csoportban? De hát ott főleg kisebb összegűek cserélnek gazdát. Ismerősöknek, a konkurenciának ajánlanád be? De itt felmerül még az is, hogy: Miért is adod el, amikor jól működik? Az, hogy mennyi az értéke, eladási ára az pedig szintén fogós kérdés. Néhány hete kaptam egy levelet egy olvasónktól, hogy szeretné eladni a webshopját, de nem tudja hol hirdesse meg, és sok kérdőjel van még a tranzakció közben is, mint az említett árazás, vagy mennyi információt adjon át, és persze legyen rá érdeklődő is. Arra gondoltam, amire most te is. De jó lenne ezt az egészet végigkövetni! Kövessük! 

A webáruház rövid bemutatása

Kezdjük egy kis háttérinformációval, mert egészen biztosan téged is ez érdekel. 

2017-ben indult el az a webshop, amit most el szeretne adni a tulajdonossa.
A kategóriák: otthon és kert, szabadidő és sport, szépség és egészség, műszaki cikkek. A termékek ázsiai, kínai importból származnak főleg, bár van olyan termék, amit kifejezetten a gyártó a webáruháznak gyárt, de nincsen sajátmárkás termékük. A jól bejáratott import kapcsolatok is átadásra kerülnek, minden hozzá kapcsolódó információval. Az eladás oka, hogy a tulajdonos a webáruház mellett több vendéglátóipari egység (étterem, kávézó, bár) tulajdonosa. Már most szétforgácsolódik, és ha így maradna, akkor, valamelyik tevékenysége nem teljesítene úgy, ahogy azt elvárná, nem tudna annyira odakoncentrálni. Az új tulajdonos már egy felépített marketing csatornákkal, működő folyamatokkal rendelkező webáruházat fog átvenni, ami nyereséget termel. A webshoppal együtt a cég (Kft) is átadásra kerül. Erőssége a webshopnak, hogy több éve működő viszonteladói partnerei is vannak, valamint, hogy a teljes rendszere automatizált. Na, erről még lesz szó! 

Az eladásra szánt webshop marketing anyagaiból küldött egy montázst tulajdonos.

A több héten át tartó cikksorozatban ki fogunk térni, hogy vajon létre lehet-e hozni ma egy hasonló webáruházat 0-ról? Vagy érdemes ebbe beleinvesztálni és úgy megspórolva több évet? Sok-sok kérdésem van még, azon kívül, hogy az eladás folyamata is érdekel. Természetesen ezt felteszem a webshop tulajdonosának. Akit lecsekoltam, találkoztam vele személyesen, bekértem jó pár adatot, számot tőle, amit felszorozva, elosztva, és további műveletekkel zsonglőrködve megbizonyosodtam, hogy bízhatunk benne. 

Hirdessük meg a Minneren!

Jött a felismerés, amikor találkoztam a webshop tulajdonossal. Arra gondoltam ez egy jó esettanulmány is lesz, az elejétől a végéig, sőt az eladáson túl is kíváncsi vagyok mi fog történni. A webshopos pedig vállalta, hogy mindenről beszámol, sőt sok lépésben ott lesz a Minner, természetesen az eladás után is.

Hol lehet eladni egy webáruházat?

Hogyha elég információt sikerül összegyűjteni, akkor ebből a hol lehet eladni témából készülni fog egy nagyobb cikk is külön az esettanulmányon belül. Ami már most érdekes, hogy valójában az, hogy nincs rá egy igazán jól bejáratott, bevált platform. Ez akár egy új üzleti ötlet is lehetne, ami nemcsak webáruház eladásra vonatkozhat, hanem bármilyen más vállalkozás eladására is. Tehát vajon menne-e egy olyan oldal, ahol meg lehet hirdetni eladásra szánt vállalkozásunkat?

Van már egy-két ilyen oldal, de sokszor a nagyobb forgalmú cégek, oldalak eladási szándékát nehéz ott meghirdetni. Az a vevőkör lehet nincs is ott. De az is érthető, hogy ezeknek az oldalaknak is nehéz dolguk van, mert kevés a vásárló jelölt és az sem mindennapos, hogy valaki el akar adni egy vállalkozást. Az Assisto oldalt például anno bemutattuk nektek, ott cégeket vállalkozásokat lehet eladni. De most itt konkrétan még egy Facebook csoport is szóba jöhetne, az Eladó Webshopok Piactere csoportban van 2,4 tag, és láthatóan születnek dealek, webáruház felvásárlások. 


Megkérdeztem a Minner Extra csoporttagokat, hogy ők hol adnának el egy nagyobb forgalmú webshopot:

Itt elsöprő válasz érkezett arra, hogy a konkurenciának. Ami azért érdekes, mert hát elég sokáig elmehet a konkurencia, hogy akár minden információt megszerezzen és kitáncoljon. Kérdés itt vajon mennyire jut egyedi információhoz, amit egyébként ő ne tudna. A cikkben is eddig eljutva mondom azt magamnak, hogy: Ez jó! Huhh ezt ki kell deríteni, nézzük meg! 

Mennyit is érhet egy ekkora webáruház? Van erre számítás? 

Erről biztosan én is készítek egy cikket, de ahhoz, hogy Kovács Miklós tartalmánál jobbat írjak 2-3 napig csak ezzel a témával kellene foglakoznom (bár már korábban volt egy hasonló kalkulációs cikkem). Miklós az Ecommerce Expo blogjában írt egy terjedelmes cikket a webáruház eladási érték kiszámítása témában. 

Itt egy ábra a cikkből, amit már az esettanulmányunkban szereplő webshoptulajdonos kitöltött (majd meg is mutatjuk). 

A táblázathoz tartozó szöveget Miklós cikkében megtalálod. Ide belinkelem, mert érdemes elolvasnod, ez alapján ki fogjuk értékelni a Minneren meghirdetett, az eladásra szánt webshopot is: WEBSHOP ELADÓ – Mennyit ér a webáruházam, hogyan becsüljem meg a webshopom értékét? – Kovács Miklós / Ecommerce Expo blog

„Most már kíváncsi lettem! Melyik ez a webshop? Mi fog történni?”

Ezt meg fogod tudni az esettanulmány 2. részében, ahol podcast-ben fogom faggatni a webáruház-tulajdonost. A Minner főoldalára is ki fog kerülni természetesen az anyag, így pusztán annyit kell tenned, hogy nézz vissza a Minnerre! A legrosszabb esetben, ha még nincs fent az adás találsz izgalmas tartalmakat.

Addig is kapcsolódó cikkek:

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!